Divadlo Husa na provázku [velký sál]

Višňový sad

Premiéra: 16.11.2012 | 1:45x
Překlad: Leoš Suchařípa. Dramaturgie: Marta Ljubková, Miroslav Oščatka. Výprava: Marek Cpin. Režie: Jan Mikulášek.
Poslední uvedení: únor 2015.
Melancholická hra beze stopy melancholie, drama o konci starého světa, v němž jde ve skutečnosti úplně o něco jiného. Jen jedno je jisté: višňový sad je zadlužen a hrozí mu prodej. Jako my všichni – v tenhle čas – jsme snad taky v ohrožení: višňové děti?


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo Husa na provázku
Hodnocení inscenace
Redakce
73 %
Uživatelé
73 %
73321000
Volby

Hodnocení (36)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský  70 %
30.10.2014 | 1134 hodnocení
+ souhlasím
Hodně dekadentní Višňový sad, divák neznalý předlohy může mít problémy s rozklíčováním jednotlivých symbolů a nejspíš bude mít i zmatek v tom, kdo je kdo. Režisér Jan Mikulášek totiž využil z Čechovovy hry jen fragmenty. Inscenace podává s velkou mírou grotesknosti obraz světa, který je vymknutý z kloubů. V takovém případě pochopitelně nedá příliš práce přenést děj z přelomu 19. a 20. století do naší současnosti. Jen škoda, že některé postavy jsou redukovány natolik, že jsou na scéně skoro zbytečné (Charlotta, Piščik). Herecky velmi dobré, přestože P.Bučková je na Raněvskou až příliš mladá.
Jiří Koula  50 %
26.8.2013 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
54,99% Pro mě "jen další mikuláškovina", v níž jsem si tentokrát nenašel nic navíc.
Pavla Haflantová  80 %
18.2.2013 | 355 hodnocení
+ souhlasím
Na představení jsem se těšila, spojení jednoho z mých oblíbených režiséru s jedním z mých oblíbených autorů nemohlo zklamat.

Mikuláškova práce s Čechovem dala vyniknout především tragickému rozměru hry. Vedení herců (jako obvykle) naprosto přesné, výkony (nejen) hlavních představitelů byly obdivuhodné. Z mého pohledu inscenace jako celek funguje.

Soukromý tip: stojí za to přečíst si předem buď přímo hru nebo alespoň obsah. Některé použité symboly lze potom spíš rozklíčovat a ocenit, zvláště pro ty diváky, kteří rádi rozumí inscenaci napoprvé skrz naskrz.
Veronika Boušová  90 %
18.2.2013 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Ztratili jsme kořeny, půdu pod nohama, zodpovědnost vůči přírodě, sobě, živým i mrtvým, zítřek je nejistý... Hlavně, když je večírek. Viz recenze.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Mancmi  90 %
27.3.2013 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Chladná místnost, velké škrty v textu, dokonalá motivace postav, neočekávané herecké akce, dostatečná aktualizace, silný závěr. Višňový sad v Huse na provázku dokáže diváka naladit na správnou atmosféru rozkvetlého Višňového sadu. Anežka Kubátová jako Varja dostane diváka do kolen díky svému osobitému herectví. Pocit tíhy, lásky a bezmocnosti k této inscenaci patří. Jeden z nejpovedenějších Višňových sadů v Česku.
Jirkan  80 %
17.2.2013 | 564 hodnocení
+ souhlasím
17.2. 2013 - Divadlo Archa: Dlouho jsem nezažil inscenaci, kterou bych sledoval "jako na trní". Na jednu stranu se mi líbila práce herců. Neuvěřitelně fungují jako tým a měl jsem z nich pocit, že ví o čem hrají. Našel se tu i dobrý situační humor. Na druhou stranu mne režie překvapila svojí dravostí, hrubostí a provokací. Nemám problém s touto interpretací, ale vyvolalo to ve mne řadu otázek, což považuji za další pozitivum. I přes tuto interpretaci řežie myšlenku textu neopouští, to je dobře. Ještě budu chvilku dumat... (Filozofická otázka na zavěr: Má sloužit text režii nebo režie textu?)
Vladimír Rogalewicz  20 %
17.2.2013 | 802 hodnocení
+ souhlasím
Takhle ne!!
Režijní koncepce sebrala postavám veškeré charakteristiky a ponechala pouze ploché karikatury, jejichž jednání nemá žádné opodstatnění. Jediným cílem je opět realisticky zobrazit co nejvíce hnusu a ušpinit se jím. (Archa, Praha, 17.2.2013)
Frankovka  60 %
17.2.2013 | 278 hodnocení
+ souhlasím
Višňový sad a Nenápadný půvab buržoazie. Nečekal jsem, že tyto hry budou tak podobné. Herci režijně vedeni jako figury, emoce projevují většinou jen zrychlením pohybů.
Přesto právě výkony herců Vás nadchnou. Ale přijdete na to až při děkovačce, kdy s úlevou zjistíte, že to jsou lidé jako my...
Furciferka  80 %
17.2.2013 | 260 hodnocení
+ souhlasím
(16.2.2013, Praha, Divadlo Archa)
Národosolsobě  70 %
10.12.2012 | 329 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
pocit rozpolcení. Třetí dějství, řešení postav Aňa-Péťa a jejich vztahu, Raněvská v pozdější fázi, scénografie, celková syrovost, neživotnost, soundtrack, závěrečná scéna - budí nadšení. Inscenace nefunguje jako celek, diskontinuita je však patrně záměrná. Režijní nápady často vyvstávají poněkud neorganicky (nahá scéna, topení).
Zejména v prvních dvou dějstvích je trochu nejasná práce s divadelním jazykem. Krajní zjednodušení postav není vždy výhodné - viz. Varja, Jaša, Charlotta,do jisté míry Raněvská. Každopádně radši Čechov takto.
Papirek32  60 %
20.11.2012 | 166 hodnocení
+ souhlasím
Sorry, ac zaryrty fanousek DHNP, tentokrat nejdu vyse, par detailu (nejvic Varja na konci) mi prislo prehnanych a samoucelnych.
SBN  60 %
1.6.2022 | 174 hodnocení
Mohr  80 %
23.11.2018 | 67 hodnocení
Noneto  70 %
30.9.2018 | 49 hodnocení
Paya888  70 %
3.9.2017 | 312 hodnocení
Borboleta  80 %
25.5.2017 | 16 hodnocení
Danpolasek  60 %
19.4.2016 | 11 hodnocení
Dvopet  100 %
2.1.2016 | 104 hodnocení
Kaťka chichi  80 %
30.3.2015 | 85 hodnocení
Ems.  50 %
7.3.2015 | 36 hodnocení
Janina1976  70 %
22.2.2015 | 9 hodnocení
Lukka  80 %
7.1.2015 | 15 hodnocení
Camarido  90 %
11.11.2014 | 63 hodnocení
Anabela  70 %
5.11.2014 | 9 hodnocení
Divadelní mák  80 %
13.3.2014 | 27 hodnocení
MBednarski  70 %
30.10.2013 | 89 hodnocení
Bertolda Brechta  70 %
29.5.2013 | 17 hodnocení
Artaud  80 %
25.3.2013 | 216 hodnocení
LavinieCamui  90 %
6.3.2013 | 806 hodnocení
Taťka  80 %
17.2.2013 | 17 hodnocení
Martin_Macho  80 %
18.1.2013 | 158 hodnocení
Bez  70 %
16.1.2013 | 75 hodnocení
IlDivino  70 %
13.12.2012 | 106 hodnocení
K.havlas  90 %
8.12.2012 | 11 hodnocení
Holga  80 %
17.11.2012 | 22 hodnocení
Ondriyx  60 %
20.11.2012 | 1 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.