Letní shakespearovské slavnosti

Othello

Premiéra: 3.7.2015 | 2:20
První české uvedení: 11.8.2016. Překlad: Ľubomír Feldek, Martin Hilský. Scéna: Pavol Andraško. Kostýmy: Katarína Hollá. Hudba: Róbert Mankovecký. Režie: Michal Vajdička.
Poslední uvedení: srpen 2017 v ČR, červenec 2020 v Bratislavě.
Slavná tragédie. Příběh žárlivého Maura, jeho milující ženy Desdemony i zrádného našeptávače Jaga je nadčasovou hrou o lidských slabostech, frustracích a také jejich příčinách.


inscenace již byla stažena z repertoáru

Letní shakespearovské slavnosti
Hodnocení inscenace
Redakce
63 %
Uživatelé
69 %
69101000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 70 %
Jiří Landa 50 %
Iva Bryndová 70 %
Volby

Hodnocení (13)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  70 %
6.10.2017 | 2000 hodnocení
+ souhlasím
Režisér se v Shakespearově hře snažil hledat podstatu současných vztahů, ve své komorní úpravě byl důsledný a s herci našel v postavách lidi kolem nás. Pozoruhodné provedení se však nehodí do plenéru, kde se drobné nuance často ztrácejí a spíše je ocení diváci v předních řadách. Ale je dobře, že Letní shakespearovské slavnosti nesází jen na jistoty a dávají prostor tvůrcům snažícím se o nové a svébytné výklady.
Jiří Landa  50 %
19.10.2016 | 3027 hodnocení
+ souhlasím
Radikální seškrtaná úprava, promyšlená koncepce založená na detailech a herecké drobnokresbě... Dokážu si představit, že by inscenace měla v komorním prostoru velkou sílu, v plenéru se však její kouzlo vytrácelo s každou další řadou. Výsledku nenapomohlo ani poměrně špatné ozvučení, kdy například Ľ. Kostelnému nebylo téměř vůbec rozumět. Těžko hodnotit nastudování, které se dle mého názoru zcela minulo s prostorem.
Iva Bryndová  70 %
3.10.2016 | 551 hodnocení
+ souhlasím
65% - Zajímavá koncepce - s využitím moderní technologie a scény ve středu hlediště, výborný Ľuboš Kostelný jako Jago i Rebeka Poláková v úloze jeho ženy, herecky dobří byli i Jozef Vajda jako Othello a Veronika Kubařová jako Desdemona, nicméně Jagův zásah Othella a změna u něj v žárlivce mi přišla poněkud rychlá a zběsilá (vytváří to i celkem nejasný motiv). A trochu mi vadily málo výrazné či v podstatě absolutně osekané ostatní postavy - včetně Cassia nebo Desdemony - i ta mohla mít víc prostoru.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Frankovka  90 %
3.9.2017 | 278 hodnocení
+ souhlasím
Bylo to strhujici, ani jsem nevnimal, ze prsi. Fantasticti herci.
JirkaS  90 %
31.8.2017 | 350 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavě pojatá klasika. I přes krácení a úpravu textu jsem se perfektně orientoval v ději a užíval si komorní psychologické drama, které si vystačilo jen se šesti židlemi na originálně pojaté scéně uprostřed publika. Ta síla, ty emoce, to bylo něco neuvěřitelného. Vynikající J. Vajda, skvělá (jak jinak) V. Kubařová a L. Kostelný jako Jago, to je asi ten největší záporák, jakého jsem zatím na jevišti viděl, už mu chyběly jen čertovské rohy. Toto je inscenace postavená především na hercích, kteří to musí uhrát sami bez rekvizit, a daří se jim to znamenitě! /30.8.2017 - Lichtenštejnský palác/
Jirkan  80 %
31.8.2016 | 564 hodnocení
+ souhlasím
30.8. 2016 (85%): Proškrtaný text jak v postavách, tak i v ději. Soustředění na konflikt generací a manipulaci. Komorní pojetí bez velkých gest a okázalosti (až na rozmlácenou židli). K tomu velmi zajímavé a důvtipné řešení scény. To přidává na opravdovosti a napětí, které převládá hlavně v první části inscenace. Velmi milé setkání s J. Vajdou. V. Kubařová mi v druhé části připomenula svou Markétku z MDMB. L. Kostelný je Jago všech Jagů (intrikán, politik, manipulátor...). Nápad s focením a jeho závěrečný postoj k celé situaci je vrcholem inscenace.
Martina_K  50 %
17.8.2016 | 62 hodnocení
+ souhlasím
Herci se snažili, ale bylo to celé takové nijaké..
Annikka  80 %
27.9.2020 | 133 hodnocení
Isa Johanovská  20 %
2.1.2020 | 123 hodnocení
Addk  90 %
11.10.2017 | 134 hodnocení
Annaj  60 %
31.8.2016 | 56 hodnocení
Deinonychus  60 %
14.8.2016 | 33 hodnocení
Trautenberk  70 %
9.10.2016 | 4 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.