Divadlo pod Palmovkou [velká scéna]

Spáči

Premiéra: 19.11.2022 | 2:50
Překlad: Milan Dvořák. Dramaturgie: Ladislav Stýblo. Scéna: Adrian Damian. Kostýmy: Barbora Maleninská. Hudba: Andrei Raicu. Režie: Catinca Drăgănescu.
Poslední uvedení: listopad 2022.
Futuristická dystopie o třech sestrách v nepříliš vzdálené budoucnosti. Fascinující vášnivý příběh, kombinující ozvuky několika slavných literárních děl, odehrávající se v budoucnosti poznamenané sérií katastrof. Země se v roce 2109 z části proměnila v pustinu a lidstvo nyní žije v několika megapolích. Problém přelidnění je vyřešen střídáním několikaletých hibernačních cyklů řízených umělou inteligencí, kdy část lidstva bdí a pracuje, zatímco druhá část spí. Na začátku se probudí tři sestry a uvědomí si, že s utopickým pojetím světa není něco v pořádku. Během jejich pátrání po pravdě se brzy ukáže, že hlavní problém spočívá v rozdílných postojích obou směn k životu, jednotlivci a k pojetí moci...
  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo pod Palmovkou
Hodnocení inscenace
Redakce
40 %
Uživatelé
30 %
3021000
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 40 %
Helena Grégrová 40 %
Volby

Hodnocení (4)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský  40 %
22.11.2022 | 1127 hodnocení
+ souhlasím
35%. Mám dystopie s vizí totalitní budoucnosti jako žánr rád, ale tahle inscenace se bohužel nepovedla. Hlavně první polovině chybí jakékoliv směřování, pokusy o humor nevycházejí a celé to působí křečovitě, i když je vidět, že se herci snaží. Druhá půlka je o něco lepší, aspoň se tu trochu lépe daří formulovat téma, jak obtížné je bojovat proti diktatuře, když si ji část společnosti přeje a není ochotná bojovat za svoji svobodu. V tomhle ohledu je text litevského dramatika M.Ivaškevičiuse aktuální, ale jinak moc nechápu, co vedlo dramaturgii DPP k jeho výběru. Povedená je ovšem scéna, která dobře evokuje vzdálenou budoucnost.
Helena Grégrová  40 %
21.11.2022 | 1656 hodnocení
+ souhlasím
35 %. Apelativní rámec této dystopické vize blízké budoucnosti je zřetelný, poukazuje na nebezpečí letargie zpohodlnělé, rezignované společnosti. Paralela s Čechovovými postavami, které o všem raději nekonečně dlouho tlachají a planě filozofují, než by se jakkoli přičinily o nápravu, mu dodává tragikomický rozměr. Snaha o originální inscenační uchopení je patrná, bohužel ale vše citelně doplácí na přemíru textu hry, témata se tak poněkud rozmělňují, téměř tříhodinová stopáž je neúměrná komplexnímu sdělení. Radikálnější, stručnější pojetí by bylo podle mě ku prospěchu, očividné energické nasazení všech by pak rozhodně bylo přínosněji zúročeno.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Čiko  30 %
30.11.2022 | 1079 hodnocení
+ souhlasím
Mám rád podobná témata, a proto jsem byl po přečtení anotace ke hře velmi natěšený. Slibuje fascinující příběh plný vášně. Ten se ale nekonal.
Myslím že si dramaturgie DPP nevybrala zrovna lehký text, a že to bylo na režisérku Catincu Draganescu příliš velké sousto.
Z herců jsem měl místy pocit, že tomu textu ani oni sami nevěří.
Velmi se mi líbila scéna.
LavinieCamui  30 %
10.12.2022 | 806 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.