Labutí píseň paní Bovaryové
(za oponou: Divadlo pod Palmovkou, 17.5.2017)
Divadlo pod Palmovkou pokračuje v hledání ženských hrdinek. Ostatně režisér a ředitel Divadla pod Palmovkou Michal Lang se netají tím, že ho tato dramaturgická linka zajímá a baví. Nedlouho po Noře Helmerové na jeviště libeňské scény vstupuje Ema Bovaryová. V divadelní adaptaci slavného románu o hledání rodinného štěstí, nevěře a finanční a morální krizi se v titulní roli představí Lucie Štěpánková.
Labutí píseň paní Bovaryové
Labutí píseň paní Bovaryové
Divadlo pod Palmovkou pokračuje v hledání ženských hrdinek. Ostatně režisér a ředitel Divadla pod Palmovkou Michal Lang se netají tím, že ho tato dramaturgická linka zajímá a baví. Nedlouho po Noře Helmerové na jeviště libeňské scény vstupuje Ema Bovaryová. V divadelní adaptaci slavného románu o hledání rodinného štěstí, nevěře a finanční a morální krizi se v titulní roli představí Lucie Štěpánková.
celý článek
Oslava tance, pohybu a fyzické exprese
(za oponou: Divadlo Ponec, 23.5.2017)
Krev je krev
(za oponou: Městské divadlo Brno, 15.5.2017)
Herecké bytí v kleci, bytí šelmy
(za oponou: Národní divadlo, 10.5.2017)
Labutí píseň paní Bovaryové
(za oponou: Divadlo pod Palmovkou, 17.5.2017)
Divadlo pod Palmovkou pokračuje v hledání ženských hrdinek. Ostatně režisér a ředitel Divadla pod Palmovkou Michal Lang se netají tím, že ho tato dramaturgická linka zajímá a baví. Nedlouho po Noře Helmerové na jeviště libeňské scény vstupuje Ema Bovaryová. V divadelní adaptaci slavného románu o hledání rodinného štěstí, nevěře a finanční a morální krizi se v titulní roli představí Lucie Štěpánková.
Labutí píseň paní Bovaryové
Labutí píseň paní Bovaryové
Divadlo pod Palmovkou pokračuje v hledání ženských hrdinek. Ostatně režisér a ředitel Divadla pod Palmovkou Michal Lang se netají tím, že ho tato dramaturgická linka zajímá a baví. Nedlouho po Noře Helmerové na jeviště libeňské scény vstupuje Ema Bovaryová. V divadelní adaptaci slavného románu o hledání rodinného štěstí, nevěře a finanční a morální krizi se v titulní roli představí Lucie Štěpánková.
celý článek
Oslava tance, pohybu a fyzické exprese
(za oponou: Divadlo Ponec, 23.5.2017)
Krev je krev
(za oponou: Městské divadlo Brno, 15.5.2017)
Herecké bytí v kleci, bytí šelmy
(za oponou: Národní divadlo, 10.5.2017)
Mlynářova opička s Žižkovským mečem
Dramatik a dramaturg Národního divadla Milan Šotek připravil komediální výtah z díla Václava Klimenta Klicpery. O Pytelovu schovanku Marii Paviannu (Pavlínu Štorkovou) se bude ucházet čtveřice nápadníků...
Druhý ročník Antické Štvanice se probouzí HitHit kampaní
Tygr v tísni a VILA Štvanice chtějí opět oživit štvanický ostrov antickým divadlem, tentokrát ještě velkolepějším druhým ročníkem festivalu Antická Štvanice. K realizaci Ovidiova Orfea v režii Jana Nebeského spouští VILA Štvanice kampaň na crowdfundingovém serveru HitHit.cz.
Divadlo z budoucnosti, premiéra inscenace Interdimenzionální čočka v NoDu
4 stěny, 3 herci, 2 dimenze, 1 jeviště. Divadelní badatelé z daleké budoucnosti se setkávají s divadlem 20. století. Naleznou odpověď na otázku života, vesmíru a vůbec? Premiéra inscenace tvůrčí skupiny Díra Na Trhu - Interdimenzionální čočka se uskuteční ve čtvrtek 25.5.2017 od 20:00 v Divadle NoD.
Premiéra nové hry Arnošta Goldflama v Divadle Bolka Polívky
Předposlední premiérou Divadla Bolka Polívky v letošní sezoně bude Hrůza v Brně, kterou napsal a režíroval Arnošt Goldflam. Premiéra se uskuteční 26. května. Bizarní černá groteska zavede diváky spolu s hlavními postavami, policisty Jarinem a Rudou, z Brna do Ameriky a ještě dál. V hlavních rolích se představí Josef Polášek a Robert Mikluš.
další zprávy
Petr Dohnal obhájil post ředitele VČD
Ve vedení Východočeského divadla bude pokračovat stávající ředitel Petr Dohnal, který stojí v čele pardubické scény už od roku 1999. Rada města ho jmenovala na dalších šest let. Radní přesvědčily dlouholeté bohaté zkušenosti Petra Dohnala s vedením souboru, výsledky divadla i plány do budoucna.
Rezignace Jiřího Hromady
Jiří Hromada rezignoval na post prezidenta a člena prezidia Herecké asociace. Své rozhodnutí zdůvodnil vážnými zdravotními problémy.
NDM - výběrové řízení
Národní divadlo moravskoslezské, příspěvková organizace, vypisuje výběrové řízení na pracovní pozici: Dramaturg / dramaturgyně činohry Národního divadla moravskoslezského. Uzávěrka přihlášek je 10.6.2017. Více informací zde.
Nové redakční tipy
  • Krás(k)a na scéně
    Městské divadlo Mladá Boleslav
    Krás(k)a na scéně
    Historická freska s aktuálním tématem lidské identity se odehrává v Londýně roku 1662, kdy král Karel II. vydal zákaz hraní ženských postav mužskými herci, což převrátilo naruby život Edwardovi Kynastonovi, herci, jenž byl na vrcholu díky svým ženským hrdinkám. Byl tak nucen začít hrát zásadní hru svého života ve světě, který se stal navíc nelítostným a bez náznaku soucitu či pochopení. V Mladé Boleslavi vznikla inscenace, v níž vynikne silný příběh a téma správně vyzní. Hereckým výkonům dominuje hostující Daniel Bambas v hlavní roli.
  • Odvolání
    Divadlo v Řeznické
    Odvolání
    Hra amerického dramatika s komickými i smutnými situacemi se na českém jevišti prvně objevila až pětatřicet let po svém vzniku v Divadle v Řeznické. Komorní drama o osobní odvaze každého z nás se zabývá tématem nezávislosti v tradičně fungující instituci katolického semináře. Není však úzce spjaté s tímto prostředím, má přesah do životů mimo tyto instituce. V dnešní době, kdy se lidé stále více starají především o sebe a potížemi druhých si nechtějí komplikovat život, velmi silně rezonuje. Inscenaci režíroval Miroslav Táborský, který v ní s Filipem Cílem také hraje. Souhra obou herců kvalitní předlohu znamenitě dotváří.
  • Hovory na útěku
    Divadlo v Dlouhé
    Hovory na útěku
    Kabaretní linie DvD nabrala směr až nečekaně dráždivý. Dobou a situací ovlivněné rozpravy dvou mužů vedou s třetím do počtu (tj. publikem) mrazivě přesný dialog, nad jehož aktuálností zůstávají otevřená ústa. Prolnutí s dekadentním bizárem na pozadí (songy skupiny Tiger Lillies, jež českými texty bravurně opatřil Miroslav Hanuš) snad ani nevytváří protiklad, je to symbiotická seance, která z forbíny pojmenovává témata kolem nás a z revuálního prostoru se valí exprese, detekující také až hrůzné paradoxy či chaos. V intelektuálně hravých rozhovorech M. Kopečného a M. Hanuše cítíme skepsi ze světa, kde už myšlení není ctností...
  • Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny
    Studio Hrdinů
    Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny
    Herec a truhlář Majer reprodukuje stanoviska spisovatele Zábranského ke stavu naší domoviny. Po bernhardovsku spílají pokrytectví a předsudkům naší společnosti. S trefnou naléhavostí, (sebe)ironickým nadhledem a gradační silou. Není až tak podstatné, zda je to celé míněno vážně, nebo promlouvá-li ironie s hlubším významem, jde o text atakující myšlení lidí v rudnoucí či jinak zahnívající domovině. Na této inscenaci Studia Hrdinů, kromě interpretačního výkonu herce a truhláře Majera, je nesmírně cenný ten otazník na konci, prostor pro diváky...
  • Srdcový král
    Divadlo Kalich
    Srdcový král
    Inscenace Srdcový král na otázku, zda vůbec ještě jde zesílit kouzlo muzikálového souboru Divadla Kalich, odpovídá ano... Režisér Šimon Caban rozpoznal záměr autora libreta, jak tato muzikálová komedie inspirovaná Večerem tříkrálovým má vyznít, a k tomu herce dovedl. I když to tak zpočátku nevypadá, příběh nabývá funkčních vazeb, má vtip a nepůsobí nijak trapně či lacině. Strhující choreografie, nemuzeální aranže elvisovských písní a velké interpretační výkony jsou dalšími trumfy.
  • Pěna dní
    Klicperovo divadlo Hradec Králové
    Pěna dní
    Na obtížně inscenovatelném románu nechali Skutři opět zapracovat svou divadelní imaginaci a výsledkem je hravá a výtvarně propracovaná inscenace. Mísí se v ní absurdita, fantaskní motivy, surreálné prvky, velká láska i utrpení. Při vážnější druhé polovině se vyklene důmyslný dramatický oblouk. Herci Klicperova divadla se s obtížně interpretovatelnou látkou poprali úspěšně, k výrazným přednostem inscenace patří i její audiovizuální stránka. Režijní duo Skutr v Pěně dní naplno zúročilo neustálé rozvíjení své poetiky.
  • Famílie
    Divadlo Na Fidlovačce
    Famílie
    Divadlo Na Fidlovačce s touto inscenací úspěšně vykročilo do své nové etapy. Věrohodnost, nepřekračování hranice podbízivosti a sentimentu přispívají k tomu, že téma mezigeneračních vztahů promlouvá z jeviště velmi reálně a zároveň nadčasově. Jímavé a křehké tóny hry jsou rozezvučeny cituplným uchopením postav a vůbec hereckým šarmem protagonistů. Do děje diváky vtáhne nevtíravá komika, dost možná i velké životní pravdy nebo drobné momenty, které důvěrně zná snad každý.
  • Vzkříšení
    Dejvické divadlo
    Vzkříšení
    Dejvické divadlo v této inscenaci pokračuje v rozvíjení své svébytné poetiky. Posloužily k tomu povídky "neznámého autora" (překládejte jako kolektivní práce souboru). Bizarně laděné postavy vytažené do různých extrémních či absurdních rolí skládají originální tragikomickou inscenaci o prapodivnostech lásky. Všechny ty vášně a posedlosti jsou divákům předloženy s vytříbeným humorem značky DD, ale také s filozofickým podtextem a samotný závěr pak přidává jistou hloubku a nabízí několikero možných výkladů. Skvělé herecké výkony podtrhují navolený obsah hry.
  • Olga (Horrory z Hrádečku)
    Divadlo Letí
    Olga (Horrory z Hrádečku)
    Nepietní přístup mladé dramatičky Anny Saavedry vystihl osobnost Olgy Havlové, potažmo i Václava Havla, včetně fungování jejich vztahu, mnohem pregnantněji a hlavně více lidsky, než jaký obrázek o nich vytvořila doba. Hra psaná s lehkostí a nadhledem se nesnaží o rekonstrukce, ale jde po podstatě. Skvělou Pavlínu Štorkovou v roli Olgy dobře doplnili tři spoluhráči v několika mužských i ženských rolích. Inscenace Divadla Letí také výborně pracuje s prostorem Vily Štvanice.
  • Smrt a dívka
    Divadlo Ungelt
    Smrt a dívka
    Komorní psychologický thriller, známý mimo jiné i z filmového zpracování Romana Polanského, o minulosti, která nás vždycky dostihne. Nelehké téma je velmi účelně zobrazeno na konkrétním případu, který dokáže vzbudit různorodé emoce. Hra klade zásadní otázky, včetně té, jak se máme vyrovnat s naší totalitní minulostí a s těmi, co z té totality „zbyli“. Jednu z nejdrásavějších dramatických hrdinek moderního jihoamerického dramatu vystihla Lucie Štěpánková s málokdy vídanou hereckou intenzitou. Inscenace přináší silný zážitek...