Divadlo J. K. Tyla Plzeň [Velké divadlo]
Molière
Don Juan
Premiéra: 10.12.2016 | 1:30x
Překlad: Vladimír Mikeš. Dramaturgie: Vladimír Čepek. Scéna: Tom Ciller. Kostýmy: Nina A. Stillmark. Hudba: Mario Buzzi. Režie: Martin Čičvák.
Poslední uvedení: prosinec 2018.
Poslední uvedení: prosinec 2018.
Martin Stránský, Jan Holík, Radka Sehnoutková, Pavel Pavlovský, Kamila Šmejkalová, Ondřej Rychlý, Zuzana Ščerbová, Jan Maléř, Michal Štěrba, Zdeněk Mucha...
Vrcholné zpracování příběhu legendárního neznaboha a svůdce žen, jenž uchvácen životem a krásou boří všechny hranice a zkoumá, kam až člověk může zajít...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Redakční blogy
Molièrův Don Juan neboli hostina kamene - v Plzni bez kamene a bez pointy | Gabriela Špalková
Uživatelské blogy
Don Juan jako celebrita | j.anek
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(7.2.2017, Radmila Hrdinová)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Kuba2 70 %
23.3.2019 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Tuto činohru jsem si užil a může za to hlavně M. Stránský a J. Holík, kteří jsou sympatickou dvojicí a jejich vzájemná chemie je hlavním tahákem celého přestavení. Z původního díla zbylo jen málo a zmodernizování je něco co mi trochu vadilo a od čeho se bude z části odvíjet moje hodnocení. Společně s nevyužitou scénou a nezajímavými kostýmy to jsou hlavní zápory této činohry.
Bišu 30 %
8.4.2017 | 217 hodnocení
+ souhlasím
Většina dnešních režisérů se snaží klasické divadelní hry co nejvíce přepracovat.V textu, přenesení děje do jiné doby, bizarní kostýmy anebo scéna, experimenty. Kolik diváků ví jak ty hry vypadají v původním klasickém provedení, jak to ten Moliére vlastně napsal? Nebo to už nikoho nezajímá? S čím mají mladší diváci srovnávat inovativní postupy dnešních režisérů,v tomto představeni konkrétně podivné ventilátory, dívky hrající nesmyslně na fagoty a podobně. Pochvalu zaslouží jen nápad se zpívanou rolí.
J.anek 70 %
31.12.2016 | 476 hodnocení
+ souhlasím
Don Juan je slavný bezbožník, sukničkář, požitkář, ale také člověk, který marně hledá hranice, bez kterých se nežije dobře. V roce 1665 se tahle kacířská hra dočkala 15 repríz a potom ji Ludvík XIV. zakázal. Znovu se na jeviště vrátila až v 19. století. Nic z toho, co tenkrát vadilo církvi, už dnes šokující není. Proč tedy hrát Dona Juana v roce 2016?
Důvodů je překvapivě víc než dost. Úprava Martina Čičváka, kterému stál jako dramaturg po boku Vladimír Čepek, je razantní. Z textu zbylo jen torzo, hodně bylo dopsáno, nebo významně změněno. Víc na blogu. :-) (více v článku na blogu)
Důvodů je překvapivě víc než dost. Úprava Martina Čičváka, kterému stál jako dramaturg po boku Vladimír Čepek, je razantní. Z textu zbylo jen torzo, hodně bylo dopsáno, nebo významně změněno. Víc na blogu. :-) (více v článku na blogu)
Kuba2 70 %
23.3.2019 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Tuto činohru jsem si užil a může za to hlavně M. Stránský a J. Holík, kteří jsou sympatickou dvojicí a jejich vzájemná chemie je hlavním tahákem celého přestavení. Z původního díla zbylo jen málo a zmodernizování je něco co mi trochu vadilo a od čeho se bude z části odvíjet moje hodnocení. Společně s nevyužitou scénou a nezajímavými kostýmy to jsou hlavní zápory této činohry.
Bišu 30 %
8.4.2017 | 217 hodnocení
+ souhlasím
Většina dnešních režisérů se snaží klasické divadelní hry co nejvíce přepracovat.V textu, přenesení děje do jiné doby, bizarní kostýmy anebo scéna, experimenty. Kolik diváků ví jak ty hry vypadají v původním klasickém provedení, jak to ten Moliére vlastně napsal? Nebo to už nikoho nezajímá? S čím mají mladší diváci srovnávat inovativní postupy dnešních režisérů,v tomto představeni konkrétně podivné ventilátory, dívky hrající nesmyslně na fagoty a podobně. Pochvalu zaslouží jen nápad se zpívanou rolí.
J.anek 70 %
31.12.2016 | 476 hodnocení
+ souhlasím
Don Juan je slavný bezbožník, sukničkář, požitkář, ale také člověk, který marně hledá hranice, bez kterých se nežije dobře. V roce 1665 se tahle kacířská hra dočkala 15 repríz a potom ji Ludvík XIV. zakázal. Znovu se na jeviště vrátila až v 19. století. Nic z toho, co tenkrát vadilo církvi, už dnes šokující není. Proč tedy hrát Dona Juana v roce 2016?
Důvodů je překvapivě víc než dost. Úprava Martina Čičváka, kterému stál jako dramaturg po boku Vladimír Čepek, je razantní. Z textu zbylo jen torzo, hodně bylo dopsáno, nebo významně změněno. Víc na blogu. :-) (více v článku na blogu)
Důvodů je překvapivě víc než dost. Úprava Martina Čičváka, kterému stál jako dramaturg po boku Vladimír Čepek, je razantní. Z textu zbylo jen torzo, hodně bylo dopsáno, nebo významně změněno. Víc na blogu. :-) (více v článku na blogu)
J.anek 70 %
31.12.2016 | 476 hodnocení
+ souhlasím
Don Juan je slavný bezbožník, sukničkář, požitkář, ale také člověk, který marně hledá hranice, bez kterých se nežije dobře. V roce 1665 se tahle kacířská hra dočkala 15 repríz a potom ji Ludvík XIV. zakázal. Znovu se na jeviště vrátila až v 19. století. Nic z toho, co tenkrát vadilo církvi, už dnes šokující není. Proč tedy hrát Dona Juana v roce 2016?
Důvodů je překvapivě víc než dost. Úprava Martina Čičváka, kterému stál jako dramaturg po boku Vladimír Čepek, je razantní. Z textu zbylo jen torzo, hodně bylo dopsáno, nebo významně změněno. Víc na blogu. :-) (více v článku na blogu)
Důvodů je překvapivě víc než dost. Úprava Martina Čičváka, kterému stál jako dramaturg po boku Vladimír Čepek, je razantní. Z textu zbylo jen torzo, hodně bylo dopsáno, nebo významně změněno. Víc na blogu. :-) (více v článku na blogu)
Bišu 30 %
8.4.2017 | 217 hodnocení
+ souhlasím
Většina dnešních režisérů se snaží klasické divadelní hry co nejvíce přepracovat.V textu, přenesení děje do jiné doby, bizarní kostýmy anebo scéna, experimenty. Kolik diváků ví jak ty hry vypadají v původním klasickém provedení, jak to ten Moliére vlastně napsal? Nebo to už nikoho nezajímá? S čím mají mladší diváci srovnávat inovativní postupy dnešních režisérů,v tomto představeni konkrétně podivné ventilátory, dívky hrající nesmyslně na fagoty a podobně. Pochvalu zaslouží jen nápad se zpívanou rolí.
Kuba2 70 %
23.3.2019 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Tuto činohru jsem si užil a může za to hlavně M. Stránský a J. Holík, kteří jsou sympatickou dvojicí a jejich vzájemná chemie je hlavním tahákem celého přestavení. Z původního díla zbylo jen málo a zmodernizování je něco co mi trochu vadilo a od čeho se bude z části odvíjet moje hodnocení. Společně s nevyužitou scénou a nezajímavými kostýmy to jsou hlavní zápory této činohry.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.