Blog uživatelů i-divadla

Osobný stážca právem uchvátil slovenské publikum
vydáno: 3.1.2023, Rejpalka

Muzikál The Bodyguard, v českém překladu Osobní strážce, stihl svoji středo-evropskou premiéru na prknech VBW ve Vídni, tu slovansky mluvící potom na Slovensku, na prknech Nové Scény v Bratislavě.

O tomto titulu se dlouho šuškalo v souvislosti s Hudebním divadlem Karlín, ale fanoušci se dočkali až poté, co ten samý titul v Bratislavě hravě vyprodává téměř každé představení. 

Příběh zpěvačky Rachel Marron (i na Slovensku toto jméno přechylují, já se tomu vyhnu) a jejího osobního strážce Franka Farmera, zná většina veřejnosti z filmu. Film jsem viděla až nedlouho před tím, než jsem se do Bratislavy vypravila. Hlavním šokem pro muzikálového fandu bude to, že Frank v muzikálu skutečně nezpívá, resp. zpívá na karaoke “I will always love you” v country úpravě, protože tuto píseň napsala Dolly Parton. Obsazení Jána Dobríka do role Franka byla pro mě trefa do černého, protože ten pán má veliké charisma, umí hrát a je opravdu sympatický. Vzhledem k tomu, že nesleduju slovenskou kulturní scénu, nemám ponětí jestli zpívat umí, ale vzhledem k reakcím dam v publiku by mu to nejedna odpustila. 

Rachel Marron pak hrála, pro mě nějvětší, hvězda večera, Mamba Dasha. Skělý pohyb, skvělé herectví a ten zpěv! Až posléze jsem se v šoku na instagramu dozvěděla, že byla během představení hlasově indisponovaná.  Skutečně šok, protože leckteří “přední pražští umělci” mají i v top kondici do jejiho vykonu daleko. 

Překvapením byla i představitelka Nicky Marron, Kristína Vrecková, jejíž role oproti filmu lehce pozměněna a má také o jednu píseň navíc. 

Skvělý byl i malý Simon Müller v roli Rachelina syna Flechtera, pobavil i Darius Koči ve víceroli mj. choreografa.

O tom, že muzikál pozvedá i orchestr, nebylo pochyb. Naprosto skvělá kapela, vynikající off-stage sbor, posílají pražské CDčkové produkce na trestnou lavici. Celý muzikál je přeložený do slovenštiny, což je určitě plus k pochopení děje. Kvalitu nemůžu příliš posoudit, ale písničky se hodily do děje.

Ačkoli je scéna relativně malá, režisér Patrik Vyskočil se nechal inspirovat v zahraniční a chytře použil livecam, kdy konverzace v šatně nebo v zákulisí snímá kamera, které je promítá na panely na scéně. Nemusí se tak provádět další přestavby. Ačkoli přestaveb s pohybem techniků na scéně bylo až moc, ale to je také dáno absencí jevištní technologie. 

Nová Scéna v Bratislavě zas dává leckterým českým a hlavně pražským produkcím “na zadek”. Domů sem odjížděla trochu se strachem, jak bude vypadat produkce toho muzikálu v HDK…


Další články tohoto uživatele na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.