Blog uživatelů i-divadla
Představení chybí vnitřní provázanost a myšlenkový cíl. Vše se odehraje ve svěžím tempu za skvělého hudebního doprovodu, ale to je právě dnes na Kabaret málo. Je politováníhodné nevyužít naplno přímo se vybízející přesah k dnešku a nenaservírovat divákům paralely Německa třicátých let a dnešních společenských nálad.
Alena Bazalová v roli Sally Bowles je výborná pěvecky, ale bohužel ve ztvárnění Sally již slabší herecky. Sandře Černodrinské naproti tomu herecky patří celé jeviště v roli Fritzie Kost, kterou si přinesla ze svého absolventského představení Kabaret v pražském DISKu. Vedle jejího nasazení a dokonale nastudované (byť menší) role působí poněkud neuchopeně postava Ernsta Ludwiga, ztvárněná Romanem Teprem, kterému jsem jeho nácka vůbec nevěřil a síla plíživého národního socialismu se tak neměla kde projevit. Petr Mikesa zvládl kabaretiéra perfektně po pohybové stránce, ale jakoby zůstával od dějové linky naprosto odtržen.
Děj se odehrává na funkční a době odpovídající scéně, nicméně dojem kabaretního prostoru příliš navodit nepomohla. Poněkud krkolomně působily příchody na scénu zpoza závěsu v domě Fräulein Schneider. Orchestr umístěný v tomto muzikálu na jevišti může být vždy scénicky skvělým krokem, ale jen pokud nejsou muzikanti navléknuti do večerních obleků. S oděním Kit Kat Girls to nejde dohromady a orchestr tak zůstává odtržen na vlastní oddělené scéně, aniž by zapůsobil jako kabaretní kapela.
Finále mělo dobře herecky gradovaný náběh, ale dosti ho zabila nevýrazná závěrečná symbolika. Stín hákového kříže v zrcadle a z dálky nečitelné židovské tetování kabaretiéra nemělo potřebnou údernost.
Na závěr snad jen povzdechnutí nad dopisováním textu pro postavu kabaretiéra – vtip o Hitlerovi a účtu za plyn vyřčený v roce 1931? Že by politicky satirující žid vypustil z úst podobný vtip v době, kdy se NSDAP teprve drala k moci a konečné řešení židovské otázky tak ještě nějakou dobu nebylo na stole?
Další články tohoto uživatele na blogu