Muzikál z brněnských pověstí a legend
(za oponou: Městské divadlo Brno, 14.6.2017)
Tradice divadelních představení v prostředí Biskupského dvora Moravského zemského muzea vznikla před osmi lety a a je stále oblíbenějším a vyhledávanějším zpříjemněním letních večerů v Brně. Stejně jako v předchozích letech pro své diváky připravilo MdB zcela novou inscenaci, která vznikla přímo pro tento jedinečný prostor: zpěvohru Brněnské kolo aneb Jak ukrást Věstonickou venuši. Pod petropavelskými věžemi tedy ožijí brněnské pověsti (v lehké a zábavné fabulaci osvědčeného autorského tria Stanislav Slovák – Jan Šotkovský – Petr Štěpán).
Muzikál z brněnských pověstí a legend
Muzikál z brněnských pověstí a legend
Tradice divadelních představení v prostředí Biskupského dvora Moravského zemského muzea vznikla před osmi lety a a je stále oblíbenějším a vyhledávanějším zpříjemněním letních večerů v Brně. Stejně jako v předchozích letech pro své diváky připravilo MdB zcela novou inscenaci, která vznikla přímo pro tento jedinečný prostor: zpěvohru Brněnské kolo aneb Jak ukrást Věstonickou venuši. Pod petropavelskými věžemi tedy ožijí brněnské pověsti (v lehké a zábavné fabulaci osvědčeného autorského tria Stanislav Slovák – Jan Šotkovský – Petr Štěpán).
celý článek
Letní shakespearovské slavnosti zahájí Hamlet
(za oponou: Letní shakespearovské slavnosti, 7.6.2017)
RockOpera bez napětí (pro rodinné publikum)
(za oponou: RockOpera Praha, 5.6.2017)
MDP nahlížejí do 30. a 60. let minulého století
(za oponou: Městská divadla pražská, 1.6.2017)
Muzikál z brněnských pověstí a legend
(za oponou: Městské divadlo Brno, 14.6.2017)
Tradice divadelních představení v prostředí Biskupského dvora Moravského zemského muzea vznikla před osmi lety a a je stále oblíbenějším a vyhledávanějším zpříjemněním letních večerů v Brně. Stejně jako v předchozích letech pro své diváky připravilo MdB zcela novou inscenaci, která vznikla přímo pro tento jedinečný prostor: zpěvohru Brněnské kolo aneb Jak ukrást Věstonickou venuši. Pod petropavelskými věžemi tedy ožijí brněnské pověsti (v lehké a zábavné fabulaci osvědčeného autorského tria Stanislav Slovák – Jan Šotkovský – Petr Štěpán).
Muzikál z brněnských pověstí a legend
Muzikál z brněnských pověstí a legend
Tradice divadelních představení v prostředí Biskupského dvora Moravského zemského muzea vznikla před osmi lety a a je stále oblíbenějším a vyhledávanějším zpříjemněním letních večerů v Brně. Stejně jako v předchozích letech pro své diváky připravilo MdB zcela novou inscenaci, která vznikla přímo pro tento jedinečný prostor: zpěvohru Brněnské kolo aneb Jak ukrást Věstonickou venuši. Pod petropavelskými věžemi tedy ožijí brněnské pověsti (v lehké a zábavné fabulaci osvědčeného autorského tria Stanislav Slovák – Jan Šotkovský – Petr Štěpán).
celý článek
Letní shakespearovské slavnosti zahájí Hamlet
(za oponou: Letní shakespearovské slavnosti, 7.6.2017)
RockOpera bez napětí (pro rodinné publikum)
(za oponou: RockOpera Praha, 5.6.2017)
MDP nahlížejí do 30. a 60. let minulého století
(za oponou: Městská divadla pražská, 1.6.2017)
23.6.2017
Jihočeské Mirotice v létě opět ožijí divadlem a hudbou. Máte rádi smích? Tak hurá v srpnu na ostrov...autem, lodí, nebo po svých... Pořadatelé již 14. ročníku festivalu zvou diváky 11. a 12. srpna 2017 na pohádkový ostrov do jihočeských Mirotic. Vystoupí Divadlo Víti Marčíka, Divadlo Continuo, Divadlo DNO a řada dalších.
22.6.2017
Legendární slovenské TEATRO TATRO přiveze v české premiéře na Divadelní festival Za dveřmi představení Cirkus Charms. Diváky prostřednictvím artistického umění seznámí s ruským surrealistickým básníkem Daniilem Charmsem. Představení v šapitó je určené pro děti jakékoli výšky a rodiče jakékoli šířky. Hrát se bude 12. a 13. července od 18.00 hodin.
21.6.2017
Východočeské divadlo Pardubice uzavře stávající sezónu premiérou inscenace o legendárním ruském mystikovi Grigoriji Jefimoviči Rasputinovi, jehož tajemný život zaujal režiséra Petra Novotného natolik, že se o něm rozhodl napsat divadelní hru.
19.6.2017
Na náměstí Václava Havla (piazzetta Národního divadla) se 22. června v 16.00 na celých 30 hodin zastaví čas. Místo se promění v zabydlený pokoj s neviditelnými stěnami, v němž vše plyne pomaleji, než ve skutečnosti. Performance Momentum, inspirovaná japonským tanečním uměním butó, nabídne zamyšlení nad každodenní uspěchaností života. Jde o jedinečné česko-německé setkání dvou významných performerek tanečního divadla - Miřenky Čechové a Sabine Seume - v extrémní fyzické výzvě.
další zprávy
21.6.2017
Eliška Balzerová odchází z Fidlovačky
Eliška Balzerová se překvapivě rozhodla opustit herecký soubor Divadla Na Fidlovačce, u jehož novodobého zrodu stála. S tím souvisí i stažení některých inscenací z repertoáru, další zřejmě budou přeobsazeny.
7.6.2017
Zrušené (odložené) 60's aneb Šedesátky
Městská divadla pražská oznamují, že z důvodu vážného onemocnění v souboru dochází ke zrušení všech červnových představení 60's aneb Šedesátky včetně premiéry a veřejných generálek v Divadle ABC. Premiéra se přesouvá na 11. září 2017. Již zakoupené vstupenky je samozřejmě možné vrátit na pokladnách MDP, nebo i přerezervovat na číslech 222996114 nebo 222996131.
5.6.2017
PQ se opět vrátí na Výstaviště
14. ročník Pražského Quadriennale (červen 2019) se uskuteční v areálu Výstaviště Holešovice. Mezinárodní přehlídka scénografie a divadelní architektury se tak navrací na místo, s nímž byla dříve spjata.
Pestrobarevné pivo ve Švehlovce (Lukáš Holubec - red.)21.6.
Ivoši, jsme mistři! (Lukáš Holubec - red.)9.6.
V Lokti řádí Lazebník (Miroslav král)9.6.
PidiFEST na prahu dospělosti (Jiří Koula - red.)6.6.
Stárneš, nemáme už mnoho času (Lukáš Holubec - red.)2.6.
Sex, půjčky a Ema (Lukáš Dubský - red.)1.6.
Jaký bude kolaps civilizace? (Lukáš Dubský - red.)31.5.
 další blogy
Divadlo v televizi
ČT art, 24.6. 20:20
Zločin a trest
Divadlo v Řeznické (prem. 23.9.1990)
Nové redakční tipy
  • Krás(k)a na scéně
    Městské divadlo Mladá Boleslav
    Krás(k)a na scéně
    Historická freska s aktuálním tématem lidské identity se odehrává v Londýně roku 1662, kdy král Karel II. vydal zákaz hraní ženských postav mužskými herci, což převrátilo naruby život Edwardovi Kynastonovi, herci, jenž byl na vrcholu díky svým ženským hrdinkám. Byl tak nucen začít hrát zásadní hru svého života ve světě, který se stal navíc nelítostným a bez náznaku soucitu či pochopení. V Mladé Boleslavi vznikla inscenace, v níž vynikne silný příběh a téma správně vyzní. Hereckým výkonům dominuje hostující Daniel Bambas v hlavní roli.
  • Odvolání
    Divadlo v Řeznické
    Odvolání
    Hra amerického dramatika s komickými i smutnými situacemi se na českém jevišti prvně objevila až pětatřicet let po svém vzniku v Divadle v Řeznické. Komorní drama o osobní odvaze každého z nás se zabývá tématem nezávislosti v tradičně fungující instituci katolického semináře. Není však úzce spjaté s tímto prostředím, má přesah do životů mimo tyto instituce. V dnešní době, kdy se lidé stále více starají především o sebe a potížemi druhých si nechtějí komplikovat život, velmi silně rezonuje. Inscenaci režíroval Miroslav Táborský, který v ní s Filipem Cílem také hraje. Souhra obou herců kvalitní předlohu znamenitě dotváří.
  • Hovory na útěku
    Divadlo v Dlouhé
    Hovory na útěku
    Kabaretní linie DvD nabrala směr až nečekaně dráždivý. Dobou a situací ovlivněné rozpravy dvou mužů vedou s třetím do počtu (tj. publikem) mrazivě přesný dialog, nad jehož aktuálností zůstávají otevřená ústa. Prolnutí s dekadentním bizárem na pozadí (songy skupiny Tiger Lillies, jež českými texty bravurně opatřil Miroslav Hanuš) snad ani nevytváří protiklad, je to symbiotická seance, která z forbíny pojmenovává témata kolem nás a z revuálního prostoru se valí exprese, detekující také až hrůzné paradoxy či chaos. V intelektuálně hravých rozhovorech M. Kopečného a M. Hanuše cítíme skepsi ze světa, kde už myšlení není ctností...
  • Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny
    Studio Hrdinů
    Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny
    Herec a truhlář Majer reprodukuje stanoviska spisovatele Zábranského ke stavu naší domoviny. Po bernhardovsku spílají pokrytectví a předsudkům naší společnosti. S trefnou naléhavostí, (sebe)ironickým nadhledem a gradační silou. Není až tak podstatné, zda je to celé míněno vážně, nebo promlouvá-li ironie s hlubším významem, jde o text atakující myšlení lidí v rudnoucí či jinak zahnívající domovině. Na této inscenaci Studia Hrdinů, kromě interpretačního výkonu herce a truhláře Majera, je nesmírně cenný ten otazník na konci, prostor pro diváky...
  • Srdcový král
    Divadlo Kalich
    Srdcový král
    Inscenace Srdcový král na otázku, zda vůbec ještě jde zesílit kouzlo muzikálového souboru Divadla Kalich, odpovídá ano... Režisér Šimon Caban rozpoznal záměr autora libreta, jak tato muzikálová komedie inspirovaná Večerem tříkrálovým má vyznít, a k tomu herce dovedl. I když to tak zpočátku nevypadá, příběh nabývá funkčních vazeb, má vtip a nepůsobí nijak trapně či lacině. Strhující choreografie, nemuzeální aranže elvisovských písní a velké interpretační výkony jsou dalšími trumfy.
  • Pěna dní
    Klicperovo divadlo Hradec Králové
    Pěna dní
    Na obtížně inscenovatelném románu nechali Skutři opět zapracovat svou divadelní imaginaci a výsledkem je hravá a výtvarně propracovaná inscenace. Mísí se v ní absurdita, fantaskní motivy, surreálné prvky, velká láska i utrpení. Při vážnější druhé polovině se vyklene důmyslný dramatický oblouk. Herci Klicperova divadla se s obtížně interpretovatelnou látkou poprali úspěšně, k výrazným přednostem inscenace patří i její audiovizuální stránka. Režijní duo Skutr v Pěně dní naplno zúročilo neustálé rozvíjení své poetiky.
  • Famílie
    Divadlo Na Fidlovačce
    Famílie
    Divadlo Na Fidlovačce s touto inscenací úspěšně vykročilo do své nové etapy. Věrohodnost, nepřekračování hranice podbízivosti a sentimentu přispívají k tomu, že téma mezigeneračních vztahů promlouvá z jeviště velmi reálně a zároveň nadčasově. Jímavé a křehké tóny hry jsou rozezvučeny cituplným uchopením postav a vůbec hereckým šarmem protagonistů. Do děje diváky vtáhne nevtíravá komika, dost možná i velké životní pravdy nebo drobné momenty, které důvěrně zná snad každý.
  • Vzkříšení
    Dejvické divadlo
    Vzkříšení
    Dejvické divadlo v této inscenaci pokračuje v rozvíjení své svébytné poetiky. Posloužily k tomu povídky "neznámého autora" (překládejte jako kolektivní práce souboru). Bizarně laděné postavy vytažené do různých extrémních či absurdních rolí skládají originální tragikomickou inscenaci o prapodivnostech lásky. Všechny ty vášně a posedlosti jsou divákům předloženy s vytříbeným humorem značky DD, ale také s filozofickým podtextem a samotný závěr pak přidává jistou hloubku a nabízí několikero možných výkladů. Skvělé herecké výkony podtrhují navolený obsah hry.
  • Olga (Horrory z Hrádečku)
    Divadlo Letí
    Olga (Horrory z Hrádečku)
    Nepietní přístup mladé dramatičky Anny Saavedry vystihl osobnost Olgy Havlové, potažmo i Václava Havla, včetně fungování jejich vztahu, mnohem pregnantněji a hlavně více lidsky, než jaký obrázek o nich vytvořila doba. Hra psaná s lehkostí a nadhledem se nesnaží o rekonstrukce, ale jde po podstatě. Skvělou Pavlínu Štorkovou v roli Olgy dobře doplnili tři spoluhráči v několika mužských i ženských rolích. Inscenace Divadla Letí také výborně pracuje s prostorem Vily Štvanice.
  • Smrt a dívka
    Divadlo Ungelt
    Smrt a dívka
    Komorní psychologický thriller, známý mimo jiné i z filmového zpracování Romana Polanského, o minulosti, která nás vždycky dostihne. Nelehké téma je velmi účelně zobrazeno na konkrétním případu, který dokáže vzbudit různorodé emoce. Hra klade zásadní otázky, včetně té, jak se máme vyrovnat s naší totalitní minulostí a s těmi, co z té totality „zbyli“. Jednu z nejdrásavějších dramatických hrdinek moderního jihoamerického dramatu vystihla Lucie Štěpánková s málokdy vídanou hereckou intenzitou. Inscenace přináší silný zážitek...