Divadlo Bez zábradlí

Okupace

Premiéra: 28.11.2022 | 1:30x
Dramaturgie: Kryštof Pavelka. Výprava: Jozef Hugo Čačko. Hudba: Daniel Šubrt. Režie: Adam Skala.
Divadelní podoba oceňovaného českého filmu. Komedie, ze které zamrazí. Normalizace. Na jevišti okresního divadla se uprostřed noci koná generální zkouška nové hry na motivy Fučíkovy „Reportáže psané na oprátce“. Atmosféra je napjatá. Nejen, že představení zřejmě nedopadne dobře, členové ansámblu mezi sebou navíc mají zjevně nevyřízené účty. Zničehonic se na jevišti zjeví důstojník okupační armády. Je opilý, chce svým nedobrovolným hostitelům prodat erární kanystr benzínu. A hlavně má žízeň. Tahle noční zkouška se protáhne...
  
Divadlo Bez zábradlí
Hodnocení inscenace
Redakce
47 %
Uživatelé
43 %
4331000
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 50 %
Michal Novák 30 %
Helena Grégrová 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
24.2.19:00 vstupenky
23.3.Čt19:00 vstupenky
24.3.19:00 vstupenky
20.4.Čt19:00 vstupenky
21.4.19:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (6)

HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová  50 %
30.12.2022 | 401 hodnocení
+ souhlasím
55% - Komediální výstupy v inscenaci působí výrazně lépe, než jakékoli vážnější - napětí a tlak se bohužel nedaří budovat tak přesvědčivě, a to bez ohledu na podařené herecké výkony, které podávají pánové Heřmánek, Žák, Batěk a Pokorný. Sara Sandeva za nimi bohužel výrazně zaostává a z celé inscenace tak zůstává především poněkud útrpný pocit.
Michal Novák  30 %
28.12.2022 | 1114 hodnocení
+ souhlasím
Je to pro autorskou verzi podpásové, ale porovnejme: Film mrazivá, prostorem sevřená, zajímavě stylizovaná absurdní groteska, polemické zamyšlení nad zbabělostí a odvahou (silné herectví a nakažlivá hudba k tomu), působí to i velice divadelně... K. Pavelka a A. Skala nevytváří jevištní repliku filmu, vydali se vlastní cestou, na níž neuhlídali žánrové rozkročení. Ledabyle vytěžují, redukují, posilují komediální vyznění. Některému překrucování nerozumím už vůbec. Leze z toho hipsterský úšklebek nad „předpodělaností“, ale tehdy (rozuměj za normalizace) strach byl metoda. V tomto směru nejvíce zaujme ztvárnění postavy Ředitele Zdeňkem Žákem.
Helena Grégrová  60 %
6.12.2022 | 1535 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nejen pro prostředí divadelního zákulisí, do nějž je děj zasazen, byl film pro jevištní zpracování de facto předurčen. Také specificky vyhrocená situace, která postupně obnaží leccos z minulosti, demaskuje charaktery i míru osobní odvahy jednotlivých postav, nabízí zajímavé herecké příležitosti. Těch nejlépe využili Zdeněk Žák, Karel Heřmánek ml. a Kryštof Bartoš. Inscenace je možná až příliš rozkročena mezi groteskními a vážnými tóny, některé pasáže pak nevyzní s patřičnou intenzitou. Zejména závěr samotný na mě působil zbytečně rozmlženě smířlivě, potenciál příběhu naznačuje cestu k podstatně mrazivějšímu vyústění.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
7adam7  10 %
12.12.2022 | 56 hodnocení
+ souhlasím
Pravděpodobně nejhorší představení, které jsem kdy měl tu čest zhlédnout. A to jsem ho viděl zadarmo. Tuto inscenaci s naprostou absencí nápadu, nulovou režií a neskutečně trapným humorem zachraňovala akorát délka osmdesáti minut. Lidé odcházeli během představení, já jsem zůstal, neboť mě zajímalo, jestli to může být ještě horší. A bylo. Chudák Batěk, že se na tom musel podílet. Jako jediný připomínal herce. Ačkoliv v této by hře by propadl i ten nejlepší herec. Prý to měla být komedie, ale já jsem se nezasmál ani jednou. Možná že se nám tvůrci snažili i předat nějaká moudra o době po roce 68, ale stejně jako v otázce humoru, selhali.
Tarbík  50 %
27.12.2022 | 143 hodnocení
Valmez  70 %
12.12.2022 | 367 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.