Divadlo Drak

Antigona

Premiéra: 13.5.2022 | Pražská premiéra: 4.6.2022
Koprodukční inscenace Divadla Drak a Městských divadel pražských.
Autorské zpracování antického mýtu opírající se o motivy Sofoklovy tragédie. Antigona by ráda konečně vzala svůj osud do vlastních rukou. Je ale postavena před absurdní zákaz, který oživuje všechny stíny rodinné minulosti. Jenže proč by zrovna ona měla nést tíhu křivd a provinění, kterých se dopustil někdo jiný? Zdá se, že aby se dalo vůbec normálně žít, nezbývá jí než nejdřív zásadně přehodnotit svůj vztah k autoritám, k rodičům, k blízkým, ke světu a nakonec i k sobě samé...
13!  
Divadlo Drak
Hodnocení inscenace
Redakce
65 %
Uživatelé
74 %
74151000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 60 %
Kateřina Jírová 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu

Volby

Hodnocení (17)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  60 %
9.1.2024 | 2000 hodnocení
+ souhlasím
Záměr tvůrců přiblížit antickou látku mladší generaci je záslužný, ale vyšel pouze částečně. Přepis do současného jazyka, aktualizace chování a motivů umožňují divákům s postavami lépe souznít. Hudebně výrazné a působivé, povedená výprava. Výstupy, které doplňují souvislosti s Oidipem, Cháronem a dalšími spřízněnými motivy, však děj více znepřehledňují, než obohacují. Herci dobře zpívají, hrají energicky a s velkým nasazením, ale výkony nejsou vyrovnané a někteří náročné dramatické postavy zcela neobsáhnou.
Kateřina Jírová  70 %
30.10.2022 | 344 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě poněkud nepřehledné, ale základní motivy okruhu thébských bájí jsou předvedeny ve funkční zkratce. Zlatá thébská mládež v úvodu polyká Xanax, který lze stále ještě někde sehnat na předpis, ač se o jeho nebezpečnosti ví. Legální látku by naše mládež nikdy nepožila. Dějových linek je v inscenaci tolik, až na Antigonu nezbude moc prostoru. Ošklivé káčátko Isména má prostoru mnohem méně, přesto je však svým pragmatickým vystupováním a postupným uvědomováním si, co vlastně v životě chce, mnohem silnější než Antigona. Udělat z Chárona komickou postavu dokáže jen divadlo DRAK.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
JirkaS  80 %
9.6.2023 | 350 hodnocení
+ souhlasím
Antická tragédie upravená do podoby komediálního dramatu, navíc doplněná o motivy z jiných antických her a bájí? Inu, proč ne? Já si to užil, bavilo mě to, a přišlo mi to vlastně hodně zajímavé. Ať už co se týče režijních nápadů (hrouda písku jako hřbitov, převyprávění Oidipova příběhu prostřednictvím jídla), tak samotného pojetí inscenace i postav. Místy to možná bylo trochu překombinované, ale bylo to snadno pochopitelné a nemám pocit, že by to šlo proti původnímu textu. Jsem přesvědčen, že každý divák si zde dokáže najít něco, co ho zaujme. Nic moc jsem od toho nečekal a odcházel jsem s pocitem, že tohle byl fajn večer /5.6.2023 v Táboře/
Jakub Vladimír  50 %
17.3.2023 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Krásný příklad jak nedělat moderní zpracování. Představení zabaví, ale nachází se zde spoustu naprosto zbytečných rozhodnutí.
Převykládání Krále Oidipa pomoocí jídla je naprosto zbytečné udělání nepořádku na jevišti (které já osobně v lásce nemám). A zahrnutí drog a sebepoškozování je naprosto zbytečně, hloupě až necitlivě nacpáno do představení aby jakože mělo nějaké moderní poslání.
Možná obyčejného puberťáckého diváka zabaví, poučený divák však potřebuje něco víc.
Viktorie  50 %
17.12.2022 | 47 hodnocení
+ souhlasím
Moderní zinscenování starořeckého dramatu, které vlastně nepřináší nic nového. Dění na jevišti jsem většinu času vnímala spíše pozitivně, ale nijak mne nepoznamenalo. Střídání divokých scén s klidnějšími, melancholičtějšími dle mého názoru moc nefungovalo, akorát se navzájem oslabovaly jejich atmosféry a následně nedosahovaly svého potenciálu (vážné chvíle nepůsobily dostatečně seriózně, neseriózní momenty někdy působily nevkusně).

Také občas kvůli špatné artikulaci herců nebo až moc hlasité hudbě nebylo rozumět replikám.
B.such  70 %
21.10.2022 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé představení s dobrými nápady. Mísení různých tónů vyprávění překvapivě funguje. Ocenila bych větší zaměření na Antigonu a její psychologii, motivace. Velké zaměření na její rodinu chápu, přeci jen jde o představení pro děti, a tudíž je nutné vysvětlit celé pozadí, ale divák z představení odchází s  většími dojmy z podružných, komediálně zpracovaných charakterů, a to je z mého pohledu celkem škoda.
Pavel Pešek  80 %
5.6.2022 | 45 hodnocení
+ souhlasím
Rozhodně stojí za vidění. Je na co se dívat, je radost se dívat, a navíc je o čem přemýšlet (napříč věkovými kategoriemi).
SVATOŠOVÁ  80 %
3.6.2022 | 34 hodnocení
+ souhlasím
Generálka. Soudobé pojetí. Vhodné pro školy. Taky tam jedna třída celá byla. Nevypadali, že by se nudili. Pro menší akční výstupy se sekáním zeleniny, ukecaným Cháronem a rytmizovanou rvačkou dvou bratrů a pro větší současné dialogy na téma občanská politika země. Živá hudba naprosto úchvatná a ten historický zpěv! Myslela jsem, že zaktualizovat Antigonu více nejde, ale zase jsem se mýlila. A ještě jsem si zopakovala celý děj řecké tragédie od Oidipa po vládu Kreonta. A pro pokročilé ještě originální text Sofoklovy hry. Sláva řecké divadelní škole! Za mne dobrá, já chci ještě!!
Studený Čumáček  70 %
3.6.2022 | 404 hodnocení
+ souhlasím
Svěží jako ledový salát, ostré jako nůž šéfkuchaře a planoucí jako flambované palačinky. Jen kdyby nebylo těch pragmatických politických rozhodnutí, na jejichž konci jsou stejně mrtví a občanská válka... Kreón/P. Reif to má v paži, Haimón / M. Hajn kličkuje mezi otcem, Antigonou a matkou a Antigona/ J. Piktorová nesnáší svůj život, situaci ve které se ocitla i sebe sama. Takže tohle asi nedopadne dobře, ale ještě je tu zásvětí s borcem Oidipem v čele a pilným, ale užvaněným Chárónem...
BPur  100 %
20.2.2024 | 11 hodnocení
MatildaReda  100 %
20.2.2024 | 8 hodnocení
Petr-sima  80 %
27.11.2023 | 116 hodnocení
Nezavisla  50 %
13.11.2023 | 56 hodnocení
Pin pin  90 %
16.3.2023 | 48 hodnocení
Šípal  60 %
22.10.2022 | 215 hodnocení
LavinieCamui  70 %
11.6.2022 | 806 hodnocení
Zma  80 %
4.6.2022 | 37 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.