Blog redakce i-divadla

Romantická duchařina baví i dojímá
vydáno: 2.3.2015, Lukáš Dubský

Muzikály podle filmových předloh jsou v současné době ve velké oblibě producentů na Broadwayi i West Endu. Nepovažuji to za nějaký problém, jelikož muzikál se vždy inspiroval ostatními médii. Navíc některé snímky si o převedení do muzikálové podoby přímo říkají. Mezi ně patří i slavná romantická duchařina, kterou v devadesátých letech viděl v televizi snad každý.

Duch osciluje mezi romantickým filmem, komedií a mysteriózní podívanou, nechybí ani drobná detektivní zápletka. Autoři muzikálové verze se touto diverzitou inspirovali, a tak je i hudební složka zajímavá a variabilní - je to především klasický pop, místy ovšem s nádechem rapu či gospelu.  Jen trochu chybí nějaká ústřední pecka, takže mi po pár dnech od zhlédnutí v hlavě zní především Unchained Melody interpretovaná jen D. Vitázkem s kytarou.

V Brně udělali z Ducha opravdu výpravnou podívanou. Napsat, že scéna Chrostopha Weyerse byla naprosto skvěla, je už téměř zbytečné, protože si skoro nepamatuji, kdy tomu tak nebylo. Tentokrát ale Weyers v lecčems překonává i své předchozí práce. Hlavně scény v metru jsou natolik vymakané, že díky projekcím a dalším efektním trikům člověk skutečně věří, že na jeviště přijela vlaková souprava.

Z herců kraluje Dušan Vitázek, kterému role klaďase Sama opravdu "sedla". Dobře zpívá, v hereckém projevu je přirozený a nevtíravě zábavný. Ivana Odehnalová je méně výrazná, přesto je její Molly veskrze sympatická postava, které člověk nemůže nefandit. Role Ody Mae Brownové je velkou komediální příležitostí, za kterou byla Zdena Herfortová dokonce nominována na Thálii. Ovšem i Markéta Sedláčková dokázala tuto roli náležitě využít pro rozehrání komické dějové linky. Ondřej Studénka není špatný v činoherních pasážích, jeho zpěv se ovšem ve společných výstupech s Vitázkem, Odehnalovou a company ztrácí.

Obvykle mi vyložené dojemné scény ve filmu i na divadle spíš vadí, ale tady to vše tak nějak hladce plyne, že se člověk nakonec nechá dojmout velmi rád.


Tento blog vyjadřuje stanovisko jeho autora, nikoli celé redakce.

Další články tohoto redaktora na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Klára Tesařová (2.5.2015, 17:21:42)  reagovat
Duch sem, duch tam...
Ano, metro asi nejpůsobivější scéna z celého muzikálu. Jenom vám dodám srovnání Vitázka se Slaninou. Vitázek na svůj osud ducha reaguje poměrně klidně, takřka bez emocí. Slanina se do toho víc pokládá, bojuje se vším a všude. Odehnalová je méně výrazná, ale v porovnání s kým? Se S. Janotovou? Tak v tom případě je lepší Odehnalová. Janotová má specifický způsob zpěvu, který nesedne každému. Navíc tam jde cítit, ale jenom trošičku, slovenský původ. Herfortová, k ní nemám absolutně nic. Nelze než s vámi souhlasit. Jenom maličká poznámka. Městské nasadilo do role Ody Mae kupodivu, bez předchozí anotace nebo tak, A. Březinovou, která je teď ve všem. V roli sice baví, ale dost křečovitě. A poslední poznámka, plynulo to všechno hladce, ale mě dojmout prostě nedokázali. Asi mám jiný práh dojímavosti než vy.