A studio Rubín
Jan Frič, Dagmar Radová & kol.
BurnOut aneb Vyhoř!
Premiéra: 1.3.2019 | 1:10x
Dramaturgie: Dagmar Radová. Výprava: Jana Hauskrechtová. Hudba: Jakub Kudláč a citace. Režie: Jan Frič.
Vtipně sarkastická inscenace o zápalu, planutí, vyhasnutí a ztrátě smyslu na pomezí přednášky o dělání divadla a metaforických obrazů ze zákrut vyhořelé duše.
14! Termíny představení
|
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Redakční blogy
Horké nitro divadelníků | Lukáš Holubec
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(2.4.2019, Marie Reslová) (5.3.2019, Josef Chuchma) (2.3.2019)Fotografie
autor (vlastník) fotografií: Patrik Borecký
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (35)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 60 %
19.8.2019 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
Syndrom vyhoření si bezpochyby zaslouží, aby jeho téma bylo umělecky zpracováno. Čtveřice účinkujících (z toho dvou herců) je zde především sama za sebe a autenticita má svou hodnotu. Inscenace má nápad, myšlenku i vtip, provokuje. Podobně jako u nedávného Misantropa ve Stavovském divadle se Jan Frič vyjadřuje k (jinému) tématu za pomoci situování do uměleckého prostředí, v Rubínu ovšem zcela odlišnou inscenační formou. Lze pochopit, že Frič vypovídá o tom, v čem žije, nicméně umělci jsou poněkud specifickou kategorií, a tak k divákům jiných profesí může inscenace promlouvat s menší intenzitou.
Lukáš Holubec 70 %
21.6.2019 | 735 hodnocení
+ souhlasím
--- Horké nitro divadelníků --- (více v článku na blogu)
Jiří Koula 80 %
25.3.2019 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
84,99 % Napsal bych o této inscenaci dlouhý hloubavý blog, ale stejně byste ho nečetli. Takže si na to zajděte... Nebo ne, je to váš život. Autenticita nula, pivo na stole, logout.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Zabiklac 100 %
12.1.2022 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Surrealistická noční můra všech divadelníků. Po shlédnutí tohoto dílka jsem se jal víc poohlížet po svém zdraví, volném čase a tak vůbec. Má tedy mnohem větší přesah do nitra umělce, než Netflix a hospoda dohromady
Vladimír Rogalewicz 70 %
31.10.2021 | 801 hodnocení
+ souhlasím
Představení otevírá témata, které známe i z mimodivadelního prostředí, a nabízí k nim velmi syrové a dráždivé komentáře. Skvělá zejména Natálie Řehořová. Velké díky za takto osobní a intimní pohled v těsném prostoru v Rubínu. Přečtěte si blog Lukáše Holubce!
Koeman2 70 %
7.10.2019 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Experimentální pokus o definici vyhoření v divadelním prostředí. Herecké obnažení až na dřeň (skvělá Natálie Řehořová), u některých až doslova. Rozhodně nevšední divadelní zážitek.
Michvon 80 %
13.9.2019 | 193 hodnocení
+ souhlasím
Co k tomu napsat? Velmi neortodoxní představení, které jde, aspoň mám ten dojem, dost na dřeň. Fakt jsem jim to věřila.
Rightak 80 %
11.5.2019 | 36 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto neortodoxní představení (byl jsem poprvé v Rubínu). Myslím, že se v této inscenaci nenaleznou jen divadelníci, ale takřka všichni lehce nad nebo lehce pod třicítkou. Myslím, že pro řadu starších by to mohlo být představení, které nevydýchají. Budete se smát, budete přemýšlet, budete uvažovat nad tím, zda vy jediní nejste pouze divák.
Trans-vizitor 20 %
15.2.2020 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Já se tedy zařadím mezi upjaté puritány :D a ano, nevydýchal jsem to :D Do okamžiku, než se pan Frič rozhodl, že ukáže své obskurní nahé tělo s tím svým kolibříkem, který se krčil mezi jeho nohami, tak hra ještě ušla... Jinak jsem vyhořel hned po tomto děsivém zážitku. Poslední dobou se fenomén ukazování penisů na jevišti stal vlastně jakýmsi standardem - neukážeš ptáka, jako bys ve světě umění nic neznamenal. Je to jako šíření koronaviru. Ptám se proč? Je zatím snaha levně zaujmout diváky? Snaha odvést pozornost od absurdního příběhu a ztvárnění? Nicméně Natálie Řehořová byla fenomenální!!
Zabiklac 100 %
12.1.2022 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Surrealistická noční můra všech divadelníků. Po shlédnutí tohoto dílka jsem se jal víc poohlížet po svém zdraví, volném čase a tak vůbec. Má tedy mnohem větší přesah do nitra umělce, než Netflix a hospoda dohromady
Vladimír Rogalewicz 70 %
31.10.2021 | 801 hodnocení
+ souhlasím
Představení otevírá témata, které známe i z mimodivadelního prostředí, a nabízí k nim velmi syrové a dráždivé komentáře. Skvělá zejména Natálie Řehořová. Velké díky za takto osobní a intimní pohled v těsném prostoru v Rubínu. Přečtěte si blog Lukáše Holubce!
Trans-vizitor 20 %
15.2.2020 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Já se tedy zařadím mezi upjaté puritány :D a ano, nevydýchal jsem to :D Do okamžiku, než se pan Frič rozhodl, že ukáže své obskurní nahé tělo s tím svým kolibříkem, který se krčil mezi jeho nohami, tak hra ještě ušla... Jinak jsem vyhořel hned po tomto děsivém zážitku. Poslední dobou se fenomén ukazování penisů na jevišti stal vlastně jakýmsi standardem - neukážeš ptáka, jako bys ve světě umění nic neznamenal. Je to jako šíření koronaviru. Ptám se proč? Je zatím snaha levně zaujmout diváky? Snaha odvést pozornost od absurdního příběhu a ztvárnění? Nicméně Natálie Řehořová byla fenomenální!!
Koeman2 70 %
7.10.2019 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Experimentální pokus o definici vyhoření v divadelním prostředí. Herecké obnažení až na dřeň (skvělá Natálie Řehořová), u některých až doslova. Rozhodně nevšední divadelní zážitek.
Michvon 80 %
13.9.2019 | 193 hodnocení
+ souhlasím
Co k tomu napsat? Velmi neortodoxní představení, které jde, aspoň mám ten dojem, dost na dřeň. Fakt jsem jim to věřila.
Rightak 80 %
11.5.2019 | 36 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto neortodoxní představení (byl jsem poprvé v Rubínu). Myslím, že se v této inscenaci nenaleznou jen divadelníci, ale takřka všichni lehce nad nebo lehce pod třicítkou. Myslím, že pro řadu starších by to mohlo být představení, které nevydýchají. Budete se smát, budete přemýšlet, budete uvažovat nad tím, zda vy jediní nejste pouze divák.
Vladimír Rogalewicz 70 %
31.10.2021 | 801 hodnocení
+ souhlasím
Představení otevírá témata, které známe i z mimodivadelního prostředí, a nabízí k nim velmi syrové a dráždivé komentáře. Skvělá zejména Natálie Řehořová. Velké díky za takto osobní a intimní pohled v těsném prostoru v Rubínu. Přečtěte si blog Lukáše Holubce!
Michvon 80 %
13.9.2019 | 193 hodnocení
+ souhlasím
Co k tomu napsat? Velmi neortodoxní představení, které jde, aspoň mám ten dojem, dost na dřeň. Fakt jsem jim to věřila.
Koeman2 70 %
7.10.2019 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Experimentální pokus o definici vyhoření v divadelním prostředí. Herecké obnažení až na dřeň (skvělá Natálie Řehořová), u některých až doslova. Rozhodně nevšední divadelní zážitek.
Rightak 80 %
11.5.2019 | 36 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto neortodoxní představení (byl jsem poprvé v Rubínu). Myslím, že se v této inscenaci nenaleznou jen divadelníci, ale takřka všichni lehce nad nebo lehce pod třicítkou. Myslím, že pro řadu starších by to mohlo být představení, které nevydýchají. Budete se smát, budete přemýšlet, budete uvažovat nad tím, zda vy jediní nejste pouze divák.
Zabiklac 100 %
12.1.2022 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Surrealistická noční můra všech divadelníků. Po shlédnutí tohoto dílka jsem se jal víc poohlížet po svém zdraví, volném čase a tak vůbec. Má tedy mnohem větší přesah do nitra umělce, než Netflix a hospoda dohromady
Trans-vizitor 20 %
15.2.2020 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Já se tedy zařadím mezi upjaté puritány :D a ano, nevydýchal jsem to :D Do okamžiku, než se pan Frič rozhodl, že ukáže své obskurní nahé tělo s tím svým kolibříkem, který se krčil mezi jeho nohami, tak hra ještě ušla... Jinak jsem vyhořel hned po tomto děsivém zážitku. Poslední dobou se fenomén ukazování penisů na jevišti stal vlastně jakýmsi standardem - neukážeš ptáka, jako bys ve světě umění nic neznamenal. Je to jako šíření koronaviru. Ptám se proč? Je zatím snaha levně zaujmout diváky? Snaha odvést pozornost od absurdního příběhu a ztvárnění? Nicméně Natálie Řehořová byla fenomenální!!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(27.2.2019)
Záměrem nejnovější inscenace A studia Rubín Burnout aneb Vyhoř! je přiblížit pomocí kombinace dokumentárních prvků a divadelních obrazů téma syndromu vyhoření. Tím podle odborníků trpí každý pátý Čech. Režisér Jan Frič na tuto diagnózu doby upozorní v rámci zastřešujícího tématu "S kým žijem?" 51. sezony divadla A studia Rubín. Otevře tak intenzivní scénický dialog mezi naším Já a prací. Ke spolupráci si přizval „experty všedního dne“, tedy tvůrce a herce, kteří mají se syndromem své vlastní, minulé i současné, zkušenosti. Premiéra se uskuteční v pátek 1. března 2019.
(13.2.2019)
Ukrutně intenzivní scénický dialog mezi Já a naší prací ústící ve vyhoření a sebevykořisťování, je ústředním tématem premiéry A studia Rubín s názvem Burnout aneb Vyhoř! režiséra Jana Friče. V rámci 51. sezony, kterou zastřešuje otázka S kým žijem?, zkoumá tato inscenace náš vztah k práci a jak práce určuje naše Já. V hlubší rovině reflektuje vliv syndromu vyhoření na vnitřní vztah k sobě samému.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.