Dejvické divadlo
<< Játra | Kde je ta ryba? >>
Luigi Pirandello
Každý má svou pravdu
Premiéra: 28.4.2022 | 2:35
Překlad: Zdeněk Bartoš. Dramaturgie: Daniel Majling, Eva Suková. Scéna: Pavol Andraško. Kostýmy: Katarína Hollá. Hudba: Michal Novinski. Režie: Michal Vajdička.
Jaroslav Plesl, Klára Melíšková, Veronika Khek Kubařová, Martin Myšička, Lenka Krobotová, Hynek Čermák, Jana Holcová, Zdeňka Žádníková Volencová, Lukáš Příkazký, Ivan Trojan, Denis Šafařík, Antonie Formanová / Marie Anna Myšičková, Eva Suková / Eva Suková ml....
Hra jednoho z největších italských dramatiků a nositele Nobelovy ceny za literaturu. Komedie o tom, že se často ztratíme hledáním vlastní, mnohdy nepodstatné pravdy, zatímco nám uniká něco mnohem podstatnějšího. A přitom stále platí, že E = mc². Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, naprostá, velká. A každý má tu svou...
Hodnocení inscenace
Redakce
82 %
Uživatelé
79 %
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 80 %
Lukáš Dubský 80 %
Jan Pařízek 90 %
Helena Grégrová 80 %
Pavel Širmer 80 %
Iva Bryndová 80 %

Lukáš Dubský 80 %

Jan Pařízek 90 %

Helena Grégrová 80 %

Pavel Širmer 80 %

Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
12.6. | Po | 19:00 | hrajeme v Děčíně | ||
25.6. | Ne | 20:00 | hrajeme ve Voděrádkách | vyprodáno | ||
26.6. | Po | 20:00 | hrajeme ve Voděrádkách | vyprodáno |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (21)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 80 % 

20.4.2023 | 441 hodnocení
+ souhlasím
85% - K téměř dokonalé grotesce dotažená inscenace Michala Vajdičky baví po celou dobu trvání, místy balancuje na velmi tenké hraně, které by stačil kousek a přepadla by z mého pohledu za hranici vtipného až k trapně ukřičenému, ale drží se. Díky dokonalé herecké souhře a precizní režii zejména. Výrazné pomrknutí na konci jí pak vedle vší zábavy dodává ještě další rozměr.
Lukáš Dubský 80 % 

28.3.2023 | 1041 hodnocení
+ souhlasím
Režisér M.Vajdička a dramaturgové dokázali tuhle více než sto let starou hru vyložit velmi aktuálně. Pravda je relativní a mnozí lidé si přirozeně libují v hledání konspiračních teorií, zatímco jejich okolí se plíživě zmocňuje totalitní myšlení (zde italský fašismus). Tohle vše ale nechávají tvůrci jen bublat pod povrchem a na tomto základě staví herecky výborně zvládnutou grotesku. Silný herecký soubor opět vyniká přesnou souhrou, za všechny bych vyzdvihl J.Plesla, K.Melíškovou, H.Čermáka a V.Khek Kubařovou. Opakování jednotlivých motivů způsobuje na některých místech drobné zadrhávání tempa, ale na kvalitě inscenace to nic nemění.
Jan Pařízek 90 % 

28.2.2023 | 858 hodnocení
+ souhlasím
Brilantní groteska o hledání pravdy, o tom, že pravda je vlastně relativní a často záleží na úhlu pohledu. Geniální především první polovina, která má neskutečné tempo, povedla se tam řada úžasných her, dialogů a výstupů. Hodně dlouho jsem něco takto skvěle sehraného opravdu neviděl. Oproti tomu bohužel druhá část již trochu ztrácí, částečně i z toho, že se řada věcí již vyčerpala. Přesto i tak jako celek stále vysoce nadprůměrné. Herecký koncert všech aktérů, kvalita tohoto souboru je zde krásně vidět. Vynikající hlavně J. Plesl, L. Krobotová, H. Čermák, K. Melíšková, V. Khek Kubařová a J. Holcová. Úžasná scéna a kostýmy. 85%
Helena Grégrová 80 % 

16.12.2022 | 1575 hodnocení
+ souhlasím
85 %. Pirandellův text se skrze zvolený inscenační klíč, jemuž dominuje záměrně přepálená, groteskní nadsázka, dočkal smysluplné a funkční opory i rezonance své vícevrstevnatosti. Věru tragikomický obraz společnosti neschopné rozpoznat, že místo zájmu o nalezení pravdy lační spíše po skandálním odhalení a domněnkám o dění za zavřenými dveřmi sousedního bytu věnuje pozornost tak umanutě, až úplně přehlédne daleko zásadnější skutečnosti, odehrávající se přímo pod vlastními otevřenými okny. Herecké nasazení všech je dechberoucí, většinu situací pointují precizně uchopené gagy. Za mě rozhodně jeden z nejzdařilejších divadelních počinů roku 2022.
Pavel Širmer 80 % 

24.10.2022 | 1919 hodnocení
+ souhlasím
Komedie s groteskními prvky o maloměšťácích a jejich až posedlém pátrání po pravdě týkající se trojice „podezřelých“ sousedů. Kvalitní příprava dramaturga D. Majlinga a režiséra M. Vajdičky se ve spojení se silným souborem Dejvického divadla zúročila. Herci v souznící komické nadsázce rozehrávají typy, případně účelně kontrastují civilnějším projevem; osobitost a vklad jednotlivců se pak skládají v ucelený obraz s jasným sdělením. Vydařená scénografie a hudba. Dobře stupňované napětí se nedaří udržet jen ke konci druhé části, kdy se absurdita jednání přehnaně opakuje; jinak mimořádně zábavná podívaná se v tu chvíli „zadrhne“.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Fedorocko 90 %
11.4.2023 | 706 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto skvělé představení, s naprosto skvělými hereckými výkony prakticky všech zúčastněných. Naprosto skvělé. 95 %
Jerman 60 %
9.11.2022 | 126 hodnocení
+ souhlasím
Pirandelova komedie o tom, že různí lidé mouhou interpretovat realitu zcela odlišně měla premiéru v roce 1918, přesto její uvedení v současné době dezinformací je velmi aktuální. Inscenační tým ji navíc dal zlověstný podtext přenesením do doby nástupu fašismu v Itálii. Vajdička režíruje hru jako frašku, úmyslně se přehrává, v první polovině s mírou. Po přestávce se však objeví I. Trojan, ten je jako utržený ze řetězu a stává se z toho skoro bulvár. Dvě a půl hodiny na děj s jednoduchou zápletkou je trochu moc. Nejasný je motiv se slepou dívkou? Pro duo Majling/Vajdička méně povedené než jejich vynikající Konec rudého člověka v Dlouhé.
PetraHav 90 %
7.10.2022 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Za mě jednoznačně nejlepší představení DD. Skvěle jsme se bavili. Čermák -
Khek Kubařová - Plesl...jedním slovem výborní. Doporučuji.
Khek Kubařová - Plesl...jedním slovem výborní. Doporučuji.
Gimli35 70 %
9.5.2022 | 196 hodnocení
+ souhlasím
Řemeslně velmi dobře inscenovaná komedie. Škoda, že J. Plesl (jinak skvělý) a K. Melíšková místy utíkají ke svým osvědčeným kreacím a uřvanost tria Melíšková-Krobotová-Holcová je chvílemi příliš silná. Naproti tomu V. Khek Kubařová italskou stylizaci zvládla zdaleka nejlépe z dam a H. Čermák se blýskl v nezvyklé úloze. Nenápadné propojení s nástupem italského fašismu je skvělým nápadem.
Vlastně to celé vůbec není špatné, ale... Konvenční činohra - není to na Dejvice málo? A nemohlo by DD nakonec být takovým lepším Činoherákem? Nevím. Ale aspoň mám o čem přemýšlet. :)
Vlastně to celé vůbec není špatné, ale... Konvenční činohra - není to na Dejvice málo? A nemohlo by DD nakonec být takovým lepším Činoherákem? Nevím. Ale aspoň mám o čem přemýšlet. :)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.