Divadlo Na Fidlovačce
<< Hoří, má panenko | Krajina 0 >>
Tomáš Vorel st., Lumír Tuček, Michal Vích
Kouř
Premiéra: 15.9.2021 | 2:50
Dramaturgie: Kateřina Jonášová. Kostýmy: Jitka Fleislebr. Hudba: Michal Vích, David Solař. Choreografie: Petra Parvoničová. Scéna a režie: Šimon Caban.
David Kraus / Václav Jílek, Sara Sandeva / Martina Pawerová, Michal Slaný / Jan Sklenář, Martina Šťastná / Vendula Příhodová, Tomáš Měcháček / Petr Jeništa, Jitka Schneiderová / Klára Cibulková, Lumír Tuček / Tomáš Matonoha / Daniel Rous, Vojtěch Vodochodský / Martin Písařík, Přemysl Pálek / Lukáš Rous, Zdeněk Maryška, Dáša Zázvůrková / Veronika Morávková, Lukáš Adam / Filip Hořejš, Vendula Skalická / Karolína Tothová, Martina Pawerová / Vanda Šípová, Radka Krninská, Eliška Nezvalová, Lukáš Prokop / Erik Demko, Šimon Muška, Štěpán Růžička, Jiří Marek...
Kultovní filmový rytmikál z roku 1991 ožívá na divadelních prknech. Mirek se s cigaretou v ruce a trochu znuděně stává tváří malé revoluce, Kotě je projekcí všech možných i nemožných mužských fantazií o femme fatale, ředitel je ideologickým nabubřelcem, máničky negují vše, co se naskytne, svazáci naopak servilně vítají vše, co se namane. Helenka je zamilovaná...
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
58 %
kontroverzní inscenace (47.)
58391000
Hodnocení redakce
Pavla Haflantová 60 %
Pavla Haflantová 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(20.9.2021, Tomáš Šťástka)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (40)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavla Haflantová 60 %
11.3.2022 | 355 hodnocení
+ souhlasím
Zachováno 99% kultovního filmu, nesmrtelné hlášky, atmosféra. Ostatně, na mnou navštíveném představení to diváci zjevně velice cenili.
ALE! Prakticky zdvojnásobit délku filmu, aniž by došlo k nějakým zásadním změnám, které by toto natažení opodstatnily, to bylo na hranici únosnosti.
ALE! Prakticky zdvojnásobit délku filmu, aniž by došlo k nějakým zásadním změnám, které by toto natažení opodstatnily, to bylo na hranici únosnosti.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Kastan42 80 %
19.1.2024 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Super scéna, pěkně udělaný muzikál. Docela dlouhé, hodně se kouřilo (pun intended).
KSnow 90 %
14.1.2024 | 106 hodnocení
+ souhlasím
Tohle bylo skoro perfektní! Možná je to proto, že jsem původní film nikdy neviděla, ale ohromně mě to zkrátka bavilo. Songy skvělé, obsazení také, příběh dobře uchopený a podaný. Zasmála jsem se, dojala, celý večer mi uběhl rychle a stopáž mi přišla tak akorát.
TerJan 60 %
27.11.2023 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Jak jsem od toho moc nečekala, dojem byl vlastně pozitivní. Chytré přestavby a vůbec dobře udělaná scéna krásně zachytily atmosféru původního filmu. Jak píší ostatní, stopáž je dlouhá, dá se to, ale cca 20-30 minut dolů by potěšilo. Hodně nás bavil Arnoštek Martina Písaříka, David Kraus skvěle bez výrazu a nálady a top Jan Sklenář jako Šmíd, tomu ty slizáci prostě sednou. /na základě návštěvy 14.11.2023/
Jakub Vladimír 20 %
21.3.2023 | 18 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jakožto velký fanda originálního filmu považuji tuto adaptaci za znásilnění, možná až zneuctění originálu.
Opravdu nechápu jak to mohl vytvořit někdo, kdo něco s originálním filmem společné má.
A to ani nemluvím o tří hodinové stopáži.
Opravdu nechápu jak to mohl vytvořit někdo, kdo něco s originálním filmem společné má.
A to ani nemluvím o tří hodinové stopáži.
Mistrpapaia 40 %
17.3.2023 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Bohužel, trochu nuda. Zbytečně dlouhé, ale dejme tomu, že není jednoduché pracovat na změně již hotového scénáře. Herecké i pěvecké výkony výborné jen u pana Matonohy a paní Schneiderové. Slečna Sandeva má poměrně hezky hlas, ale tančit neumí, vybírali obsazení nejspíš jen dle vzhledu. Musím ale přiznat, že vtip to semtam mělo a některé písničky či "povídání do hudby" se povedly.
Pavel.Tomas 80 %
28.2.2023 | 157 hodnocení
+ souhlasím
Trochu dlouhé, ale převést kultovní film na divadelní prkna není vůbec snadné. Skvěle zvládnuté herecké akce, rozuměj přiblížení se filmovému originálu, se nedá upřít Michalu Slanému, Jitce Schneiderové, Přemyslu Pálkovi i Václavu Jílkovi.
Mol1111 80 %
1.4.2022 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Výborný, opravdu jsem si to užil. Děj se docela drží filmu, ale nijak násilně ho nekopíruje. Větší prostor dostanou některé vedlejší postavy, jako třeba archivář Béda a Helenka z kantýny. Lumír Tuček jako kotelník byl úžasně démonickej, Sara Sandeva jako Kotě krásná, a Jan Sklenář jako hlavní záporák Šmíd neskutečně táhl druhou polovinu. Hudební stránka je výborná.
Kdybych měl hledat nedostatky, tak mě malinkato zklamal Vojtěch Vodochodský jako Arnoštek. A kvůli důrazu na jiné složky příběhu je dost upozaděna milostná zápletka Mirek-Kotě a páru Kraus-Sandeva chybí i jiskra.
Kdybych měl hledat nedostatky, tak mě malinkato zklamal Vojtěch Vodochodský jako Arnoštek. A kvůli důrazu na jiné složky příběhu je dost upozaděna milostná zápletka Mirek-Kotě a páru Kraus-Sandeva chybí i jiskra.
Rejpalka 10 %
22.2.2022 | 209 hodnocení
+ souhlasím
Nevím na čem Šimon Caban frčel, když tuhle zrůdnost dával dohromady. Rytmikal je jen označení toho, že místo zpěvu se recituje do hudby. 10% jen za činoherní výkony Petra Jeništy (akorát nechápu co v takové s...věci dělá), Venduly Příhodové a Jitky Schneiderové. Tohle fajn fakt nebylo.
Zelimlejnas 50 %
15.11.2021 | 29 hodnocení
+ souhlasím
Famózní Tomáš Měcháček, skvělý Jan Sklenář, "Helena" Martina Šťastná neskutečně dobrá, skvělá Jitka Schneiderová, přesvědčivě i zazpívané. Béda Přemysl Pálek velmi dobrý. Arnoštek Vodochodský dobrý, Kotelník Lumír Tuček herecky slabší, Inža v podání D. Krause pohybově a herecky slabší, zpěv dobrý, Kotě Sára Sandeva herecky málo výrazná, v hlavním páru málo napětí, i v tanci. "Nové" Scény /"árie", rozvádějící postavy, mi přišly plytké, až na duet Bédy s Helenou. V company přesná Eliška Nezvalová, menší role "dylin" byly stále stejně přehrávané. Zdlouhavé. Scéna jednoduchá, funkční, efektní.
Koeman2 80 %
8.11.2021 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Industriální normalizační rytmikál podle Vorlova filmu se povedl. Má to energii, má to drajv, tři hodiny utečou jako nic. Pro mladší generaci možná nebude ta doba moc srozumitelná (vo co tam sakra jde?), ale my čtyřicátníci si připomeneme onu dobu a jsme rádi, že je to pryč. Z herců musím vyzdvihnout hlavního záporáka v podání Jana Sklenáře - fakt slizkej komouš. Ale celý ansámbl skvěle šlapal a hlavní postavy v podání Jílek a Sandeva se k sobě hodily. Hele kotě a Arnoštkova diskotéka nemůžou chybět. Je to fajn, fajnový...
Čiko 80 %
6.11.2021 | 1085 hodnocení
+ souhlasím
Film jsem neviděl, ale po shlédnutí muzikálu na Fidlovčce se na něj podívám. Jako normalizační satira mě to chytlo a bavilo mě to až do konce. Podle mě to na jevišti funguje. Hlavně pro moji generaci to může být s odstupem času velice vtipné.
Být chytrý a ambiciózní bylo v té době nebezpečné. Hlavně nevyčnívej. Buď průměrný. A proč? Protože tady každý na někoho něco ví.
Pěkné herecké výkony, vyzdvihl bych Jana Sklenáře. Byl přísný, byl přesný. Zaujali také Václav Jílek a Vojtěch Vodochodský.
Být chytrý a ambiciózní bylo v té době nebezpečné. Hlavně nevyčnívej. Buď průměrný. A proč? Protože tady každý na někoho něco ví.
Pěkné herecké výkony, vyzdvihl bych Jana Sklenáře. Byl přísný, byl přesný. Zaujali také Václav Jílek a Vojtěch Vodochodský.
Martin21 90 %
31.10.2021 | 457 hodnocení
+ souhlasím
...když jde člověk na něco, od čeho nic neočekavá a následně je nadšený. Troufám si říci, že je zde dost zásadní vychytat ty správné alternace. Mně se to naštěstí povedlo a chválou nemohu šetřit. Skvělá režie, choreografie, libreto. Výkony všech byly 100%, lze jen pár jmen vyzdvihnout, a to: Jílek, Sklenář, Pálek, Příhodová, Cibulková a Tothová.
Stopáž 3:00, žádná nuda. Příběh má spád i pointu.
Stopáž 3:00, žádná nuda. Příběh má spád i pointu.
LavinieCamui 70 %
31.10.2021 | 806 hodnocení
+ souhlasím
Dost povedené. Jen bych ubrala přidané scény, přišlo mi, že se i dost opakují. Takže takové zkrácení asi o půl hodiny by jenom prospělo. David Kraus ale působil velice prkenně.
Domi.Mac 10 %
30.9.2021 | 87 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Předražená ostuda. Trapno střídá nudu. Atmosféra filmu se vůbec nepřenesla, ani se nepodařilo vytvořit novou. Kraus v sobě nemá nic, Vodochodský toporný a falešný, Sandevová nevýrazná, snad jen Měcháček a Šťastná baví. Cena vstupenky tomuhle amatérskému počinu vůbec neodpovídá, navíc není rozumět písním. Ani finále první půlky Je to fajn vážně fajn nebylo. Do divadel choďme, ale ne na všechno. Jedno velké ne. 10%
honzy 30 %
30.9.2021 | 284 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Uvedení filmového Kouře na divadelní prkna nebyl moc dobrý nápad. Bohužel obsazení všech představitelů, včetně alternací se k filmovému originálu nepřibližuje a zůstává jen slabý odvar. Obě hlavní role(Kraus, Jílek) hrají velice nevýrazně až dalo by se říct, opatrně a úsporně. Nemá to šťávu a ostatní to nezachrání. A to ani Vendula Příhodová alias Helenka. A to se nezmiňuji o Arnoštkovi Martina Písaříka, to jedna velká ubohost a trapnost! Představení se neuvěřitelně vleče a divák se snad i modlí, aby byl již konec. Škoda promarněné příležitosti. Psáno z obou premiér.Hodnocení 30%.
Makaluzo1 10 %
29.9.2021 | 83 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Velmi hlasitá "hudební" složka k neposlouchání, navíc zpracování v duchu ostalgie působí kontraproduktivně a neuctivně k disentu.Vrátit se k filmu,který už v době premiéry byl propadákem, není nejšťastnější.Jinak nuda, není ani na co koukat a kus se vleče k nevydržení.
Ivan Andrejevič Bubnov 30 %
17.9.2021 | 67 hodnocení
+ souhlasím
Co zbylo z nápadu?
Z původního filmu si tvůrci vzali jen povrchní téma - socialistickou estrádu s příměsí dýmu. Zbytek budiž doplněn vším možným, hlavně ať to není moc krátké. Takže z úderného nekonvenčního rytmického šedého příběhu je tak mdlý, tři hodiny trvající kolotoč hluku, přestaveb, muzikálových árií (proč??) a opakujících se scén... Nikam nevedoucí dialogy se točí dokola a čas běží. Už přijde závěr? Aha, ještě ne.
Proč tohle celé vůbec vzniklo?
Má to cenu?
--
1) Vendula Příhodová v roli Helenky naprosto exceluje.
2) Arnoštek je prostě boží a Písařík je prostě nevýrazný.
Z původního filmu si tvůrci vzali jen povrchní téma - socialistickou estrádu s příměsí dýmu. Zbytek budiž doplněn vším možným, hlavně ať to není moc krátké. Takže z úderného nekonvenčního rytmického šedého příběhu je tak mdlý, tři hodiny trvající kolotoč hluku, přestaveb, muzikálových árií (proč??) a opakujících se scén... Nikam nevedoucí dialogy se točí dokola a čas běží. Už přijde závěr? Aha, ještě ne.
Proč tohle celé vůbec vzniklo?
Má to cenu?
--
1) Vendula Příhodová v roli Helenky naprosto exceluje.
2) Arnoštek je prostě boží a Písařík je prostě nevýrazný.
Ivo Železný 100 %
15.9.2021 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Nesmírně příjemné překvapení. Můj asi první český muzikál. Neuvěřitelné tempo a rytmus. Označení rytmikál je plně oprávněné, tři hodiny v neuvěřitelném tempu. Klobouk dolů před režisérem a herci.
Kouř byl. Móře kouře.
6 (44.)
Kouř byl. Móře kouře.
6 (44.)
Studený Čumáček 40 %
14.9.2021 | 409 hodnocení
+ souhlasím
45%
Nevstoupíš do stejné řeky
Asi mnoho tlaku pro zopakování starého kulťáku, spíš ale stále ještě citelná nesladěnost a neustálé rušivé přestavby. Sara Sandeva/Kotě je roztomilá a pohybově nadprůměrná, ale tohle Kotě je vážně koťátko a ne trochu mrcha, jak by bylo žádoucí. Mirek/David Kraus zas působí, jako by mu bylo všecko šumák, hlasově ale bez námitek. A Arnoštek, ach, se svou diskotékou, byl jen jeden. M. Písařík jím není, hlasově ani pohybově. Helenka/V. Příhodová a Béda/L. Rous jsou malé bigbeatové překvápko, takže plus.
Neplesám, ale neomdlévám. Nejsem pravověrný muzikálista...
Nevstoupíš do stejné řeky
Asi mnoho tlaku pro zopakování starého kulťáku, spíš ale stále ještě citelná nesladěnost a neustálé rušivé přestavby. Sara Sandeva/Kotě je roztomilá a pohybově nadprůměrná, ale tohle Kotě je vážně koťátko a ne trochu mrcha, jak by bylo žádoucí. Mirek/David Kraus zas působí, jako by mu bylo všecko šumák, hlasově ale bez námitek. A Arnoštek, ach, se svou diskotékou, byl jen jeden. M. Písařík jím není, hlasově ani pohybově. Helenka/V. Příhodová a Béda/L. Rous jsou malé bigbeatové překvápko, takže plus.
Neplesám, ale neomdlévám. Nejsem pravověrný muzikálista...
MartinB 10 %
14.9.2021 | 126 hodnocení
+ souhlasím
Větu "Arnoštek je prostě boží." v celém představení, stejně jako legendární dialog o Startkách, co jsou moc dobrý, neuslyšíte. Za to uvidíte několikrát ten samý režijní nápad, nepočítaně přestaveb a TŘÍHODINOVOU adaptaci jedenapůlhodinového snímku. Spousta nudy na tak málo děje. Alespoň herci byli typově opravdu dobře vybraní a stojí z nich za zmínku především Příhodová, Rous a Hořejš.
RaB 10 %
14.9.2021 | 364 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Veřejná generálka
Tohle se opravdu hodně nepovedlo. D. Kraus nedokázal vlivem strašné režie ukázat svůj talent, celkově inscenace působí hlučně, uřvaně a vytrácí se z něj ten nadčasový děj, který byl ve filmu. S. Sandeva je hezká a tím to končí.
Bohužel zde se nepovedlo vůbec nic - zapojení kulisáků (působí akorát znuděně), přestavby (dlouhé), režie (Š. Caban má už nejlepší za sebou), hudební nastudování (uřvané), o scéně se raději rozepisovat nebudu... nebavilo mě se koukat na vše na jevišti.
Dobré jsou choreografické prvky. 10 % za V. Příhodovou (jediné světlo v temnu) a L. Prokopa.
Tohle se opravdu hodně nepovedlo. D. Kraus nedokázal vlivem strašné režie ukázat svůj talent, celkově inscenace působí hlučně, uřvaně a vytrácí se z něj ten nadčasový děj, který byl ve filmu. S. Sandeva je hezká a tím to končí.
Bohužel zde se nepovedlo vůbec nic - zapojení kulisáků (působí akorát znuděně), přestavby (dlouhé), režie (Š. Caban má už nejlepší za sebou), hudební nastudování (uřvané), o scéně se raději rozepisovat nebudu... nebavilo mě se koukat na vše na jevišti.
Dobré jsou choreografické prvky. 10 % za V. Příhodovou (jediné světlo v temnu) a L. Prokopa.
ALF 80 %
29.9.2021 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Jelikož jsem skalní fanoušek filmu, tak se musím přiznat, že jsem se divadla trochu bál.... A prvních 15 minut jsem měl dojem, že moje obavy byly oprávněné...Ale pak mě to vtâhlo... A užil jsem si to až do konce... Dle mého geniální scéna, která pomocí jednoduchých prostředků dokázala naznačit všechna prostředí... Ano, bylo tam spousta scén navíc kvůli přestavbám a ne všechny tam nezbytně musely být,nicméně spousta jich bylo úžasných. Místy se to předlohy drželo až křečovitě a ke konci se to naopak místy vydalo jinou cestou. Ale jako celek mě to nesmírně pobavilo a pozitivní pocit převážil.
Kiki3 80 %
15.9.2021 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Divadelní inscenace nabízí dost podobného s filmem (hudební "pískavý" motiv, repliky), zároveň několik novinek (zmodernizované hudební aranžmá, nové skladby, překvapivé charakterové dějové linky), že stojí za to divadlo navštívit.
Industriální atmosféra z filmu je skvěle zvládnutá "svléknutím" backstage a jednoduchými scénickými zkratkami-podobně jako v 80. letech-maximalizace minima materiálu k dispozici.
Postava Helenky se povedla: její snahy o vztah s Mírou a hledání lásky jsou někdy opravdu dojemné:)
Industriální atmosféra z filmu je skvěle zvládnutá "svléknutím" backstage a jednoduchými scénickými zkratkami-podobně jako v 80. letech-maximalizace minima materiálu k dispozici.
Postava Helenky se povedla: její snahy o vztah s Mírou a hledání lásky jsou někdy opravdu dojemné:)
Kastan42 80 %
19.1.2024 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Super scéna, pěkně udělaný muzikál. Docela dlouhé, hodně se kouřilo (pun intended).
KSnow 90 %
14.1.2024 | 106 hodnocení
+ souhlasím
Tohle bylo skoro perfektní! Možná je to proto, že jsem původní film nikdy neviděla, ale ohromně mě to zkrátka bavilo. Songy skvělé, obsazení také, příběh dobře uchopený a podaný. Zasmála jsem se, dojala, celý večer mi uběhl rychle a stopáž mi přišla tak akorát.
TerJan 60 %
27.11.2023 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Jak jsem od toho moc nečekala, dojem byl vlastně pozitivní. Chytré přestavby a vůbec dobře udělaná scéna krásně zachytily atmosféru původního filmu. Jak píší ostatní, stopáž je dlouhá, dá se to, ale cca 20-30 minut dolů by potěšilo. Hodně nás bavil Arnoštek Martina Písaříka, David Kraus skvěle bez výrazu a nálady a top Jan Sklenář jako Šmíd, tomu ty slizáci prostě sednou. /na základě návštěvy 14.11.2023/
Jakub Vladimír 20 %
21.3.2023 | 18 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jakožto velký fanda originálního filmu považuji tuto adaptaci za znásilnění, možná až zneuctění originálu.
Opravdu nechápu jak to mohl vytvořit někdo, kdo něco s originálním filmem společné má.
A to ani nemluvím o tří hodinové stopáži.
Opravdu nechápu jak to mohl vytvořit někdo, kdo něco s originálním filmem společné má.
A to ani nemluvím o tří hodinové stopáži.
Mistrpapaia 40 %
17.3.2023 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Bohužel, trochu nuda. Zbytečně dlouhé, ale dejme tomu, že není jednoduché pracovat na změně již hotového scénáře. Herecké i pěvecké výkony výborné jen u pana Matonohy a paní Schneiderové. Slečna Sandeva má poměrně hezky hlas, ale tančit neumí, vybírali obsazení nejspíš jen dle vzhledu. Musím ale přiznat, že vtip to semtam mělo a některé písničky či "povídání do hudby" se povedly.
Pavel.Tomas 80 %
28.2.2023 | 157 hodnocení
+ souhlasím
Trochu dlouhé, ale převést kultovní film na divadelní prkna není vůbec snadné. Skvěle zvládnuté herecké akce, rozuměj přiblížení se filmovému originálu, se nedá upřít Michalu Slanému, Jitce Schneiderové, Přemyslu Pálkovi i Václavu Jílkovi.
Mol1111 80 %
1.4.2022 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Výborný, opravdu jsem si to užil. Děj se docela drží filmu, ale nijak násilně ho nekopíruje. Větší prostor dostanou některé vedlejší postavy, jako třeba archivář Béda a Helenka z kantýny. Lumír Tuček jako kotelník byl úžasně démonickej, Sara Sandeva jako Kotě krásná, a Jan Sklenář jako hlavní záporák Šmíd neskutečně táhl druhou polovinu. Hudební stránka je výborná.
Kdybych měl hledat nedostatky, tak mě malinkato zklamal Vojtěch Vodochodský jako Arnoštek. A kvůli důrazu na jiné složky příběhu je dost upozaděna milostná zápletka Mirek-Kotě a páru Kraus-Sandeva chybí i jiskra.
Kdybych měl hledat nedostatky, tak mě malinkato zklamal Vojtěch Vodochodský jako Arnoštek. A kvůli důrazu na jiné složky příběhu je dost upozaděna milostná zápletka Mirek-Kotě a páru Kraus-Sandeva chybí i jiskra.
Rejpalka 10 %
22.2.2022 | 209 hodnocení
+ souhlasím
Nevím na čem Šimon Caban frčel, když tuhle zrůdnost dával dohromady. Rytmikal je jen označení toho, že místo zpěvu se recituje do hudby. 10% jen za činoherní výkony Petra Jeništy (akorát nechápu co v takové s...věci dělá), Venduly Příhodové a Jitky Schneiderové. Tohle fajn fakt nebylo.
Zelimlejnas 50 %
15.11.2021 | 29 hodnocení
+ souhlasím
Famózní Tomáš Měcháček, skvělý Jan Sklenář, "Helena" Martina Šťastná neskutečně dobrá, skvělá Jitka Schneiderová, přesvědčivě i zazpívané. Béda Přemysl Pálek velmi dobrý. Arnoštek Vodochodský dobrý, Kotelník Lumír Tuček herecky slabší, Inža v podání D. Krause pohybově a herecky slabší, zpěv dobrý, Kotě Sára Sandeva herecky málo výrazná, v hlavním páru málo napětí, i v tanci. "Nové" Scény /"árie", rozvádějící postavy, mi přišly plytké, až na duet Bédy s Helenou. V company přesná Eliška Nezvalová, menší role "dylin" byly stále stejně přehrávané. Zdlouhavé. Scéna jednoduchá, funkční, efektní.
Koeman2 80 %
8.11.2021 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Industriální normalizační rytmikál podle Vorlova filmu se povedl. Má to energii, má to drajv, tři hodiny utečou jako nic. Pro mladší generaci možná nebude ta doba moc srozumitelná (vo co tam sakra jde?), ale my čtyřicátníci si připomeneme onu dobu a jsme rádi, že je to pryč. Z herců musím vyzdvihnout hlavního záporáka v podání Jana Sklenáře - fakt slizkej komouš. Ale celý ansámbl skvěle šlapal a hlavní postavy v podání Jílek a Sandeva se k sobě hodily. Hele kotě a Arnoštkova diskotéka nemůžou chybět. Je to fajn, fajnový...
Čiko 80 %
6.11.2021 | 1085 hodnocení
+ souhlasím
Film jsem neviděl, ale po shlédnutí muzikálu na Fidlovčce se na něj podívám. Jako normalizační satira mě to chytlo a bavilo mě to až do konce. Podle mě to na jevišti funguje. Hlavně pro moji generaci to může být s odstupem času velice vtipné.
Být chytrý a ambiciózní bylo v té době nebezpečné. Hlavně nevyčnívej. Buď průměrný. A proč? Protože tady každý na někoho něco ví.
Pěkné herecké výkony, vyzdvihl bych Jana Sklenáře. Byl přísný, byl přesný. Zaujali také Václav Jílek a Vojtěch Vodochodský.
Být chytrý a ambiciózní bylo v té době nebezpečné. Hlavně nevyčnívej. Buď průměrný. A proč? Protože tady každý na někoho něco ví.
Pěkné herecké výkony, vyzdvihl bych Jana Sklenáře. Byl přísný, byl přesný. Zaujali také Václav Jílek a Vojtěch Vodochodský.
Martin21 90 %
31.10.2021 | 457 hodnocení
+ souhlasím
...když jde člověk na něco, od čeho nic neočekavá a následně je nadšený. Troufám si říci, že je zde dost zásadní vychytat ty správné alternace. Mně se to naštěstí povedlo a chválou nemohu šetřit. Skvělá režie, choreografie, libreto. Výkony všech byly 100%, lze jen pár jmen vyzdvihnout, a to: Jílek, Sklenář, Pálek, Příhodová, Cibulková a Tothová.
Stopáž 3:00, žádná nuda. Příběh má spád i pointu.
Stopáž 3:00, žádná nuda. Příběh má spád i pointu.
LavinieCamui 70 %
31.10.2021 | 806 hodnocení
+ souhlasím
Dost povedené. Jen bych ubrala přidané scény, přišlo mi, že se i dost opakují. Takže takové zkrácení asi o půl hodiny by jenom prospělo. David Kraus ale působil velice prkenně.
Domi.Mac 10 %
30.9.2021 | 87 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Předražená ostuda. Trapno střídá nudu. Atmosféra filmu se vůbec nepřenesla, ani se nepodařilo vytvořit novou. Kraus v sobě nemá nic, Vodochodský toporný a falešný, Sandevová nevýrazná, snad jen Měcháček a Šťastná baví. Cena vstupenky tomuhle amatérskému počinu vůbec neodpovídá, navíc není rozumět písním. Ani finále první půlky Je to fajn vážně fajn nebylo. Do divadel choďme, ale ne na všechno. Jedno velké ne. 10%
honzy 30 %
30.9.2021 | 284 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Uvedení filmového Kouře na divadelní prkna nebyl moc dobrý nápad. Bohužel obsazení všech představitelů, včetně alternací se k filmovému originálu nepřibližuje a zůstává jen slabý odvar. Obě hlavní role(Kraus, Jílek) hrají velice nevýrazně až dalo by se říct, opatrně a úsporně. Nemá to šťávu a ostatní to nezachrání. A to ani Vendula Příhodová alias Helenka. A to se nezmiňuji o Arnoštkovi Martina Písaříka, to jedna velká ubohost a trapnost! Představení se neuvěřitelně vleče a divák se snad i modlí, aby byl již konec. Škoda promarněné příležitosti. Psáno z obou premiér.Hodnocení 30%.
Makaluzo1 10 %
29.9.2021 | 83 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Velmi hlasitá "hudební" složka k neposlouchání, navíc zpracování v duchu ostalgie působí kontraproduktivně a neuctivně k disentu.Vrátit se k filmu,který už v době premiéry byl propadákem, není nejšťastnější.Jinak nuda, není ani na co koukat a kus se vleče k nevydržení.
ALF 80 %
29.9.2021 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Jelikož jsem skalní fanoušek filmu, tak se musím přiznat, že jsem se divadla trochu bál.... A prvních 15 minut jsem měl dojem, že moje obavy byly oprávněné...Ale pak mě to vtâhlo... A užil jsem si to až do konce... Dle mého geniální scéna, která pomocí jednoduchých prostředků dokázala naznačit všechna prostředí... Ano, bylo tam spousta scén navíc kvůli přestavbám a ne všechny tam nezbytně musely být,nicméně spousta jich bylo úžasných. Místy se to předlohy drželo až křečovitě a ke konci se to naopak místy vydalo jinou cestou. Ale jako celek mě to nesmírně pobavilo a pozitivní pocit převážil.
Ivan Andrejevič Bubnov 30 %
17.9.2021 | 67 hodnocení
+ souhlasím
Co zbylo z nápadu?
Z původního filmu si tvůrci vzali jen povrchní téma - socialistickou estrádu s příměsí dýmu. Zbytek budiž doplněn vším možným, hlavně ať to není moc krátké. Takže z úderného nekonvenčního rytmického šedého příběhu je tak mdlý, tři hodiny trvající kolotoč hluku, přestaveb, muzikálových árií (proč??) a opakujících se scén... Nikam nevedoucí dialogy se točí dokola a čas běží. Už přijde závěr? Aha, ještě ne.
Proč tohle celé vůbec vzniklo?
Má to cenu?
--
1) Vendula Příhodová v roli Helenky naprosto exceluje.
2) Arnoštek je prostě boží a Písařík je prostě nevýrazný.
Z původního filmu si tvůrci vzali jen povrchní téma - socialistickou estrádu s příměsí dýmu. Zbytek budiž doplněn vším možným, hlavně ať to není moc krátké. Takže z úderného nekonvenčního rytmického šedého příběhu je tak mdlý, tři hodiny trvající kolotoč hluku, přestaveb, muzikálových árií (proč??) a opakujících se scén... Nikam nevedoucí dialogy se točí dokola a čas běží. Už přijde závěr? Aha, ještě ne.
Proč tohle celé vůbec vzniklo?
Má to cenu?
--
1) Vendula Příhodová v roli Helenky naprosto exceluje.
2) Arnoštek je prostě boží a Písařík je prostě nevýrazný.
Ivo Železný 100 %
15.9.2021 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Nesmírně příjemné překvapení. Můj asi první český muzikál. Neuvěřitelné tempo a rytmus. Označení rytmikál je plně oprávněné, tři hodiny v neuvěřitelném tempu. Klobouk dolů před režisérem a herci.
Kouř byl. Móře kouře.
6 (44.)
Kouř byl. Móře kouře.
6 (44.)
Kiki3 80 %
15.9.2021 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Divadelní inscenace nabízí dost podobného s filmem (hudební "pískavý" motiv, repliky), zároveň několik novinek (zmodernizované hudební aranžmá, nové skladby, překvapivé charakterové dějové linky), že stojí za to divadlo navštívit.
Industriální atmosféra z filmu je skvěle zvládnutá "svléknutím" backstage a jednoduchými scénickými zkratkami-podobně jako v 80. letech-maximalizace minima materiálu k dispozici.
Postava Helenky se povedla: její snahy o vztah s Mírou a hledání lásky jsou někdy opravdu dojemné:)
Industriální atmosféra z filmu je skvěle zvládnutá "svléknutím" backstage a jednoduchými scénickými zkratkami-podobně jako v 80. letech-maximalizace minima materiálu k dispozici.
Postava Helenky se povedla: její snahy o vztah s Mírou a hledání lásky jsou někdy opravdu dojemné:)
Studený Čumáček 40 %
14.9.2021 | 409 hodnocení
+ souhlasím
45%
Nevstoupíš do stejné řeky
Asi mnoho tlaku pro zopakování starého kulťáku, spíš ale stále ještě citelná nesladěnost a neustálé rušivé přestavby. Sara Sandeva/Kotě je roztomilá a pohybově nadprůměrná, ale tohle Kotě je vážně koťátko a ne trochu mrcha, jak by bylo žádoucí. Mirek/David Kraus zas působí, jako by mu bylo všecko šumák, hlasově ale bez námitek. A Arnoštek, ach, se svou diskotékou, byl jen jeden. M. Písařík jím není, hlasově ani pohybově. Helenka/V. Příhodová a Béda/L. Rous jsou malé bigbeatové překvápko, takže plus.
Neplesám, ale neomdlévám. Nejsem pravověrný muzikálista...
Nevstoupíš do stejné řeky
Asi mnoho tlaku pro zopakování starého kulťáku, spíš ale stále ještě citelná nesladěnost a neustálé rušivé přestavby. Sara Sandeva/Kotě je roztomilá a pohybově nadprůměrná, ale tohle Kotě je vážně koťátko a ne trochu mrcha, jak by bylo žádoucí. Mirek/David Kraus zas působí, jako by mu bylo všecko šumák, hlasově ale bez námitek. A Arnoštek, ach, se svou diskotékou, byl jen jeden. M. Písařík jím není, hlasově ani pohybově. Helenka/V. Příhodová a Béda/L. Rous jsou malé bigbeatové překvápko, takže plus.
Neplesám, ale neomdlévám. Nejsem pravověrný muzikálista...
MartinB 10 %
14.9.2021 | 126 hodnocení
+ souhlasím
Větu "Arnoštek je prostě boží." v celém představení, stejně jako legendární dialog o Startkách, co jsou moc dobrý, neuslyšíte. Za to uvidíte několikrát ten samý režijní nápad, nepočítaně přestaveb a TŘÍHODINOVOU adaptaci jedenapůlhodinového snímku. Spousta nudy na tak málo děje. Alespoň herci byli typově opravdu dobře vybraní a stojí z nich za zmínku především Příhodová, Rous a Hořejš.
RaB 10 %
14.9.2021 | 364 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Veřejná generálka
Tohle se opravdu hodně nepovedlo. D. Kraus nedokázal vlivem strašné režie ukázat svůj talent, celkově inscenace působí hlučně, uřvaně a vytrácí se z něj ten nadčasový děj, který byl ve filmu. S. Sandeva je hezká a tím to končí.
Bohužel zde se nepovedlo vůbec nic - zapojení kulisáků (působí akorát znuděně), přestavby (dlouhé), režie (Š. Caban má už nejlepší za sebou), hudební nastudování (uřvané), o scéně se raději rozepisovat nebudu... nebavilo mě se koukat na vše na jevišti.
Dobré jsou choreografické prvky. 10 % za V. Příhodovou (jediné světlo v temnu) a L. Prokopa.
Tohle se opravdu hodně nepovedlo. D. Kraus nedokázal vlivem strašné režie ukázat svůj talent, celkově inscenace působí hlučně, uřvaně a vytrácí se z něj ten nadčasový děj, který byl ve filmu. S. Sandeva je hezká a tím to končí.
Bohužel zde se nepovedlo vůbec nic - zapojení kulisáků (působí akorát znuděně), přestavby (dlouhé), režie (Š. Caban má už nejlepší za sebou), hudební nastudování (uřvané), o scéně se raději rozepisovat nebudu... nebavilo mě se koukat na vše na jevišti.
Dobré jsou choreografické prvky. 10 % za V. Příhodovou (jediné světlo v temnu) a L. Prokopa.
Čiko 80 %
6.11.2021 | 1085 hodnocení
+ souhlasím
Film jsem neviděl, ale po shlédnutí muzikálu na Fidlovčce se na něj podívám. Jako normalizační satira mě to chytlo a bavilo mě to až do konce. Podle mě to na jevišti funguje. Hlavně pro moji generaci to může být s odstupem času velice vtipné.
Být chytrý a ambiciózní bylo v té době nebezpečné. Hlavně nevyčnívej. Buď průměrný. A proč? Protože tady každý na někoho něco ví.
Pěkné herecké výkony, vyzdvihl bych Jana Sklenáře. Byl přísný, byl přesný. Zaujali také Václav Jílek a Vojtěch Vodochodský.
Být chytrý a ambiciózní bylo v té době nebezpečné. Hlavně nevyčnívej. Buď průměrný. A proč? Protože tady každý na někoho něco ví.
Pěkné herecké výkony, vyzdvihl bych Jana Sklenáře. Byl přísný, byl přesný. Zaujali také Václav Jílek a Vojtěch Vodochodský.
LavinieCamui 70 %
31.10.2021 | 806 hodnocení
+ souhlasím
Dost povedené. Jen bych ubrala přidané scény, přišlo mi, že se i dost opakují. Takže takové zkrácení asi o půl hodiny by jenom prospělo. David Kraus ale působil velice prkenně.
Martin21 90 %
31.10.2021 | 457 hodnocení
+ souhlasím
...když jde člověk na něco, od čeho nic neočekavá a následně je nadšený. Troufám si říci, že je zde dost zásadní vychytat ty správné alternace. Mně se to naštěstí povedlo a chválou nemohu šetřit. Skvělá režie, choreografie, libreto. Výkony všech byly 100%, lze jen pár jmen vyzdvihnout, a to: Jílek, Sklenář, Pálek, Příhodová, Cibulková a Tothová.
Stopáž 3:00, žádná nuda. Příběh má spád i pointu.
Stopáž 3:00, žádná nuda. Příběh má spád i pointu.
Studený Čumáček 40 %
14.9.2021 | 409 hodnocení
+ souhlasím
45%
Nevstoupíš do stejné řeky
Asi mnoho tlaku pro zopakování starého kulťáku, spíš ale stále ještě citelná nesladěnost a neustálé rušivé přestavby. Sara Sandeva/Kotě je roztomilá a pohybově nadprůměrná, ale tohle Kotě je vážně koťátko a ne trochu mrcha, jak by bylo žádoucí. Mirek/David Kraus zas působí, jako by mu bylo všecko šumák, hlasově ale bez námitek. A Arnoštek, ach, se svou diskotékou, byl jen jeden. M. Písařík jím není, hlasově ani pohybově. Helenka/V. Příhodová a Béda/L. Rous jsou malé bigbeatové překvápko, takže plus.
Neplesám, ale neomdlévám. Nejsem pravověrný muzikálista...
Nevstoupíš do stejné řeky
Asi mnoho tlaku pro zopakování starého kulťáku, spíš ale stále ještě citelná nesladěnost a neustálé rušivé přestavby. Sara Sandeva/Kotě je roztomilá a pohybově nadprůměrná, ale tohle Kotě je vážně koťátko a ne trochu mrcha, jak by bylo žádoucí. Mirek/David Kraus zas působí, jako by mu bylo všecko šumák, hlasově ale bez námitek. A Arnoštek, ach, se svou diskotékou, byl jen jeden. M. Písařík jím není, hlasově ani pohybově. Helenka/V. Příhodová a Béda/L. Rous jsou malé bigbeatové překvápko, takže plus.
Neplesám, ale neomdlévám. Nejsem pravověrný muzikálista...
RaB 10 %
14.9.2021 | 364 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Veřejná generálka
Tohle se opravdu hodně nepovedlo. D. Kraus nedokázal vlivem strašné režie ukázat svůj talent, celkově inscenace působí hlučně, uřvaně a vytrácí se z něj ten nadčasový děj, který byl ve filmu. S. Sandeva je hezká a tím to končí.
Bohužel zde se nepovedlo vůbec nic - zapojení kulisáků (působí akorát znuděně), přestavby (dlouhé), režie (Š. Caban má už nejlepší za sebou), hudební nastudování (uřvané), o scéně se raději rozepisovat nebudu... nebavilo mě se koukat na vše na jevišti.
Dobré jsou choreografické prvky. 10 % za V. Příhodovou (jediné světlo v temnu) a L. Prokopa.
Tohle se opravdu hodně nepovedlo. D. Kraus nedokázal vlivem strašné režie ukázat svůj talent, celkově inscenace působí hlučně, uřvaně a vytrácí se z něj ten nadčasový děj, který byl ve filmu. S. Sandeva je hezká a tím to končí.
Bohužel zde se nepovedlo vůbec nic - zapojení kulisáků (působí akorát znuděně), přestavby (dlouhé), režie (Š. Caban má už nejlepší za sebou), hudební nastudování (uřvané), o scéně se raději rozepisovat nebudu... nebavilo mě se koukat na vše na jevišti.
Dobré jsou choreografické prvky. 10 % za V. Příhodovou (jediné světlo v temnu) a L. Prokopa.
honzy 30 %
30.9.2021 | 284 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Uvedení filmového Kouře na divadelní prkna nebyl moc dobrý nápad. Bohužel obsazení všech představitelů, včetně alternací se k filmovému originálu nepřibližuje a zůstává jen slabý odvar. Obě hlavní role(Kraus, Jílek) hrají velice nevýrazně až dalo by se říct, opatrně a úsporně. Nemá to šťávu a ostatní to nezachrání. A to ani Vendula Příhodová alias Helenka. A to se nezmiňuji o Arnoštkovi Martina Písaříka, to jedna velká ubohost a trapnost! Představení se neuvěřitelně vleče a divák se snad i modlí, aby byl již konec. Škoda promarněné příležitosti. Psáno z obou premiér.Hodnocení 30%.
Ivo Železný 100 %
15.9.2021 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Nesmírně příjemné překvapení. Můj asi první český muzikál. Neuvěřitelné tempo a rytmus. Označení rytmikál je plně oprávněné, tři hodiny v neuvěřitelném tempu. Klobouk dolů před režisérem a herci.
Kouř byl. Móře kouře.
6 (44.)
Kouř byl. Móře kouře.
6 (44.)
Rejpalka 10 %
22.2.2022 | 209 hodnocení
+ souhlasím
Nevím na čem Šimon Caban frčel, když tuhle zrůdnost dával dohromady. Rytmikal je jen označení toho, že místo zpěvu se recituje do hudby. 10% jen za činoherní výkony Petra Jeništy (akorát nechápu co v takové s...věci dělá), Venduly Příhodové a Jitky Schneiderové. Tohle fajn fakt nebylo.
Koeman2 80 %
8.11.2021 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Industriální normalizační rytmikál podle Vorlova filmu se povedl. Má to energii, má to drajv, tři hodiny utečou jako nic. Pro mladší generaci možná nebude ta doba moc srozumitelná (vo co tam sakra jde?), ale my čtyřicátníci si připomeneme onu dobu a jsme rádi, že je to pryč. Z herců musím vyzdvihnout hlavního záporáka v podání Jana Sklenáře - fakt slizkej komouš. Ale celý ansámbl skvěle šlapal a hlavní postavy v podání Jílek a Sandeva se k sobě hodily. Hele kotě a Arnoštkova diskotéka nemůžou chybět. Je to fajn, fajnový...
Pavel.Tomas 80 %
28.2.2023 | 157 hodnocení
+ souhlasím
Trochu dlouhé, ale převést kultovní film na divadelní prkna není vůbec snadné. Skvěle zvládnuté herecké akce, rozuměj přiblížení se filmovému originálu, se nedá upřít Michalu Slanému, Jitce Schneiderové, Přemyslu Pálkovi i Václavu Jílkovi.
MartinB 10 %
14.9.2021 | 126 hodnocení
+ souhlasím
Větu "Arnoštek je prostě boží." v celém představení, stejně jako legendární dialog o Startkách, co jsou moc dobrý, neuslyšíte. Za to uvidíte několikrát ten samý režijní nápad, nepočítaně přestaveb a TŘÍHODINOVOU adaptaci jedenapůlhodinového snímku. Spousta nudy na tak málo děje. Alespoň herci byli typově opravdu dobře vybraní a stojí z nich za zmínku především Příhodová, Rous a Hořejš.
KSnow 90 %
14.1.2024 | 106 hodnocení
+ souhlasím
Tohle bylo skoro perfektní! Možná je to proto, že jsem původní film nikdy neviděla, ale ohromně mě to zkrátka bavilo. Songy skvělé, obsazení také, příběh dobře uchopený a podaný. Zasmála jsem se, dojala, celý večer mi uběhl rychle a stopáž mi přišla tak akorát.
Domi.Mac 10 %
30.9.2021 | 87 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Předražená ostuda. Trapno střídá nudu. Atmosféra filmu se vůbec nepřenesla, ani se nepodařilo vytvořit novou. Kraus v sobě nemá nic, Vodochodský toporný a falešný, Sandevová nevýrazná, snad jen Měcháček a Šťastná baví. Cena vstupenky tomuhle amatérskému počinu vůbec neodpovídá, navíc není rozumět písním. Ani finále první půlky Je to fajn vážně fajn nebylo. Do divadel choďme, ale ne na všechno. Jedno velké ne. 10%
Makaluzo1 10 %
29.9.2021 | 83 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Velmi hlasitá "hudební" složka k neposlouchání, navíc zpracování v duchu ostalgie působí kontraproduktivně a neuctivně k disentu.Vrátit se k filmu,který už v době premiéry byl propadákem, není nejšťastnější.Jinak nuda, není ani na co koukat a kus se vleče k nevydržení.
Ivan Andrejevič Bubnov 30 %
17.9.2021 | 67 hodnocení
+ souhlasím
Co zbylo z nápadu?
Z původního filmu si tvůrci vzali jen povrchní téma - socialistickou estrádu s příměsí dýmu. Zbytek budiž doplněn vším možným, hlavně ať to není moc krátké. Takže z úderného nekonvenčního rytmického šedého příběhu je tak mdlý, tři hodiny trvající kolotoč hluku, přestaveb, muzikálových árií (proč??) a opakujících se scén... Nikam nevedoucí dialogy se točí dokola a čas běží. Už přijde závěr? Aha, ještě ne.
Proč tohle celé vůbec vzniklo?
Má to cenu?
--
1) Vendula Příhodová v roli Helenky naprosto exceluje.
2) Arnoštek je prostě boží a Písařík je prostě nevýrazný.
Z původního filmu si tvůrci vzali jen povrchní téma - socialistickou estrádu s příměsí dýmu. Zbytek budiž doplněn vším možným, hlavně ať to není moc krátké. Takže z úderného nekonvenčního rytmického šedého příběhu je tak mdlý, tři hodiny trvající kolotoč hluku, přestaveb, muzikálových árií (proč??) a opakujících se scén... Nikam nevedoucí dialogy se točí dokola a čas běží. Už přijde závěr? Aha, ještě ne.
Proč tohle celé vůbec vzniklo?
Má to cenu?
--
1) Vendula Příhodová v roli Helenky naprosto exceluje.
2) Arnoštek je prostě boží a Písařík je prostě nevýrazný.
Kastan42 80 %
19.1.2024 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Super scéna, pěkně udělaný muzikál. Docela dlouhé, hodně se kouřilo (pun intended).
TerJan 60 %
27.11.2023 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Jak jsem od toho moc nečekala, dojem byl vlastně pozitivní. Chytré přestavby a vůbec dobře udělaná scéna krásně zachytily atmosféru původního filmu. Jak píší ostatní, stopáž je dlouhá, dá se to, ale cca 20-30 minut dolů by potěšilo. Hodně nás bavil Arnoštek Martina Písaříka, David Kraus skvěle bez výrazu a nálady a top Jan Sklenář jako Šmíd, tomu ty slizáci prostě sednou. /na základě návštěvy 14.11.2023/
Zelimlejnas 50 %
15.11.2021 | 29 hodnocení
+ souhlasím
Famózní Tomáš Měcháček, skvělý Jan Sklenář, "Helena" Martina Šťastná neskutečně dobrá, skvělá Jitka Schneiderová, přesvědčivě i zazpívané. Béda Přemysl Pálek velmi dobrý. Arnoštek Vodochodský dobrý, Kotelník Lumír Tuček herecky slabší, Inža v podání D. Krause pohybově a herecky slabší, zpěv dobrý, Kotě Sára Sandeva herecky málo výrazná, v hlavním páru málo napětí, i v tanci. "Nové" Scény /"árie", rozvádějící postavy, mi přišly plytké, až na duet Bédy s Helenou. V company přesná Eliška Nezvalová, menší role "dylin" byly stále stejně přehrávané. Zdlouhavé. Scéna jednoduchá, funkční, efektní.
Mol1111 80 %
1.4.2022 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Výborný, opravdu jsem si to užil. Děj se docela drží filmu, ale nijak násilně ho nekopíruje. Větší prostor dostanou některé vedlejší postavy, jako třeba archivář Béda a Helenka z kantýny. Lumír Tuček jako kotelník byl úžasně démonickej, Sara Sandeva jako Kotě krásná, a Jan Sklenář jako hlavní záporák Šmíd neskutečně táhl druhou polovinu. Hudební stránka je výborná.
Kdybych měl hledat nedostatky, tak mě malinkato zklamal Vojtěch Vodochodský jako Arnoštek. A kvůli důrazu na jiné složky příběhu je dost upozaděna milostná zápletka Mirek-Kotě a páru Kraus-Sandeva chybí i jiskra.
Kdybych měl hledat nedostatky, tak mě malinkato zklamal Vojtěch Vodochodský jako Arnoštek. A kvůli důrazu na jiné složky příběhu je dost upozaděna milostná zápletka Mirek-Kotě a páru Kraus-Sandeva chybí i jiskra.
Jakub Vladimír 20 %
21.3.2023 | 18 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jakožto velký fanda originálního filmu považuji tuto adaptaci za znásilnění, možná až zneuctění originálu.
Opravdu nechápu jak to mohl vytvořit někdo, kdo něco s originálním filmem společné má.
A to ani nemluvím o tří hodinové stopáži.
Opravdu nechápu jak to mohl vytvořit někdo, kdo něco s originálním filmem společné má.
A to ani nemluvím o tří hodinové stopáži.
Mistrpapaia 40 %
17.3.2023 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Bohužel, trochu nuda. Zbytečně dlouhé, ale dejme tomu, že není jednoduché pracovat na změně již hotového scénáře. Herecké i pěvecké výkony výborné jen u pana Matonohy a paní Schneiderové. Slečna Sandeva má poměrně hezky hlas, ale tančit neumí, vybírali obsazení nejspíš jen dle vzhledu. Musím ale přiznat, že vtip to semtam mělo a některé písničky či "povídání do hudby" se povedly.
ALF 80 %
29.9.2021 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Jelikož jsem skalní fanoušek filmu, tak se musím přiznat, že jsem se divadla trochu bál.... A prvních 15 minut jsem měl dojem, že moje obavy byly oprávněné...Ale pak mě to vtâhlo... A užil jsem si to až do konce... Dle mého geniální scéna, která pomocí jednoduchých prostředků dokázala naznačit všechna prostředí... Ano, bylo tam spousta scén navíc kvůli přestavbám a ne všechny tam nezbytně musely být,nicméně spousta jich bylo úžasných. Místy se to předlohy drželo až křečovitě a ke konci se to naopak místy vydalo jinou cestou. Ale jako celek mě to nesmírně pobavilo a pozitivní pocit převážil.
Kiki3 80 %
15.9.2021 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Divadelní inscenace nabízí dost podobného s filmem (hudební "pískavý" motiv, repliky), zároveň několik novinek (zmodernizované hudební aranžmá, nové skladby, překvapivé charakterové dějové linky), že stojí za to divadlo navštívit.
Industriální atmosféra z filmu je skvěle zvládnutá "svléknutím" backstage a jednoduchými scénickými zkratkami-podobně jako v 80. letech-maximalizace minima materiálu k dispozici.
Postava Helenky se povedla: její snahy o vztah s Mírou a hledání lásky jsou někdy opravdu dojemné:)
Industriální atmosféra z filmu je skvěle zvládnutá "svléknutím" backstage a jednoduchými scénickými zkratkami-podobně jako v 80. letech-maximalizace minima materiálu k dispozici.
Postava Helenky se povedla: její snahy o vztah s Mírou a hledání lásky jsou někdy opravdu dojemné:)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(4.9.2021)
Kultovní rytmikál z roku 1991 ožívá na divadelních prknech. V premiérách 15. a 16. září se Kouř autorů Tomáše Vorla, Lumíra Tučka a Michala Vícha představí v divadelní adaptaci a režii Šimona Cabana v Divadle Na Fidlovačce. Kouř je zásadním počinem Pražské Pětky, spojil se tu režisér Tomáš Vorel s hlavní postavou recitační skupiny Vpřed Lumírem Tučkem a spolu s vynikajícími herci stvořili jedinečnou poetiku prolínání vážného s nevážným, ironie s obdivem, reality s bizarností, skutečnosti s absurditou. Jako nejlepší způsob, jak oslavit třicátiny této kultovky, tedy dochází k jejímu převedení na jeviště...
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.