Divadlo U stolu

Král umírá

Premiéra: 19.5.2013 | 1:30x
Překlad: Vladimír Mikeš. Dramaturgie: Milan Uhde. Výprava: Jana Zbořilová. Hudební spolupráce: Miloš Štědroň. Úprava, výběr hudby a režie: František Derfler.
Poslední uvedení: květen 2017.
Jedna z velkých her 20. století na téma staré jako divadlo samo. Divadelní obřad, zobrazující ve strhujícím dramatickém i tragikomickém dialogu člověka se smrtí jeden z věčných lidských problémů.


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo U stolu
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
79 %
7991000
Hodnocení redakce
Jiří Koula 60 %
Jiří Landa 60 %
Pavel Širmer 60 %
Volby

Hodnocení (12)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula  60 %
27.12.2014 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Nemohu než souhlasit s kolegy, zásadní problém této inscenace je rozporuplnost hereckých pojetí jednotlivých postav, je v tom záměr, který jsem nepochopil, či jde o projev slabého režisérského vedení?
Jiří Landa  60 %
25.4.2014 | 3027 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace trpí zejména nevyrovnaností v režijním pojetí jednotlivých postav. Jestliže se H. Čermáková, J. Mazák, M. Durnová a C. Drozda snaží na svoje role dívat s patřičným odstupem a odosobněním, V. Skála naproti tomu do postavy proniká velice realisticky, čímž na jevišti vzniká jisté zvláštní nedorozumění. Víceméně souhlasím s komentářem P. Širmera - jedná se o solidní nastudování, za které se Divadlo U stolu rozhodně stydět nemusí, zároveň však není neproblematické. Text je to opravdu náročný na zpracování, asi i proto se na repertoáru divadel tak často neobjevuje.
Pavel Širmer  60 %
14.4.2014 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
Ionescovy hry bývají převážně zařazovány mezi absurdní dramata, ale tato hra řadu charakteristických prvků postrádá, spíše se v ní nachází prvky symbolistické a mysteriózní. Málo uváděný text je nesmírně náročnou látkou, na níž si mohou vylámat zuby i ti nejlepší. Divadlo U stolu se s ním vypořádalo se ctí, ale inscenace se i přes dvojí odklad premiéry neobešla bez problémů a dramaturgicko-režijních nedotažeností. Hlavní chybou bylo, že někteří herci (V. Skála, L. Schneiderová) se uchylovali k „psychologickému“ ztvárňování, které nebylo správnou cestou a nekorespondovalo s kreacemi ostatních.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Jirkan  70 %
13.4.2014 | 564 hodnocení
+ souhlasím
11.4. 2014 (Švandovo divadlo): Ionesco je pro mne zajímavý autor a jeho texty mne baví a tento také, ovšem občas se musí hlava více zapojit. V paměti inscenace uvízne především výkonu Heleny Čermákové, ale i ostatní musím pochválit. Myslím, že je to povedené. Líbila se mi výtvarná stránka. Je zvláštní kolik spojitostí v textu se najde s jinými dramaty, asi už tu opravdu všechno bylo. (75%)
Mohr  90 %
23.11.2018 | 67 hodnocení
Alidgy  50 %
22.3.2016 | 19 hodnocení
Papirek32  90 %
22.2.2016 | 166 hodnocení
Donpedro39  80 %
14.4.2014 | 138 hodnocení
MMXII  90 %
6.2.2014 | 20 hodnocení
Paya888  80 %
7.12.2013 | 312 hodnocení
Artaud  70 %
18.10.2013 | 216 hodnocení
Elpis  90 %
21.11.2013 | 1 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.