Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]
Daňa Horáková, Anna Klimešová, Petr Erbes
O Pavlovi
Premiéra: 28.4.2023 | 1:50x
Inscenace vycházející z knihy Daňi Horákové, třetí manželky Pavla Juráčka. „O vrstvách paměti a o různých podobách Pavla Juráčka. O tom, co se vztahem lidí u dělá život v malé garsonce v exilu a o mnoha úrovních samoty. O všech nepřítomných, se kterými dennodenně žijeme. O plamenných očích černého myslivce. O čisté a očistné lásce. O péči a pomoci. O Daně.“
Termíny představení
Volby
Hodnocení (12)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 80 %
25.5.2023 | 441 hodnocení
+ souhlasím
75% DNz vykročilo z obvyklého modelu spojených epizodek užitého v řadě předchozích inscenací, a úspěšně! Malé jeviště mění v malý exilový byt, v němž inscenace dokonale vykresluje ubíjející společný život dvou individualit vyhnaných z vlasti, od dosavadních životů, jenž se postupně mění spíš v boj o život, jen občas narušovaný nijak nepomáhajícími návštěvami. Zásadní rámec pro vyznění inscenace přitom dodává hned úvodní hořký, ale láskyplný a již povznesený monolog A.Kubátové, která v hlavní roli předvádí suverénní výkon, přičemž zbývající obsazení jí zdatně sekundují a ve svých hereckých výkonech přitom přinášejí typickou poetiku DNz.
Helena Grégrová 70 %
13.5.2023 | 1575 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Ostrůvek nuceného exilu- 36 m2 mnichovského bytu. V něm Pavel a Daňa. Dva magnety s protipólnými principy sebedestrukce, přitahováni k sobě jak Viktorka a černý myslivec. On svoji existenci chtěl ze světa vyzmizíkovat cíleně, permanentní deprese utápěl v přemíře alkoholu a tišil prášky, ona se ničila setrváváním v neperspektivním, toxickém vztahu. On byl nesnesitelný egocentrik a bolestín, ona si předsevzala, že ho spasí. D. Horáková v knize P. Juráčka nesoudí, snažila se prý reflexí vzpomínek lépe porozumět jeho životní rezignaci. Inscenace tuto "terapii" zrcadlí originální jevištní formou, jíž dominuje strhující výkon Anežky Kubátové.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Radarrius 60 %
3.6.2023 | 56 hodnocení
+ souhlasím
Prolog Anežky Kubátové na forbíně byl fantastický. Během chvilky uchvátila publikum i mě. Ale pak jsem se začal s hrou míjet. Nepochopil jsem za celou hru, co drželo Daňu v tak toxickém vztahu. Hra je totiž pouze jeho vnějším popisem, jakkoliv místy zábavným. Ani umělecký exulantský svět není řešen jinak, než formou krátkých skečů. Ovšem díky Vojtěchu Vondráčkovi hodných zapamatování.
Jakub Vladimír 70 %
13.5.2023 | 15 hodnocení
+ souhlasím
65%
Zajímavě scénograficky pojato. Spousty výborných nápadů (brýle, mikrofon na ruce). Skvěle se doplňující Bednář s Kubátovou. Představení má silný začátek a konec, bohužel se ale za mě veprostřed místy trochu rozpadá. Určitě ale stojí za návštěvu.
Zajímavě scénograficky pojato. Spousty výborných nápadů (brýle, mikrofon na ruce). Skvěle se doplňující Bednář s Kubátovou. Představení má silný začátek a konec, bohužel se ale za mě veprostřed místy trochu rozpadá. Určitě ale stojí za návštěvu.
Natalieo 60 %
4.5.2023 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Představení jsem poprvé viděla na veřejné generálce. Do teď nedokážu pochopit proč zrovna Juráček, ale jako téma abusive relationship mi to v důsledku k sobě dohromady pasovalo. M. Bednář si roli uchopil po svém a dle mého opravdu povedeně, celé představení jsem ho hltala. Avšak na A. Kubátovou, ačkoliv ji mám vždy v představeních moc ráda, se mi dívalo zvláštně. Vůbec jsem neuměla uchopit, zda je sama herečka nervózní, zda je nemocná, nebo já jsem tak divný divák a její výkon neumím ocenit.
Některé společné scény V. Vondráčka a K. Císařové mi přišly jako náhodné improvizace, ale samostatně fungovaly na scéně skvěle.
Některé společné scény V. Vondráčka a K. Císařové mi přišly jako náhodné improvizace, ale samostatně fungovaly na scéně skvěle.
Franz.K 80 %
2.5.2023 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Moc pěkné. Na to, že to je o toxickém vztahu, hodně šíleném, tak i zábavné. Toho Juráčka zas tak neznám, ale koukal jsem se, ale M. Bednář mi přišel dobrý, nevím, proč by ho měl hrát primárně temně působící herec, to by bylo trapné, takové moc přímočaré, ne? Bednář naopak tu Juráčkovu slabost vystihuje dobře a tou přímostí dá vyniknout super výkonu Anežky Kubátové, myslím, že ona může být tak skvělá - a to určitě je - právě díky tomu, že on je skvělý parťák. Teda tak to na mě působilo a nepřijde mi to moc fér takhle rozdělovat asi. I když já to mám jen pocitově. Ten trpaslík je super. Mě to bavilo.
Jerman 60 %
1.5.2023 | 126 hodnocení
+ souhlasím
65 %
Dramatizace knihy DH Juráčka nijak nešetřila a vykreslila jej jako sebestředního zakomplexovaného slabocha, jímž přes svoji přechodnou proslulost také byl, v kontrapunktu k ponižované Dáně, která naopak byla osobností (což prokázala i svou následnou kariérou). Pro diváka se vtírá otázka, jak to mohla tak dlouho vydržet? Měl jsem obavu, jak se s náročnou rolí Dáňi vyrovná Anežka Kubátová, ale byla velmi uvěřitelná a dobrá. Zklamáním (píši směrem k AK a PE) je obsazení Bednáře do role PJ, ten svým naturelem je jeho pravým opakem (chtělo to herce typu Honzy Hájka). Výborně režírované dialogové partie (Forman, Sviták, Landovský, Menzel).
Dramatizace knihy DH Juráčka nijak nešetřila a vykreslila jej jako sebestředního zakomplexovaného slabocha, jímž přes svoji přechodnou proslulost také byl, v kontrapunktu k ponižované Dáně, která naopak byla osobností (což prokázala i svou následnou kariérou). Pro diváka se vtírá otázka, jak to mohla tak dlouho vydržet? Měl jsem obavu, jak se s náročnou rolí Dáňi vyrovná Anežka Kubátová, ale byla velmi uvěřitelná a dobrá. Zklamáním (píši směrem k AK a PE) je obsazení Bednáře do role PJ, ten svým naturelem je jeho pravým opakem (chtělo to herce typu Honzy Hájka). Výborně režírované dialogové partie (Forman, Sviták, Landovský, Menzel).
Čiko 60 %
30.4.2023 | 965 hodnocení
+ souhlasím
65%
Pro mě ne až tak zajímavá hra a myslím, že podobných "drobných" hrdinů máme minimálně desítky. Přesto se DNZ podařilo z textu a předlohy vytěžit maximum. Také se jim podařilo konečně vystoupit z šedi a monotónnosti předchozích inscenací.
Přestože jsem se nenudil, v první polovině bych si dovedl představit malé zkrácení. Herecky mě mile překvapila A.Kubátová, která táhne celou inscenaci. Se svou postavou se věrohodně ztotožnila. Ostatní ji dobře doplňovali, jen M.Bednář mi ve své roli příliš nesedl, spíše však typově než herecky.
Premiérové publikum bylo nadšené, nejsem si ale jist, jestli hru docení běžný divák...
Pro mě ne až tak zajímavá hra a myslím, že podobných "drobných" hrdinů máme minimálně desítky. Přesto se DNZ podařilo z textu a předlohy vytěžit maximum. Také se jim podařilo konečně vystoupit z šedi a monotónnosti předchozích inscenací.
Přestože jsem se nenudil, v první polovině bych si dovedl představit malé zkrácení. Herecky mě mile překvapila A.Kubátová, která táhne celou inscenaci. Se svou postavou se věrohodně ztotožnila. Ostatní ji dobře doplňovali, jen M.Bednář mi ve své roli příliš nesedl, spíše však typově než herecky.
Premiérové publikum bylo nadšené, nejsem si ale jist, jestli hru docení běžný divák...
Jaroslavz 50 %
30.4.2023 | 62 hodnocení
+ souhlasím
Silný námět inspirovaný osudy těch, kteří vzdorovali totalitním režimu. Výborná Anežka Kubátová, na níž leží velká tíha textově i herecky náročné role. Paní (nebo slečna?) režisérka se až příliš vzhlíží v obrazivém a asociativním režijním klíči Mistra Mikuláška. Bohužel bez jeho přesvědčivosti a virtuozity. Herci sice poslušně plní zadané úkoly, ale všemu tomu žonglování s rekvizitami a zdvojování postav chybí opravdová básnická naléhavost. Inscenace se tak stává zbytečně zdlouhavou a úmornou. Bez komentáře ponechávám "snaživý" výkon Michala Bednáře v roli Juráčka. Jeho angažmá v jinak herecky mimořádně silném týmu DNZ je pro mě záhadou.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.