Divadlo D21
Jozef Karika, Adam Steinbauer
Na smrt
Premiéra: 29.11.2024 | 2:55
Překlad románu: Jiří Popiolek. Dramaturgie: Anna Smrčková. Výprava: Karolína Srpková. Světelný design: Magdalena Klára Hůlová. Hudba: Martin Konvička, David Herzig. Režie: Adam Steinbauer.
Michal Kraus, Viktor Zavadil, Natalie Golovchenko, Kryštof Dvořáček, Karel Vondrášek, Lukáš Černoch, Petr Pochop
Rozmáchlá adaptace strhujícího a brutálního románu současného slovenského autora. Nesmlouvavá reflexe minulosti, násilí a zhoubného fanatismu na pozadí příběhu o vině a trestu, o hříchu z mládí a zkoušce jednoho letitého přátelství. Nebo také obraz pomyslného zápasu na život a na smrt...
15! Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
80 %
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 70 %
Pavel Širmer 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
Volby
Hodnocení (3)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
7.1.2025 | 2072 hodnocení
+ souhlasím
65%. Román slovenského autora J. Kariky z období 2. světové války si zaslouží, aby vstoupil do širšího povědomí i u nás, čemuž dramatizace Divadla D21 může dopomoci. Spletitý děj je těžké srozumitelně na jevišti převyprávět, inscenační tým přiblížil složité souvislosti v rámci možností úspěšně. Zpracování zaujme invenční interpretací různých motivů a situací, mimořádně působivý je závěrečný střet dvou hlavních hrdinů. Přehnané zvýrazňování emocí a křik se však v některých obrazech míjí účinkem, v kontextu pak nedochází k potřebnému kontrastu. Přes diskutabilnost některých řešení jde však o počin, jež nelze přehlédnout.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
J.anek 70 %
14.12.2024 | 522 hodnocení
+ souhlasím
Dramatizace se často urputně snaží říct z předlohy co nejvíc a divák se ztrácí ve spleti vztahů. Jindy nabídne skvělou zkratku - jako v případě Karlovy manželky.
Dobrý je nápad se stínidly lamp, nešikovná se mi zdá být umělá tráva - nefunguje skoro nikde a zejména ve vyhlazovacím táboře je matoucí. Oválná plocha je pro mě také jen dekorací bez významu.
Nerozumím používání mikrofonů - jen výjimečně zkreslují hlas, většinou překážejí.
Kovbojské stylizaci rozumím a připadá mi funkční.
A když přemýšlím o poselství inscenace, jsem bezradný. Je o krutosti v nás? O síle přatelství?
Herecky jsou velmi dobří Michal Kraus a Kryštof Dvořáček.
Dobrý je nápad se stínidly lamp, nešikovná se mi zdá být umělá tráva - nefunguje skoro nikde a zejména ve vyhlazovacím táboře je matoucí. Oválná plocha je pro mě také jen dekorací bez významu.
Nerozumím používání mikrofonů - jen výjimečně zkreslují hlas, většinou překážejí.
Kovbojské stylizaci rozumím a připadá mi funkční.
A když přemýšlím o poselství inscenace, jsem bezradný. Je o krutosti v nás? O síle přatelství?
Herecky jsou velmi dobří Michal Kraus a Kryštof Dvořáček.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.