Komentáře

Blog: Takhle snad ne!?

zpět na komentáře

Reakce na příspěvek:
Anna Vrbová - 7.2.2013, 16:37:38
Dobrý den,
jako produkční inscenace Všechno nejlepší, Phoebe Zeitgeist! bych ráda reagovala na Váš příspěvek, jelikož právě já jsem ta zodpovědná osoba, ke které mělo Vaše zoufalé volání po reklamaci dolehnout.
Předem bych se Vám ráda omluvila za ten snepříjemný zážitek, který jste musel v pátek absolvovat a který Vás vedl k sepsání Vašeho dlouhého příspěvku "Takhle snad ne?!". Nejsem si úplně jistá, co mělo být skutečným cílem tohoto textu: zda spočítat to nezkušeným inscenátorům, cítit se důležitě (jak píšete ve svém příspěvku) nebo produkt skutečně reklamovat. Pokud byla cílem Vašeho počínání vskutku reklamace, pak nebyl problém obrátit se na mě na místě osobně nebo se mě pokusit nějak kontaktovat ex post. Ráda bych Vám věnovala část svého volného času, vyslechla si Vaši stížnost a pokusila se s Vámi najít způsob, jak Vám způsobenou "škodu" nahradit. Zveřejnění takovéhoto textu bych považovala za adekvátní v případě, že by Vašemu volání po reklamaci nebylo vyslyšeno. Jelikož jste se ani nenamáhal s tím, zjistit si, kdo by skutečně mohl být za Váš nepříjemný zážitek zodpovědný a rovnou jste svým textem bombardoval, koho se dalo, beru to spíš jako snahu se zviditelnit. Nicméně Vám i za ni děkuji. Špatná reklama, taky reklama.
Krátce k Vámi popsané situaci: Přesunutí diskové inscenace do prostoru MeetFactory byl režijní záměr, a to právě i z důvodu limitujících dispozic divadelního sálu. Jedním z pocitů, které má v divákovi dění na jevišti vyvolávat, je i určitý diskomfort, intenzivně nepříjemný pocit. Divák si má vskutku připadat psychicky stísněně. Pokud se u Vás podařilo tento pocit vyvolat i fyzicky, pak si může inscenační tým gratulovat. Samozřejmě, je-li divákův diskomfort způsoben nervovou křečí, je to nad rámec režijního záměru a nelze o tom žertovat.
Vrátím se ale zpět k našemu-Vašemu problému: Kapacita divadelního sálu MF je při představení Všechno nejlepší, Phoebe Zeitgeist! zhruba 72 míst na sezení na čtyřřadé elevaci a asi 10 míst "na stání" za diváky sedícími ve čtvrté řadě. Říkám asi, protože, jak jste sám správně podotkl, jednou přijdou tlustí, jednou tencí a je tedy těžké určit přesnou kapacitu hlediště. Během 1. a 2. premiéry jsme si nicméně ověřili, že tento počet lidí můžeme v hledišti usadit (případně postavit). To však pouze v případě, že není nikomu proti srsti, stát v poslední řadě. Na pátečním předtsvení nebylo víc lidí, než kolik umožňuje "kapacita sálu". Pouze přišlo méně těch, kteří byli ochotni si jít stoupnout do poslední řady. Tuto možnost dostali i ti dva diváci, o kterých píšete ve svém příspěvku. Ti, které jsme pustili "navíc", jak Vám prozradil kolega scénograf-inspicient Vondruška, ochotně zaplnili místa na stání v poslední řadě, a to ve chvíli, kdy bylo jasné, že si do poslední řady už nikdo nestoupne, takže je nepravděpodobné, že by právě oni mohli za to, že si jeden člověk neměl kam sednout a vy jste si přeseděl nohu. Nicméně ano, páteční situace byla velmi nepříjemná i nám a rozhodli jsme se pro příště o něco málo snížit kapacitu hlediště.
Vězte ale, že se nám to nedělá lehce: Jde o absolventskou inscenaci studentů DAMU, tedy inscenaci, která má být viděna víc, než jakákoli jiná. Vzhledem k našim technickým, finančním i personálním možnostem ale nemůžeme za stávajících podmínek hrát inscenaci víc, než jeden den v měsíci, takže je ospravedlnitelné, že chceme, aby ji vidělo vždy co nejvíc lidí. I přesto jsem v pátek několik lidí v sále neusadila. Mezi nimi i jednoho otce, který by s Vámi, myslím, měnil všemi deseti, kdyby mohl vidět svoje dítě hrát.
Závěrem bych Vám ještě jedou chtěla poděkovat za Váš názor a poprosit Vás, abyste jakékoli další reklamace řešil se mnou osobně.
S pozdravem

Anna Vrbová, produkce Všechno nejlepší, Phoebe Zeitgeist!


Autor příspěvku:

Název příspěvku:


Text příspěvku:



Kontrola proti spamu: opište následující kód pětpětšestosmdevět

Zobrazit náhled příspěvku


Pravidla slušné diskuse a korektního vedení blogu