Blog redakce i-divadla

Amadeus - Divadlo Husa na provázku
vydáno: 10.7.2014, Jiří Landa

Další Morávkova opulentní podívaná - režisér paralelně rozehrává několik dění na různých místech jeviště i hlediště, prostě kde jen je to aspoň trochu možné, přičemž na divákovo vnímání „útočí“ všemi možnými způsoby. V notoricky známém duelu Salieri-Mozart poměřili své síly otec a syn Donutilové. A výsledek? Čestná remíza. V obou případech se jednalo o vyloženě milé překvapení. Martin Donutil se zhostil nelehkého úkolu ztvárnění Mozarta odkazujícího na Formanův slavný film ukázkově, vyhověl přání režie, ovšem samotnou postavu přesto nenapodoboval. Bylo ho všude plno, dokázal být romantický, ale i histrionsky živočišný, mísila se v něm naivita s egoičností pramenící právě z jeho přímočaře naivního vnímání stavu věcí včetně toho, kdo je a není opravdový umělec... Miroslav Donutil zaujal zejména umírněným projevem a plnou soustředěností na modelování potměšilé postavy Salieriho, který je uvězněn v cele průměrnosti a neustále vzrůstající závisti vůči svému sokovi. Kolem Mozarta chodí doslova po špičkách a své projevy vůči němu dávkuje tak, aby mohl v rozhodný okamžik zásadně udeřit. Jeho Salieri je plnokrevnou postavou padoucha skrývajícího se za „dobré činy“. Herec je přesvědčivý i co se týče mimiky, s níž zachází velice decentně. Je zjevné, že Donutilovi odchod z ND prospěl. A že v inscenaci nezazní Mozartova hudba? A proč by musela? O efektní hudební podklad se postaral P. Hromádka a dle mého názoru velice zdařile. Morávkův Amadeus je úchvatnou podívanou.


Tento blog vyjadřuje stanovisko jeho autora, nikoli celé redakce.

Další články tohoto redaktora na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.