Divadlo na Vinohradech [Studiová scéna]

Jan Procházka, Lenka Procházková

Ucho

Premiéra: 9.6.2017. Dramaturgie: Jan Vedral. Scéna: Karel Čapek. Kostýmy: Petra Krčmářová. Hudba: Jiří Hájek. Režie: Šimon Dominik.
1:30x


Jevištní verze slavného českého „trezorového“ filmu, odehrávajícího se v 60. letech 20. století. Do vily, kterou režim zabavil původním majitelům, aby do jejího luxusu ubytoval své kádrové opory, se po prezidentské recepci vrací manželský pár dvou ambiciózních parvenue povýšených stranou mezi elitu státu. Prožijí zde strašlivou noc pravdy. Čím více jde o to pravdu utajit před všudypřítomným estébáckým odposlouchávajícím „uchem“, tím více se vyjevuje pravda o charakterech náměstka ministra a jeho funkcionářské paničky a jejich lidské a odborné kompetenci, o legitimitě jejich svazku, legitimitě jejich společenského postavení i legitimitě celého profízlovaného režimu...
v průběhu představení se na jevišti kouří
Divadlo na Vinohradech
Hodnocení inscenace
Redakce
80 %
Uživatelé
73 %
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 80 %
Jiří Landa 80 %
Helena Grégrová 80 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

Hodnocení redakce:
Pavel Širmer 80 %
(zadáno: 27.6.2017, počet hodnocení: 1280)
přínosný / zajímavý komentář
75%. Scénář svého otce L. Procházková obstojně přizpůsobila jevišti. Scénograf si poradil s potřebami textu, nepopisná dekorace skvěle dotvářela atmosféru. Kvalitní práce režiséra, důkladně vyložené charaktery herci pečlivě vystavěli. Anna A. Talackové projde přesně zachyceným vývojem až ke strhujícímu finále. Pro Ludvíka není D. Bambas ideální volbou, herec spotřebuje mnoho sil na „zdrsnění“ přirozeně jemnějšího projevu, občas sklouzává k patosu a přehnaným gestům. Charakter je ale v jeho podání též čitelný a souhra dvojice přinese silné vyznění. Doporučeníhodný počin, který není kopií filmu.
Jiří Landa 80 %
(zadáno: 15.6.2017, počet hodnocení: 2721)
přínosný / zajímavý komentář
Vyrovnaný herecký duel, v němž D. Bambas předvedl detailní studii toho, jak neustálé potlačování latentního strachu může během jednoho večera zcela rozklížit lidskou osobnost. A. Talacková měla díky košatěji napsané postavě o něco větší herecké možnosti. Annu dokázala rozehrát v mnoha rozličných polohách - nezůstala tak pouze hloupoučkou a rozmazlenou ženuškou stranického pohlavára, v patřičných momentech totiž herečka uměla věrohodně prodat Annin přirozený zdravý selský rozum, oddanost, a také hořkost z života, který vede. Intenzita, s níž se oba herci do inscenace ponořili, je ohromující.
Helena Grégrová 80 %
(zadáno: 12.6.2017, počet hodnocení: 1243)
přínosný / zajímavý komentář
Vzácně empatické herecké souznění Antonie Talackové a Daniela Bambase, jimž se podařilo vytvořit velmi autentickou atmosféru všeobjímající paranoie a strachu. Bolestná noc plná mrazivé upřímnosti a deziluzí, během níž se láme vztah i charaktery a morální postoje obou partnerů se obnaží na dřeň, až je divákovi místy žinantní ta hranice intimity, kterou, stejně jak ta nainstalovaná ucha, překračuje. Dechberoucí, silné, až krev vře a duše řve - nad položenými otázkami, a především nad tím, co všechno zůstalo aktuální, nezdolně přetrvávající.
Hodnocení uživatelů:
Slavek53 80 %
(zadáno: 22.6.2017, počet hodnocení: 40)
Michkyse 70 %
(zadáno: 21.6.2017, počet hodnocení: 28)
přínosný / zajímavý komentář
Sugestivně pojaté drama jedné noci s všudypřítomným strachem. Zajímavě pojatá scéna, byť v limitujících prostorech studiové scény. Výrazné herecké výkony Antonie Talackové a Daniela Bambase, byť o trochu víc, troufám si tvrdit, sedla role Antonii Talackové, ale možná je to jenom širším pojetím její postavy s možností ztvárnit širší škálu emocí, kterými se v představení rozhodně nešetří.
Antioch 70 %
(zadáno: 14.6.2017, počet hodnocení: 114)
přínosný / zajímavý komentář
75 %, repríza 12.6.2017

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.