Branické divadlo v novém
(za oponou: Branické divadlo, 20.3.2017)
Již pátou premiéru chystá znovuotevřené Branické divadlo – bude jí inscenace komediální hry Marca Camolettiho Na správné adrese aneb Holky z inzerátu. Název napovídá, že je opřena o situační komiku a pracuje s prvkem záměn. „Nové“ Branické divadlo není již pouhou stagionou, pod vedením herce a producenta Václava Čížkovského je zde budováno repertoárové divadlo, jehož program také počítá s účastí zajímavých hostů.
Branické divadlo v novém
Branické divadlo v novém
Již pátou premiéru chystá znovuotevřené Branické divadlo – bude jí inscenace komediální hry Marca Camolettiho Na správné adrese aneb Holky z inzerátu. Název napovídá, že je opřena o situační komiku a pracuje s prvkem záměn. „Nové“ Branické divadlo není již pouhou stagionou, pod vedením herce a producenta Václava Čížkovského je zde budováno repertoárové divadlo, jehož program také počítá s účastí zajímavých hostů.
celý článek
Krev není voda
(za oponou: Divadlo Na Fidlovačce, 13.3.2017)
Téma, které v sobě spojuje minulost se současností
(za oponou: Divadlo Na Jezerce, 11.3.2017)
Nepravděpodobný hrdina
(za oponou: Divadlo pod Palmovkou, 8.3.2017)
Branické divadlo v novém
(za oponou: Branické divadlo, 20.3.2017)
Již pátou premiéru chystá znovuotevřené Branické divadlo – bude jí inscenace komediální hry Marca Camolettiho Na správné adrese aneb Holky z inzerátu. Název napovídá, že je opřena o situační komiku a pracuje s prvkem záměn. „Nové“ Branické divadlo není již pouhou stagionou, pod vedením herce a producenta Václava Čížkovského je zde budováno repertoárové divadlo, jehož program také počítá s účastí zajímavých hostů.
Branické divadlo v novém
Branické divadlo v novém
Již pátou premiéru chystá znovuotevřené Branické divadlo – bude jí inscenace komediální hry Marca Camolettiho Na správné adrese aneb Holky z inzerátu. Název napovídá, že je opřena o situační komiku a pracuje s prvkem záměn. „Nové“ Branické divadlo není již pouhou stagionou, pod vedením herce a producenta Václava Čížkovského je zde budováno repertoárové divadlo, jehož program také počítá s účastí zajímavých hostů.
celý článek
Krev není voda
(za oponou: Divadlo Na Fidlovačce, 13.3.2017)
Téma, které v sobě spojuje minulost se současností
(za oponou: Divadlo Na Jezerce, 11.3.2017)
Nepravděpodobný hrdina
(za oponou: Divadlo pod Palmovkou, 8.3.2017)
Dítě v Dlouhé 2017
Od 29. března do 2. dubna se bude v pražském Divadle v Dlouhé už podevatenácté konat festival pro děti a jejich dospělé Dítě v Dlouhé. Letošní ročník, stejně jako osmnáct předchozích, nabídne publiku výběr z nové tvorby mimopražských profesionálních divadel hrajících pro děti. A to pro děti menší i větší, ale také pro jejich dospělé, tedy rodiče, prarodiče či učitele, tak aby společně mohli prožít neopakovatelné chvíle porozumění mezi jevištěm a hledištěm, odehrávající se pouze tady a teď.
Brněnský Lunapark aneb Divadlo ke kávě přichází v novém kabátě
Divadelní soubory, jak je neznáte. Originální a neopakovatelné festivalové večery s vůní kávy. To je osmý ročník festivalu Brněnský Lunapark aneb Divadlo ke kávě, který opět zavítá do brněnských kaváren, aby představil to nejlepší z brněnské nezávislé divadelní scény. Tentokrát v trochu jiném kabátě a s novým dramaturgickým konceptem.
Swingový muzikál Kiss me, Kate poprvé na prknech pardubického divadla
Východočeské divadlo na první jarní víkend 25. a 26. března přichystalo premiéry slavného amerického komediálního muzikálu Kiss me, Kate, který s pardubickým souborem nazkoušela umělecká šéfka Divadla Na Fidlovačce, režisérka Kateřina Dušková. Libreto v roce 1948 napsali Bella a Samuel Spewackovi, hudba a texty písní jsou z dílny fenomenálního jazzmana, skladatele a textaře Colea Portera.
Na multižánrovém festivalu Žižkovská Noc se představí divadelní soubory i dramatici
Na tři dny a tři noci se opět spojí ty nejzajímavější podniky po celém Žižkově a přilehlých čtvrtích do unikátního festivalového světa ŽIŽKOVSKÉ NOCI. Sedmý ročník festivalu nabídne ve dnech 23. až 25. března 2017 přes šedesát scén v klubech, divadlech, kavárnách, hospodách i galeriích. Můžete se těšit na obsáhlý program, který bude zahrnovat přes čtyři stovky interpretů z domácí scény i z celého světa. A jako vždy za minimální jednotné vstupné na celý festival.
další zprávy
Zemřela Helena Štáchová
Ve věku 72 let zemřela Helena Štáchová. Svůj profesní i osobní život zasvětila především Divadlu Spejbla a Hurvínka, propůjčovala svůj hlas loutkám Máničky či Tety Kateřiny, psala scénáře, režírovala, po smrti manžela Miloše Kirschnera od roku 1996 zastávala funkci ředitelky. Navzdory těžké nemoci se divadlu věnovala do poslední chvíle. Působila také v rozhlase a dabingu.
Soirée Standy Lehkého
V sobotu 22. dubna se v Divadle Divadla Rokoko uskuteční další soirée. Od 21 hodin se vám představí herec Stanislav Lehký, dlouholetý člen Městských divadel pražských a také příležitostný hudebník. Jeho hosty budou nejen herečtí kolegové z MDP, ale i jeho spolužáci z DAMU. Vstupenky na tento večer jsou v běžném předprodeji MDP za 160 Kč.
Ceny divadelní kritiky za rok 2016
NEJLEPŠÍ INSCENACE ROKU
Modrovousův hrad / Očekávání - Národní divadlo Brno (opera), režie David Radok
ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON ROKU
Pavlína Štorková - Olga (Horrory z Hrádečku), Divadlo Letí
MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON ROKU
Stanislav Majer - Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny, Studio Hrdinů
DIVADLO ROKU
Komorní scéna Aréna Ostrava
NEJLEPŠÍ POPRVÉ UVEDENÁ ČESKÁ HRA
Anna Saavedra: Olga (Horrory z Hrádečku) - Divadlo Letí
SCÉNOGRAFIE ROKU
Jakub Kopecký (Pěna dní, Klicperovo divadlo)
kolektiv projektu Pomezí
/pozn.: stejný počet hlasů/
HUDBA ROKU
Jiří Vyšohlíd (O bílé lani, Divadlo Drak)
TALENT ROKU
Tomáš Dianiška (autor, režisér)
Nové redakční tipy
  • Odvolání
    Divadlo v Řeznické
    Odvolání
    Hra amerického dramatika s komickými i smutnými situacemi se na českém jevišti prvně objevila až pětatřicet let po svém vzniku v Divadle v Řeznické. Komorní drama o osobní odvaze každého z nás se zabývá tématem nezávislosti v tradičně fungující instituci katolického semináře. Není však úzce spjaté s tímto prostředím, má přesah do životů mimo tyto instituce. V dnešní době, kdy se lidé stále více starají především o sebe a potížemi druhých si nechtějí komplikovat život, velmi silně rezonuje. Inscenaci režíroval Miroslav Táborský, který v ní s Filipem Cílem také hraje. Souhra obou herců kvalitní předlohu znamenitě dotváří.
  • Hovory na útěku
    Divadlo v Dlouhé
    Hovory na útěku
    Kabaretní linie DvD nabrala směr až nečekaně dráždivý. Dobou a situací ovlivněné rozpravy dvou mužů vedou s třetím do počtu (tj. publikem) mrazivě přesný dialog, nad jehož aktuálností zůstávají otevřená ústa. Prolnutí s dekadentním bizárem na pozadí (songy skupiny Tiger Lillies, jež českými texty bravurně opatřil Miroslav Hanuš) snad ani nevytváří protiklad, je to symbiotická seance, která z forbíny pojmenovává témata kolem nás a z revuálního prostoru se valí exprese, detekující také až hrůzné paradoxy či chaos. V intelektuálně hravých rozhovorech M. Kopečného a M. Hanuše cítíme skepsi ze světa, kde už myšlení není ctností...
  • Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny
    Studio Hrdinů
    Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny
    Herec a truhlář Majer reprodukuje stanoviska spisovatele Zábranského ke stavu naší domoviny. Po bernhardovsku spílají pokrytectví a předsudkům naší společnosti. S trefnou naléhavostí, (sebe)ironickým nadhledem a gradační silou. Není až tak podstatné, zda je to celé míněno vážně, nebo promlouvá-li ironie s hlubším významem, jde o text atakující myšlení lidí v rudnoucí či jinak zahnívající domovině. Na této inscenaci Studia Hrdinů, kromě interpretačního výkonu herce a truhláře Majera, je nesmírně cenný ten otazník na konci, prostor pro diváky...
  • Srdcový král
    Divadlo Kalich
    Srdcový král
    Inscenace Srdcový král na otázku, zda vůbec ještě jde zesílit kouzlo muzikálového souboru Divadla Kalich, odpovídá ano... Režisér Šimon Caban rozpoznal záměr autora libreta, jak tato muzikálová komedie inspirovaná Večerem tříkrálovým má vyznít, a k tomu herce dovedl. I když to tak zpočátku nevypadá, příběh nabývá funkčních vazeb, má vtip a nepůsobí nijak trapně či lacině. Strhující choreografie, nemuzeální aranže elvisovských písní a velké interpretační výkony jsou dalšími trumfy.
  • Pěna dní
    Klicperovo divadlo Hradec Králové
    Pěna dní
    Na obtížně inscenovatelném románu nechali Skutři opět zapracovat svou divadelní imaginaci a výsledkem je hravá a výtvarně propracovaná inscenace. Mísí se v ní absurdita, fantaskní motivy, surreálné prvky, velká láska i utrpení. Při vážnější druhé polovině se vyklene důmyslný dramatický oblouk. Herci Klicperova divadla se s obtížně interpretovatelnou látkou poprali úspěšně, k výrazným přednostem inscenace patří i její audiovizuální stránka. Režijní duo Skutr v Pěně dní naplno zúročilo neustálé rozvíjení své poetiky.
  • Famílie
    Divadlo Na Fidlovačce
    Famílie
    Divadlo Na Fidlovačce s touto inscenací úspěšně vykročilo do své nové etapy. Věrohodnost, nepřekračování hranice podbízivosti a sentimentu přispívají k tomu, že téma mezigeneračních vztahů promlouvá z jeviště velmi reálně a zároveň nadčasově. Jímavé a křehké tóny hry jsou rozezvučeny cituplným uchopením postav a vůbec hereckým šarmem protagonistů. Do děje diváky vtáhne nevtíravá komika, dost možná i velké životní pravdy nebo drobné momenty, které důvěrně zná snad každý.
  • Vzkříšení
    Dejvické divadlo
    Vzkříšení
    Dejvické divadlo v této inscenaci pokračuje v rozvíjení své svébytné poetiky. Posloužily k tomu povídky "neznámého autora" (překládejte jako kolektivní práce souboru). Bizarně laděné postavy vytažené do různých extrémních či absurdních rolí skládají originální tragikomickou inscenaci o prapodivnostech lásky. Všechny ty vášně a posedlosti jsou divákům předloženy s vytříbeným humorem značky DD, ale také s filozofickým podtextem a samotný závěr pak přidává jistou hloubku a nabízí několikero možných výkladů. Skvělé herecké výkony podtrhují navolený obsah hry.
  • Olga (Horrory z Hrádečku)
    Divadlo Letí
    Olga (Horrory z Hrádečku)
    Nepietní přístup mladé dramatičky Anny Saavedry vystihl osobnost Olgy Havlové, potažmo i Václava Havla, včetně fungování jejich vztahu, mnohem pregnantněji a hlavně více lidsky, než jaký obrázek o nich vytvořila doba. Hra psaná s lehkostí a nadhledem se nesnaží o rekonstrukce, ale jde po podstatě. Skvělou Pavlínu Štorkovou v roli Olgy dobře doplnili tři spoluhráči v několika mužských i ženských rolích. Inscenace Divadla Letí také výborně pracuje s prostorem Vily Štvanice.
  • Smrt a dívka
    Divadlo Ungelt
    Smrt a dívka
    Komorní psychologický thriller, známý mimo jiné i z filmového zpracování Romana Polanského, o minulosti, která nás vždycky dostihne. Nelehké téma je velmi účelně zobrazeno na konkrétním případu, který dokáže vzbudit různorodé emoce. Hra klade zásadní otázky, včetně té, jak se máme vyrovnat s naší totalitní minulostí a s těmi, co z té totality „zbyli“. Jednu z nejdrásavějších dramatických hrdinek moderního jihoamerického dramatu vystihla Lucie Štěpánková s málokdy vídanou hereckou intenzitou. Inscenace přináší silný zážitek...
  • Vanilková džungle
    Divadlo NaHraně
    Vanilková džungle
    Soubor Divadla NaHraně, působícího především na scéně Divadla Kampa, nastudoval v české premiéře monodrama jednoho z nejlepších současných britských dramatiků, kontroverzního autora, jenž si svou tvorbou vysloužil přízvisko enfant terrible britského dramatu. Provokativní one woman show o křehkém dospívání jedné obyčejné holky a o lásce, kterou hledáme i tam, kde bychom neměli, rozkrývá netušený vnitřní i vnější svět dospívající dívky Andrey, již její touha po lásce a domově dovedly až za hranice, jimiž si v životě chráníme vlastní celistvost. Pozoruhodná Diana Toniková, sama na jevišti, exceluje.