Premiéry

Březen 2017 | Únor 2017 | Leden 2017 | Prosinec 2016 | Listopad 2016 | Říjen 2016 | Září 2016 | Léto 2016 | Červen 2016 | starší
 
foto: Roman ČernýLáska, vášeň a humor v rytmu swingu. Slavný americký komediální muzikál jako divadlo na divadle. Děj se odehrává v zákulisí provinčního divadla v Baltimoru 40. let minulého století. Herci malé soukromé společnosti zkoušejí Shakespearovu komedii Zkrocení zlé ženy. Vášnivá přitažlivost i nesmiřitelná nesnášenlivost se odehrávají nejen na jevišti mezi divadelními postavami Kateřinou a Petrucciem, ale i v zákulisí mezi jejich představiteli, herečkou Lilli a jejím bývalým manželem Fredem. Fred momentálně touží po pozornosti mladší kolegyně a Lilli se hodlá vdát za nehorázně bohatého a vlivného muže a chce divadlo opustit. Ale třeba dopadne všechno jinak... Dialogy působí vskutku brilantně, všechny složky muzikálu jsou v mistrovské rovnováze. Na pozadí několika vtipných zápletek zazní geniální melodie klasika jazzové písně Colea Portera. Velká sborová taneční a pěvecká čísla, step, strhující písně, temperamentní komediální výstupy a mnoho dalšího zaručuje jediné: nezapomenutelnou zábavu! V hlavních rolích budou "partneřit" Petra Janečková a Milan Němec. Muzikálovou inscenaci s pardubickým souborem nazkoušela umělecká šéfka Divadla Na Fidlovačce, režisérka Kateřina Dušková.
premiéra: 25.3.2017 | foto: Roman Černý
foto: Vojtěch BrtnickýNové taneční uskupení PULSAR, které založili Michal Záhora a Honza Malík, oba původně ze souboru NANOHACH, debutuje v PONCI – divadle pro tanec inscenací o člověku ve vesmíru. Pulsar se snaží zachytit stvoření člověka a umožnit divákům, aby zažili okouzlení tímto zázrakem. Východiskem autorova pohledu zde nejsou astronomické aspekty a fyzikální jevy, probíhající ve vesmíru, ani snaha je vysvětlovat či popisovat, nýbrž čirá fascinace nad zázrakem aktu stvoření člověka a jeho rozmanitostmi. Pro Záhorovu tvorbu je typický výrazový minimalismus a koncentrace na tanec jako takový. I zde se vyhýbá scénickým rekvizitám a pracuje především s prázdným prostorem a tanečníky. Autor se rozhodl pro spolupráci s nastupující taneční generací, absolventy pražského Duncan Centra (Jitka Čechová, Michal Heriban, Sára Koluchová, Tereza Krejčová, Nikola Němcová, Roman Zotov).
premiéra: 19.3.2017 | foto: Vojtěch Brtnický
foto: archiv Městských divadel pražskýchJedna z nejslavnějších tragédií o zhoubném pokušení moci. Muž, který má všechno a chce víc, zvlášť když stačí jen natáhnout ruku a vzít. Jenomže kolotoč násilí jednou spuštěný už nelze zastavit. Příběh o tom, jak provinění jednotlivce může způsobit krvavý konflikt všech se všemi. Dílo největšího světového dramatika inscenuje pro Diavdlo ABC Pavel Khek, pro něhož je to road movie do pekel, hra o svědomí. Roli Macbetha si zahraje Milan Kačmarčík a jako Lady Macbeth uvidíte Dianu Šoltýsovou. Dále hrají Vilém Udatný, Radim Madeja nebo Jiří Š. Hájek, Aleš Bílík, Petra Tenorová, Nina Horáková, Lucie Pernetová, Pavel Juřica, Michael Vykus, Viktor Dvořák, Petr Klimeš, Tomáš Novotný, Evellyn Pacoláková, Jiří Klem, Oldřich Vízner a Jiří Schwarz. Hra bude uváděna v překladu Martina Hilského.
premiéra: 18.3.2017 | foto: archiv Městských divadel pražských
foto: Michal HančovskýObčas dojde trpělivost každému z nás a je nutné udělat něco nečekaného: zkusit vyloupit banku, ať už jste k tomu nadaní, či nikoli; zrušit zasnoubení těsně před svatbou; zastat se pouličního muzikanta; nebo jen vydržet hovor s vlastní matkou. Hlavně něco se svým životem udělat; příliš se neohlížet a nepodělat to! Hra Peníze je vítězným textem anonymní Dramatické soutěže 2015, pořádané agenturou Aura-Pont. Jelikož jejím autorem je umělecký šéf Švadnova divadla, bylo pravděpodobné, že se představí právě v tomto divadle. Hru režijně uchopil hostující Mikoláš Tyc. Inscenace přináší trapnosměšné historky, které se nečekaně spojí. Ukáže panoptikum svérázných postaviček (dva huliči trávy, majitel autobazaru, harmonikář Láska, snící sekuriťák v bance a další) - ti dávají do pohybu kolotoč událostí – a ty se neúprosně sbíhají do jediného bodu v časoprostoru. Hrají Jacob Erftemeijer, Andrea Buršová, Tomáš Petřík, Robert Jašków, Eva Josefíková, Daniela Bakerová, David Punčochář, Luboš Veselý, Tomáš Červinek a Ivana Krmíčková.
premiéra: 18.3.2017 | foto: Michal Hančovský
foto: Pavel NesvadbaBrilantně napsaná černá komedie. Starý mládenec Manuel pravidelně navštěvuje hrob své matky a líčí jí novinky svých všedních dnů. Když nebožce jednoho dne oznámí, že se konečně chystá oženit, očekává ho po návratu domů neuvěřitelné překvapení. Po deseti letech „odpočinku v pokoji“ vstane matka Fanny z hrobu, aby na situaci dohlédla a nevěstu si osobně proklepla. Energická matka se synovi znovu začne plést do života. A protože Manuel je jediný, kdo Fanny vidí a slyší, je zaděláno na celou řadu komických situací... V režii uměleckého šéfa Horáckého divadla Pavla Šimáka hrají Lukáš Matěj, Anna Bazgerová, Lucie Sobotková, Ján Burda, Josef Kundera, Taťána Schottnerová, Milan Šindelář, Zdeněk Dryšl a Stanislav Gerstner.
premiéra: 18.3.2017 | foto: Pavel Nesvadba
foto: Martin ŠpeldaZ čeho pocházíme, z jaké látky jsme stvořeni? Co byli, jaké sny měli naši předkové a jaké nám vštípili ideje a iluze? Jakou historii nám vyprávěli, jakými legendami a mýty jsme byli odkojeni? Lucerna, kterou napsal jeden z nejvýkonnějších a nejznámějších tvůrců těchto mýtů, Alois Jirásek, je hrána už přes sto let na všech možných českých scénách profesionálních i ochotnických, byla mnohokrát i zfilmována a stala se jedním z děl, která formují národní identitu. Všichni ji přece už známe, všichni víme, že je to jen taková líbezná a trochu komická pohádka, kde se zpupná vrchnost snaží „zatnout tipec“ jednomu hrdému Mlynáři, bůhvíproč porazit jeho lípu a odvést mu jeho milou, na kterou líčí i Vodník, blekotaje uslintaně „Haničko - sluníčko“, kde Mlynář s lucernou provází svůdnou Kněžnu lesní mokřinou k zámečku, zatímco kolem v temném lese vytrubují vystrašení šumaři nějakou „kasací“, kde jedna ďábelská „stihačka“ obsedantně pronásleduje unikavého manžílka, až vyděsí i Vodníka – a nakonec všichni klečí pod zpívající lípou, ze které vystoupí čistá panna... Ale známe ji opravdu? A má co říci i dnes, kdy je svět tak jiný, než býval v dobách Jiráskových a „za onoho času“, v němž se hra odehrává? V režii Hany Burešové hrají Igor Orozovič, Veronika Lazorčáková nebo Marie Poulová, Eva Hacurová, Martin Matejka, Arnošt Goldflam, Jaroslava Pokorná, Miroslav Hanuš, Jan Meduna, Jan Vondráček, Magdalena Zimová, Pavel Tesař, Jiří Wohanka, Tomáš Turek, Tomáš Borůvka, Čeněk Koliáš a Martin Veliký.
premiéra: 17.3.2017 | foto: Martin Špelda
foto: Tomáš KunstAutorská inscenace inspirovaná antickými motivy. Mýtus i skutečnost, radost i krutost v tragédii, v níž se vesele chcípá. Pocta rituálnímu šílenství, které chrání před tím opravdovým. Dionýsos se krutě mstí, mstí se tak, jak velké je jeho ukřivděné ego. A jeho oddané děvky mu rozumějí, i proto, že jim nic jiného nezbývá. Úcta k Bohu je prvořadá, žádné prosby nepomohou, slitování již není možné. Už dávno přetekl pohár trpělivosti a lidská lítost měla být na programu mnohem dříve. Uprostřed nádherně krutých orgií bude jedno, zabije-li matka syna či sestra bratra. Důležité bude, že se to stalo a byl pomstěn boží rod... V režii uměleckého šéfa Divadla D21 Jiřího Ondry hrají Hasan Zahirović, Kristýna Podzimková, Michal Dudek, Petr Pochop a Libor Novák.
premiéra: 17.3.2017 | foto: Tomáš Kunst
foto: Viktor KronbauerPo sto letech se vrací na vinohradské jeviště Ibsenovo monumentální veršované drama, které zde v české premiéře uvedl roku 1916 zakladatel moderní české režie K. H. Hilar. Za samoty severské přírody, kterou ještě ovládá archaický svět mytických bytostí, trollů, vyhání egoistická povaha mladého Peer Gynta do velkého světa moderní civilizace páry a železa, kolonialismu, mocenských konfliktů ekonomických, vojenských, náboženských i filosofických. Zde všude, ve světě bez Boha, se snaží moderní hrdina „být sám pro sebe“ a zanechává při hledání sebe sama za sebou jen zmar a citovou spoušť. Na konci hektického, ale zmarněného života potkává Peer Gynt autoritu v podobě Knoflíkáře, který hrozí, že jeho existenci jako prázdný nepodarek přetaví v žáru bytí. Jedině láska věrné Solvejgy, kterou Peer zradil a na kterou na dlouhá léta zapomenul, ho – snad – může zachránit. Nová inscenace se pokusí přečíst Gynta jako příběh postmoderního člověka v tekuté době všehoschopného lidského sobectví. Vždyť Knoflíkáře, který hrozí tím, že roztaví prázdné postmoderní sebeuspokojující bytí naší civilizace jako zmarněnou šanci a nepodarek, už slyšíme přicházet. Dokáže nás zachránit láska a ohled k někomu jinému než k sobě samému? V titulní roli uvidíte Ondřeje Brouska. Dále hrají Andrea Elsnerová, Andrea Černá, Denny Ratajský, Antonie Talacková, Jana Kotrbatá, Otakar Brousek ml., Viktor Javořík, Václav Jílek a Jiří Maryško. Režisérem inscenace je Martin Čičvák.
premiéra: 17.3.2017 | foto: Viktor Kronbauer
foto: Lukáš HorkýZapšklá stará panna, hypochondrická matka na zabití, promarněná láska a trocha toho citového vydírání. Z toho příběhu by byla ryzí tragédie, kdyby jej ovšem nenapsal Martin McDonagh, který své syrové historky z irského venkova špikuje pořádnou dávkou černého humoru. K Bezručům se po Mrzáku inishmaanském a Osiřelém západu vrací jeden z nejúspěšnějších dramatiků současnosti s další břitkou studií lidských vztahů plnou skvělých dialogů a velkých hereckých příležitostí. Mrazivá zábava zaručena! V inscenaci režiséra Janusze Klimszy hrají Markéta Haroková, Kateřina Krejčí, Dušan Urban a Ondřej Brett.
premiéra: 17.3.2017 | foto: Lukáš Horký
foto: archiv Jihočeského divadlaVíte, jak Kolumbus objevil Ameriku nebo jak vedla Johanka z Arku francouzské vojsko do boje? Co když to ale bylo trochu jinak, než jak nás to učili ve škole? Čtrnáctiletému Matyášovi zbyla po tátovi jen hromada zakázaných kronik ve sklepě a jejich vábení se prostě nedalo odolat. A tak se ztratil v dějinách. Jenomže být u toho, když se píše historie, to je někdy pěkně zapeklitá záležitost. Zvlášť, když cestujete ze století do století a snažíte se při tom najít tátu. Původní rodinný muzikál o příběhu táty a syna na pozadí zběsilého kolotoče dějin je společným projektem Malého divadla, činohry, opery a baletu JD. Účinkují Martin Bohadlo, Martin Dobíšek, František Hnilička, Petr Hubík, Dana Chroustová, Terezie Jelínková, Jan Kaštovský, Josef Průdek, Aleš Surma, Lucie Valenová, Bartoloměj Veselý, Dagmar Volfová, Vjačeslav Zubkov, Josefína Doležalová a další. Inscenaci režijně připravil Petr Hašek. Za Kronikáři se vydejte do hlavní budovy Jihočeského divadla.
premiéra: 17.3.2017 | foto: archiv Jihočeského divadla
foto: Ivan KahúnTragikomedie podle stejnojmenného bestseleru německého spisovatele Timura Vermese. Pohrává si s představou, co by bylo, kdyby... Představte si, že se v naší současnosti probudí v berlínském parku na trávníku Adolf Hitler. Pochopitelně za velkého zájmu všech kolemjdoucích. Jak na něj budou lidé reagovat? A jak bude reagovat na náš současný svět on? A jak se zachovají média? A co všechno se z toho stane? Téma v sobě spojuje minulost se současností: hra rezonuje s dnešní dobou, dokáže zesměšnit i negativa naší společnosti. Postava Hitlera se v průběhu představení ocitá v situacích, kdy musí reagovat na střet s moderní dobou a technologiemi. Při televizním interview můžeme vidět, jak by si „politik“ Hitler asi dnes počínal a jak by názorově rozdělil společnost. S údivem zjišťujeme, že jeho počínání není příliš rozdílné od mnohých současných politiků... Inscenaci nastudoval režisér Matěj Balzar. Hlavní roli ztvární Ondřej Kavan. Dále uvidíte Kristýnu Hrušínskou, Zdeňka Hrušku, Michala Kerna, Miluši Šplechtovou, Martina Sittu a Terezu Němcovou.
premiéra: 16.3.2017 | foto: Ivan Kahún
foto: Martin ŠpeldaŠpanělský básník a dramatik Federico García Lorca (1898–1936) se na scénu Národního divadla vrací po půlstoletí, kdy se hrál jeho Dům doni Bernardy v režii Alfréda Radoka; Krvavou svatbu tu hned po válce nastudoval Jindřich Honzl. Autorův pohnutý osud by sám vydal na divadelní hru – Činohra ND se však vrací k jeho textu, v němž se folklór mísí s avantgardou, tradiční svět svateb a nedotknutelných obřadů s vášnivostí okamžiku a nezachytitelnou láskou. V den sňatku opouští nevěsta ženicha a následuje Leonarda, muže, kterého miluje, bez ohledu na neúprosný zákon morálky a cti. Představy všech příbuzných se rozsypou jako domeček z karet... My se ovšem ptáme dál – co ostatní postavy, rodiče, prarodiče, sousedé? Vědí také, co to je šílená touha? Je láska pouze doménou mládí, nebo jsme každý z nás tak trochu opouštějící Nevěstou či zrazeným Ženichem? Krvavá svatba sice vyrůstá z bezprostředních španělských reálií i konkrétní doby, ale dotýká se nás možná víc, než jsme si ochotni připustit. Inscenaci pro jeviště Stavovského divadla připravila režijní dvojice SKUTR, což slibuje netradiční podívanou a "nepietní" práci s textem. Hrají Taťjana Medvecká, Pavlína Štorková, Patrik Děrgel, Filip Kaňkovský, Tereza Vilišová, Pavla Beretová, David Prachař, Saša Rašilov, Soňa Červená, Johanna Tesařová, Eva Salzmannová, Anna Fialová, Csongor Kassai, Radúz Mácha, Jan Bidlas a Matyáš Řezníček.
premiéra: 16.3.2017 | foto: Martin Špelda
foto: David KrausJedinečná symbióza písní, největších hitů z repertoáru Karla Gotta a původního scénáře Sagvana Tofi – to je další juke-box muzikál na pražské scéně, tedy nejde o životopisný muzikál, nabídne divákům zcela svébytný (a velmi romantický) příběh. Těšte se na odhalení příběhu starého obrazu, který v sobě skrývá osud jedné velké celoživotní lásky! Vzpomínáte? Když jsem já byl tenkrát kluk, Jen se hádej, Svět má ty chvíle rád, Jdi za štěstím, Korunou si hodím, Nápoj lásky č. 10, Je jaká je, Když muž se ženou snídá a mnoho dalších ožije v muzikálových aranžích a pěveckém podání herců a zpěváků, kteří k hitům Karla Gotta přistoupili nově a zároveň s respektem, který si zaslouží! V režii zkušeného muzikálového režiséra Petra Novotného hrají Jan Kopečný nebo Roman Tomeš, Markéta Procházková nebo Eva Burešová nebo Veronika Vyoralová, Martin Písařík nebo Ladislav Korbel, Petr Dopita nebo Josef Vojtek, Jiří Langmajer nebo Sagvan Tofi, Adéla Gondíková nebo Ivana Jirešová, Ondřej Bábor nebo Peter O. Pecha, Jaromír Nosek nebo Petr Ryšavý, Josef Štágr nebo Milan Malinovsky, Vladislav Beneš nebo Vlastimil Zavřel, Lukáš Adam nebo František Pytloun, Filip Antonio nebo Matouš Klíma, Ines Ben Ahmed nebo Natálie Němcová nebo Agáta Tandlerová, Mikuláš Matoušek nebo Filip Vlastník, Tomáš Ringel nebo Lukáš Veřtát a další.
premiéra: 16.3.2017 | foto: David Kraus
foto: archiv Městských divadel pražskýchVšichni chtějí roli. A jsou pro to ochotni udělat téměř vše. O jakou roli se jedná? To nikdo přesně neví. Tři herci, čekárna a pokyny, které se neustále mění, příkazy, které si odporují, není jisté, jestli konkurz už probíhá, nebo teprve začne... To je v kostce hlavní zápletka této absurdní komedie. Hra se ptá, zda umíme žít daným okamžikem, či zda se náš život skládá z chvil nanečisto a čekání na tu správnou roli. Hra slavného filmového scenáristy je nejen o hercích, ale klade i zásadní otázky lidské existence ve světě, kde téměř všechny hodnoty přestaly platit. "Konkurz" se odehraje na scéně Divadla Rokoko. Hlavních rolí tří herců, čekajících na svou příležitost, se ujali Dana Batulková, Jiří Hána a Aleš Procházka. Na jevišti dále uvidíte Jaroslava Vlacha, Zdeňka Dolanského a Henrietu Hornáčkovou. Inscenace vznikla pod režijním vedením Ondřeje Zajíce.
premiéra: 11.3.2017 | foto: archiv Městských divadel pražských
foto: archiv Klicperova divadlaDrama zpracovávající osudy dvou prokletých básníků tak, jak je v čítankách nenajdete. Píše se rok 1871. Do života ženatého bývalého úředníka a poměrně úspěšného salónního poety vtrhne nonkonformní sedmnáctiletý rebel Arthur Rimbaud, zázračné dítě francouzské poezie, štváč proti měšťácké uniformitě a exaltovaný spratek, který ale dokáže udivovat svým vzděláním a přehledem. A hlavně názorem na život a poezii, v obou na dřeň intenzivní. Tento svobodný a umíněný duch vůdčí a tvůrčí uhrane o deset let staršího Verlaina natolik, že s ním vstoupí na cestu divokého, svobodného vztahu, plného alkoholu, hádek, porušování hranic a rozrušování smyslů. Pohlédněte na pozoruhodný životní osud obou básníků, který je dovedl k chápání poezie jako absolutního výrazu výjimečné osobnosti. Jak nebezpečná je ale hranice absolutní lásky? A kde je hranice absolutního sobectví? Rimbaud a Verlaine. Destrukce a poezie. Psát a shořet. Slova a krev. Toužit a nenávidět. A absint. Dvakrát. V hlavních rolích Jakub Tvrdík a Matěj Anděl. Režisérkou inscenace je Tereza Karpianus.
premiéra: 11.3.2017 | foto: archiv Klicperova divadla
foto: Martin ŠpeldaBrilantní hra podle filmu Woodyho Allena odhalí, jak spolu souvisí box a láska nebo současná romantická komedie s antickou tragédií. Manželka Lennyho Weinriba jednoho dne adoptuje malého chlapečka, který okolí oslňuje svým nadáním a schopnostmi. Když se Lenny rozhodne překročit pravidla a pokusí se přes zákaz zjistit, kdo je chlapcovou biologickou matkou, spustí řetězec neuvěřitelných situací, které vyprovokují k akci dokonce i opravdový antický chór... Allenova Mocná Afrodíté je nesmírně zábavná a chytrá komedie, jejímiž hrdiny jsou vcelku obyčejní lidé s obyčejnými přáními a touhami, do jejichž života fatálně vstoupí láska a náhoda. V tom slavná komedie připomíná antické tragédie, přestože má naštěstí do tragiky opravdu hodně daleko a naopak patří mezi nejoptimističtější, nejzábavnější a nejdojemnější díla Woody Allena. Zdeněk Kupka v roli Lennyho Weinriba se dostává do soukolím vztahů a náhod, které nezaměnitelně napsal a propletl Woody Allen. Režie, komedie z dnešního New Yorku na pozadí antiky s příchutí filmu pro dospělé, se ujal hostující Vojtěch Štěpánek, donedávna ředitel Divadla Komedie. Nebude chybět ani antický chór, který povede Stanislav Šárský. Dále hrají Vendula Fialová, Tereza Dočkalová, Milan Němec nebo Tomáš Petrák, Ondřej Volejník, Stanislav Šárský, Hana Seidlová, Ivana Wojtylová, Ivan Jiřík, Jan Konečný a Jan Hušek.
premiéra: 10.3.2017 | foto: Martin Špelda
foto: Petr NeubertMladý australský dramatik Finegan Kruckemeyer je vypravěč s nevyčerpatelnou fantazií. Jeho postavy své příběhy zároveň vyprávějí i žijí, jejich životy se splétají a rozplétají a jejich vyprávění se nečekaně prolínají. Angličan Noah žije v Bristolu, stará se o komunitní zahradu a truchlí pro svou italskou ženu, která zahynula při autonehodě. Australan Caleb trpí nočními můrami i živými sny a kvůli jednomu z nich přijde o práci. Přestěhuje se do Anglie, kde se setká se snovou dívkou Silvií. Islanďanka Emma řečená Řekyně dojde k poznání, že je prokletá: oba její bratři zemřeli za dramatických okolností na moři v okamžiku, kdy se dívali právě na ni. Aby ušetřila smrti milovaného tatínka, rozhodne se, že se už z moře nikdy nevrátí. Němka Elise z Braunschweigu každou noc jezdí autem se svým malým synem. Je to jediný způsob, jak chlapečka uspat. Ale také způsob jak uniknout rozhodování mezi manželem a milencem. Silvie, která má schopnost objevovat se a zase mizet (je totiž zřejmě kouzelnice), do osudů všech čtyř postav nějakým způsobem zasáhne – a způsobí i jejich nečekaná setkání a nová poznání. Hra měla premiéru v roce 2012 v Jute Theatre v australském Cairnsu, a máme-li ji stylově charakterizovat, pak jde bezpochyby o moderní verzi magického realismu. Režisér Štěpán Pácl do inscenace obsadil Magdalénu Borovou, Lucii Štěpánkovou, Lucii Polišenskou, Petra Vaňka a Jiřího Suchého z Tábora. Hracím prostorem bude jeviště Nové scény.
premiéra: 9.3.2017 | foto: Petr Neubert
foto: Jakub JíraStrhující životní příběh Michelangela Buonarrotiho, jednoho z géniů italské renesance. Příběh, zobrazený na pozadí mohutných společenských změn, které florentská renesance quattrocenta přinesla italské a evropské společnosti, patří nesporně k vrcholným dílům české literatury 20. století. Karel Schulz jej původně zamýšlel jako třídílnou epopej, avšak předčasná smrt mu dovolila dokončit pouze první díl a započít práce na dílu druhém (torzo Papežská mše). Monumentální freska s ústředními tématy vztahu duše a díla, identity a svobody tvůrčí individuality zachycuje vrchol i rozklad renesančního a humanistického období. V postavě Michelangela pak autor ztvárnil zrod, vzestup a vývoj geniálního umělce heroicky zápasícího s vlastními vášněmi a dilematy i s nepřízní okolností. Divadelní adaptace přední české autorky Lenky Lagronové pracuje především s dramatickým potenciálem kontrastů a protikladných sil, které byly základem dynamické renesanční doby, ale také Michelangelova osobního a tvůrčího vývoje. Klade naproti sebe moc církevní a světskou, tvůrčí svobodu a podřízení se donátorům, radost a bolest, krásu fyzickou a vnitřní. Vedle Michelangela Buonarrotiho (Jan Grundman) se v dramatizaci objeví další historické postavy, které patřily k hybatelům našich evropských dějin, jako například Leonardo da Vinci, Niccolo Machiavelli či Lorenzo I. Medicejský řečený Il Magnifico. Inscenace Kámen a bolest se v divadle Reduta chopil sehraný tvůrčí tandem dramaturgyně Marie Špalové a režiséra Mariána Amslera, někdejšího uměleckého šéfa brněnského Hadivadla.
premiéra: 5.3.2017 | foto: Jakub Jíra
foto: jef KratochvilBláznivá féerie s písněmi nejslavnější skupiny všech dob. Který kluk v šestnácti letech nezakládal kapelu? Který kluk jednou netoužil před zaplněným stadiónem už prvním hrábnutím do strun kytary vyvolat nadšené ječení zástupů fanynek? Který kluk nesnil o dráze rebelského rockera? Juřan, Žanek a Pavlík o něčem takovém sní v malém jihomoravském městečku roku 1967 – místo toho drnkají krotké taneční šlágry, jejich kapele schází bubeník a na místních hodech vystoupí jen díky tomu, že jejich zpěvačkou je dcera předsedy MNV. Jejich život se však změní když se v městečku objeví dva tajemní cizinci – první, který si v elegantním obleku objednává martini s vodkou (říkejme mu třeba James B.) a druhý, který nápadně připomíná jednoho z členů kluky zuřivě milovaných Beatles. A jsou to právě písně této legendární kapely, které v naší inscenaci budou hrát klíčovou roli: Here Comes the Sun, Love Me Do, Lucy in the Sky with Diamonds, All You Need Is Love, Michelle, Help!, A Hard Day's Night... Původní jukebox-muzikál osvědčeného autorského tria Slovák-Šotkovský-Štěpán nabídne na Hudební scéně MdB vydatnou porci radosti z nestárnoucích hitů dua Lennon-McCartney i dosti bláznivý retro příběh o klukovském snění o velkém rockovém světě. Hrají Jiří Mach nebo Jakub Zedníček nebo Marek Kolář, Aleš Slanina nebo Lukáš Janota, Petr Štěpán nebo Viktor Skála, Michal Isteník nebo Alan Novotný, Barbora Remišová nebo Eliška Skálová nebo Dagmar Křížová, Jan Brožek nebo Jonáš Florián nebo Daniel Joch, Hana Kováříková nebo Mária Lalková nebo Kristýna Daňhelová, Dušan Vitázek nebo Kamil Mikulčík nebo Stanislav Slovák, Sára Milfajtová nebo Viktória Matušovová, Robert Jícha nebo Lukáš Vlček, Tomáš Dalecký nebo Dominik Brychta, Matyáš Kyncl nebo Miloš Fiala, Tomáš Herajt nebo Jan Dvořák, Marek Hurák, Patrik Bořecký nebo Rastislav Gajdoš, Ivana Vaňková nebo Lucie Bergerová, Miroslava Kolářová nebo Květoslava Ondráková, Zdeněk Junák nebo Ladislav Kolář, Pavlína Palmovská nebo Michaela Mrkosová, Erika Kubálková nebo Martina Severová, Miloslav Čížek nebo Radek Novotný, Kristian Pekar nebo Jiří Ressler a další.
premiéra: 4.3.2017 | foto: jef Kratochvil
foto: Ivo MičkalGroteskně konverzační komedie o úskalích manželství a vědecké kariéry. Tři podoby jednoho zpackaného večera dvou manželských párů... Ines s Hubertem jsou pozváni k Soně a Henrimu na večeři. Hubert a Henri jsou astrofyzikové. Henri už tři roky nepublikoval a očekává od výše postaveného Huberta podporu, proto mu na pohoštění vzácné návštěvy velmi záleží. Jenže Hubert s Ines přijdou o den dříve, než je Henri se Soňou čekali. Co s poněkud nešťastně načatým večerem? Autorka nejúspěšnějších francouzských komedií nabízí hned tři různé varianty dalšího vývoje. Každá z nich ukazuje jiné nuance lidského chování v dané situaci, přestože ve všech třech hrají roli slané tyčky namísto humra, nespavost dítěte ve vedlejším pokoji, zvětšující se díra na punčoše, názory na čištění zubů a diskuse o zplošťování galaktických hal. V režii Milana Schejbala hrají Martina Sikorová, Jindra Janoušková, Josef Pejchal a Jiří Kalužný.
premiéra: 4.3.2017 | foto: Ivo Mičkal