Městské divadlo Mladá Boleslav [malá scéna]

Novecento (1900)

Premiéra: 23.1.2015 | 2:20
Překlad: Karina I. Havlů. Úprava: Pavel Khek, Lenka Smrčková. Dramaturgie: Lenka Smrčková. Výprava: Michal Syrový. Režie: Pavel Khek.
Příběh o muži, který nikdy nevystoupil z lodi, jež pravidelně brázdila oceán mezi Evropou a Amerikou. Na samotném počátku roku 1900, našel starý námořník na zaoceánském parníku v krabici od citronů nemluvně. Zřejmě jej tam nechal nějaký zoufalý cestující třetí třídy. Později na té obrovské lodi v restauraci první třídy nalezenec objevil klavír, usedl k němu a ponořil ruce do bílých a černých tónů. Rázem vznikla legenda o „Devatenáctset“, legenda o zázračném klavíristovi...
  
Městské divadlo Mladá Boleslav
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
93 %
93201000
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
26.4.19:00Nečíslované sezenívstupenky
2.5.Čt19:00Nečíslované sezenívstupenky
24.5.19:00Nečíslované sezenívstupenky
26.4.19:00 vstupenky
Nečíslované sezení
2.5.Čt19:00 vstupenky
Nečíslované sezení
24.5.19:00 vstupenky
Nečíslované sezení

Volby

Hodnocení (21)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský  60 %
24.9.2015 | 1132 hodnocení
+ souhlasím
65%. Tuhle inscenaci se vyplatí vidět především díky skvělým individuálním výkonům. Jakub Šafr hraje výborně na piáno, Radim Madeja zase podává bravurní herecký výkon. Kromě ohromného množství textu musí také hodně komunikovat s publikem nebo umět stepovat. Tematicky mě to až tak neoslovilo, ale komu vyhovuje forma monodramatu, ať se nezdráhá tuto boleslavskou inscenaci navštívit.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Martinb6  100 %
25.10.2023 | 9 hodnocení
+ souhlasím
Výjimečné představení. Úžasný Radim Madeja a geniální Jakub Šafr. Doporučuji každému.
Pastelka  100 %
9.4.2023 | 89 hodnocení
+ souhlasím
Tohel mjusí vidět každý, alespoň jednou. Já už mám lístky na "podruhé" i pro své rodiče. Tohle musí ještě vidět :)
Majdin_kulturni_svet  100 %
30.1.2020 | 176 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Naprosto nejlepší a neintenzivnější divadelní zážitek v mém životě. Byla jsem dvakrát a doufám, že stihnu i potřetí. Masakr. Neskutečný herecký výkon Radima Madeji a famozní výkon našeho budějovického klavíristy Jakuba Šafra. (12.4.2016)
Martinpoljak  90 %
18.9.2019 | 12 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Zvláštní inscenace. Kromě nekonečného (a strhujícího) vypravěčského skoro-monologu Radima Madeji a stejně strhující klavírní virtuozity Jakuba Šafra se vlastně ničím až tolik nevymyká. Jenže zanechává hluboký a hlavně přetrvávající dojem. A takových mnoho není. Skvělý příběh, skvělé tempo, skvělá atmosféra. Pro mě místy trochu moc plytká a estrádní, ale v zásadě to nevadí i když se domnívám, že o něco vážnější pojetí by neuškodilo. A kdyby Radim Madeja zvládl alespoň trochu na tu trubku fakt hrát, a Jakub Šafr kromě geniálního hraní i dobře mluvit, neměla by daleko k celkové dokonalosti.
Bertos  90 %
23.6.2017 | 19 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Radim Madeja musí mít nejspíš nafukovací palici, protože jinak si neumím vysvětlit, jak si do ní nasypal ty tyráky textu. Radim Madeja musí mít i motorovou hubu, protože jinak si neumím vysvětlit, jak ze sebe může téměř nepřetržitě sypat ty tyráky textu zase ven. V tomhle případě ta Thálie fakt nebyla zadarmo! Jakub Šafr je výbornej JazzMan a v jeho podání by i hororový eskymo od Franty Nedvěda znělo jak Rachmaninov. Za cenu uměláka z Mekáče tady dostanete pořádnou porci a odejdete nažraný jak z bufáče v parlamentu. Madejův opravdový majstrštyk a pekelný piáno Kuby Šafra TO MUSÍTE VIDĚT!!
Monty70  100 %
5.10.2016 | 257 hodnocení
+ souhlasím
Monodrama pro jednoho herce a tím je Radim Madeja. Obdivuji s jakou lehkostí se dokáže naučit takové množství textu, zahrát odlišně několik postav z příběhu. Jeho rovnocenným partnerem na jevišti je vynikající hudebník Jakub Šafr. Vzniklo představení, na které se jen tak nezapomíná.
Lukasxy  60 %
29.1.2016 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Líbil se mi nadšený herecký výkon hlavního představitele, vzhledem k malosti scény nápaditá výprava, klavírní výkony a komunikace s diváky. Zklamal mě ale děj.
BloggarSumec  100 %
8.10.2015 | 70 hodnocení
+ souhlasím
Výborný text, skvělá režie, vynikající Radim Madeja a neskutečný Jakub Šafr v roli klavíristy. To je shrnutí této inscenace při které člověk místy nedýchá. Doporučuji všem, kteří mají rádi inteligentní divadlo a jazz. Oboje si užijete při Novecentu od začátku do konce. Plavba na této lodi je opravdu potěšením.
Blumarik  90 %
7.10.2015 | 239 hodnocení
+ souhlasím
Jedna z nejsilnějších režií Pavla Kheka, poutavý příběh, vynikající výkon Radima Madeji a výborný koncert Jakuba Šafra. Scéna na první pohled jednoduchá a přitom skvěle propracovaná. Rozhodně stojí za návštěvu.
Michelle97  90 %
16.4.2015 | 143 hodnocení
+ souhlasím
Musím pochválit herecký výkon herce Radima Madeji, který si s představením poradil bravurně.
Teddy  100 %
10.4.2015 | 287 hodnocení
+ souhlasím
Dávám plný počet procent, protože mi představení přišlo výjimečné. Obdivuji herce Radima Madeju za to s jakou lehkostí a přirozeností se zhostil své role. Na začátku diváky vítá při vstupu, hraje, zpívá, mění hlas, tancuje, stepuje, kouří cigarety, používá loutky, převléká se, vleze do bedny a zavře za sebou....K tomu všemu oslovuje diváky a zapojí je do hry. Zvládne neuvěřitelné množství textu. Jakub Šafr jako výborný klavírista jen umocňuje výsledný dojem z tohoto představení.
Romana35  100 %
29.3.2015 | 325 hodnocení
+ souhlasím
Strhující představení. Radim Madeja - Pan herec. Právem cena Thálie. Jeho komunikace s diváky a jejich nenásilné zapojení ho hry je obdivuhodná. Opravdu krásný zážitek z tohoto představení.
Jitba  90 %
26.1.2015 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Plavba na této lodi pro mě byla velkým zážitekem a vřele doporučuji!!!
Lenka.H.  100 %
14.6.2021 | 8 hodnocení
Kloboukdolu  90 %
5.4.2018 | 25 hodnocení
Kajavhaji  90 %
29.3.2018 | 55 hodnocení
Pavel.Tomas  90 %
13.2.2018 | 157 hodnocení
KSnow  80 %
25.1.2018 | 106 hodnocení
Al Bunda  100 %
5.1.2017 | 37 hodnocení
Scoobi  100 %
2.6.2015 | 107 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.