Studio Hrdinů

online rezervace, eVstupenka poskytovány slevy pro studenty zvýhodněné předplatné stránka na Facebooku
Nejbližší představení:
Program zde není k dispozici - divadlo si službu neobjednalo (příp. nebyla uhrazena).
objednávka služby generování programu na tomto portálu
Adresa: Dukelských hrdinů 45/530, Praha 7 (Veletržní palác) [zobrazit na mapě]
[tram 6-17 Veletržní palác]
Pokladna: po-pá 17-19
Začátky: 20.00
Připravuje se:
Pár vzkazů veškerenstvu - Wolfram Lotz (červen)
Macocha - Petra Hůlová, Kamila Polívková (červen, koprodukce s Hadivadlem)
Nakročeno k derniéře:
Krev Wälsungů
Ceny vstupenek:
250 Kč
Poznámky a upozornění:
  • Studio Hrdinů se nachází v podzemním podlaží Veletržního paláce - Národní galerie. Přístup prostředním vchodem z ul. Dukelských hrdinů.
  • Vstupenky nejsou místenkami.
  • Předplatné: volné za 2000 Kč (1000 Kč pro studenty) s kreditem deseti vstupenek (s platností 1 rok od zakoupení).

Repertoár

Pár vzkazů veškerenstvu - Wolfram Lotz  (připravuje se)
Premiéra: 25.6.2017. Překlad: Michal Kotrouš. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Michal Pěchouček. Kostýmy: Ondřej Kinský. Hudba: Dominik Gajarský. Režie: Jan Horák, Michal Pěchouček.
Upravená verze nehratelné hry Wolframa Lotze o základních otázkách smyslu života a našeho bytí je panoptikem absurdních postav, které jsou přes svou záměrnou přepjatost vykloubeným obrazem našeho života.
Macocha - Petra Hůlová, Kamila Polívková  (připravuje se)
Premiéra: 6.6.2017. Dramaturgie: Matěj Nytra. Scéna: Antonín Šilar. Kostýmy: Zuzana Formánková. Úprava a režie: Kamila Polívková.
Koprodukční projekt HaDivadla a Studia Hrdinů.
Jevištní podoba románu Petry Hůlové, která se v něm sebereflexivně obrací ke své vlastní masce autorky – analytičky. Revize feministické touhy po nezávislosti, po individuálním právu organizovat si svůj životní monolog, ovšem bez zábran a vědomí následků? Vypravěčka (jako Elfriede Jelinek červené knihovny) stojí v noci na balkóně a shlíží dolů na lidi. Vzpomínky jí unikají a roubují se navzájem. Na dně které lahve se ztratilo dítě, kde vyprchala láska k muži? Jeden Jarda, mlčky stínující v obrazech z minulosti, a před ním pět hereckých hlasů – pět fází života rozpité identity...
Mimo zápis - Ivana Uhlířová, Vojtěch Mašek  (0:55x)
Premiéra: 7.4.2017. Podle deníkových zápisů Paula Klee. Dramaturgie: Eva Prchalová. Výprava: Antonín Šilar. Hudební spolupráce: Aid Kid. Režie: Ivana Uhlířová, Vojtěch Mašek.
Scénická koláž z textů a fragmentů deníkových zápisů Paula Klee. Hra zabývající se složitým tématem tvorby, vzniku uměleckého díla, identity, autorství, aktu tvoření, filozofickými otázkami, absurditou a paradoxem lidské existence. Mikrokosmos dvou hrdinů uvězněných ve svých rolích, úkolech, posláních i povoláních. Jejich každodenním údělem je rekonstrukce skutečnosti. Už nevědí, jak dlouho to dělají. Ve chvíli, kdy se vzdávají své snahy, kdy se osvobodí od otroctví každodenních zápisů, pocítí euforii i závrať, součástí jejich experimentu je experiment ukončit...
Dílo - Elfriede Jelinek  (1:40x)
Premiéra: 19.2.2017. Překlad: Jitka Jílková. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Zuzana Krejzková. Hudba: Tomáš Vtípil. Režie: Miroslav Bambušek.
Koprodukční inscenace Studia Hrdinů a Mezery, o.s.
Hra o jedné z největších akumulačních vodních elektráren na světě, v Kaprunu v rakouských Alpách, jejíž stavba si podle oficiálních poválečných údajů vyžádala 160 obětí, jichž ale ve skutečnosti bylo mnohem více. Se stavbou se začalo již ve dvacátých letech, za dob nacismu se intenzivně pokračovalo, nejprve za pomoci dobrovolníků, poté již šlo o totálně nasazené a o válečné zajatce. Kaprun za sebou táhne dlouhý krysí ocas národního mýtu, který je ale doslova postaven na kostrách a vyčerpání mrtvých, kteří tak byli obětováni přírodě, mnozí zemřeli mj. v lavinách. Zemřeli přímo či nepřímo kvůli přírodě...
inscenace není vhodná pro děti
Buňka číslo - Petra Hůlová  (1:15x)
Premiéra: 13.1.2017. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Michal Pěchouček, Jan Hladil, Tereza Hrzánová, Pavel Karous. Hudba: Dominik Gajarský, Richard Ayres. Režie: Jan Horák, Michal Pěchouček.
První uvedení ve formě work-in-progress v prosinci 2016.
„Hořké lamento“, inspirované postavou lucemburského spisovatele Manderscheida a jeho zkušeností z návštěvy Prahy, která již neexistuje. Země je zmítána občanským konfliktem, pocit bezradnosti prohlubují uprchlíci v Bělé. Odkud jsme vyšli? Kde jsme? Kam se ubíráme? Tři ženy, intelektuálky bytující ve svérázné klauzuře, předkládají anamnézu země, nabízejí lidu svou interpretaci současnosti. Ptají se, jak uchopit češství, jaké je naše místo v Evropě, kam se emancipovala naše společnost. Stejně jako zbytek české elity mají za to, že pracují pro vlast. Něco podstatného o nich samých jim však uniká...
Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny - David Zábranský  (1:20x)
Premiéra: 16.9.2016. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Antonín Šilar. Kostýmy: Adriana Černá. Hudba: Ivan Acher. Režie: Kamila Polívková.
Divadelní debut známého českého spisovatele, který se krom tématu „domovina“ zabývá i životním osudem herce a truhláře Stanislava Majera, jakož i příběhem Studia Hrdinů a s ním spojených tvůrců. Co je Česko? Kde Česko začíná a kde končí? Kdo chce v Česku žít? Kdo tady žije, a proč? Cítí se zde Majer a jemu podobní jako doma, či jako v cizině? Za jaké situace by Majer a jemu podobní přijali Česko za svůj domov? Kdo nebo co nese vinu za současnou nechuť Majera a jemu podobných k Česku? Nese vinu za nechuť současný český prezident...?
Náš tip!
Pan Theodor Mundstock - Ladislav Fuks, Miloš Horanský  (1:30x)
Premiéra: 25.5.2016. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Michal Pěchouček. Kostýmy: Tereza Hrzánová. Hudba: Ivan Acher. Režie: Miloš Horanský.
Autorské a polemické uchopení slavného románu Ladislava Fukse o osudu pražského Žida. „Ludus o zápasu, kletbách, hovorech s Bohem a s láskou Sli a o tréninku, jak vést dialog se smrtí. Směr lágr.“
Bílí psi a černý kočky - David Jařab  (1:20x)
Premiéra: 19.3.2016. Dramaturgie: Jan Horák. Kostýmy: Zuzana Formánková. Hudba: Jakub Kudláč. Scéna a režie: David Jařab.
Hra o vině a nevině, o předsudcích a empatii, ale především o komplikovanosti těchto entit v kontextu postkoloniálního vývoje světa. Afričan Akin Musa přišel ve své vlasti o ženu a dítě a nyní „v srdci Evropy“ navázal nový vztah s běloškou. Jednoho dne policie našla jeho partnerku mrtvou a Akin spíše než na svůj žal, musí myslet na to, jak se obhájit. Atmosféra v cele předběžného zadržení je o to tíživější, že v proudu vzpomínek a výčitek se zjevuje postava jeho mrtvé africké ženy; jeho vnitřní hlas, který zpochybňuje hodnoty evropského štěstí a úspěchu, za kterými se vydal...
inscenace není vhodná pro děti
Skugga Baldur - Sjón, Kamila Polívková, Tereza Hofová  (1:10x)
Premiéra: 26.2.2016. Překlad románu: Helena Březinová. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Antonín Šilar. Kostýmy: Zuzana Formánková. Hudba: Ryan van Kriedt, Jón Sæmundur Auðarson. Režie: Kamila Polívková.
Divadelní adaptace románu islandského autora, jenž se řadí k tamním nejosobitějším umělcům současnosti. Moderním jazykem převyprávěná legenda o zákeřném tvoru skugga-baldurovi, kříženci kočky a lišky. Prostý příběh o lovu lišky v exotické oblasti věčného ledu je zároveň básní v próze s ekologickým podtextem a také ho lze vnímat jako filozofické zamyšlení nad odvěkým bojem dobra a zla, zločinu a trestu či soucitu a opovržení. Kromě démonického pastora Baldura je hlavní protagonistkou příběhu Abba, dívka postižená Downovým syndromem, kterou k sobě přijal evropsky vzdělaný přírodovědec a cestovatel Fridrik...
v inscenaci je použito stroboskopických nebo jiných silně zábleskových efektů
Kauza Schwejk - Jaroslav Hašek, Dušan D. Pařízek  (2:15x)
Premiéra: 11.6.2015. Česká premiéra: 26.11.2015. Dramaturgie: Roland Koberg, Sophie Menasse. Kostýmy: Kamila Polívková. Scéna a režie: Dušan D. Pařízek.
První část čtyřdílného koprodukčního projektu Studia Hrdinů, Theater Bremen a festivalu Wiener Festwochen. Premiéra v červnu 2015 ve Vídni, česká premiéra v listopadu 2015 v Praze.
Dosud se rozsah násilí a anarchie vkomponované do Haškova významného románu buď ne zcela dostatečně oceňuje, anebo se přímo ztrácí při překladu nebo výkladu díla. Válečný folklór se ukázal být chytlavější než její realistické vylíčení. Ale co kdyby se Hašek vzal doslova a psychologická studie věčného parazitování (nezáleží na tom, zda jde o Čecha nebo příslušníka jiného národa) by se stala východiskem pro soudní řízení...?
inscenace není vhodná pro děti
O slavnosti a hostech - Jan Němec, Ester Krumbachová, Katharina Schmitt, Jakub Režný  (1:35x)
Premiéra: 1.5.2015. Dramaturgie: Jakub Režný, Matěj Nytra. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Tereza Beranová, Zuzana Formánková. Hudba: Pasi Mäkelä. Režie: Katharina Schmitt.
Inscenace na motivy scénáře ceněného českého filmu z roku 1966, který později dlouhá léta patřil mezi několik „trezorových“ snímků. Podobenství o lidské konformitě, o tom, za jakou cenu je člověk ochotný přizpůsobit se společenské poptávce, aby mohl být šťastný a zapomenout na události, které zdánlivě nemůže ovlivnit, aby mohl žít a přežít. Co když se ale najde někdo, kdo nechce přistoupit na pravidla společné kolaborace, viny a lhostejnosti? Co s ním, když odmítá láskavé pozvání k slavnostní tabuli...?
Mlčky křičet - Lucie Trmíková  (1:30x)
Premiéra: 15.12.2014. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Jan Nebeský, Petra Vlachynská. Kostýmy: Petra Vlachynská. Hudba: Emil Viklický. Texty písní: Robert Geisler. Režie: Jan Nebeský.
Koprodukční projekt Studia Hrdinů a Studia Damúza.
Inscenace inspirovaná osobností Simone Weilové (1909-1943), francouzské filosofky, anarchistky, odborářky, učitelky, dělnice, mystičky, židovky bez tóry, marxistky bez partaje, Ježíšovy učednice bez církve. Zapojila se do španělské občanské války, po onemocnění tuberkulózou se v exilu odmítla léčit a jíst, chtěla se podílet na utrpení Francouzů. Byla neklasifikovatelná, nezařaditelná do nějakého systému či církve a přitom jednotná v myšlení a jednání a naprosto autentická touhou po smyslu a hledání pravdy...
Krev Wälsungů - Thomas Mann, Katharina Schmitt  (1:00x)
Premiéra: 8.4.2014. Překlad novely: Dagmar Steinová. Dramaturgie: Jakub Režný. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Tereza Šímová-Beranová. Režie: Katharina Schmitt.
Hudebně-divadelní adaptace novely z roku 1906, která byla kvůli ve své době skandálnímu obsahu poprvé publikována až patnáct let po svém vzniku. Dvacetiletá dekadentní dvojčata pocházejí z bohaté mnichovské rodiny, Siegmund studuje dějiny umění, Sieglinda čeká na svatbu s úspěšným podnikatelem. Dvojčata se však mnohem raději věnují sobě, lásce k estetice a k hudbě Richarda Wagnera. Společná návštěva Wagnerovy opery končí incestem...
inscenace není vhodná pro děti
Pomocník Walser - Gert Hoffmann, Lucie Trmíková  (1:40x)
Premiéra: 12.11.2013. Podle novely Gerta Hoffmanna „Spisovatel Robert Walser vystupuje z literárního spolku“, textů Roberta Walsera a Walserovských interpretací. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Michal Pěchouček, Dominik Hejtmánek. Režie: Jan Nebeský.
Inscenace vycházející se syntézy textů geniálně literárního outsidera Roberta Walsera a zároveň jeho interpretací. Na první pohled nevzrušivý, jednoduchý a jemný příběh v sobě obsahuje univerzální téma složitosti lidské existence, nemožnosti dosažení ideálu i zlo, které má kořeny v hlouposti.
Náš tip! recenze -vb-
Mileniny recepty - Simona Petrů, Kamila Polívková  (koprodukce s Kabinetem múz|1:15x)
Premiéra: 9.9.2013. Úprava a dramaturgie: Jan Horák. Hudba: Roman Zach. Výprava a režie: Kamila Polívková.
Dialog dvou žen, matky a dcery, inspirovaný skutečnými osudy Mileny Jesenské a Honzy Krejcarové. Rekapitulace životů plných protikladů v kuchyni – centru domova a rodinného života, který ani jedna z nich v harmonické podobě nikdy nepoznala. Neustálý pohyb mezi vznešeností a přízemností, krásou a ošklivostí, luxusem a nedostatkem, ideálem duchovní čistoty i nejnižšími pudy určuje hranice jejich existence na pomezí reality a vysněných představ...
inscenace není vhodná pro děti recenze -vb-
Hučící třpyt - Petr Borkovec, Petr Krušelnický  (inscenace již byla stažena z repertoáru)
Premiéra: 8.11.2016. Hudba: Jana Kozubková, Jan Bárta, Petr Krušelnický. Výprava a režie: Petr Krušelnický. Poslední uvedení: leden 2017.
Inscenace inspirovaná souborem textů Petra Borkovce „Berlínský sešit“ z knihy „Zlodějíček“, scénický tvar impresionistické, abstraktní a ambientní formy. Doba se nezvratně zrychluje. Dnešní člověk ztrácí možnost zastavit se a vidět věci, které ho obklopují. Ztrácí možnost ponořit se do poetiky všedních věcí a přerušit tak převažující tok myšlení společnosti. Pozvánka tichého pozorovatele do pomíjivých okamžiků tohoto světa, na výlet, na oslavu vnímání času, oslavu toho kdo jsme...

ARCHIV INSCENACÍ


„x“ u časového údaje = představení je hráno bez přestávky
časový údaj o délce představení je pouze orientační
aktualizace údajů:
Snažíme se udržovat informace u každého divadla aktuální, zejména u divadel, která jsou našimi partnery. Ale je možné, že jsme na něco zapomněli nebo nějakou změnu či novinku přehlédli, a proto budeme rádi, když nás na takovou skutečnost upozorníte.
Pokud jste na této stránce nalezli neaktuální informaci nebo některé informace zde dokonce chybí, napište nám, prosím, na e-mail:
aktualizace{@}i-divadlo{.}cz. Předem Vám za tuto spolupráci děkujeme.


Poslední aktualizace: 25.5.2017