Divadlo Letí
<< Autor | Bazén (bez vody) >>
Marius von Mayenburg
Bang
Premiéra: 4.11.2017 | 1:45x
Překlad: Michal Kotrouš. Dramaturgie: Marie Špalová. Scéna: Petr Vítek. Kostýmy a režie: Marián Amsler.
Poslední uvedení: září 2020.
Poslední uvedení: září 2020.
Tomáš Kobr, Beáta Kaňoková, Jiří Böhm, Adam Ernest / Štěpán Lustyk, Nataša Mikulová, Richard Fiala...
Tyranská komedie o vzpouře bílého muže, která ostře reaguje na tendence společnosti volit si do svého čela machistické lídry. Ralf Bang je ukázkovým příkladem tyrana u moci, přestože je mu teprve pět let. Ani jeho rodiče, ani učitelé, ani útoky amerických dronů ho nezastaví...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
76 %
Uživatelé
70 %
70261000
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 70 %
Jan Pařízek 80 %
Jiří Koula 80 %
Lukáš Holubec 80 %
Pavel Širmer 70 %
Helena Grégrová 70 %
Jan Pařízek 80 %
Jiří Koula 80 %
Lukáš Holubec 80 %
Pavel Širmer 70 %
Ocenění
anketa portálu i-divadlo.cz...
Tomáš Kobr: nominace - Nejlepší mužský herecký výkon roku 2017 (činohra) - redakční volba
Michal Kotrouš: nominace - Jiný umělecký počin roku 2017 (překlad) - redakční volba
nominace - Nejlepší inscenace roku 2017 (činohra) - redakční volba
Tomáš Kobr: nominace - Nejlepší mužský herecký výkon roku 2017 (činohra) - redakční volba
Michal Kotrouš: nominace - Jiný umělecký počin roku 2017 (překlad) - redakční volba
nominace - Nejlepší inscenace roku 2017 (činohra) - redakční volba
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Redakční blogy
Velký třesk smysluplnosti | Jiří Koula
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(27.11.2017, Dominik Melichar)Fotografie
Hodnocení (31)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jan Pařízek 80 %
28.2.2018 | 900 hodnocení
+ souhlasím
Velice poctivě opepřená inscenace s pořádnou dávkou té správné ironie a satiry, beroucí si na paškál dnešní (nejen) evropskou společnost a její budoucí směřování. Hodně trefné a výstižné. Z mého pohledu kvalitní hlavně po textové stránce aneb výborně napsáno i přeloženo. Nicméně nelze opomenout herecké výkony v čele s T. Kobrem, kterému skvěle sekundují J. Böhm s B. Kaňokovou. Ano, jak zde bylo řečeno: "Už moc dlouho je tu klid, v té naší přemírové Evropě a začíná to být hrozná nuda. Je třeba s tím co nejdříve něco udělat!". Tak nechť je více takovýchto počinů. Doporučuji.
Jiří Koula 80 %
31.12.2017 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
84,99 % Sečteno a podtrženo, Bang je velmi nabušená inscenace, již lze vnímat na různých úrovních, pod prvotním zdáním komedie se skrývá propracovaná analýza doby a mechanismů vyzdvihujících dnes k moci určité typy leckde ve světě i u nás, jež sahají od vztahů v rámci primární rodiny až k mezinárodní situaci. Vše je v inscenaci obsaženo a záleží jen na vás, co z toho si z ní odnesete. Více viz blog.
Lukáš Holubec 80 %
28.12.2017 | 735 hodnocení
+ souhlasím
Mayenburg a ti kteří jeho text upravili, mají jedno společné. Došla jim trpělivost s populistickými, machistickými lídry. Vzhledem k tomu, že už okupují značnou část světa, bylo třeba se ohradit. (Předvolebních) Témat má hra nepřeberné množství a podána jsou na pevném podnosu absurdní komedie s precizní režisérskou prací. Herecky přirozeně dominuje slizce běsnící Tomáš Kobr, ale rád bych připomněl i uvěřitelně naivní rodičovský pár v podání Beáty Kaňokové a Jiřího Böhma, a především pak Richarda Fialu, jenž pojal všechny své postavy s neutuchající energií a chutí. Letí drží laťku stále vysoko!
Pavel Širmer 70 %
10.12.2017 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
Mayenburg ve své novince za pomoci nadsázky, metafor a odkazů na konkrétní události předkládá svůj názor, jak mohou v demokratické a tolerantní společnosti „vyrůst“ machističtí političtí lídři; prezentuje praktiky, které před či po zvolení používají. Fakta jsou postavená do souvislostí, které si sami od sebe nemusíme uvědomovat. Autorův pohled stojí za zamyšlení. Režisér respektoval text a se svým týmem s ním náležitě pracoval. Málokdy se vidí herecky podobně vyrovnaná inscenace, v níž bez výjimky všichni aktéři doslova každou větu pronášejí bez zaváhání a s přesně patrným významem.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Michvon 80 %
10.11.2021 | 193 hodnocení
+ souhlasím
Ježíš, tak tohle byl teda mega vtipný kousek. Teda ne až tak úplně, že.
Je radost sledovat, když to hercům jde a když je to baví. Tohle byla paráda :-)
Je radost sledovat, když to hercům jde a když je to baví. Tohle byla paráda :-)
Michal1982 80 %
18.11.2019 | 160 hodnocení
+ souhlasím
Satirická groteska o zrodu mačo vůdce a fenoménech dnešní doby v evropské společnosti a nejen v ní. Spousta témat a výborné herecké výkony. Šílený Ralph Tomáš Kobr,jeho matka Beáta Kaňoková a otec Jiří Böhm, jehož monology se slovy začínajícími na jedno písmeno mě nesmírně bavili. V neposlední řadě R. Fiala, který si svoje role přímo užíval. A třešničkou na dortu pro mě byla Nataša Mikulová-doufám, že o ní uslyším více. Divadlo LETÍ prostě pořád letí!!!
Srna 80 %
1.3.2019 | 86 hodnocení
+ souhlasím
Hodně dobré a vtipné. Výborní herci. Jen konec byl jakoby nepatřičný.
Vladimír Rogalewicz 40 %
27.2.2019 | 801 hodnocení
+ souhlasím
S hodnocením mám problém. Inscenace zachází příliš daleko do oblasti kýče a lidové zábavy. Je to jenom parodie? Uvědomuju si ale, že neznám tu kulturu, na níž je tato incenace postavena, chybí mi kontext. Bohužel ale ani netoužím tu mezeru zacelit, v tomto případě rád zůstanu v nevědomosti. Vnímám a hodnotím pozitivně, že inscenace trefně paroduje znevěrohodnění všeho, tedy fenomén, s kterým se v současnosti všude setkáváme. Stačí to ale?
Zupri 40 %
28.5.2018 | 120 hodnocení
+ souhlasím
Za mě "přes čáru". Ať se snažím sebevíc, přišlo mi to prostě už moc. Moc dlouhé, moc vulgární, moc brutální. Chtělo by to ubrat .... a klimatizaci ve Ville přidat!
Zdarda 70 %
26.3.2018 | 82 hodnocení
+ souhlasím
Jedná se o skvělý text, který vybízí k různým interpretacím, každá část by se dala rozebrat, co symbolizuje. Mayenburg hru napsal v mnoha úrovních - vztahy mezi postavami, v rámci Německa, zemí západní civilizace... Mayenburgovi jde hlavně o společnost, přičemž nikomu nestraní, odkrývá světlé i stinné stránky, aniž někoho soudí. V rodině zachycuje vztahy jako paralelu globálních problémů světa. Inscenace jde podle textu s tím, že každý aspekt je přehnaný do grotesky, scéna domu (opět je interpretace na divákovi) umožňuje plné soustředění na hereckou akci.
Anex 60 %
9.3.2018 | 111 hodnocení
+ souhlasím
myslim, ze jsem zaujata, asi proto, ze jsem tehotna :-) Moc se mi ale libily monology otce zacinajici vzdy na jedine pismeno - byly vtipne a obdivuji jejich prednes i zapamatovani...
Jirkan 80 %
1.3.2018 | 564 hodnocení
+ souhlasím
28.2. 2018: Brutální groteska! Nářez kymácející se na hraně určité snesitelnosti. Rozklad společnosti. Prošpikováno pohledem skrz televizní reality show. Občas pozorným divákům neunikne vykročení z role. Smějete se, nevěřícně koukáte, smějete se... ale ve finále je to smutné. V závěru trochu natahované. V jeden moment se zdálo, že to bude ukončeno kýčem, ale nestalo se. Zajímavé herecké výkony (a přesto si říkám: Kdo je Nataša Mikulová? O té ještě uslyšíme.)...
Ba-jo 80 %
22.1.2018 | 241 hodnocení
+ souhlasím
Stejně tak, jako zdánlivě "minimální" domeček na scéně, tak i vlastní hra postupně a neprvoplánovitě odhaluje svá tajemství a své další, na první pohled ukryté vrstvy. Tím drží diváka v pozornosti a i přes mnohdy komické situace ho donutí i hlouběji se zamyslet. A ačkoliv se celá hra točí kolem postavy malého diktátorka Ralfa v podání T. Kobra, nelze opomenout a přehlédnout výkony všech účastnících se herců, mnohdy ztvárňujících hned několik postav.
Michvon 80 %
10.11.2021 | 193 hodnocení
+ souhlasím
Ježíš, tak tohle byl teda mega vtipný kousek. Teda ne až tak úplně, že.
Je radost sledovat, když to hercům jde a když je to baví. Tohle byla paráda :-)
Je radost sledovat, když to hercům jde a když je to baví. Tohle byla paráda :-)
Michal1982 80 %
18.11.2019 | 160 hodnocení
+ souhlasím
Satirická groteska o zrodu mačo vůdce a fenoménech dnešní doby v evropské společnosti a nejen v ní. Spousta témat a výborné herecké výkony. Šílený Ralph Tomáš Kobr,jeho matka Beáta Kaňoková a otec Jiří Böhm, jehož monology se slovy začínajícími na jedno písmeno mě nesmírně bavili. V neposlední řadě R. Fiala, který si svoje role přímo užíval. A třešničkou na dortu pro mě byla Nataša Mikulová-doufám, že o ní uslyším více. Divadlo LETÍ prostě pořád letí!!!
Srna 80 %
1.3.2019 | 86 hodnocení
+ souhlasím
Hodně dobré a vtipné. Výborní herci. Jen konec byl jakoby nepatřičný.
Vladimír Rogalewicz 40 %
27.2.2019 | 801 hodnocení
+ souhlasím
S hodnocením mám problém. Inscenace zachází příliš daleko do oblasti kýče a lidové zábavy. Je to jenom parodie? Uvědomuju si ale, že neznám tu kulturu, na níž je tato incenace postavena, chybí mi kontext. Bohužel ale ani netoužím tu mezeru zacelit, v tomto případě rád zůstanu v nevědomosti. Vnímám a hodnotím pozitivně, že inscenace trefně paroduje znevěrohodnění všeho, tedy fenomén, s kterým se v současnosti všude setkáváme. Stačí to ale?
Zupri 40 %
28.5.2018 | 120 hodnocení
+ souhlasím
Za mě "přes čáru". Ať se snažím sebevíc, přišlo mi to prostě už moc. Moc dlouhé, moc vulgární, moc brutální. Chtělo by to ubrat .... a klimatizaci ve Ville přidat!
Zdarda 70 %
26.3.2018 | 82 hodnocení
+ souhlasím
Jedná se o skvělý text, který vybízí k různým interpretacím, každá část by se dala rozebrat, co symbolizuje. Mayenburg hru napsal v mnoha úrovních - vztahy mezi postavami, v rámci Německa, zemí západní civilizace... Mayenburgovi jde hlavně o společnost, přičemž nikomu nestraní, odkrývá světlé i stinné stránky, aniž někoho soudí. V rodině zachycuje vztahy jako paralelu globálních problémů světa. Inscenace jde podle textu s tím, že každý aspekt je přehnaný do grotesky, scéna domu (opět je interpretace na divákovi) umožňuje plné soustředění na hereckou akci.
Anex 60 %
9.3.2018 | 111 hodnocení
+ souhlasím
myslim, ze jsem zaujata, asi proto, ze jsem tehotna :-) Moc se mi ale libily monology otce zacinajici vzdy na jedine pismeno - byly vtipne a obdivuji jejich prednes i zapamatovani...
Jirkan 80 %
1.3.2018 | 564 hodnocení
+ souhlasím
28.2. 2018: Brutální groteska! Nářez kymácející se na hraně určité snesitelnosti. Rozklad společnosti. Prošpikováno pohledem skrz televizní reality show. Občas pozorným divákům neunikne vykročení z role. Smějete se, nevěřícně koukáte, smějete se... ale ve finále je to smutné. V závěru trochu natahované. V jeden moment se zdálo, že to bude ukončeno kýčem, ale nestalo se. Zajímavé herecké výkony (a přesto si říkám: Kdo je Nataša Mikulová? O té ještě uslyšíme.)...
Ba-jo 80 %
22.1.2018 | 241 hodnocení
+ souhlasím
Stejně tak, jako zdánlivě "minimální" domeček na scéně, tak i vlastní hra postupně a neprvoplánovitě odhaluje svá tajemství a své další, na první pohled ukryté vrstvy. Tím drží diváka v pozornosti a i přes mnohdy komické situace ho donutí i hlouběji se zamyslet. A ačkoliv se celá hra točí kolem postavy malého diktátorka Ralfa v podání T. Kobra, nelze opomenout a přehlédnout výkony všech účastnících se herců, mnohdy ztvárňujících hned několik postav.
Vladimír Rogalewicz 40 %
27.2.2019 | 801 hodnocení
+ souhlasím
S hodnocením mám problém. Inscenace zachází příliš daleko do oblasti kýče a lidové zábavy. Je to jenom parodie? Uvědomuju si ale, že neznám tu kulturu, na níž je tato incenace postavena, chybí mi kontext. Bohužel ale ani netoužím tu mezeru zacelit, v tomto případě rád zůstanu v nevědomosti. Vnímám a hodnotím pozitivně, že inscenace trefně paroduje znevěrohodnění všeho, tedy fenomén, s kterým se v současnosti všude setkáváme. Stačí to ale?
Jirkan 80 %
1.3.2018 | 564 hodnocení
+ souhlasím
28.2. 2018: Brutální groteska! Nářez kymácející se na hraně určité snesitelnosti. Rozklad společnosti. Prošpikováno pohledem skrz televizní reality show. Občas pozorným divákům neunikne vykročení z role. Smějete se, nevěřícně koukáte, smějete se... ale ve finále je to smutné. V závěru trochu natahované. V jeden moment se zdálo, že to bude ukončeno kýčem, ale nestalo se. Zajímavé herecké výkony (a přesto si říkám: Kdo je Nataša Mikulová? O té ještě uslyšíme.)...
Ba-jo 80 %
22.1.2018 | 241 hodnocení
+ souhlasím
Stejně tak, jako zdánlivě "minimální" domeček na scéně, tak i vlastní hra postupně a neprvoplánovitě odhaluje svá tajemství a své další, na první pohled ukryté vrstvy. Tím drží diváka v pozornosti a i přes mnohdy komické situace ho donutí i hlouběji se zamyslet. A ačkoliv se celá hra točí kolem postavy malého diktátorka Ralfa v podání T. Kobra, nelze opomenout a přehlédnout výkony všech účastnících se herců, mnohdy ztvárňujících hned několik postav.
Michvon 80 %
10.11.2021 | 193 hodnocení
+ souhlasím
Ježíš, tak tohle byl teda mega vtipný kousek. Teda ne až tak úplně, že.
Je radost sledovat, když to hercům jde a když je to baví. Tohle byla paráda :-)
Je radost sledovat, když to hercům jde a když je to baví. Tohle byla paráda :-)
Michal1982 80 %
18.11.2019 | 160 hodnocení
+ souhlasím
Satirická groteska o zrodu mačo vůdce a fenoménech dnešní doby v evropské společnosti a nejen v ní. Spousta témat a výborné herecké výkony. Šílený Ralph Tomáš Kobr,jeho matka Beáta Kaňoková a otec Jiří Böhm, jehož monology se slovy začínajícími na jedno písmeno mě nesmírně bavili. V neposlední řadě R. Fiala, který si svoje role přímo užíval. A třešničkou na dortu pro mě byla Nataša Mikulová-doufám, že o ní uslyším více. Divadlo LETÍ prostě pořád letí!!!
Zupri 40 %
28.5.2018 | 120 hodnocení
+ souhlasím
Za mě "přes čáru". Ať se snažím sebevíc, přišlo mi to prostě už moc. Moc dlouhé, moc vulgární, moc brutální. Chtělo by to ubrat .... a klimatizaci ve Ville přidat!
Anex 60 %
9.3.2018 | 111 hodnocení
+ souhlasím
myslim, ze jsem zaujata, asi proto, ze jsem tehotna :-) Moc se mi ale libily monology otce zacinajici vzdy na jedine pismeno - byly vtipne a obdivuji jejich prednes i zapamatovani...
Srna 80 %
1.3.2019 | 86 hodnocení
+ souhlasím
Hodně dobré a vtipné. Výborní herci. Jen konec byl jakoby nepatřičný.
Zdarda 70 %
26.3.2018 | 82 hodnocení
+ souhlasím
Jedná se o skvělý text, který vybízí k různým interpretacím, každá část by se dala rozebrat, co symbolizuje. Mayenburg hru napsal v mnoha úrovních - vztahy mezi postavami, v rámci Německa, zemí západní civilizace... Mayenburgovi jde hlavně o společnost, přičemž nikomu nestraní, odkrývá světlé i stinné stránky, aniž někoho soudí. V rodině zachycuje vztahy jako paralelu globálních problémů světa. Inscenace jde podle textu s tím, že každý aspekt je přehnaný do grotesky, scéna domu (opět je interpretace na divákovi) umožňuje plné soustředění na hereckou akci.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.