Národní divadlo [Nová scéna]

Láska a informace

Premiéra: 5.2.2016 | 2:10x
Překlad: Jakub Škorpil. Dramaturgie: Jan Tošovský. Výprava: Antonín Šilar. Hudba: Jiří Konvalinka. Režie: Petra Tejnorová.
Poslední uvedení: únor 2018.
Hra první dámy současné britské dramatiky, mnohoúhelné zrcadlo nastavené našim životům. Směs banality a zásadních témat má za účinek neustálý pohyb na hraně kýče a pravdivé emocionality, nahlížené s humorem až ironií. Několik fragmentů ze života současného člověka, který je očarován virtuální realitou, má potíže ve vztahu, čelí nemocem, smrti, prožívá lásku či pozoruje šneky. To nás naplňuje každý den, v každém okamžiku, ať jsme kdekoliv – láska a informace. Jak prosté, jak výjimečné, jak každodenní, jak složité...
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Národní divadlo
Hodnocení inscenace
Redakce
51 %
Uživatelé
44 %
kontroverzní inscenace (298.)
44231000
Volby

Hodnocení (29)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula  40 %
4.12.2018 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Koncept Petry Tejnorové byl určitě odvážný a originální (ostatně při inscenování Churchill něco takového potřebujete)... Ale pro mě prostě nezafungoval.
Pavel Širmer  50 %
30.5.2016 | 2000 hodnocení
+ souhlasím
Experimentální text, pod jehož povrch je těžké proniknout a jehož ztvárnění dává inscenátorům hodně volnou ruku. Objevit smysl jednotlivých sekcí je více či méně náročné, pro nalezení spojitosti mezi sekcemi je třeba hodně přemýšlet. Tým v čele s režisérkou P. Tejnorovou se s látkou popral, zaujalo využití prostoru Nové scény. Jenže k čemu ocenění práce zúčastněných, když převážná část diváků nedokáže udržet pozornost a neodnese si z divadla výpověď, o kterou se inscenace snaží.
Lukáš Dubský  60 %
27.4.2016 | 1127 hodnocení
+ souhlasím
Samotný koncept se mi celkem líbil, jakkoliv je to jen takové pohrávání si s žánrovými motivy a klišé bez nějakých spodních proudů a konotací. Možná to bude tím, že mám rád lynchovské detektivky, kde neexistuje jedna pravda a divák si skládá příběh zcela sám, bez pořádných indicií. Kámen úrazu této inscenace tkví v tom, že režisérka neodhadla limity zvoleného konceptu. Inscenace tak je minimálně o půl hodiny delší, než by měla být. Herecky je to celkem povedené, zaujmou hlavně D.Matásek, E.Salzmannová a P.Vančura. Líbila se mi i hyperrealistická scéna A.Šilara. (více v článku na blogu)
Veronika Boušová  50 %
28.3.2016 | 277 hodnocení
Michal Novák  50 %
28.3.2016 | 1152 hodnocení
+ souhlasím
K této inscenaci by měli dávat Návod k použití. Co tím chce autorka říci, se mi dešifrovat nepodařilo, kromě obecných úvah o jakémsi žití ve virtualitě. Inscenace mě neustále zaváděla na slepé koleje (ano, potřebuju si zdůvodňovat, co se to děje na jevišti) a především nedala odpovědi, proč dramaturgie činohry ND po tomhle sáhla (a proč diváka mučí dvěma hodinami deset bez pauzy). Aby nebyla mýlka, vše ostatní mě pohltilo, práce režisérky s prostorem, scénická hudba (!) nebo některé herecké sekvence, jenže když si pár dní po zhlédnutí těchto zmatečných rovnic nic nepamatujete, je to těžký...
Jan Pařízek  50 %
21.3.2016 | 897 hodnocení
+ souhlasím
Těžko se mi tohle představení hodnotí. Určitě si nemyslím, že se jedná o špatný kus nebo celkově nevydařenou inscenaci. Ale je to každopádně dost náročná hra, těžká a špatně srozumitelná. Zvolené zpracování je rozhodně zajímavé, hodně se mi líbila scéna a doprovodná hudba, k tomu skvělé herecké obsazení a též kvalitní jednotlivé výkony. Délka je však už spíše za hranou a je těžké udržet pozornost po celou dobu. Pokud si vyslechnete výklad tvůrců po skončení, možná budete moudřejší. Ale pokud je toto nutná podmínka pro pochopení záměru, pak není něco dobře. 55%
Helena Grégrová  50 %
21.2.2016 | 1656 hodnocení
+ souhlasím
55 %. Čím déle o inscenaci přemítám, tím intenzivněji se o slovo hlásí otázka "Proč?". Konkrétněji: "Proč tento text uvádět? Rezonuje v něm něco víc než memento, že (nejen) virtuální informační atak jednoho krásného dne pohltí náš cit pro realitu?". Přes nesporně přínosný režijní v(ý)klad, hereckou souhru i fakt, že jsem hlediště neopouštěla nespokojená, jsem odpověď ani po dvou týdnech od zhlédnutí nenašla.
Jiří Landa  60 %
10.2.2016 | 3026 hodnocení
+ souhlasím
55% Nemám moc rád nedivadelní divadelní hry a tato do oné skupiny aspoň dle mého názoru patří. Nikdy mi zatím nepřinesly takový zážitek, jenž by mi jejich uvedení obhájil. A nestalo se tomu ani tentokrát, i když musím přiznat, že mi režie a především snaha P. Tejnorové byla celkem sympatická. Pokusila se totiž dát textovému balábile jednotnou tvář detektivky, čímž měla inscenace divákovi aspoň zdánlivě poskytnout jednu hlavní dějovou linku (i když do ní některé výstupy logicky nezapadaly). Přestože jsem si nakonec jakýsi příběh složil, rozhodně mi nepřinesl odpověď na to, proč hru ND uvedlo.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
LucieSykorova  10 %
15.2.2018 | 167 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace prošla kolem cestou, kterou neznám.
Blumarik  70 %
13.11.2017 | 239 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavá inscenace, super scénografie i hudba, příjemné herecké výkony. Inscenátorům se stroječek povedl poskládat velmi precizně ze spousty malých dílků. Pokud chcete z představení něco mít a hlavně si něco odnést, musíte se pekelně soustředit. Je to stejné jako v životě - ze záplavy informací, si musíme umět vyzobat to podstatné.
Greetchen  40 %
23.6.2016 | 80 hodnocení
+ souhlasím
(12.2.2016) Na mě až moc experimentální. Ale výtečný a uvěřitelný Petr Vančura.
Adaben  30 %
27.4.2016 | 47 hodnocení
+ souhlasím
Nepochopil jsem. A tak jsem sledoval jen jednotlivé scény a slušné výkony herců /Matásek,Polišenská aj./ a čekal jsem nějaké pro mne pochopitelné rozuzlení a nedočkal se. A přemýšlel, jestli to celé představení stojí za to, dostat loď na jeviště Nové scény apod. Kdybych to představení neměl v rámci předplatného, tak bych na něj nešel.
Bethrezen  60 %
30.3.2016 | 51 hodnocení
+ souhlasím
Tato hra má svá silná i slabá místa. Vzhledem k tomu, jak je původně koncipován text hry, tj. bez děje a bez připsání dialogů jednotlivým rolím se paní režisérce podařilo hru pojmout ze zajímavého úhlu jako jakousi detektivku. Musím říct, že jsem se vůbec nenudil, hra mně příjemně vtáhla, takže ani absence přestávky při délce hry vůbec nevadila. Hra je v kontextu premiér ND ze letošek jednoznačně v té lepší polovině, už jen pro úžasně promyšlenou a povedenou scénu.
Divačka  10 %
19.3.2016 | 42 hodnocení
+ souhlasím
Můj nejhorší divadelní zážitek. Jestli jsem si měla poskládat děj sama, tak se mi to nepovedlo. A nedokázalo to víc diváků, někteří během hry snahu vzdali a odešli.
Frankovka  30 %
14.2.2016 | 276 hodnocení
+ souhlasím
Asi nebyl v sále člověk, který by se nepodíval alespoň 2x na hodinky...
Martin Kopecký  10 %
6.2.2016 | 16 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Režijně absolutně nezvládnuté představení, ve kterém vás postupně začne víc a víc bolet hlava z toho, že se snažíte porozumět jednotlivým scénám a nějak si je propojit. Nakonec z programu zjistíte, že tam mělo být několik tematických bloků a o příběh zde vůbec nejde, což ale z představení nepoznáte. Připravte se na dvě a čtvrt hodiny v celku, což si nelze vykládat jinak než obavou, aby polovina diváků o přestávce neodešla. Na druhou stranu musím ocenit výkony herců, kteří se tu bídu snažili se ctí uhrát - výborná Eva Salzmannová, standardně dobrý Saša Rašilov, nadějný Petr Vančura.
Leiurus  80 %
14.1.2019 | 36 hodnocení
Le Petit Prince  40 %
11.11.2018 | 55 hodnocení
Klob  70 %
17.3.2018 | 129 hodnocení
Oliverpiv  50 %
15.2.2018 | 74 hodnocení
MarekLinhart  70 %
15.2.2018 | 152 hodnocení
Veronikaw  10 %
12.1.2018 | 67 hodnocení
Yvetta Klímová  80 %
23.12.2017 | 15 hodnocení
Verea  10 %
18.4.2017 | 8 hodnocení
Dramaholik  60 %
13.10.2016 | 135 hodnocení
Lumca  60 %
15.6.2016 | 361 hodnocení
Petr-sima  30 %
5.5.2016 | 116 hodnocení
Andro  40 %
5.5.2016 | 46 hodnocení
Justina  70 %
5.5.2016 | 77 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.