Divadlo Na Maninách
Hra se smrtí >>
libreto a texty písní: Jan Batysta
hudba: Vojtěch Adamčík
Doktor Faust
Premiéra: 22.9.2022 | KVArt Production
Podle Johanna Wolfganga Goetha, Christophera Marlowa a dalších předloh. Výprava: Patrik Holík. Choreografie: Petra Parvoničová. Dirigenti: Vojtěch Adamčík, Martin Peschík. Dramaturgie a režie: David Cody.
Tomáš Trapl / Zbyněk Fric, Nikola Ciprová / Eliška Ochmanová / Markéta Pešková, Ladislav Korbel / Viktor Aaron, Natálie Grossová / Marianna Polyáková / Lenka Stejskalová / Natálie Němcová (understudy), Lukáš Randák / Filip Antonio / Jakub Mauer, Dita Hořínková / Marie Šlehoferová, Kateřina Herčíková / Monika Sommerová / Kateřina Michejdová, Nikola Blažejová / Magdalena Froňková / Dagmar Hladíková / Amélie Lavaud / Natálie Němcová / Leila Selysccheva / Jana Štěpánková / Viktorie Tandlerová / Natálie Vyhlídalová, Viktor Aaron / Ondřej Bláha / Vojtěch Placek / Patrik Plešinger / Vojtěch Řehák / Adam Škandera / Jiří Šup...
Autorský muzikál, jehož příběh vychází z Goetheho tragédie o středověkém německém učenci, který vyměnil svou duši za slávu, bohatství a mládí. Ten si na začátku příběhu žalostně uvědomuje, že zestárl, aniž by dosáhl skutečného poznání, proslulosti nebo nashromáždil majetek. Mefistofeles mu nabízí, že za upsání jeho duše ho omladí a splní mu jeho přání. Uvědomuje si ale Doktor Faust skutečnou cenu obchodu?
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Uživatelské blogy
Veřejná generálka 14.9. 2022 | LuMa
Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (31)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 40 %
28.9.2022 | 2973 hodnocení
+ souhlasím
Rozporuplné pocity. Tvůrcům nelze upřít snahu, na celku totiž bylo znát, že si s inscenací dali opravdu hodně práce. Ovšem redukovat ve finále příběh Fausta, třebaže se jedná o muzikál, na pouhou lovestory, je dle mého názoru zbytečné. Hudba V. Adamčíka chvílemi zaujme, chvílemi naopak melodie připomenou jiné muzikálové hity. Z obsazení mě zaujali oba Mefistofelé L. Korbel a N. Ciprová, přesvědčivý výkon odvedli též T. Trapl a L. Randák. Oceňuji též živý orchestr.
Iva Bryndová 30 %
25.9.2022 | 416 hodnocení
+ souhlasím
Tento "muzikál" se se mnou bohužel nepotkal. Hudba neurazí, nenadchne, pouze až příliš často připomíná jiné kusy českých muzikálů. Stejné je to, pokud jde o scénu, kostýmy, či slabší choreografii (v jejím případě zvlášť v porovnání s nedávným Biografem láska stejné choreografky). Bohužel příliš neoslní ani libreto a texty písní. Zaujme několik sólových výkonů: L.Korbel, L.Randák, T.Trapl (ačkoli ten je stejný jako v mnoha předchozích rolích), ovšem celkově jde o dílo vycházející z tradice pražských "muzikálů" typu Golem, Galileo (2019), Kat Mydlář, Mefisto atp. (za které je volně zaměnitelné), nenabízející vůbec nic nového.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Teejaa 40 %
1.2.2023 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Nemastné, neslané, neurazí, nenadchne. Příšerné prostory (venkovní i vnitřní) Divadla Na Maninách vůbec ničemu nepomáhají. Začátek provázelo zdržování na pokladně, velká fronta ještě v čase začátku představení. 20% za živý orchestr, to je skoro vždy jen ku prospěchu věci, 10% za skvělou Kateřinou Herčíkovou, 10% za zbylou snahu všech a za jednu zapamatovatelnou, náročnou a velmi dobře zvládnutou píseň (Sabat).
Čiko 30 %
29.9.2022 | 923 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Toto hodnocení píšu záměrně až po nějaké době, protože jsem ten zážitek musel vstřebat. Rozhodně je tam patrná snaha, nicméně jsou tam vidět i limity, které inscenační tým má.
Hudba a děj jsou až příliš sladkobolné. Vlastně i ten převážně červený light design. Lacině působí také kostýmy a úmorné je sledovat, že nemá taneční company dost místa na jevišti k tomu, aby to tam pořádně rozbalila.
Herecky ne příliš zajímavé, přesvědčivý byl hlavně L. Korbel, ostatní místy.
Myslím, že inscenační tým i diváci si slibovali od tohoto muzikálu víc.
Hudba a děj jsou až příliš sladkobolné. Vlastně i ten převážně červený light design. Lacině působí také kostýmy a úmorné je sledovat, že nemá taneční company dost místa na jevišti k tomu, aby to tam pořádně rozbalila.
Herecky ne příliš zajímavé, přesvědčivý byl hlavně L. Korbel, ostatní místy.
Myslím, že inscenační tým i diváci si slibovali od tohoto muzikálu víc.
Respondent 60 %
28.9.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Samo uvedení DF působí tak trochu jako zjevení. Málo známí autoři se pustili na tenký led se stokrát zpracovaným tématem a v konkurenci s Mefistem v Hybernii. Živá hudba dobře šlape, je melodická, byť někde nějaký ten tón něco připomíná. Libreto je málo propracované a "faustologové" ho nejspíš zatratí. Jednoduchou scénu, choreografii i kostýmy dokresluje nasvícení a líčení. Oba Faustové (Trapl, Fric) jsou každý po svém dokonalí, skvělí jsou i pekelníci Korbel, Aaron, Ciprová, v roli Markétky Polyáková, Grossová, jako Jindřich L. Randák a další. Viděno na generálkách, s ještě ďábelským zvukem. Doporučuji.
Seviper121 90 %
26.9.2022 | 7 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Já musím říct, že jsem byla upřímně nadšená. Možná v muzikálovém díle hledám něco jiného než většina tady, ale kostýmy ani scéna mne ničím neurazily, vůbec jsem s nimi neměla problém. Především mne zaujalo rockové ladění muzikálu, nasazení a skvělé výkony účinkujících. Nejvíce oslovila Elis Ochmanová ztvárňující ženskou podobu Mefistofela, která zaujala jak dokonalým zpěvem, tak herectvím. Pozadu nezůstala úchvatná Kateřina Herčíková, ač má její role podstatně méně prostoru. Za zmínku určitě stojí výkon Tomáše Trapla, skvělé Dity Hořínkové, ale i Lenky Stejskalové a Jakuba Mauera, kteří pro mne byli zcela novými tvářemi, ale mile překvapili.
SKP 90 %
26.9.2022 | 6 hodnocení
+ souhlasím
I přes omezené možnosti divadla se povedlo vytřískat maximum. Nasvícení je skvělé, kulisy a kostýmy trochu skromnější, ale také v celku pěkné. Místy mírně naivní děj kompenzuje skvělá hudba. Zajímavá je forma pojetí Mefistofela. Jako Mefistka si zaslouží vyzdvihnout Elis Ochmanová podávající excelentní výkon. Ve stejné roli mile překvapí také Markéta Pešková. Lukáš Randák podává standartně skvělý výkon, stejně tak Marianna Polyáková. Za zmínku také stojí Kateřina Hečíkova, coby čarodějka a Dita Hořínková v roli matky, která roli podává jako kdyby jí byla psaná přímo na tělo a její hlas. Obě role bohužel nemají v představení příliš prostoru.
Žíža 70 %
26.9.2022 | 69 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Obdivuji odvahu a buldočí nasazení, se kterým šli autoři za realizací svého snu. Přeci jen v současné době jít do nového projektu v malém (a relativně neznámém) divadle, a to včetně živé hudby, zaslouží obdiv. Myslíme si, že každý dal do tohoto muzikálu maximum a výsledek působí velmi dobře.
Excelentní byla Marianna Polyaková jako Markétka, skvělí Mefistové Korbel s Peškovou i Zbyněk Fric coby Faust (ale těšíme se i na ostatní alternace).
Kulisy jsou podány řekněme střídmě, ale přesto plně dostačují.
Díky naší první řadě můžeme vyzvednout skvělou práci maskérny (Karou Weill a spol.)
Výtka asi u zvučení- časté výpadky.
Excelentní byla Marianna Polyaková jako Markétka, skvělí Mefistové Korbel s Peškovou i Zbyněk Fric coby Faust (ale těšíme se i na ostatní alternace).
Kulisy jsou podány řekněme střídmě, ale přesto plně dostačují.
Díky naší první řadě můžeme vyzvednout skvělou práci maskérny (Karou Weill a spol.)
Výtka asi u zvučení- časté výpadky.
DivadelniFan 80 %
24.9.2022 | 291 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Možnosti tohoto divadla jsou omezené, ale všichni dělají maximum pro skvělý zážitek a vesměs se jim to daří. Rozhodně toto dílo vybočuje z pražského muzikálového průměru. Hudebně je dílo pestré a melodie se krásně poslouchají, výprava a kostýmy v rámci možností divadla. Výkony - tradičně výtečný Z. Fric, pěvecky skvělá N. Grossová, herecky špičkový F. Antonio (pěvecké rezervy zde člověk odpustí) a dvojice "ďáblů" ovládla celé jeviště každým svým příchodem. V. Aaron vládl slovem (perfektní herectví), N. Ciprová gesty a mimikou. Pěvecky výraznější byla druhá jmenovaná, první jmenovaný má v písních své lepší i slabší chvilky.
Za mě ano!
Za mě ano!
PéEf 20 %
24.9.2022 | 10 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Naivní a nedramatické pásmo tam, kde by u Fausta člověk očekával libreto. Velice špatná režie a výkony neherců. Hudebně má Faust atributy velkého muzikálu, jednotlivé písně dokážou i zaujmout, jako sólo Markétky, kde však jinak plochost její postavy vše zabíjí, nebo duet mladého a starého Fausta. Jinak velká bída a amaterismus.
P. S. Tvůrci a jejich spřízněnci, kteří zde účelově zakládají nové profily a vyrovnávají hodnocení, by se mohli stydět.
P. S. Tvůrci a jejich spřízněnci, kteří zde účelově zakládají nové profily a vyrovnávají hodnocení, by se mohli stydět.
MartinRadi 80 %
23.9.2022 | 14 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Co se hudby týče, není to žádný zázrak, ale přítomnost živé kapely je jasným ukazatelem,že autoři chtějí dělat poctivé divadlo. Kostýmy a kulisy skutečně působí lacině, ale holt ne všichni mají obrovské dotace a nebo velké sponzory. Tenhle muzikál dělají lidi srdcem a je to prostě znát. V obsazení se najdou nejen slavná jména, ale naštěstí i skvělé hlasy. E.Ochmanová a N.Grossová jsou technicky dokonalé,skvělý výkon podává trochu nevyužitá K.Herčíková a hvězdou představení je L.Korbel. F.Antonio se hlasově trápil a patrně se nemohl dostat do správné herecké pohody. T.Trapl se předvedl ve své klasické poloze a nezklamal. Každopádně doporučuji.
Madamkriticka 10 %
19.9.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Začnu od produkce.Na premiéru ještě 14 dnů před ní bylo v prodeji 50% vstupenek.Už to působí jako uvedení céčkového díla.Divadelní prostor je hrozný.Nejslabší místo pak má zvuk.Kostýmy jako u muzikálu Robinson Crusoe,jsou tou nejlevnější produkcí - jako z karnevalové půjčovny.Obávám se,že ani pokus o obsazení muzikálových hvězd,dílo neposune výš.Autoři nepřináší vůbec nic nového,autorského.Vše je slátanina všech možných šablon,včetně scény,režie,hudby.Příběh všem známý,i obsazení muže a ženy do role Mefista bylo použito mnohokrát.Muzikál vám nepřinese nic krom pár jednotlivých výkonů sólistů, kterým účinkování ve Faustovi spíš uškodí.
Rejpalka 20 %
18.9.2022 | 178 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Tak do toho zase vnesu trochu reality. Původní hudba celkem slušná, ale nezapamatovatelná, zkušení muzikáloví harcovníci uslyší nejednu inspiraci v českém i zahraničním muzikálu. Texty klasická hagenovština. Kostýmy vypadaly jak kdyby je šili studenti střední školy ze zbytků prostěradel, speciálně kostýmy těch spermií nebo co to bylo. Choreografie asi jen pro posouvání kulis. Zaujaly alespoň výkony Lukáše Randáka, Natálie Grossové a Viktora Aarona. Trapl stále slušně zpívá, ale všechny svoje role hraje úplně stejně. Jinak do tohoto sklepa, který se nazývá "divadlem" za plnou cenu nikdy.
MartinB 70 %
14.9.2022 | 97 hodnocení
+ souhlasím
(+5)
75 %, viděno 2x/ Temné představení trvá celkem příjemné 2 hodiny. Krásná hudba V. Adamčíka místy opravdu místy dýchá mystikou, libreto a texty J. Batysty jsou plné zajímavých obratů, faktů a hlavně nestojí na místě a pořád posouvají děj (díky za ty dary!). Herci odvádí velmi slušné výkony (za všechny zmíním geniálního L. Korbela a výborné N. Ciprovou a Z. Frice). Vydařená vizuální stránka především ve vzhledu postav. S povděkem kvituju, že scénář nabízí naději a prostor na přemýšlení a nepotřebuje k tomu happyend. Pár hlušších míst by se našlo. Kamenem úrazu a protipólem pozitiva v podobě živého orchestru byl na VG i na repríze zvukař.
RaB 20 %
13.9.2022 | 294 hodnocení
+ souhlasím
Pan autor si řekl o "rezencičku" z veřejné zkoušky...
Největším problémem je zvuk (téměř všem sólistům není pořádně rozumět - to se dá napravit). Co se však napravit nedá a je stěžejní problém je samotná režie - prvoplánová, nepropracovaná, nepřináší nic nového, příběh negraduje. Tak nádherný děj jako je Faust-Mefisto si opravdu zaslouží víc.
Hudba není také něco z čeho by si člověk "sedl na zadek" - krom sólovky Markétky (excelentní M. Polyaková) žádný fakt velký hit.
Avšak - skvělé výkony sólistů - M. Polyaková, M. Pešková a L. Korbel, v jediném čísle též K. Herčíková (a zároveň nejlepším z první půlky - ta je slabá, druhá lepší).
Největším problémem je zvuk (téměř všem sólistům není pořádně rozumět - to se dá napravit). Co se však napravit nedá a je stěžejní problém je samotná režie - prvoplánová, nepropracovaná, nepřináší nic nového, příběh negraduje. Tak nádherný děj jako je Faust-Mefisto si opravdu zaslouží víc.
Hudba není také něco z čeho by si člověk "sedl na zadek" - krom sólovky Markétky (excelentní M. Polyaková) žádný fakt velký hit.
Avšak - skvělé výkony sólistů - M. Polyaková, M. Pešková a L. Korbel, v jediném čísle též K. Herčíková (a zároveň nejlepším z první půlky - ta je slabá, druhá lepší).
Nepopleta 50 %
24.10.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Vlastní divadlo je hrůza, ale hodnotit tohle představení neumím ani kladně ani záporně. Představitelé se snaží, ale je to málo, když nemáte z čeho. Učarovala mi jen Natalie Grossová, kterou normálně nemůžu, její herecký kolega jí moc nepodrží, chtělo by to dozrát. Jinak nemastný, nestane kousek.
Irča16 100 %
30.9.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé výkony Viktora Aarona i Lukáše Randáka, krásná hudba i choreografie.
Dopodnad 90 %
26.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Přijel jsem, viděl jsem, nadchnul jsem se. Vysoká profesionalita mladých tvůrců. Živý orchestr-bomba. Náročné pěvecké i pohybové pasáže. Skvělá choreografie. Maskéři se vytáhli. Přeji tvůrcům a celému souboru mnoho stejně nadšených a uznalých diváků a plná hlediště.
Bastien 80 %
26.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Hodnotit tento muzikál podle scény, kvality zvuku, kulis, kostýmů, nebo dokonce podle foyer divadla, by bylo, po mém soudu, velkým nepochopením celého kontextu a hlavně zaslepením sama sebe, před podstatou tohoto díla. Tohle nejsou cesty a obezličky, kterými Faust proniká k srdcím lidí, kteří ve stoje aplaudovali na premiéře. Faust k člověku hovoří přímo. A když píšu slovo Faust, myslím pevně sevřenou partu nadšených muzikantů a hlavně přátel, kteří se snaží vytvořit pro vás ten nejupřímnější zážitek. Rozplétají před vámi příběh, ve kterém si každý z nás našel kus sebe a svého osudu. Své lásky, své nemocné blízké, svůj souboj s nevědomostí.
Silona 80 %
26.9.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
V celku povedený muzikál s chytlavou hudbou, která se umí dostat pod kůži. Po porovnání více alternací nutno říci, že roli Mefistky zcela ovládla Elis Ochmanová, která v roli neskutečně baví jak pěvecky tak po stránce herecké. Z dalších výkonů stojí za vypíchnutí Lenka Stejskalová a Kateřina Herčíková. Co stojí za zmínku je také krásný lightdesign, který dokresluje atmosféru celého muzikálu.
MNK 90 %
26.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Duo Adamčík Batysta-že by se na českém muzikálovém nebi začala opět rodit kvalitní původní tvorba? To si žádá podporu. Myslím, že divadlo ze svých podmínek vydalo maximum. Zvuk může zamrzet, ale v této rovině se dá mnohé napravit. Co se týče hudby a texty písní napadá mne slovo souznění. Určitě bych našel několik chytlavých písní. Nic proti kostýmům. V jednoduchosti je krása. N. Ciprová skvěle ve své roli vyzdvihla ženský segment a přinesla do díla trocha sexappealu. U Fausta jsem se nenudil. Děj se vyvíjel a posouval. Nenudila hudba, texty ani zpěv. Nezaznamenal jsem žádný slabý kousek. Mělo to odpich a probouzelo emoce. Palec nahoru.
Aneta07 90 %
25.9.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Muzikál jsem si moc užila. Dílo je hravé, originální, ať už kostýmy, tak scéna podtrhují celkovou temnou atmosféru a vtáhnou člověka do děje. Samotné výkony herců mě také moc mile překvapily. Kromě známých herců, jako je Tomáš Trapl nebo Lukáš Randák, stojí za vyzdvihnutí určitě Viktor Aaron v roli Mefista nebo Lenka Stejskalová v roli Markétky, při jejíž sólové písni člověk cítil zoufalství, které její postava právě prožívala, jako by se dělo jemu samotnému. Kromě hlavních herců odvedla skvělou práci také celá company. Bylo až neuvěřitelné, jak čistě všichni zpívali a za celou dobu člověk neslyšel ani falešný čtvrt tón. Skvělá práce.
JaroslavaK 90 %
25.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Od prvního momentu zaujala hudba Vojtěcha Adamčíka. Muzikál je hudebně prokomponovaný, opakují se témata daných postav. Konečně žádný "písničkál". Texty jsou občas krkolomné, ale neurazí. Scéna je chudší, tmavá, ale světelný design ji dokrášlil. Zajímavá režie, náročné choreografie, efektní kostýmy a masky. Poslechla jsem si CD s nádhernou aranží, ovšem zvuk divadla spoustu nástrojů "sežral". Je to škoda. Nejvíce mě zaujal výkon Mefistky Nikoly Ciprové. Jistě má v muzikálovém světě velkou budoucnost. Její silný hlas převálcoval všechna známá jména. Perfektní zpěv, činohra, mimika i pohyb. Doufám, že ji brzy uvidím i v jiných inscenacích.
Lukasfoto 80 %
19.9.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Hudba pana Adamčíka není nic moc. Cením snahu něco vytvořit, ale nikdo si z toho asi na zadek nesedne. Je to hudba splácaná z různých žánrů. Škoda.
Scéna je hezká, chtělo to víc efektů.
Výkony jedinečné. Trapl a Grossová, excelentní a snaží se z toho vydolovat maximum. K nim se v druhé půlce přidává Lukáš Randák. Viktor Aron slabší průměr a to samé lze říct o Nikol Ciprové. Taneční čísla jsou výborná a dobře zpracované předělávání kulis.
Nejhorší je zvukař!!!
Hodnotit prostor divadla a díky tomu srážet procenta mi přijde ubohé. Cení se přece snaha něco pro diváky udělat, přinést něco nového a to se divadlu podařilo.
Scéna je hezká, chtělo to víc efektů.
Výkony jedinečné. Trapl a Grossová, excelentní a snaží se z toho vydolovat maximum. K nim se v druhé půlce přidává Lukáš Randák. Viktor Aron slabší průměr a to samé lze říct o Nikol Ciprové. Taneční čísla jsou výborná a dobře zpracované předělávání kulis.
Nejhorší je zvukař!!!
Hodnotit prostor divadla a díky tomu srážet procenta mi přijde ubohé. Cení se přece snaha něco pro diváky udělat, přinést něco nového a to se divadlu podařilo.
Teejaa 40 %
1.2.2023 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Nemastné, neslané, neurazí, nenadchne. Příšerné prostory (venkovní i vnitřní) Divadla Na Maninách vůbec ničemu nepomáhají. Začátek provázelo zdržování na pokladně, velká fronta ještě v čase začátku představení. 20% za živý orchestr, to je skoro vždy jen ku prospěchu věci, 10% za skvělou Kateřinou Herčíkovou, 10% za zbylou snahu všech a za jednu zapamatovatelnou, náročnou a velmi dobře zvládnutou píseň (Sabat).
Nepopleta 50 %
24.10.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Vlastní divadlo je hrůza, ale hodnotit tohle představení neumím ani kladně ani záporně. Představitelé se snaží, ale je to málo, když nemáte z čeho. Učarovala mi jen Natalie Grossová, kterou normálně nemůžu, její herecký kolega jí moc nepodrží, chtělo by to dozrát. Jinak nemastný, nestane kousek.
Irča16 100 %
30.9.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé výkony Viktora Aarona i Lukáše Randáka, krásná hudba i choreografie.
Čiko 30 %
29.9.2022 | 923 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Toto hodnocení píšu záměrně až po nějaké době, protože jsem ten zážitek musel vstřebat. Rozhodně je tam patrná snaha, nicméně jsou tam vidět i limity, které inscenační tým má.
Hudba a děj jsou až příliš sladkobolné. Vlastně i ten převážně červený light design. Lacině působí také kostýmy a úmorné je sledovat, že nemá taneční company dost místa na jevišti k tomu, aby to tam pořádně rozbalila.
Herecky ne příliš zajímavé, přesvědčivý byl hlavně L. Korbel, ostatní místy.
Myslím, že inscenační tým i diváci si slibovali od tohoto muzikálu víc.
Hudba a děj jsou až příliš sladkobolné. Vlastně i ten převážně červený light design. Lacině působí také kostýmy a úmorné je sledovat, že nemá taneční company dost místa na jevišti k tomu, aby to tam pořádně rozbalila.
Herecky ne příliš zajímavé, přesvědčivý byl hlavně L. Korbel, ostatní místy.
Myslím, že inscenační tým i diváci si slibovali od tohoto muzikálu víc.
Respondent 60 %
28.9.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Samo uvedení DF působí tak trochu jako zjevení. Málo známí autoři se pustili na tenký led se stokrát zpracovaným tématem a v konkurenci s Mefistem v Hybernii. Živá hudba dobře šlape, je melodická, byť někde nějaký ten tón něco připomíná. Libreto je málo propracované a "faustologové" ho nejspíš zatratí. Jednoduchou scénu, choreografii i kostýmy dokresluje nasvícení a líčení. Oba Faustové (Trapl, Fric) jsou každý po svém dokonalí, skvělí jsou i pekelníci Korbel, Aaron, Ciprová, v roli Markétky Polyáková, Grossová, jako Jindřich L. Randák a další. Viděno na generálkách, s ještě ďábelským zvukem. Doporučuji.
Dopodnad 90 %
26.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Přijel jsem, viděl jsem, nadchnul jsem se. Vysoká profesionalita mladých tvůrců. Živý orchestr-bomba. Náročné pěvecké i pohybové pasáže. Skvělá choreografie. Maskéři se vytáhli. Přeji tvůrcům a celému souboru mnoho stejně nadšených a uznalých diváků a plná hlediště.
Seviper121 90 %
26.9.2022 | 7 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Já musím říct, že jsem byla upřímně nadšená. Možná v muzikálovém díle hledám něco jiného než většina tady, ale kostýmy ani scéna mne ničím neurazily, vůbec jsem s nimi neměla problém. Především mne zaujalo rockové ladění muzikálu, nasazení a skvělé výkony účinkujících. Nejvíce oslovila Elis Ochmanová ztvárňující ženskou podobu Mefistofela, která zaujala jak dokonalým zpěvem, tak herectvím. Pozadu nezůstala úchvatná Kateřina Herčíková, ač má její role podstatně méně prostoru. Za zmínku určitě stojí výkon Tomáše Trapla, skvělé Dity Hořínkové, ale i Lenky Stejskalové a Jakuba Mauera, kteří pro mne byli zcela novými tvářemi, ale mile překvapili.
SKP 90 %
26.9.2022 | 6 hodnocení
+ souhlasím
I přes omezené možnosti divadla se povedlo vytřískat maximum. Nasvícení je skvělé, kulisy a kostýmy trochu skromnější, ale také v celku pěkné. Místy mírně naivní děj kompenzuje skvělá hudba. Zajímavá je forma pojetí Mefistofela. Jako Mefistka si zaslouží vyzdvihnout Elis Ochmanová podávající excelentní výkon. Ve stejné roli mile překvapí také Markéta Pešková. Lukáš Randák podává standartně skvělý výkon, stejně tak Marianna Polyáková. Za zmínku také stojí Kateřina Hečíkova, coby čarodějka a Dita Hořínková v roli matky, která roli podává jako kdyby jí byla psaná přímo na tělo a její hlas. Obě role bohužel nemají v představení příliš prostoru.
Žíža 70 %
26.9.2022 | 69 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Obdivuji odvahu a buldočí nasazení, se kterým šli autoři za realizací svého snu. Přeci jen v současné době jít do nového projektu v malém (a relativně neznámém) divadle, a to včetně živé hudby, zaslouží obdiv. Myslíme si, že každý dal do tohoto muzikálu maximum a výsledek působí velmi dobře.
Excelentní byla Marianna Polyaková jako Markétka, skvělí Mefistové Korbel s Peškovou i Zbyněk Fric coby Faust (ale těšíme se i na ostatní alternace).
Kulisy jsou podány řekněme střídmě, ale přesto plně dostačují.
Díky naší první řadě můžeme vyzvednout skvělou práci maskérny (Karou Weill a spol.)
Výtka asi u zvučení- časté výpadky.
Excelentní byla Marianna Polyaková jako Markétka, skvělí Mefistové Korbel s Peškovou i Zbyněk Fric coby Faust (ale těšíme se i na ostatní alternace).
Kulisy jsou podány řekněme střídmě, ale přesto plně dostačují.
Díky naší první řadě můžeme vyzvednout skvělou práci maskérny (Karou Weill a spol.)
Výtka asi u zvučení- časté výpadky.
Bastien 80 %
26.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Hodnotit tento muzikál podle scény, kvality zvuku, kulis, kostýmů, nebo dokonce podle foyer divadla, by bylo, po mém soudu, velkým nepochopením celého kontextu a hlavně zaslepením sama sebe, před podstatou tohoto díla. Tohle nejsou cesty a obezličky, kterými Faust proniká k srdcím lidí, kteří ve stoje aplaudovali na premiéře. Faust k člověku hovoří přímo. A když píšu slovo Faust, myslím pevně sevřenou partu nadšených muzikantů a hlavně přátel, kteří se snaží vytvořit pro vás ten nejupřímnější zážitek. Rozplétají před vámi příběh, ve kterém si každý z nás našel kus sebe a svého osudu. Své lásky, své nemocné blízké, svůj souboj s nevědomostí.
Silona 80 %
26.9.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
V celku povedený muzikál s chytlavou hudbou, která se umí dostat pod kůži. Po porovnání více alternací nutno říci, že roli Mefistky zcela ovládla Elis Ochmanová, která v roli neskutečně baví jak pěvecky tak po stránce herecké. Z dalších výkonů stojí za vypíchnutí Lenka Stejskalová a Kateřina Herčíková. Co stojí za zmínku je také krásný lightdesign, který dokresluje atmosféru celého muzikálu.
MNK 90 %
26.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Duo Adamčík Batysta-že by se na českém muzikálovém nebi začala opět rodit kvalitní původní tvorba? To si žádá podporu. Myslím, že divadlo ze svých podmínek vydalo maximum. Zvuk může zamrzet, ale v této rovině se dá mnohé napravit. Co se týče hudby a texty písní napadá mne slovo souznění. Určitě bych našel několik chytlavých písní. Nic proti kostýmům. V jednoduchosti je krása. N. Ciprová skvěle ve své roli vyzdvihla ženský segment a přinesla do díla trocha sexappealu. U Fausta jsem se nenudil. Děj se vyvíjel a posouval. Nenudila hudba, texty ani zpěv. Nezaznamenal jsem žádný slabý kousek. Mělo to odpich a probouzelo emoce. Palec nahoru.
Aneta07 90 %
25.9.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Muzikál jsem si moc užila. Dílo je hravé, originální, ať už kostýmy, tak scéna podtrhují celkovou temnou atmosféru a vtáhnou člověka do děje. Samotné výkony herců mě také moc mile překvapily. Kromě známých herců, jako je Tomáš Trapl nebo Lukáš Randák, stojí za vyzdvihnutí určitě Viktor Aaron v roli Mefista nebo Lenka Stejskalová v roli Markétky, při jejíž sólové písni člověk cítil zoufalství, které její postava právě prožívala, jako by se dělo jemu samotnému. Kromě hlavních herců odvedla skvělou práci také celá company. Bylo až neuvěřitelné, jak čistě všichni zpívali a za celou dobu člověk neslyšel ani falešný čtvrt tón. Skvělá práce.
JaroslavaK 90 %
25.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Od prvního momentu zaujala hudba Vojtěcha Adamčíka. Muzikál je hudebně prokomponovaný, opakují se témata daných postav. Konečně žádný "písničkál". Texty jsou občas krkolomné, ale neurazí. Scéna je chudší, tmavá, ale světelný design ji dokrášlil. Zajímavá režie, náročné choreografie, efektní kostýmy a masky. Poslechla jsem si CD s nádhernou aranží, ovšem zvuk divadla spoustu nástrojů "sežral". Je to škoda. Nejvíce mě zaujal výkon Mefistky Nikoly Ciprové. Jistě má v muzikálovém světě velkou budoucnost. Její silný hlas převálcoval všechna známá jména. Perfektní zpěv, činohra, mimika i pohyb. Doufám, že ji brzy uvidím i v jiných inscenacích.
DivadelniFan 80 %
24.9.2022 | 291 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Možnosti tohoto divadla jsou omezené, ale všichni dělají maximum pro skvělý zážitek a vesměs se jim to daří. Rozhodně toto dílo vybočuje z pražského muzikálového průměru. Hudebně je dílo pestré a melodie se krásně poslouchají, výprava a kostýmy v rámci možností divadla. Výkony - tradičně výtečný Z. Fric, pěvecky skvělá N. Grossová, herecky špičkový F. Antonio (pěvecké rezervy zde člověk odpustí) a dvojice "ďáblů" ovládla celé jeviště každým svým příchodem. V. Aaron vládl slovem (perfektní herectví), N. Ciprová gesty a mimikou. Pěvecky výraznější byla druhá jmenovaná, první jmenovaný má v písních své lepší i slabší chvilky.
Za mě ano!
Za mě ano!
PéEf 20 %
24.9.2022 | 10 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Naivní a nedramatické pásmo tam, kde by u Fausta člověk očekával libreto. Velice špatná režie a výkony neherců. Hudebně má Faust atributy velkého muzikálu, jednotlivé písně dokážou i zaujmout, jako sólo Markétky, kde však jinak plochost její postavy vše zabíjí, nebo duet mladého a starého Fausta. Jinak velká bída a amaterismus.
P. S. Tvůrci a jejich spřízněnci, kteří zde účelově zakládají nové profily a vyrovnávají hodnocení, by se mohli stydět.
P. S. Tvůrci a jejich spřízněnci, kteří zde účelově zakládají nové profily a vyrovnávají hodnocení, by se mohli stydět.
MartinRadi 80 %
23.9.2022 | 14 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Co se hudby týče, není to žádný zázrak, ale přítomnost živé kapely je jasným ukazatelem,že autoři chtějí dělat poctivé divadlo. Kostýmy a kulisy skutečně působí lacině, ale holt ne všichni mají obrovské dotace a nebo velké sponzory. Tenhle muzikál dělají lidi srdcem a je to prostě znát. V obsazení se najdou nejen slavná jména, ale naštěstí i skvělé hlasy. E.Ochmanová a N.Grossová jsou technicky dokonalé,skvělý výkon podává trochu nevyužitá K.Herčíková a hvězdou představení je L.Korbel. F.Antonio se hlasově trápil a patrně se nemohl dostat do správné herecké pohody. T.Trapl se předvedl ve své klasické poloze a nezklamal. Každopádně doporučuji.
Lukasfoto 80 %
19.9.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Hudba pana Adamčíka není nic moc. Cením snahu něco vytvořit, ale nikdo si z toho asi na zadek nesedne. Je to hudba splácaná z různých žánrů. Škoda.
Scéna je hezká, chtělo to víc efektů.
Výkony jedinečné. Trapl a Grossová, excelentní a snaží se z toho vydolovat maximum. K nim se v druhé půlce přidává Lukáš Randák. Viktor Aron slabší průměr a to samé lze říct o Nikol Ciprové. Taneční čísla jsou výborná a dobře zpracované předělávání kulis.
Nejhorší je zvukař!!!
Hodnotit prostor divadla a díky tomu srážet procenta mi přijde ubohé. Cení se přece snaha něco pro diváky udělat, přinést něco nového a to se divadlu podařilo.
Scéna je hezká, chtělo to víc efektů.
Výkony jedinečné. Trapl a Grossová, excelentní a snaží se z toho vydolovat maximum. K nim se v druhé půlce přidává Lukáš Randák. Viktor Aron slabší průměr a to samé lze říct o Nikol Ciprové. Taneční čísla jsou výborná a dobře zpracované předělávání kulis.
Nejhorší je zvukař!!!
Hodnotit prostor divadla a díky tomu srážet procenta mi přijde ubohé. Cení se přece snaha něco pro diváky udělat, přinést něco nového a to se divadlu podařilo.
Madamkriticka 10 %
19.9.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Začnu od produkce.Na premiéru ještě 14 dnů před ní bylo v prodeji 50% vstupenek.Už to působí jako uvedení céčkového díla.Divadelní prostor je hrozný.Nejslabší místo pak má zvuk.Kostýmy jako u muzikálu Robinson Crusoe,jsou tou nejlevnější produkcí - jako z karnevalové půjčovny.Obávám se,že ani pokus o obsazení muzikálových hvězd,dílo neposune výš.Autoři nepřináší vůbec nic nového,autorského.Vše je slátanina všech možných šablon,včetně scény,režie,hudby.Příběh všem známý,i obsazení muže a ženy do role Mefista bylo použito mnohokrát.Muzikál vám nepřinese nic krom pár jednotlivých výkonů sólistů, kterým účinkování ve Faustovi spíš uškodí.
Rejpalka 20 %
18.9.2022 | 178 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Tak do toho zase vnesu trochu reality. Původní hudba celkem slušná, ale nezapamatovatelná, zkušení muzikáloví harcovníci uslyší nejednu inspiraci v českém i zahraničním muzikálu. Texty klasická hagenovština. Kostýmy vypadaly jak kdyby je šili studenti střední školy ze zbytků prostěradel, speciálně kostýmy těch spermií nebo co to bylo. Choreografie asi jen pro posouvání kulis. Zaujaly alespoň výkony Lukáše Randáka, Natálie Grossové a Viktora Aarona. Trapl stále slušně zpívá, ale všechny svoje role hraje úplně stejně. Jinak do tohoto sklepa, který se nazývá "divadlem" za plnou cenu nikdy.
MartinB 70 %
14.9.2022 | 97 hodnocení
+ souhlasím
(+5)
75 %, viděno 2x/ Temné představení trvá celkem příjemné 2 hodiny. Krásná hudba V. Adamčíka místy opravdu místy dýchá mystikou, libreto a texty J. Batysty jsou plné zajímavých obratů, faktů a hlavně nestojí na místě a pořád posouvají děj (díky za ty dary!). Herci odvádí velmi slušné výkony (za všechny zmíním geniálního L. Korbela a výborné N. Ciprovou a Z. Frice). Vydařená vizuální stránka především ve vzhledu postav. S povděkem kvituju, že scénář nabízí naději a prostor na přemýšlení a nepotřebuje k tomu happyend. Pár hlušších míst by se našlo. Kamenem úrazu a protipólem pozitiva v podobě živého orchestru byl na VG i na repríze zvukař.
RaB 20 %
13.9.2022 | 294 hodnocení
+ souhlasím
Pan autor si řekl o "rezencičku" z veřejné zkoušky...
Největším problémem je zvuk (téměř všem sólistům není pořádně rozumět - to se dá napravit). Co se však napravit nedá a je stěžejní problém je samotná režie - prvoplánová, nepropracovaná, nepřináší nic nového, příběh negraduje. Tak nádherný děj jako je Faust-Mefisto si opravdu zaslouží víc.
Hudba není také něco z čeho by si člověk "sedl na zadek" - krom sólovky Markétky (excelentní M. Polyaková) žádný fakt velký hit.
Avšak - skvělé výkony sólistů - M. Polyaková, M. Pešková a L. Korbel, v jediném čísle též K. Herčíková (a zároveň nejlepším z první půlky - ta je slabá, druhá lepší).
Největším problémem je zvuk (téměř všem sólistům není pořádně rozumět - to se dá napravit). Co se však napravit nedá a je stěžejní problém je samotná režie - prvoplánová, nepropracovaná, nepřináší nic nového, příběh negraduje. Tak nádherný děj jako je Faust-Mefisto si opravdu zaslouží víc.
Hudba není také něco z čeho by si člověk "sedl na zadek" - krom sólovky Markétky (excelentní M. Polyaková) žádný fakt velký hit.
Avšak - skvělé výkony sólistů - M. Polyaková, M. Pešková a L. Korbel, v jediném čísle též K. Herčíková (a zároveň nejlepším z první půlky - ta je slabá, druhá lepší).
Čiko 30 %
29.9.2022 | 923 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Toto hodnocení píšu záměrně až po nějaké době, protože jsem ten zážitek musel vstřebat. Rozhodně je tam patrná snaha, nicméně jsou tam vidět i limity, které inscenační tým má.
Hudba a děj jsou až příliš sladkobolné. Vlastně i ten převážně červený light design. Lacině působí také kostýmy a úmorné je sledovat, že nemá taneční company dost místa na jevišti k tomu, aby to tam pořádně rozbalila.
Herecky ne příliš zajímavé, přesvědčivý byl hlavně L. Korbel, ostatní místy.
Myslím, že inscenační tým i diváci si slibovali od tohoto muzikálu víc.
Hudba a děj jsou až příliš sladkobolné. Vlastně i ten převážně červený light design. Lacině působí také kostýmy a úmorné je sledovat, že nemá taneční company dost místa na jevišti k tomu, aby to tam pořádně rozbalila.
Herecky ne příliš zajímavé, přesvědčivý byl hlavně L. Korbel, ostatní místy.
Myslím, že inscenační tým i diváci si slibovali od tohoto muzikálu víc.
RaB 20 %
13.9.2022 | 294 hodnocení
+ souhlasím
Pan autor si řekl o "rezencičku" z veřejné zkoušky...
Největším problémem je zvuk (téměř všem sólistům není pořádně rozumět - to se dá napravit). Co se však napravit nedá a je stěžejní problém je samotná režie - prvoplánová, nepropracovaná, nepřináší nic nového, příběh negraduje. Tak nádherný děj jako je Faust-Mefisto si opravdu zaslouží víc.
Hudba není také něco z čeho by si člověk "sedl na zadek" - krom sólovky Markétky (excelentní M. Polyaková) žádný fakt velký hit.
Avšak - skvělé výkony sólistů - M. Polyaková, M. Pešková a L. Korbel, v jediném čísle též K. Herčíková (a zároveň nejlepším z první půlky - ta je slabá, druhá lepší).
Největším problémem je zvuk (téměř všem sólistům není pořádně rozumět - to se dá napravit). Co se však napravit nedá a je stěžejní problém je samotná režie - prvoplánová, nepropracovaná, nepřináší nic nového, příběh negraduje. Tak nádherný děj jako je Faust-Mefisto si opravdu zaslouží víc.
Hudba není také něco z čeho by si člověk "sedl na zadek" - krom sólovky Markétky (excelentní M. Polyaková) žádný fakt velký hit.
Avšak - skvělé výkony sólistů - M. Polyaková, M. Pešková a L. Korbel, v jediném čísle též K. Herčíková (a zároveň nejlepším z první půlky - ta je slabá, druhá lepší).
DivadelniFan 80 %
24.9.2022 | 291 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Možnosti tohoto divadla jsou omezené, ale všichni dělají maximum pro skvělý zážitek a vesměs se jim to daří. Rozhodně toto dílo vybočuje z pražského muzikálového průměru. Hudebně je dílo pestré a melodie se krásně poslouchají, výprava a kostýmy v rámci možností divadla. Výkony - tradičně výtečný Z. Fric, pěvecky skvělá N. Grossová, herecky špičkový F. Antonio (pěvecké rezervy zde člověk odpustí) a dvojice "ďáblů" ovládla celé jeviště každým svým příchodem. V. Aaron vládl slovem (perfektní herectví), N. Ciprová gesty a mimikou. Pěvecky výraznější byla druhá jmenovaná, první jmenovaný má v písních své lepší i slabší chvilky.
Za mě ano!
Za mě ano!
Rejpalka 20 %
18.9.2022 | 178 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Tak do toho zase vnesu trochu reality. Původní hudba celkem slušná, ale nezapamatovatelná, zkušení muzikáloví harcovníci uslyší nejednu inspiraci v českém i zahraničním muzikálu. Texty klasická hagenovština. Kostýmy vypadaly jak kdyby je šili studenti střední školy ze zbytků prostěradel, speciálně kostýmy těch spermií nebo co to bylo. Choreografie asi jen pro posouvání kulis. Zaujaly alespoň výkony Lukáše Randáka, Natálie Grossové a Viktora Aarona. Trapl stále slušně zpívá, ale všechny svoje role hraje úplně stejně. Jinak do tohoto sklepa, který se nazývá "divadlem" za plnou cenu nikdy.
MartinB 70 %
14.9.2022 | 97 hodnocení
+ souhlasím
(+5)
75 %, viděno 2x/ Temné představení trvá celkem příjemné 2 hodiny. Krásná hudba V. Adamčíka místy opravdu místy dýchá mystikou, libreto a texty J. Batysty jsou plné zajímavých obratů, faktů a hlavně nestojí na místě a pořád posouvají děj (díky za ty dary!). Herci odvádí velmi slušné výkony (za všechny zmíním geniálního L. Korbela a výborné N. Ciprovou a Z. Frice). Vydařená vizuální stránka především ve vzhledu postav. S povděkem kvituju, že scénář nabízí naději a prostor na přemýšlení a nepotřebuje k tomu happyend. Pár hlušších míst by se našlo. Kamenem úrazu a protipólem pozitiva v podobě živého orchestru byl na VG i na repríze zvukař.
Žíža 70 %
26.9.2022 | 69 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Obdivuji odvahu a buldočí nasazení, se kterým šli autoři za realizací svého snu. Přeci jen v současné době jít do nového projektu v malém (a relativně neznámém) divadle, a to včetně živé hudby, zaslouží obdiv. Myslíme si, že každý dal do tohoto muzikálu maximum a výsledek působí velmi dobře.
Excelentní byla Marianna Polyaková jako Markétka, skvělí Mefistové Korbel s Peškovou i Zbyněk Fric coby Faust (ale těšíme se i na ostatní alternace).
Kulisy jsou podány řekněme střídmě, ale přesto plně dostačují.
Díky naší první řadě můžeme vyzvednout skvělou práci maskérny (Karou Weill a spol.)
Výtka asi u zvučení- časté výpadky.
Excelentní byla Marianna Polyaková jako Markétka, skvělí Mefistové Korbel s Peškovou i Zbyněk Fric coby Faust (ale těšíme se i na ostatní alternace).
Kulisy jsou podány řekněme střídmě, ale přesto plně dostačují.
Díky naší první řadě můžeme vyzvednout skvělou práci maskérny (Karou Weill a spol.)
Výtka asi u zvučení- časté výpadky.
Teejaa 40 %
1.2.2023 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Nemastné, neslané, neurazí, nenadchne. Příšerné prostory (venkovní i vnitřní) Divadla Na Maninách vůbec ničemu nepomáhají. Začátek provázelo zdržování na pokladně, velká fronta ještě v čase začátku představení. 20% za živý orchestr, to je skoro vždy jen ku prospěchu věci, 10% za skvělou Kateřinou Herčíkovou, 10% za zbylou snahu všech a za jednu zapamatovatelnou, náročnou a velmi dobře zvládnutou píseň (Sabat).
MartinRadi 80 %
23.9.2022 | 14 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Co se hudby týče, není to žádný zázrak, ale přítomnost živé kapely je jasným ukazatelem,že autoři chtějí dělat poctivé divadlo. Kostýmy a kulisy skutečně působí lacině, ale holt ne všichni mají obrovské dotace a nebo velké sponzory. Tenhle muzikál dělají lidi srdcem a je to prostě znát. V obsazení se najdou nejen slavná jména, ale naštěstí i skvělé hlasy. E.Ochmanová a N.Grossová jsou technicky dokonalé,skvělý výkon podává trochu nevyužitá K.Herčíková a hvězdou představení je L.Korbel. F.Antonio se hlasově trápil a patrně se nemohl dostat do správné herecké pohody. T.Trapl se předvedl ve své klasické poloze a nezklamal. Každopádně doporučuji.
Respondent 60 %
28.9.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Samo uvedení DF působí tak trochu jako zjevení. Málo známí autoři se pustili na tenký led se stokrát zpracovaným tématem a v konkurenci s Mefistem v Hybernii. Živá hudba dobře šlape, je melodická, byť někde nějaký ten tón něco připomíná. Libreto je málo propracované a "faustologové" ho nejspíš zatratí. Jednoduchou scénu, choreografii i kostýmy dokresluje nasvícení a líčení. Oba Faustové (Trapl, Fric) jsou každý po svém dokonalí, skvělí jsou i pekelníci Korbel, Aaron, Ciprová, v roli Markétky Polyáková, Grossová, jako Jindřich L. Randák a další. Viděno na generálkách, s ještě ďábelským zvukem. Doporučuji.
Madamkriticka 10 %
19.9.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Začnu od produkce.Na premiéru ještě 14 dnů před ní bylo v prodeji 50% vstupenek.Už to působí jako uvedení céčkového díla.Divadelní prostor je hrozný.Nejslabší místo pak má zvuk.Kostýmy jako u muzikálu Robinson Crusoe,jsou tou nejlevnější produkcí - jako z karnevalové půjčovny.Obávám se,že ani pokus o obsazení muzikálových hvězd,dílo neposune výš.Autoři nepřináší vůbec nic nového,autorského.Vše je slátanina všech možných šablon,včetně scény,režie,hudby.Příběh všem známý,i obsazení muže a ženy do role Mefista bylo použito mnohokrát.Muzikál vám nepřinese nic krom pár jednotlivých výkonů sólistů, kterým účinkování ve Faustovi spíš uškodí.
PéEf 20 %
24.9.2022 | 10 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Naivní a nedramatické pásmo tam, kde by u Fausta člověk očekával libreto. Velice špatná režie a výkony neherců. Hudebně má Faust atributy velkého muzikálu, jednotlivé písně dokážou i zaujmout, jako sólo Markétky, kde však jinak plochost její postavy vše zabíjí, nebo duet mladého a starého Fausta. Jinak velká bída a amaterismus.
P. S. Tvůrci a jejich spřízněnci, kteří zde účelově zakládají nové profily a vyrovnávají hodnocení, by se mohli stydět.
P. S. Tvůrci a jejich spřízněnci, kteří zde účelově zakládají nové profily a vyrovnávají hodnocení, by se mohli stydět.
Seviper121 90 %
26.9.2022 | 7 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Já musím říct, že jsem byla upřímně nadšená. Možná v muzikálovém díle hledám něco jiného než většina tady, ale kostýmy ani scéna mne ničím neurazily, vůbec jsem s nimi neměla problém. Především mne zaujalo rockové ladění muzikálu, nasazení a skvělé výkony účinkujících. Nejvíce oslovila Elis Ochmanová ztvárňující ženskou podobu Mefistofela, která zaujala jak dokonalým zpěvem, tak herectvím. Pozadu nezůstala úchvatná Kateřina Herčíková, ač má její role podstatně méně prostoru. Za zmínku určitě stojí výkon Tomáše Trapla, skvělé Dity Hořínkové, ale i Lenky Stejskalové a Jakuba Mauera, kteří pro mne byli zcela novými tvářemi, ale mile překvapili.
SKP 90 %
26.9.2022 | 6 hodnocení
+ souhlasím
I přes omezené možnosti divadla se povedlo vytřískat maximum. Nasvícení je skvělé, kulisy a kostýmy trochu skromnější, ale také v celku pěkné. Místy mírně naivní děj kompenzuje skvělá hudba. Zajímavá je forma pojetí Mefistofela. Jako Mefistka si zaslouží vyzdvihnout Elis Ochmanová podávající excelentní výkon. Ve stejné roli mile překvapí také Markéta Pešková. Lukáš Randák podává standartně skvělý výkon, stejně tak Marianna Polyáková. Za zmínku také stojí Kateřina Hečíkova, coby čarodějka a Dita Hořínková v roli matky, která roli podává jako kdyby jí byla psaná přímo na tělo a její hlas. Obě role bohužel nemají v představení příliš prostoru.
Irča16 100 %
30.9.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé výkony Viktora Aarona i Lukáše Randáka, krásná hudba i choreografie.
Aneta07 90 %
25.9.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Muzikál jsem si moc užila. Dílo je hravé, originální, ať už kostýmy, tak scéna podtrhují celkovou temnou atmosféru a vtáhnou člověka do děje. Samotné výkony herců mě také moc mile překvapily. Kromě známých herců, jako je Tomáš Trapl nebo Lukáš Randák, stojí za vyzdvihnutí určitě Viktor Aaron v roli Mefista nebo Lenka Stejskalová v roli Markétky, při jejíž sólové písni člověk cítil zoufalství, které její postava právě prožívala, jako by se dělo jemu samotnému. Kromě hlavních herců odvedla skvělou práci také celá company. Bylo až neuvěřitelné, jak čistě všichni zpívali a za celou dobu člověk neslyšel ani falešný čtvrt tón. Skvělá práce.
Nepopleta 50 %
24.10.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Vlastní divadlo je hrůza, ale hodnotit tohle představení neumím ani kladně ani záporně. Představitelé se snaží, ale je to málo, když nemáte z čeho. Učarovala mi jen Natalie Grossová, kterou normálně nemůžu, její herecký kolega jí moc nepodrží, chtělo by to dozrát. Jinak nemastný, nestane kousek.
Silona 80 %
26.9.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
V celku povedený muzikál s chytlavou hudbou, která se umí dostat pod kůži. Po porovnání více alternací nutno říci, že roli Mefistky zcela ovládla Elis Ochmanová, která v roli neskutečně baví jak pěvecky tak po stránce herecké. Z dalších výkonů stojí za vypíchnutí Lenka Stejskalová a Kateřina Herčíková. Co stojí za zmínku je také krásný lightdesign, který dokresluje atmosféru celého muzikálu.
Lukasfoto 80 %
19.9.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Hudba pana Adamčíka není nic moc. Cením snahu něco vytvořit, ale nikdo si z toho asi na zadek nesedne. Je to hudba splácaná z různých žánrů. Škoda.
Scéna je hezká, chtělo to víc efektů.
Výkony jedinečné. Trapl a Grossová, excelentní a snaží se z toho vydolovat maximum. K nim se v druhé půlce přidává Lukáš Randák. Viktor Aron slabší průměr a to samé lze říct o Nikol Ciprové. Taneční čísla jsou výborná a dobře zpracované předělávání kulis.
Nejhorší je zvukař!!!
Hodnotit prostor divadla a díky tomu srážet procenta mi přijde ubohé. Cení se přece snaha něco pro diváky udělat, přinést něco nového a to se divadlu podařilo.
Scéna je hezká, chtělo to víc efektů.
Výkony jedinečné. Trapl a Grossová, excelentní a snaží se z toho vydolovat maximum. K nim se v druhé půlce přidává Lukáš Randák. Viktor Aron slabší průměr a to samé lze říct o Nikol Ciprové. Taneční čísla jsou výborná a dobře zpracované předělávání kulis.
Nejhorší je zvukař!!!
Hodnotit prostor divadla a díky tomu srážet procenta mi přijde ubohé. Cení se přece snaha něco pro diváky udělat, přinést něco nového a to se divadlu podařilo.
Dopodnad 90 %
26.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Přijel jsem, viděl jsem, nadchnul jsem se. Vysoká profesionalita mladých tvůrců. Živý orchestr-bomba. Náročné pěvecké i pohybové pasáže. Skvělá choreografie. Maskéři se vytáhli. Přeji tvůrcům a celému souboru mnoho stejně nadšených a uznalých diváků a plná hlediště.
Bastien 80 %
26.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Hodnotit tento muzikál podle scény, kvality zvuku, kulis, kostýmů, nebo dokonce podle foyer divadla, by bylo, po mém soudu, velkým nepochopením celého kontextu a hlavně zaslepením sama sebe, před podstatou tohoto díla. Tohle nejsou cesty a obezličky, kterými Faust proniká k srdcím lidí, kteří ve stoje aplaudovali na premiéře. Faust k člověku hovoří přímo. A když píšu slovo Faust, myslím pevně sevřenou partu nadšených muzikantů a hlavně přátel, kteří se snaží vytvořit pro vás ten nejupřímnější zážitek. Rozplétají před vámi příběh, ve kterém si každý z nás našel kus sebe a svého osudu. Své lásky, své nemocné blízké, svůj souboj s nevědomostí.
MNK 90 %
26.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Duo Adamčík Batysta-že by se na českém muzikálovém nebi začala opět rodit kvalitní původní tvorba? To si žádá podporu. Myslím, že divadlo ze svých podmínek vydalo maximum. Zvuk může zamrzet, ale v této rovině se dá mnohé napravit. Co se týče hudby a texty písní napadá mne slovo souznění. Určitě bych našel několik chytlavých písní. Nic proti kostýmům. V jednoduchosti je krása. N. Ciprová skvěle ve své roli vyzdvihla ženský segment a přinesla do díla trocha sexappealu. U Fausta jsem se nenudil. Děj se vyvíjel a posouval. Nenudila hudba, texty ani zpěv. Nezaznamenal jsem žádný slabý kousek. Mělo to odpich a probouzelo emoce. Palec nahoru.
JaroslavaK 90 %
25.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Od prvního momentu zaujala hudba Vojtěcha Adamčíka. Muzikál je hudebně prokomponovaný, opakují se témata daných postav. Konečně žádný "písničkál". Texty jsou občas krkolomné, ale neurazí. Scéna je chudší, tmavá, ale světelný design ji dokrášlil. Zajímavá režie, náročné choreografie, efektní kostýmy a masky. Poslechla jsem si CD s nádhernou aranží, ovšem zvuk divadla spoustu nástrojů "sežral". Je to škoda. Nejvíce mě zaujal výkon Mefistky Nikoly Ciprové. Jistě má v muzikálovém světě velkou budoucnost. Její silný hlas převálcoval všechna známá jména. Perfektní zpěv, činohra, mimika i pohyb. Doufám, že ji brzy uvidím i v jiných inscenacích.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(8.9.2022)
V Divadle Na Maninách vrcholí přípravy na uvedení rockově laděného autorského muzikálu Doktor Faust. Projekt hudebního skladatele Vojtěch Adamčika a textaře a scénáristy Jana Batysty bude mít premiéru již 22. září. Herecko-pěvecké obsazení nabídne nejen známé tváře, ale také mladé talenty z pražské muzikálové scény.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.