3D Company
Kateřina Tučková, Diana Šoltýsová
Vyhnání Gerty Schnirch
Premiéra: 29.11.2019 | 2:10
Dramaturgie: Martin Vokoun. Výprava: Agnieszka Pátá-Oldak. Hudba: David Hlaváč. Pohybová spolupráce: Irena Kristeková. Režie: Diana Šoltýsová.
Poslední uvedení: listopad 2023 (v Praze), rok 2024 (na zájezdech).
Poslední uvedení: listopad 2023 (v Praze), rok 2024 (na zájezdech).
Ivana Huspeková, Jaroslava Košková, Aneta Kalertová / Nela Chaloupková, Magdalena Jirounková / Barbora Kostkanová, Irena Kristeková, Zuzana Částková, Luciana Tomášová / Barbora Kostkanová / Kateřina Hlubíková, Taťána Havlová, Karolína Půčková / Tereza Engelová, Kateřina Zapletalová, Michaela Schönová / Kateřina Kuboušková, Michal Kern / Dušan Kraus
Dramatizace oceňovaného románu Kateřiny Tučkové. Příběh o jednom osudu zlomeném dějinami, o vině Čechů a Němců, o tom, zda je možno odpustit a porozumět. Příběh jedné „malé“ a obyčejné ženy, jejíž život několikrát převrátí naruby „velké“ a dramatické dějiny 20. století – od protektorátu přes poválečné divoké odsuny až po nástup brutálního „osvoboditelského“ režimu. Příběh o chybách, které by se už neměly opakovat...
14! Hodnocení inscenace
Redakce
82 %
Uživatelé
82 %
Hodnocení redakce
Lukáš Holubec 80 %
Lukáš Dubský 80 %
Iva Bryndová 80 %
Pavel Širmer 70 %
Jiří Koula 100 %
Lukáš Holubec 80 %
Lukáš Dubský 80 %
Iva Bryndová 80 %
Pavel Širmer 70 %
Jiří Koula 100 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
16.11. | So | 19:00 | Divadlo Šumperk | P | vstupenky | |
21.12. | So | 19:00 | Městské divadlo Mladá Boleslav | velká scéna | od 18:00 proběhne ve foyeru autogramiáda KATEŘINY TUČKOVÉ.; dramatizace známé knihy | vstupenky |
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (55)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 80 %
16.11.2021 | 1192 hodnocení
+ souhlasím
Silná předloha K. Tučkové v zajímavé voicebandové interpretaci D. Šoltýsové. Pro diváka neznalého předlohy budou možná některé dějové peripetie nejasné, inscenace ovšem sází hlavně na atmosféru, která dostatečně sugestivním způsobem vykresluje lidskou zlobu a zášť, která často provází boj za "vyšší dobro". Silný kolektivní výkon, kde každá z představitelek přispívá svým dílem do podařené skládačky. Vyzdvihl bych hlavně ohromné fyzické i psychické nasazení, které roli Gerty dává J. Košková, civilnějším pojetím pak ukazuje kontrastující přístup mladé generace M. Jirounková v roli Barbory. Zajímavé zapojení folklorních prvků.
Iva Bryndová 80 %
22.2.2020 | 593 hodnocení
+ souhlasím
Scénicky velmi jednoduché a o to působivější řešení a stejně působivý je nápad obsadit desítku hereček a vedle nich jediného herce. Zejména představitelky hlavní hrdinky a mezi nimi v první řadě Jaroslava Košková předvádí skvělé herecké výkony. Nezaostává však žádná z obsažených hereček, ani Dušan Kraus. Vše navíc stojí na velmi silném příběhu a působivé literární předloze Kateřiny Tučkové.
Pavel Širmer 70 %
3.2.2020 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Ve svém románu K. Tučková zpracovala nepopulárního historického „kostlivce“ – poválečný násilný odsun Němců z Brna. Dramatizace D. Šoltýsové složitý děj předkládá vcelku srozumitelně. Režisérka kladla důraz na zveličené emoce v hereckém projevu a umocnění pěveckou složkou. Tím proti podstatě sice nešla, nicméně tento způsob vyjádření nemusí každý divák adekvátně vstřebat. Rezervy by se našly i v organizaci prostoru a ukaučování pohybu poměrně početného obsazení. Předností jsou herecké výkony a pečlivě vystavěné postavy. Inscenace disponuje silným příběhem a sugestivní atmosférou, což jistě nenechá diváky chladnými.
Jiří Koula 100 %
14.12.2019 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
Sečteno a podtrženo, Gerta je jen jedna a stojí sama mimo jakékoliv srovnání, takže... Děkuji. Více viz blog.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Kateřina Vodáková 70 %
30.6.2024 | 268 hodnocení
+ souhlasím
Je důležité tato témata rozkrývat v knihách i převádět na jeviště. Herecky nadprůměrné, celkově zdařilé. Vyzdvihnu I. Kristekovou a J. Koškovou.
Liška.Pseudoluska 90 %
8.2.2024 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Silné téma, skvělá režie, přesní herci = zážitek.
Fekete 90 %
12.6.2023 | 201 hodnocení
+ souhlasím
Videno 12.6.2023, 2 rada.
Velmi silne predstaveni o tabuizovane casti nasich dejin. Zadny pozvolny uvod, hned od prvni minuty az do konce neskutecna sila. Minimum rekvizit (kazda herecka ma pouze kufr, herec svuj hubertus a tlampac), krasne projevy, pohyb a synchronizace, dramaturgicky i rezijne krasne. Vsem jsem vsechno veril a vsechno s nimi i prozival. Tri holky (J Koskova, M Jirounkova, L Tomasova) a M Kern se mi zapsali vice, ale podstatny byl celek, a ten byl vynikajici. Zaverecny aplaus ve stoje si vsichni nerozdilne zaslouzili
13.11.2023 pri derniere 1 rada, aplaus ve stoje. 95 %
Dekuji vsem za nezapomenutelny zazitek
Velmi silne predstaveni o tabuizovane casti nasich dejin. Zadny pozvolny uvod, hned od prvni minuty az do konce neskutecna sila. Minimum rekvizit (kazda herecka ma pouze kufr, herec svuj hubertus a tlampac), krasne projevy, pohyb a synchronizace, dramaturgicky i rezijne krasne. Vsem jsem vsechno veril a vsechno s nimi i prozival. Tri holky (J Koskova, M Jirounkova, L Tomasova) a M Kern se mi zapsali vice, ale podstatny byl celek, a ten byl vynikajici. Zaverecny aplaus ve stoje si vsichni nerozdilne zaslouzili
13.11.2023 pri derniere 1 rada, aplaus ve stoje. 95 %
Dekuji vsem za nezapomenutelny zazitek
JirkaS 70 %
7.6.2023 | 381 hodnocení
+ souhlasím
Strohá scéna, mnoho kufrů, velké množství žen a jen jediný muž. Z této výchozí pozice se povedlo vykřesat zajímavé drama, které je silné ve své výpovědi o osudech vybraných německých žen odsunutých po 2. světové válce z Brna. Problém jsem tak měl snad jen s tím, že text je příliš jednostranně zaměřen na nevinu českých Němek. Což jsem ale v rámci nezaujatosti při hodnocení inscenace zcela odstínil, protože můj pohled na sdělované téma není důležitý jako výsledná inscenace, od níž jsem dostal velkou porci dramatičnosti, nový pohled na nedávnou historii odsunů a především skvostné herecké výkony. Silný zážitek! /31.5.2023 v Táboře/
MMK 70 %
12.12.2022 | 192 hodnocení
+ souhlasím
První část vyzněla hodně černobíle - nevinné Němky (nepravdivé) vs. česká lůza (v r. 1945 pravdivé). Jako úvod pro druhou část však posloužila dokonale. Je to příběh lidí, které nikdo nechtěl. Čech Karel Němec v Divadle Járy Cimrmana působí poněkud komicky :-) Dámy i pán by měli zapracovat na německé výslovnosti, protože u bilingvních postav působí česká výslovnost německých slov nevěrohodně a navíc je problematické si domyslet, co vlastně postava chtěla sdělit. Mezi vier a für je opravdu rozdíl nejen ve významu, ale i ve výslovnosti ;-)
Zupri 100 %
10.10.2022 | 127 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nádherné a náročné představení. Klobouk dolů... nechtěla bych to hrát.
Vladimír Rogalewicz 80 %
4.6.2022 | 819 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Cenný pohled na tu část naší poválečné historie, která stále ještě čeká na obecné přijetí. Silný příběh a působivá literární předloha jsou zajímavě scénicky pojaté, místy statické a popisné, jindy nabité emocemi. Všech jedenáct hereček tvoří vyrovnaný skvělý ansábl. První polovina je skvělá, druhá polovina se pokouší přemostit dlouhé časové období a dovyprávět příběh, což částečně vede k povrchní ilustrativnosti. Vhodnější by určitě bylo zdramatizovat pouze část románu popisující okupaci a bezprostředně navazující období.
Martina123 100 %
22.5.2022 | 109 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Vynikající! Jedno z nejlepších představení, které jsem viděla. Znalost příběhu z knižní podoby byla výhodou.
Anca.rambo 100 %
22.5.2022 | 113 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Děkuju.
Představení vás úplně pohltí.
Myslím si, že i pro diváky, kteří předlohu od Tučkové nečetli, to bude silný zážitek.
Představení vás úplně pohltí.
Myslím si, že i pro diváky, kteří předlohu od Tučkové nečetli, to bude silný zážitek.
Majdin_kulturni_svet 100 %
12.3.2022 | 176 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jedna z nejlepších inscenací, jaké jsem kdy v životě viděla. Od začátku do konce jsem seděla na sedadle jak přikovaná. Nebylo tam ani jedno hluché místo, dokonalá souhra celého souboru, kde nebyl jediný slabší článek, drásající detaily, hluboké emoce. Několikrát mi ukápla slza. Byla to nálož, která si zaslouží potlesk ve stoje. Kdyby to šlo, tleskám ještě teď.
TomAka 80 %
7.1.2022 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Měl jsem docela velké očekávání, které vůbec nebylo zklamáno, spíš naopak. Silné představení s výbornými hereckými výkony. Mohlo by být ještě působivější v divadelním prostoru, který nabízí větší možnosti než ŽDJC.
Karel1964 70 %
16.11.2021 | 92 hodnocení
+ souhlasím
Kouká se na to těžko... Přišlo mi to trochu stejné jako Čarodějky ze Salemu v divadle na Vinohradech. Myslím tím tématem, které se řešilo. A to je naprostá vypočítavost, tupost a bezohlednost některých lidí. A ta pak semele nevinné lidi.
Skvěle zahrané, krásné jsou i písně. Ale celkově mě to úplně nevtáhlo. Nicméně určitě stojí za vidění.
Skvěle zahrané, krásné jsou i písně. Ale celkově mě to úplně nevtáhlo. Nicméně určitě stojí za vidění.
Ada_ada 90 %
23.9.2021 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Lehká skepse z plánované návštěvy divadla se změnila na letos jeden z mých nejvýraznějších kulturních počinů. Dvakrát lehké zakolísání v dialozích kdy hra trochu ztratila tempo, nicméně přes všechno - emočně hutné drama se skvělými hereckými výkony a skvělým scénickým i režijním provedením. V důsledku nelze než souhlasit s celkovým vyzněním hry "válka je na nic a nakonec to stejně odnesou úplně všichni...".
Phoenix 50 %
12.5.2021 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Oceňovala jsem souhru větší skupiny hereček (proti jednomu herci) , které spolu táhly celé představení. Gertu Schnirch hrály tři herečky různého věku. Návaznost byla jasná (sjednocený kostým). Scéna byla jednoduchá (prázdná) prodloužená o molo mezi diváky (na kterém se odehrávaly intimní dialogy) a vytvářeli ji pouze aktéři a jejich osobní rekvizity.Hudební složka byla zastoupena folklorním zpěvem celého souboru, který se v klášteře krásně nesl a vzbuzoval silné emoce. Bohužel v prostoru Anežského kláštera inscenace nefunguje, prostor na ni byl moc rozlehlý a energie dosáhla jen na konec mola.
Zelimlejnas 90 %
17.3.2021 | 29 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jedno z nejlepších představení, které jsem viděl. Nasazení neskutečné. Takovou ansámblovou sílu bych chtěl vidět v každém divadle.
Radkak 70 %
1.9.2020 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Místy hodně ukřičené a herečkám bylo někdy špatně rozumět, ale to mohlo způsobené prostorem Anežského kláštera. Silný příběh a krásné pěvecké pasáže.
R.JELEN.21 70 %
1.9.2020 | 256 hodnocení
+ souhlasím
Děvčata jsou skvělá a ten jediný mužský také. Celá hra je výborně pojatá i podaná. Ano, někdy by mohlo být lépe slyšet dialogy, ale prostor Anežskeho kláštera fungoval skvěle.
Jen asi nemáme s K. Tuckovou chemickou symbiozu. Stejně jako u Žítek (Divadlo pod Palmovkou) tam chybělo to NĚCO (je to čistě můj subjektivní pocit) . Každopádně látka k přemýšlení to je a já jsem ráda, že jsem inscenaci navštívila. Je určitě důležité si připomínat i tyto zvěrstva poválečných let, kdy se z tyranych stali tyrani.
Jen asi nemáme s K. Tuckovou chemickou symbiozu. Stejně jako u Žítek (Divadlo pod Palmovkou) tam chybělo to NĚCO (je to čistě můj subjektivní pocit) . Každopádně látka k přemýšlení to je a já jsem ráda, že jsem inscenaci navštívila. Je určitě důležité si připomínat i tyto zvěrstva poválečných let, kdy se z tyranych stali tyrani.
Barka 90 %
11.2.2020 | 297 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Pořád přemýšlím, co napsat. Inscenace je totiž vlastně dokonalá, tak dokonalá ve své emotivnosti, až se mi na ni strašně špatně koukalo. Tolik zmaru najednou se jen tak nevidí. Podruhé už bych to vidět nemusela, ale smekám klobouk před všemi herečkami, "svléknout" ze sebe po představení tuhle roli asi musí být docela boj.
J.anek 90 %
7.2.2020 | 512 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Parádní divadlo poezie. Na obnaženém jevišti jen provazový žebřík a obrazy z kufrů a lidských těl. Z ženských těl. Vynikající zpěv, výkřiky, osiřelá torza vět, voiceband, rytmus, dupání a tleskání. Není to ale nikdy prvoplánově ilustrativní. Je to chytré a působivé. Příběh nevypráví tahle dramatizace doslovně, jde po pocitech, buduje atmosféru. A všechno se to děje s mimořádnou energií. Nádhera.
Lucas 100 %
25.1.2020 | 35 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Úžasné představení, mimořádný zážitek, nejlepší divadlo, které jsem kdy viděla.
AdelOne 100 %
21.1.2020 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto vyrovnané herecké výkony všech protagonistek. Brilantní a pečlivá režie, kterou se D. Šoltýsová vyznačuje. Tleskám ve stoje a z celého svého srdce děkuji !
Slavík 90 %
14.12.2019 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Nejvetsim kladem predstaveni je vyrovnaný výkon hereček i neherecek, které jsou přesně typové obsazeny, na to má režisérka opravdu oko. V 1. casti jsem nepochytil vsechny dějove linky, neustálá akce a energie protagonistek měly za následek, že má pozornost minula chvilkami terč. Ohromny kredit za téma hry, o nemz jsem doted měl mlhave tušení a jež je v současné době až bolestné aktuální. Trochu mě mrzi, že některé časove etapy a tematické roviny jsou pojaty zrychleneji, než bych si přál (knihu jsem nečetl). Vyzdvihnout bych chtěl střídmou, ovšem funkční scénu, potesily mě folklorní prvky.
Ladkajan 100 %
6.2.2023 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto dechberoucí zážitek. Vůbec jsem netušila, co od představení čekat. Neměla jsem představu. Dostala jsem lístky jako dárek. Samotnou by mě vůbec nenapadlo na něco takového jít. A musím říct, že dojem a zážitek byl o to silnější.
Pohlcující tempo představení, které je výrazně nasazené od samého začátku, Vás vtáhne, že to nejde zastavit. Režijně výborně pojaté a zpracované. V představení nebylo nic navíc, ale ani tam nic nescházelo
Výjimečné ocenění patří hudební lince, která je celá prostřednictvím temperamentního zpěvu hereček. Které dotváří i jiné zvukové efekty.
Rozhodně jsem tohle představení neviděla naposledy.
Pohlcující tempo představení, které je výrazně nasazené od samého začátku, Vás vtáhne, že to nejde zastavit. Režijně výborně pojaté a zpracované. V představení nebylo nic navíc, ale ani tam nic nescházelo
Výjimečné ocenění patří hudební lince, která je celá prostřednictvím temperamentního zpěvu hereček. Které dotváří i jiné zvukové efekty.
Rozhodně jsem tohle představení neviděla naposledy.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.