Divadlo pod Palmovkou [velká scéna]
Éva Pataki
Edith a Marlene
Premiéra: 23.2.1996 | Obnovená premiéra v DpP: 22.9.1999 | 2:45
Původně inscenace Městského divadla Most.
Původně inscenace Městského divadla Most.
Překlad: Kateřina Pošová. Dramaturgie: Radmila Petrmichlová. Scéna: Miroslav Cygan. Kostýmy: Romana Tůmová. Režie: Pavel Pecháček.
Poslední uvedení: červen 2023.
Poslední uvedení: červen 2023.
Hana Seidlová, Renata Drössler / Markéta Tallerová, Tereza Kostková / Barbora Valentová / Eva Kodešová / Petra Horváthová / Vendula Fialová / Barbora Kubátová, René Přibil / Ivo Kubečka / Jan Teplý ml., Ivan Jiřík / Karel Vlček, Jan Teplý ml. / Ondřej Kavan, Petr Mikeska / Jakub Dostál / Radek Zima / Jan Hušek / Daniel Krečmar, Inka Brendlová / Kateřina Macháčková / Miroslava Pleštilová, Jiří Havel / Radek Valenta, Otto Rošetzký / Jan Konečný, Aleš Alinče / Václav Vostarek...
Hudební příběh o setkávání a rozchodech Edith Piaf a Marlene Dietrich.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
80 %
Uživatelé
80 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 90 %
Jiří Landa 90 %
Helena Grégrová 80 %
Pavel Širmer 80 %
Lukáš Brychta 60 %
Jiří Koula 90 %
Jiří Landa 90 %
Helena Grégrová 80 %
Pavel Širmer 80 %
Lukáš Brychta 60 %
Volby
Hodnocení (110)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 90 %
9.10.2010 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Hra by se měla jmenovat spíše Edith (a Marlene), Edith... a Marlene, nebo nejlépe prostě Edith. Jednak proto, že Marlene je v příběhu "jen" nejvýraznější vedlejší postavou, jednak proto, že Hana Seidlová svým výkonem ostatní herce zcela zastiňuje.
Tak jako jsem dal Simoně Stašové za Shirley Valentine absolutní hodnocení, rád bych je dal Haně Seidlové za ztvárnění Edith Piaf (za herecký výkon i její zpěv působící na mě silněji než samotná Edith), musím však zohlednit, že v tomto případě nemělo jít o "one woman show".
Tak jako jsem dal Simoně Stašové za Shirley Valentine absolutní hodnocení, rád bych je dal Haně Seidlové za ztvárnění Edith Piaf (za herecký výkon i její zpěv působící na mě silněji než samotná Edith), musím však zohlednit, že v tomto případě nemělo jít o "one woman show".
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Lukrecie 80 %
9.9.2022 | 76 hodnocení
+ souhlasím
Dechberoucí výkon Hany Seidlové jak herecký tak pěvecký. Vystihla Edith přesně - pohyby, držení těla, chování, zpěv. Úplně zastínila ostatní herecké kolegy. Ale líbila se mi též Renata Drossler (elegance, zpěv, hraní a bavily mě její róby) a mužští kolegové (hlavně boxer a Teo).
Vladimír10 80 %
18.12.2021 | 651 hodnocení
+ souhlasím
Je nesporné, že H. Seidlová vkládá do titulní role veškerý svůj temperament i pěvecký um. Poslechnout si klasické šansony v jejím podání považuji za výjimečný zážitek, přestože bych některé notoricky známé skladby raději slyšel ve francouzském originále. Zbytek viděného lze ale označit spíše za divadelní průměr. Po 25 letech uvádění totiž v inscenaci znatelně vyčpěly jak výkony většiny účinkujících, tak jednotlivé prvky scénografie, která připomíná spíše laciné zájezdové představení. Taktéž mě rozčilovaly špatně umístěné reproduktory, jež bránily některým divákům ve výhledu na jeviště.
TerJan 60 %
7.9.2021 | 54 hodnocení
+ souhlasím
Krásně odzpívané, ale Hana Seidlová byla jediná, kdo se na jevišti neploužil bez energie. Představení nedrželo pohromadě a působilo spíš jako vycpávky mezi jednotlivými hudebními kousky.
RaB 80 %
9.6.2021 | 383 hodnocení
+ souhlasím
Fantastická Hana Seidlová v roli Edith Piaf! Herecky i pěvecky dokázala naprosto přesně vystihnout život Edith.
Honza_v_botach 80 %
13.2.2020 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Tato hra by se měla jmenovat spíše jen "Edith". Ještě více mi to kontrastovalo se hrou "Vrabčák a anděl" brněnského divadla, kde figurují Edith i Marlene rovnoměrně celou dobu.
V této inscenaci se Marlene poněkud ztrácí. Nevyniká ani herecky, ani svou důležitostí pro příběh.
Celé představení velmi rychle utíká. (Přesto, že trvá 2 h 40 min.)
Hana Seidlová vyšvihla nádherné hudební číslo. Za to klobouk dolů! Všechny ostatní postavy jsou pouze vedlejší (a to včetně úžasně vypadající noblesní Marlene).
V této inscenaci se Marlene poněkud ztrácí. Nevyniká ani herecky, ani svou důležitostí pro příběh.
Celé představení velmi rychle utíká. (Přesto, že trvá 2 h 40 min.)
Hana Seidlová vyšvihla nádherné hudební číslo. Za to klobouk dolů! Všechny ostatní postavy jsou pouze vedlejší (a to včetně úžasně vypadající noblesní Marlene).
InkaR 70 %
6.2.2020 | 37 hodnocení
+ souhlasím
Na Edith a Marlene jsem byla již potřetí (nyní asi po 15 letech od své druhé návštěvy). V prvních dvou návštěvách jsem byla nějak více ohromena ztvárněním a zejména zpěvem Edith - Hany Seidlové. Nyní mi přišlo, že lépe zpívá Marlene. Jinak je to moc hezky vystavěná hra, akorát je škoda, že víc jak polovina se věnuje až závěrečným letem Edith, když už měla závislost na lécích a morfiu. Viděla jsem i ostravskou verzi a asi se mi více líbila ta, tam z toho zpěvu Hany Fialové šla opravdu husí kůže.
Majdin_kulturni_svet 90 %
30.1.2020 | 176 hodnocení
+ souhlasím
Na konci mi ukápla i slzička a to je vždy znamením toho, že na mě herci přenesli ty správné emoce. Velkým překvapením pro mě byly texty písní Édith Piaf, protože většinu jejích textů v češtině znám. Skoro mě až mrzí, že právě tyto texty pravděpodobně v překladu překladatelky celé hry, Kateřiny Pošové, nejsou ty texty, které všichni znají. Jsou napsané lehounce, ale jsou tak moc plné emocí a nečekaných rýmů. Navíc Hana Seidlová zazpívala všechny písně s takovým nasazením a prožitkem, že bych její zpěv mohla poslouchat od rána do večera.
R.JELEN.21 70 %
21.5.2019 | 252 hodnocení
+ souhlasím
Na konci človek marně přemlouvá husí kůži, aby konečně zalezla ;) Obě dámy jsou neuvěřitelné, věříte jim každé gesto, každý pohyb. Celé si to i tak pro sebe svým výkonem ukradla Hana Seidlová a na autorce jde vidět, že osobu Edith Piaf miluje přece jen více než osobu Marlene Dietrich. Děkuji za další úžasný zážitek.
Jindři 80 %
17.10.2018 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Velmi dobře hudebně zvládnuté představení a skvěle vybraná představitelka Edith.
Eviik 70 %
31.5.2018 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Souhlasím s názory, že hra stojí především na výborných pěveckých výkonech obou hlavních představitelek. Jinak hru jako celek řadím spíše do lepšího průměru, ale určitě stojí za zhlédnutí. Zážitek mi naštěstí nezkazili ani nevychovaní diváci, kteří si zapomněli (?) vypnout své mobily.
Vaklav 70 %
18.3.2018 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Procenta jdou hlavně za zpěvem a kapelou. Herecky mi to nijak zvlášť dobré nepřišlo. Příběh začal být uvěřitelný, až když Edith zestárla..., čímž říkám, že druhá půlka je lepší než první.
LukasLansky 50 %
7.2.2018 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Hodně času se věnuje osobnosti Edith Piaf, která se přesto neprokresluje nijak do hloubky. Marlene Dietrichová prostor nedostane, okolní svět víceméně neexistuje. Představení je dlouhé, ale hrozně času sežerou písničky.
Vejtek 70 %
19.10.2017 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Nápad dobrý, některé výkony slabší. Ale jinak milé. Nicméně by to chtělo face-lift. Především scéna a obměna mužského sboru. I nějaká alternace hlavních hrdinek, by byla přínosnou změnou.
Anah 100 %
16.10.2017 | 184 hodnocení
+ souhlasím
na konci tohoto představení jsem se nestyděla za slzy a myslím že takových nás bylo v sále víc, bylo to úchvatné
Markéta Nedvědová 40 %
13.5.2017 | 144 hodnocení
+ souhlasím
Velmi se podivuji nad úspěchem této původně maďarské hry. A ještě více mne zaráží její trvanlivost na prknech Palmovky. Naštěstí letos získává konkurenci v Ungeltu, v což vkládám minimálně ty naděje, že Regina Rázlová dokáže do své interpretace božské Marlene vložit nejméně tolik invence, abych zapomněla na tento absolutní kiks. Klišé, nevkus, faleš. To jsou jediná adjektiva hodící se k této nepovedené hře Évy Pataki.
Guildenstern 60 %
13.1.2017 | 460 hodnocení
+ souhlasím
Věřím, že Seidlové pojetí Edith na premiéře před 18 lety bylo uvěřitelnější a přirozenější, dnes bych se nebál její vrabčí rozpustilost (ač to stálo mnoho sil!) označit za přehrávání a hlasovou manýru, s kterou roli odehrála, za otravnou. R. Drössler je sice herecky trochu plochá, ale její výkon se mi líbil více. Když připočtu slabší text, až amatérské svícení, práci s prostorem, nepraktickou scénu a vesměs ochotnické výkony mužského osazenstva, o divadelní zážitek se nejedná. Tím jediným zážitkem jsou opravdu famózní interpretace všech písní (vlastně jsem se celou dobu jen těšil na další).
Lovin 60 %
13.1.2017 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Herecky slušné, skvělá Hana Seidlová, ostatní mě nezaujalo.
VeruS.11 20 %
5.11.2016 | 90 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Opravdu nechápu ohromný úspěch inscenace. H. Seidlova, leč se snaží, seč může, ve svém věku prostě ani nemůže působit jako rozharana dívka z ulice. Výkon se zdá křečovitý, její vresteni v hereckých pasážích rve uši zejména v úvodu a než se rozezpiva a dostane mikrofon, ani zpěv není žádná rajská hudba. Scéna je preplacana a neustálé prinaseni a odnaseni nábytku (zprvu lavice, později postel), aby bylo divákovi naznačeno, kde se zrovna děj odehrává, není úplně šťastné. Velké plus je krásná živá hudba. Možná se představení od premiéry už trochu rozpadlo. Jinak si vysoká % neumím vysvětlit.
Luciferie 50 %
18.4.2016 | 131 hodnocení
+ souhlasím
H. Seidlová byla opravdu skvělá. Nicméně mi to uplně nepřišlo jako "musíte vidět" představení. Trošku iracionálně mě také zklamalo, že byly všechny písně v češtině (ano, vím, že se to dalo čekat, i přes to mě to překvapilo :-) )..
Studentice 90 %
9.4.2016 | 77 hodnocení
+ souhlasím
Žádná hra mě ještě takovýmto způsobem nedojala-mohly za to nejen písně Edith Piaf, ale také mimořádné herecké a pěvecké výkony hlavních představitelek. Jednoduchost scény a kulis umocňovala sílu příběhu a hudby (třešnickou byl živý hudební doprovod). Výkon Hany Seidlové byl pro mě bez chyby. Herečka nádherně zpívala, hrála (navzdory emociální postavě, kterou hrála, ani jednou nesklouzla k přehrávání). Tato hra je prostě povinností pro milovniky nesmrtelných písní Edith Piaf.
AliV 90 %
1.11.2015 | 120 hodnocení
+ souhlasím
Jedna z těch inscenací, které se jen tak nevidí. Přidávám deset procent za pěvecké výkony obou hlavních představitelek.
Marsed 90 %
13.4.2015 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající herecké i pěvecké výkony. Hlavní role režisér obsadil neuvěřitelně dobře,lépe by to ani nešlo.
Lucianna 90 %
2.2.2014 | 39 hodnocení
+ souhlasím
Krásné, výstižné a dojemné představení. Musíte vidět.
Adele 100 %
16.1.2014 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Hana Seidlová a Renata Drossler jsou dokonalé. Plný počet ale patří a právem Haně Seidlové, její ztvárnění Edith Piaf bylo fantastické a to včetně nádherného zpěvu. Na toto představení se dá jít i víckrát. Silný divadelní zážitek.
Janebova 80 %
1.11.2013 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Krásné ztvárnění Edit a dechberoucí zpěv. Obě dámy zcela zastínily všechny mužské role, které by tam snad ani nemusely být.
Mlha 100 %
30.3.2013 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Uchvacující představení. Mám rád Edith Piaf a Hana Seidlová ji "zastupuje" vskutku skvostně.
Hannah21 100 %
9.2.2013 | 159 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě jeden z nejsilnějších divadelních zážitků. Samozřejmě tomu napomáhají skvělé písně. Výborně napsané, zrežírované a zahrané. Seidlová je vynikající herecky i pěvecky, její podání písní Edith Piaf mě vhánělo slzy do očí. Nechápu, že tu Thálii tenkrát nedostala. Ostatní jí zdatně sekundují.
Mortimer 90 %
11.1.2013 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Krásné představení, zejména díky Haně Seidlové zřejmě v její životní roli.
Ethernity 90 %
1.4.2012 | 18 hodnocení
+ souhlasím
95% Vynikajicí výkon obou hlavních představitelek, jejichž výběr se opravdu povedl. Velmi povedené obsazení i ve vedlejších rolích. Hra má spád, divák se nenudí. Inscenaci bych dala 100%, kdyby závěrečné písně obou představitelek byly v originále a ne česky ("Sag mir wo die Blumen sind" a "Non Je Ne Regrette Rien"). Dle mého názoru by se jednalo o výborné zakončení vyjadřující úctu jak k Edith Piaf tak k Marlene Dietrich a v divákovi by hra zanechala daleko hlubší dojem.
Kajuuska 90 %
22.3.2012 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Během představení jsem se nestačila nudit :), doporučuji.
Maxim de Winter 90 %
14.2.2012 | 91 hodnocení
+ souhlasím
Pokud bych měl hodnotit jen výkony Hany Seidlove a Renaty Droessler, tak je to 100%. Po přihlédnutí ke zbytku dávám 90%.
honzy 60 %
20.11.2011 | 284 hodnocení
+ souhlasím
Slušné představeni, ale zase to žádná bomba není!!!Slabé herecké výkony pánských rolí.
Reona 90 %
24.10.2010 | 60 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Když se podíváte na nějaká videa se skutečnou Edith Piaf, teprve oceníte, jak Hana Seidlová vystihla její temperament. Nádherné písně a atmosféra a i kdyby se snad mohlo zdát, že hře chybí děj - přečtěte si něco o životě nejslavnější šansoniérky a zjistíte, že v té hře bylo prakticky vše.
Ryhop 80 %
8.10.2010 | 145 hodnocení
+ souhlasím
100% za stěžejní část představení, totiž písničky Edith Piaf v podání Hany Seidlové, která v mých uších zní nesrovnatelně chytlavěji než samotný Vrabčák. Opravdu skvělý zážitek, kterému se bohužel "zbytek" hry nemůže vůbec rovnat. Jak už tu padlo přede mnou, Saidlová hrající mi přišla dost křečovitá a nepřesvědčivá.
Janama 100 %
3.9.2010 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Viděla jsem inscenaci už 3 x a vždy jsem nadšená..a vždy na konci pláču, což se mi v divadle opravdu často nestává. BRAVO!!
Jan Vorlíček 60 %
81 hodnocení
+ souhlasím
Hra bez režijních nápadů, příšerné herecké výkony (za Otto Rošetzkého jsem se styděl), ze kterých sice Hana Seidlová ční, ale i ona svým jednotvárným křečovitým výrazem leze na nervy. Nevím, sice 11 let po premiéře, vysoká procenta, ale mě zklamalo.
Divadelnik 100 %
155 hodnocení
+ souhlasím
Už jsem viděl inscenaci 4x a doporučuji všem! Obě hlavní představitelky na 1*!
Jirkan 90 %
564 hodnocení
+ souhlasím
Životní role Hany Saidlové, na závěr dojme hodně lidí v publiku, jak jsem už 2x pozoroval v šatně.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.