Rozhovory

1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>
Divadlo Spektákl je naše srdcovka
Divadlo Spektákl je naše srdcovka
(rozhovor s: Jan Holec, 26.4.2017)
Studuje pátý ročník režie na katedře činoherního divadla DAMU a lákají ho dramatizace literárních děl. Režíruje v divadle DISK, má za sebou první spolupráci s A Studiem Rubín a s Divadlem Masopust. Vedle toho je Jan Holec jedním ze spoluzakladatelů generačního Divadla Spektákl, které našlo azyl ve Studiu Švandova divadla.
Divadlo Spektákl je naše srdcovka
(rozhovor s: Jan Holec, 26.4.2017)
Divadlo Spektákl je naše srdcovka
Studuje pátý ročník režie na katedře činoherního divadla DAMU a lákají ho dramatizace literárních děl. Režíruje v divadle DISK, má za sebou první spolupráci s A Studiem Rubín a s Divadlem Masopust. Vedle toho je Jan Holec jedním ze spoluzakladatelů generačního Divadla Spektákl, které našlo azyl ve Studiu Švandova divadla.
Na moři, zírat nahoru a být v přítomném okamžiku
Na moři, zírat nahoru a být v přítomném okamžiku
(rozhovor s: Štěpán Pácl, 31.3.2017)
Nová scéna ND se pod uměleckým vedením Daniela Špinara stala platformou pro setkávání současných autorů a divadelníků, místem pro experimenty, hledání a utváření nového divadelního jazyka. Takové rozhodnutí vyžaduje možná ještě větší odvahu, než zaplavit Zlatou kapličku postmodernou. Hledání sebe sama a pevných bodů v současném globálním Babylonu je téma, z něhož se možná právě rodí i divadelní magický realismus pro 21. století. Štěpán Pácl je režisér, který toto téma dokáže uchopit a interpretovat s nezaměnitelnou, sobě vlastní poetikou. V souvislosti s premiérou australské hry Finegana Kruckemeyera Na moři, zírám nahoru jsem mu položila několik otázek.
Na moři, zírat nahoru a být v přítomném okamžiku
(rozhovor s: Štěpán Pácl, 31.3.2017)
Na moři, zírat nahoru a být v přítomném okamžiku
Nová scéna ND se pod uměleckým vedením Daniela Špinara stala platformou pro setkávání současných autorů a divadelníků, místem pro experimenty, hledání a utváření nového divadelního jazyka. Takové rozhodnutí vyžaduje možná ještě větší odvahu, než zaplavit Zlatou kapličku postmodernou. Hledání sebe sama a pevných bodů v současném globálním Babylonu je téma, z něhož se možná právě rodí i divadelní magický realismus pro 21. století. Štěpán Pácl je režisér, který toto téma dokáže uchopit a interpretovat s nezaměnitelnou, sobě vlastní poetikou. V souvislosti s premiérou australské hry Finegana Kruckemeyera Na moři, zírám nahoru jsem mu položila několik otázek.
Ovlivňovat věci divadlem - o to je třeba se donekonečna pokoušet
Ovlivňovat věci divadlem - o to je třeba se donekonečna pokoušet
(rozhovor s: Alena Štréblová, 13.2.2017)
S herečkou Alenou Štréblovou jsem se sešla k rozhovoru v době, kdy ukončila angažmá v Městském divadle Kladno a nevěděla, kudy se její profesní život bude ubírat dál. Než stihla rozhovor autorizovat, roztočila se spirála příležitostí, takže jsme se rozhodly se zveřejněním počkat. Vyplatilo se. Alenin život je dnes bohatší o pár krásných kapitol.
Ovlivňovat věci divadlem - o to je třeba se donekonečna pokoušet
(rozhovor s: Alena Štréblová, 13.2.2017)
Ovlivňovat věci divadlem - o to je třeba se donekonečna pokoušet
S herečkou Alenou Štréblovou jsem se sešla k rozhovoru v době, kdy ukončila angažmá v Městském divadle Kladno a nevěděla, kudy se její profesní život bude ubírat dál. Než stihla rozhovor autorizovat, roztočila se spirála příležitostí, takže jsme se rozhodly se zveřejněním počkat. Vyplatilo se. Alenin život je dnes bohatší o pár krásných kapitol.
Titulek neznámý
Titulek neznámý
(rozhovor s: Ivana Uhlířová, 18.11.2016)
Od rozhovoru, který herečka Ivana Uhlířová poskytla redaktorce i-divadla Šárce Schmarczové, uběhlo pět let. Za tu dobu se v jejím profesním životě - počínaje ukončením činnosti Pražského komorního divadla v Divadle Komedie – mnohé změnilo a událo. Nové herecké příležitosti dostala především ve Studiu Hrdinů, Činoherním klubu, Divadelní společnosti Masopust, MeetFactory, Divadle na Vinohradech a Divadle Kampa, ale také v německojazyčných produkcích v zahraničí. Působení v zahraničí a vztah k německému jazyku byly velkým tématem našeho povídání. Ale hlavním důvodem, proč jsme se sešly, je její první dramatické dílko Lidový kousek. Vzniklo pro festival 4+4 dny v pohybu, nyní ho má na repertoáru společnost Masopust. Kromě Ivany Uhlířové v něm účinkují Michal Kern a Miloslav König.
Titulek neznámý
(rozhovor s: Ivana Uhlířová, 18.11.2016)
Titulek neznámý
Od rozhovoru, který herečka Ivana Uhlířová poskytla redaktorce i-divadla Šárce Schmarczové, uběhlo pět let. Za tu dobu se v jejím profesním životě - počínaje ukončením činnosti Pražského komorního divadla v Divadle Komedie – mnohé změnilo a událo. Nové herecké příležitosti dostala především ve Studiu Hrdinů, Činoherním klubu, Divadelní společnosti Masopust, MeetFactory, Divadle na Vinohradech a Divadle Kampa, ale také v německojazyčných produkcích v zahraničí. Působení v zahraničí a vztah k německému jazyku byly velkým tématem našeho povídání. Ale hlavním důvodem, proč jsme se sešly, je její první dramatické dílko Lidový kousek. Vzniklo pro festival 4+4 dny v pohybu, nyní ho má na repertoáru společnost Masopust. Kromě Ivany Uhlířové v něm účinkují Michal Kern a Miloslav König.
Německojazyčné divadlo nabízí vážná témata atraktivním a vtipným způsobem
Německojazyčné divadlo nabízí vážná témata atraktivním a vtipným způsobem
(rozhovor s: Jitka Jílková, 1.11.2016)
Pražský divadelní festival německého jazyka vstupuje do svého 21. ročníku. Které inscenace se v Praze představí, čím jsou zajímavé a jaká současná společenská a politická témata reflektují? O tom a také o historii festivalu jsme hovořili s jeho ředitelkou Jitkou Jílkovou.
Německojazyčné divadlo nabízí vážná témata atraktivním a vtipným způsobem
(rozhovor s: Jitka Jílková, 1.11.2016)
Německojazyčné divadlo nabízí vážná témata atraktivním a vtipným způsobem
Pražský divadelní festival německého jazyka vstupuje do svého 21. ročníku. Které inscenace se v Praze představí, čím jsou zajímavé a jaká současná společenská a politická témata reflektují? O tom a také o historii festivalu jsme hovořili s jeho ředitelkou Jitkou Jílkovou.
1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>