Divadlo Husa na provázku [velký sál]

Vykouření

Premiéra: 11.11.2022 | 1:40x
Dramaturgie: Martin Sládeček. Scéna: Martin Ondruš. Kostýmy: Luděk Kellner. Režie: Jiří Havelka.
Zběsile očistný scénický obřad na motivy skutečných událostí kolem jedné neskutečné kauzy, v níž hlavní roli sehrála česká společnost. Ježíš, který hraje evropskou kulturu. Herec, který hraje Ježíše. Herci, kteří s hercem hrajícího Ježíše nemají nic společného. Divadelní provokatéři i kazatelé svobody slova, jimž nic není svaté. Věrní křesťané i svalnatí obránci víry pravé, vykladači práva, mediální proroci. Muslimka. Ti všichni se v roce 2018 u příležitosti pohostinského uvedení her režiséra Olivera Frljiće v Brně hlučně prohnali sálem Divadla Husa na provázku i mediálním prostorem údajně nejateističtější země Evropy. Čtyři roky poté nastává čas vykouřit a vyčistit obojí. Je třeba vrátit se tam, kde to celé začalo – do divadla...
  
Divadlo Husa na provázku
Hodnocení inscenace
Redakce
80 %
Uživatelé
83 %
83251000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 70 %
Iva Bryndová 90 % Tip Iva Bryndová
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
30.6.19:00Klicperovo divadlo Hradec Králové | hlavní scéna | REGIONY 2023vstupenky
11.9.Po19:00
30.6.19:00 vstupenky
Klicperovo divadlo Hradec Králové | hlavní scéna | REGIONY 2023
11.9.Po19:00 

Volby

Hodnocení (27)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  70 %
14.4.2023 | 1919 hodnocení
+ souhlasím
Režisér J. Havelka zpracoval medializovanou událost, kdy při brněnském hostování bylo aktivisty přerušeno provokativní představení zahraničního souboru. Jsou předloženy související a převážně známé okolnosti, většinou subjektivní a nejednoznačné, což odpovídá dokumentárnímu divadlu. Edukativní hodnota asi neměla být klíčová, v případě této kauzy ostatně není k dispozici dostatek podnětného materiálu. Možná i proto se inscenace zároveň stala zamyšlením nad divadelními postupy a možnostmi tvůrců. Havelka se souborem dokáže zaujmout a pobavit, kontext některých souvislostí zajímavost má, přesto se obě roviny podařilo prolnout jen částečně.
Iva Bryndová  90 %  Tip Iva Bryndová
3.4.2023 | 441 hodnocení
+ souhlasím
85% Inscenace Husy na provázku a J.Havelky je krásně hravou ukázkou toho, jak funguje divadlo. V první části si na pozadí kauzy kolem uvedení Frljićových her v Brně, na niž reaguje, v rychle se střídajících a plynule navazujících situacích dokonale a efektně hraje se sémiotikou, jež má v divadle zásadní roli; v druhé získává větší prostor její dokumentární povaha, když nechává zaznít různé názory, jež spatřily světlo světa v souvislosti s kauzou. Je sympatické, jak hravě a vtipně tvůrci hru pojímají, i přes mnohdy až děsivé ukázky toho, jaké názory mohou ještě dnes bez uzardění zaznít, aneb "všichni se vyjadřovali, téměř nikdo to neviděl."
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Lewis  80 %
29.4.2023 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Pestré, zábavné, přemýšlivé. Závažné téma nasvícené z mnoha stran a úhlů. Fantazie a kreativita na plné obrátky a v pozadí nabídka k toleranci.
Frankovka  90 %
4.4.2023 | 258 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá původní hra, moc mě to bavilo.
Matěj Konečný  90 %
1.4.2023 | 174 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Divadlo se dělá dobrý, špatný a v Brně. Poslední zmíněné mám moc rád, jen do Brna moc nejezdím. (Měl bych s tím něco dělat.) Havelkova inscenace mě v tom utvrdila. Jeden neví na co kouká, i když to ví moc dobře. Jeden neví co si má myslet, i když to ví moc dobře. A jeden neví co už je moc, i když to ví moc dobře. A pak je tady to "moc" co je na divadle. Je to jiné "moc" než ve skutečnosti a divák disponující rozumem, schopný jej během sledování inscenace užívat, jej přijímá. Co totiž může být moc, pokud jde o znak?
Znak má mít možnost zobrazovat něco co je moc, proto abychom se skutečnému "moc" mohli vyhnout a mohli nad ním uvažovat.
Amen.
Vladimír Rogalewicz  90 %
29.3.2023 | 753 hodnocení
+ souhlasím
Gimli35 mě předešel a napsal přesnou a vyčerpávající charakteristiku. -- Dodám, o čem jsem během představení intenzivně přemýšlel (po shlédnutí Drábkových Kanibalek v MDP v předchozích dvou dnech). Opravdu divadlo může úplně všechno,bez jakýchkoli hranic? Divadelní soubor přeci musí vyjadřovat určité vidění světa (a herci by se s ním měli ztotožnit; neumím si představit účinkování v inscenaci, která-jako celek-odporuje mravním postojům herce). Divadlo má vyjadřovat názor (a Frljićovy inscenace ho silně vyjadřují). Proto mé rozhořčení nad Kanibalkami a proto můj nadšený potlesk Vykouření (a speciálně Jiřímu Havelkovi).(Archa, Praha, 29.3.2023)
Gimli35  90 %
29.3.2023 | 196 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Hravá sémiotická jízda v první polovině mě nesmírně bavila, druhá půlka už byla ve své statičnosti na diváckou pozornost trochu náročnější, ale oceňuji pohled na známou kauzu z mnoha různých stran. Divácký zážitek sezóny díky Havelkově režii, ale i perfektně sehranému a pěvecky disponovanému souboru.
Adam Zelinka  100 %
29.3.2023 | 104 hodnocení
+ souhlasím
neskutečně famózní
Janha  90 %
28.5.2023 | 134 hodnocení
Zardoz  90 %
27.5.2023 | 5 hodnocení
SBN  80 %
25.5.2023 | 161 hodnocení
Davez  50 %
23.5.2023 | 88 hodnocení
Aneta Věžníková  60 %
23.5.2023 | 91 hodnocení
Veronička  90 %
15.5.2023 | 68 hodnocení
Národosolsobě  70 %
14.5.2023 | 320 hodnocení
Jakub Kast Novák  70 %
14.5.2023 | 17 hodnocení
Martini11  100 %
10.4.2023 | 5 hodnocení
Ema.se.ma  90 %
5.4.2023 | 12 hodnocení
LavinieCamui  90 %
3.4.2023 | 705 hodnocení
Ryccoly  90 %
31.3.2023 | 30 hodnocení
Addk  90 %
30.3.2023 | 131 hodnocení
Onndra  80 %
29.3.2023 | 27 hodnocení
MBednarski  80 %
17.3.2023 | 87 hodnocení
Kamil Knopp  90 %
21.2.2023 | 7 hodnocení
Anca.rambo  80 %
21.2.2023 | 107 hodnocení
Papirek32  70 %
3.2.2023 | 157 hodnocení
Barbucha07  80 %
30.3.2023 | 1 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.