Divadlo pod Palmovkou [velká scéna]
<< Vaříme s Elvisem | Zkrocení zlé ženy >>
Kateřina Tučková, Michal Lang
Žítkovské bohyně
Premiéra: 14.9.2018 | 3:15
předpremiéry od června 2018
předpremiéry od června 2018
Dramaturgie: Ladislav Stýblo. Scéna: Jan Dušek. Kostýmy: Ivana Brádková. Hudba: Michal Lang, Sebastian Lang. Choreografie: Maćko Prusak. Režie: Michal Lang.
Tereza Dočkalová / Pavla Gajdošíková, Ivana Wojtylová, Marie Málková, Hana Seidlová, Lada Jelínková / Šárka Vykydalová, Erika Stárková / Anna Schmidtmajerová / Dana Marková, Jakub Albrecht / Teodor Dlugoš (alternoval také Daniel Krečmar), Ivan Jiřík (původně Pavel Skřípal), Kamila Trnková / Klára Suchá / Martina Krátká, Vendula Fialová, Jan Teplý ml. (původně Milan Mikulčík, František Mitáš, Denny Ratajský), Jakub Chromeček, Petr Reif (původně Martin Hruška), Michal Lurie (původně Martin Hruška), Šárka Vykydalová / Kateřina Holánová / Anna Bura / Barbora Kubátová / Magdalena Wronková, Martin Němec...
Nová divadelní adaptace známého českého románu o závisti, pomstě a minulosti, před kterou nelze uniknout. Strhující detektivní příběh, napsaný volně podle skutečných událostí a historických dokumentů, o hledání minulosti, odhalování nepříjemných pravd, které by bylo možná lépe nechat spát, a spolu s tím také o hledání kořenů vlastní identity. Pozoruhodné osudy žen, které díky po generace děděným znalostem a zkušenostem dokáží léčit a předpovídat budoucnost, se prolíná s neméně strhujícím osobním příběhem Dory Idesové, jež se pokouší proniknout do tajemství a kořenů žítkovských bohyní a naráží na nečekané souvislosti...
15! Hodnocení inscenace
Redakce
76 %
Uživatelé
74 %
Hodnocení redakce
Pavla Haflantová 80 %
Jiří Landa 80 %
Michal Novák 70 %
Jan Pařízek 70 %
Helena Grégrová 70 %
Iva Bryndová 90 %
Lukáš Dubský 70 %
Pavla Haflantová 80 %
Jiří Landa 80 %
Michal Novák 70 %
Jan Pařízek 70 %
Helena Grégrová 70 %
Iva Bryndová 90 %
Lukáš Dubský 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
11.10. | Pá | 19:00 | přesunuto z 12. 6. | vstupenky | |
23.10. | St | 19:00 | vstupenky | ||
16.11. | So | 19:00 | vstupenky | ||
26.11. | Út | 19:00 | vstupenky | ||
12.12. | Čt | 19:00 | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (113)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 80 %
4.2.2019 | 3035 hodnocení
+ souhlasím
Langova dramatizace Žítkovských bohyň mě oslovila svojí divadelností (na rozdíl od epičtějších Gombárových verzí; kouzlo obou Gombárových inscenací pro mě tkvělo zejména v práci s atmosférou a mystikou), což se odrazilo i ve scénickém provedení, které tak bylo akčnější a realističtější než u Gombára. Osudy postav měly u Langa zřetelný vývoj, a oceňuji také vodítko v podobě letopočtů, které uváděly jednotlivé scény. Došlo tak k zásadnímu usnadnění orientace v tak rozsáhlém díle. Herecky musím vyzvednout T. Dočkalovou, I. Wojtylovou a M. Málkovou. Drsně syrová, ale pohlcující podívaná.
Michal Novák 70 %
27.12.2018 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Zatímco inscenace režiséra Dodo Gombára (MdB, 2017) pracovala se zkratkou, bezbřehou imaginací a symboly, z nichž utkvěl v paměti především motiv křížové cesty hlavní hrdinky, je pražská inscenace Michala Langa mnohem těžší kalibr, opřený o kdejaký realistický výjev. Režie do díla však citlivě vnáší i mystiku či dobový (politický) kontext a exponuje historickou temnotu. Není to úplně příjemná podívaná, divák navíc musí plně přistoupit na časově proměnlivý princip díla. Tereza Dočkalová má na svém kontě další nesmírně přesvědčivý výkon. V inscenaci neladí lpění na snaze o jakýsi umělý dialekt.
Jan Pařízek 70 %
26.11.2018 | 920 hodnocení
+ souhlasím
Nemohu se ubránit menšímu srovnání s verzí ze Zlína, která je svým pojetím odlišná a zasáhla mě ještě výrazněji. Přijde mi, že ve zdejším zpracování se akcentuje více ona syrová vražednost celého příběhu a též detektivní odkrývání stop minulosti, na úkor určité větší mystičnosti síly daného kraje i samotných bohyň. Byť i ta je zde samozřejmě zachována. Rozhodně to ale i tomto poměru funguje více než dobře a umí to správně zasáhnout. Všemu pak vévodí výtečná T. Dočkalová, která táhne strmě nahoru mnoho působivých scén. Hodně udělá též velmi povedená hudba, zpěvy a dobrá práce s chórem. 75%
Helena Grégrová 70 %
22.10.2018 | 1709 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Silný příběh o tom, že nejen s rodovým předurčením a se stíny minulosti lze svádět nerovný boj, neb své nezanedbatelné nese také kontext doby, je vyprávěn prostřednictvím silných divadelních prostředků. Působivá symbolika děj neznepřehledňuje, orientaci v časoprostorových střizích napomáhají promítané letopočty. Tísnivou atmosféru, místy až zastavující divácký dech, podtrhuje zpěv Eriky Stárkové, který se dotýká bran nebeských i pekelných zároveň. Tereza Dočkalová opětovně potvrdila, že šíří talentu si s 360 stupni nevystačí, příjemně překvapil Jakub Albrecht.
Iva Bryndová 90 %
10.10.2018 | 590 hodnocení
+ souhlasím
Dokonale silná a působivá inscenace, bez hluchých míst. Pocit, že bych v některém momentu tápala, jsem neměla, prostě jsem jen sledovala jeden obraz za druhým, jak přicházely, a nechala se vést příběhem, který mě k vysvětlení dovedl sám a velmi přehledně. Promítaná data tu orientaci v ději výrazně zjednodušují.
Výtvarná stránka - prostá tmavá scéna, kostýmy, hudba (Irenin zpěv), choreografie - to vše podtrhuje atmosféru, stejně jako herecké výkony. Zejména Tereza Dočkalová je v roli Dory opět výborná.
Výtvarná stránka - prostá tmavá scéna, kostýmy, hudba (Irenin zpěv), choreografie - to vše podtrhuje atmosféru, stejně jako herecké výkony. Zejména Tereza Dočkalová je v roli Dory opět výborná.
Lukáš Dubský 70 %
24.9.2018 | 1182 hodnocení
+ souhlasím
Langova dramatizace více akcentuje mystické pozadí příběhu a hodně se soustředí na osudy jednotlivých hrdinek, dějiny minulého století tvoří jen jakousi kulisu. Zajímavým nápadem je využití početného chóru, který dramatu dává parametry antické tragédie. Tradičně zajímavým výkonem se prezentuje T.Dočkalová - ukazuje Doru Idesovou jako křehkou a zranitelnou, ale zároveň bojující a neústupnou ženu. Hlavně v první části je děj zhuštěn do klipovitých výstupů, což může divákům znesnadňovat orientaci v příběhu (pomáhá ovšem promítané vročení jednotlivých scén). Více viz blog (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Evusja 70 %
11.3.2024 | 21 hodnocení
+ souhlasím
Co se nám líbilo: snadná orientace díky letopočtům a někdy i s náznakem toho, co se odehrává, (my známe knihu skoro zpaměti, ale jistě ne všichni diváci), výkon hlavní představitelky Terezy Dočekalové, jednoduchá scéna - přesto dostačující.
A co se nám nelíbilo? Nářečí - nenářečí, soubor v plynových maskách, Surmena divoce šermující rukama - což asi mělo být bohování - a hlavně přílišný důraz na děj - kam se ale vytratilo právě ono tajemno, spojené s bohováním?
A co se nám nelíbilo? Nářečí - nenářečí, soubor v plynových maskách, Surmena divoce šermující rukama - což asi mělo být bohování - a hlavně přílišný důraz na děj - kam se ale vytratilo právě ono tajemno, spojené s bohováním?
Barcee 100 %
16.2.2024 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Neuvěřitelný příběh z kopaničářské oblasti, který zasáhne každého diváka, nicméně pro orientaci v inscenaci je důležité mít přečtenou knihu od K.Tučkové, jelikož děj se velmi často prolíná, avšak divadlo řeší tento problém alespoň rokem, kdy se děj odehrává. Velmi oceňuji T.Dočkalovou a její herecký výkon.
PavelakK 70 %
17.1.2024 | 37 hodnocení
+ souhlasím
Lang umí dělat velké věci a jeho režiím inscenace s takovou kvantou lidí sluší. Neměl jsem problém dej pochopit a orientoval jsem se i v postavách, čehož jsem se bál. Jen to za mě bylo dlouhé.
Fekete 80 %
11.10.2023 | 193 hodnocení
+ souhlasím
Videno dnes, tj 11.10.2023, 1 rada, na kontakt, 200 min vcetne prestavky. Knihu jsem necetl
Tri generace vestkyn z pohranici. Scena pomerne stroha, pobavil me maly bazenek vody. Soubor je sehrany, vsichni podavali presvedcive vykony. V hlavni roli vyborna T. Dockalova. Temer neopustila jeviste a neustale verohodne menila svuj projev. Mimo ni se mi nadstandartne libily i tri jeji kmotry. Protoze jsem neznal predlohu a jednotlive obrazy nebyly casove linearni ale napreskacku (asi 10 ruznych casu mezi roky 1894 a 1994), velmi jsem v tom casovem chaosu ocenil promitani letopoctu na pozadi. V hledisti me potesilo znacne mnozstvi studentu.
Dekuji
Tri generace vestkyn z pohranici. Scena pomerne stroha, pobavil me maly bazenek vody. Soubor je sehrany, vsichni podavali presvedcive vykony. V hlavni roli vyborna T. Dockalova. Temer neopustila jeviste a neustale verohodne menila svuj projev. Mimo ni se mi nadstandartne libily i tri jeji kmotry. Protoze jsem neznal predlohu a jednotlive obrazy nebyly casove linearni ale napreskacku (asi 10 ruznych casu mezi roky 1894 a 1994), velmi jsem v tom casovem chaosu ocenil promitani letopoctu na pozadi. V hledisti me potesilo znacne mnozstvi studentu.
Dekuji
Jan Vorlíček 80 %
23.6.2023 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Nečetl jsem, přesto jsem rychle zapadl do atmosféry i vztahů osob na jevišti. Hra nenudila ani vteřinu.
Speciální radost mi udělal výkon Marie Málkové.
Speciální radost mi udělal výkon Marie Málkové.
Jerman 70 %
14.3.2023 | 130 hodnocení
+ souhlasím
Výrazná inscenace vycházející z oceňovaného románu K. Tučkové, kromě silné předlohy k úspěchu inscenace přispívá především Langova režie a přesvědčivé ženské herecké výkony. Vedle představitelky hlavní role P. Gajdošíkové zmiňuji především obdivuhodný výkon ve velké roli Marie Málkové, stále krásné i v jejím věku. Je nutno ovšem dodat, že bez znalosti obsahu literární předlohy je pro diváky těžké orientovat se v složitém ději odvíjejícím se v intervalu více než 100 let a který je prezentován nechronolopgicky v časových skocích. Navíc jsem hercům ne vždy rozuměl, přestože jsem seděl v páté řadě parteru, jaké to pak asi muselo být na balkóně?
Milloš 90 %
14.2.2023 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Byli jsme okouzneni a napjati celou dobu a to někteří z nás viděli představení podruhé.
Majdin_kulturni_svet 60 %
19.7.2022 | 176 hodnocení
+ souhlasím
65 % Namlsaná ze ŽDJC a Vyhnání Gerty Schnirch jsem čekala něco podobného a pak jsem byla spíš zklamaná.
Inscenace pro mě plynula ve vlnách. Na chvilku přišel velmi silný moment, ale ten vzápětí vystřídalo dlouhé povídání, které inscenaci zbytečně natahovalo. Inscenace je nápaditá, ale předělové části by mohly být kratší a údernější. Ale vyplatí se vidět hlavně také proto, že Pavla Gajdošíková v hlavní roli je výborná.
Viděno 16.5.2022 v Č.Budějovicích
Inscenace pro mě plynula ve vlnách. Na chvilku přišel velmi silný moment, ale ten vzápětí vystřídalo dlouhé povídání, které inscenaci zbytečně natahovalo. Inscenace je nápaditá, ale předělové části by mohly být kratší a údernější. Ale vyplatí se vidět hlavně také proto, že Pavla Gajdošíková v hlavní roli je výborná.
Viděno 16.5.2022 v Č.Budějovicích
Sluha 50 %
25.4.2022 | 234 hodnocení
+ souhlasím
Velmi nezajímavá inscenace (patrně) velmi zajímavé předlohy. Zkratkovité a zdlouhavé zároveň. Některé dramatické prvky působily spíše směšně a prvoplánově (dokreslení zpěvem, ošklivé a nedobře využité kulisy, sbor). Dojmu nepomáhalo ani to, že jsem zhruba 1/5 replik neslyšel - buď kvůli nazvučení portů, příliš hlasité hudbě nebo špatně posazenému hlasu herců. Celkově vše pro mě vyznělo do prázdna. (viděno 25.4.2022)
Šípal 70 %
30.12.2021 | 215 hodnocení
+ souhlasím
Viděno 28. 12. 2021. Předně bych rád vyzdvihl fascinující a bohatou mytologii příběhu a dále uhrančivý výkon Pavly Gajdošíkové, která úplně magicky měnila na jevišti svůj věk mezi 5 a 35, takže jsem si zezačátku myslel, že ji v nestřeženém okamžiku vystřídala jiná herečka. Klaním se. Jinak musím říct, že se inscenace s těmi pěti dějovými liniemi a dvaceti postavami nevypořádala úplně dobře. Co funguje v knize bez problému, je na jevišti průšvih, divák je odkázán na nekonečné množství předělů a vysvětlujících monologů. Bohužel na rozdíl od knihy ani není jasné, jak to vlastně dopadne.
Jana Krátká 90 %
29.12.2021 | 29 hodnocení
+ souhlasím
Jelikož znám knihu, věděla jsem, do čeho jdu. Musím říct, že jsem si divadelní podobu neuměla představit. Ale smekám úžasnému zpracování. Výborné režijní nápady, skvělé kostýmy a velmi podmanivá hudba, oceňuji ukazování letopočtů, jinak by se v ději divák neznalý předlohy ztratil. Moc se mi líbilo originální znázornění archivu - my starší asi chápeme, proč v plynových maskách. Herecké výkony také skvělé. Prostě dvě hodiny deprese stejně tak syrové jako v knize. Zážitek, na který se jen tak nezapomene. Tleskám!
Vladimír10 40 %
28.12.2021 | 650 hodnocení
+ souhlasím
Již dlouho se mi v divadle nestalo, abych se při představení nudil do té míry, že bych se každých deset minut musel dívat na hodinky. Zde u mě však toto nutkání vyvolalo hned několik scén, v nichž aktéři pouze monotónně reprodukovali sáhodlouhé texty, čímž se z jejich výstupů vytratily jakékoliv emoce. Vyznění inscenace by tedy nesmírně pomohlo, kdyby se všechny zbytné dialogy výrazně proškrtaly. Výše uvedené negativní dojmy u mě ovšem umocnilo i několik stupidních nápadů pana režiséra včetně obsazení mužů do ženských rolí či navlečení herců do "plynových masek" při přesunu děje do archivu.
Michvon 80 %
10.11.2021 | 196 hodnocení
+ souhlasím
Další velmi vydařená adaptace literární předlohy. Silný příběh, silné herecké výkony. Viděno v alternaci s Pavlou Gajdošíkovou.
Hana.kubikova 70 %
27.8.2021 | 52 hodnocení
+ souhlasím
Ztvárnění skvělé, ale prostředí Azyl78 hodně nevlídné. Hluk kolem projíždějících vlaků, špatná akustika, nepohodlné sezení, v kombinaci s délkou představení smrtící kombinace. Asi si to dám ještě jednou v divadle.
Slamajak 90 %
17.7.2021 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Perfektní. Skvělé výkony, skvělá zvuková a vizuální stránka, skvělé i pro stránce mého guilty pleasure - totiž scén, ve kterých je na jevišti pár postav navíc, které jenom němě stojí nebo se na místě pohybují a dodávají probíhající scéně boží atmosféru.
Leafeltova 100 %
6.5.2021 | 141 hodnocení
+ souhlasím
nejlepší představení, které jsem kdy viděla, zatajený dech od začátku do konce, skvělé výkony všech herců
Reny50 90 %
9.9.2020 | 42 hodnocení
+ souhlasím
Thriller na motivy skutečných událostí z vesnice Žítková u hranic se Slovenskem. Náročné téma. Divák musí pozorně sledovat děj, jsou tam rychlé skoky v letech pozadu a napřeskáčku (z roku 1963 do 1946, pak do 1894, 1993...) a herci (hlavně v 1. polovině) hovoří slováckým nářečím. Občas jsem se ztrácela. Druhá polovina graduje, vtáhne do děje, že ani povinná rouška na obličeji nevadí :-) a vysvětluje mnohé ze zamotané první poloviny. Skvělé herecké výkony méně známých a neznámých herců. Určitě si přečtu knížku.
House Pachodi 80 %
23.1.2020 | 73 hodnocení
+ souhlasím
Náročnější představení (nejen kvůli své délce), výborná a působivá scéna, skvělá Tereza Dočkalová. Druhá půlka ukecanější než první, protože je potřeba ten bordel "rozházený" na začátku trošku vysvětlit.
Lovin 100 %
23.1.2020 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Dechberoucí představení o ženskosti, víře, předurčení nebo "předurčení". Takové rodinné konstelace. Inscenace je velice citlivě zpracovaná, nese mnoho sdělení. Výborná dramaturgie a přesné, přesvědčivé herecké výkony. Tereza Dočkalová je opět geniální! Také Erika Stárková, ačkoliv je na scéně poměrně málo, je nezapomenutelná. Její zpěv chcete slyšet znovu a znovu. Děkuji všem včetně Michala Langa za tento nevídaný zážitek.
Akinka 40 %
19.11.2019 | 8 hodnocení
+ souhlasím
První polovina představení zajímavá napínavá, druhá část už méně, některá místa až moc dlouhá, pocit z představení nijaký, nezanechalo na mě vlastně nic :-/
Stelap 50 %
19.11.2019 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Pro herce určitě náročné představení. Bohužel zklamání. Moc jsem se těšila, protože knížka mě velmi zaujala. Líbila se mi Ivana Wojtylová, Lada Jelínková, Hana Seidlová, Vendula Fialová a Kamila Trnková. Tereza Dočkalová prakticky jen (hystericky) křičí, hlavně v první půlce představení. Hercům v maskách někdy není rozumět.
MMK 50 %
16.10.2019 | 188 hodnocení
+ souhlasím
Těžko se hodnotí. Hra za celou dobu nedala nějaké sdělení, ale nudná také nebyla. Jako pozitivní hodnotím, že se autor(ka) odvážil(a) agenta StB vykreslit jako člověka jinak než černobíle.
Kevinator 90 %
27.6.2019 | 196 hodnocení
+ souhlasím
Slušné zpracování předlohy. Velmi přehledné. Vynikající výkony. Např. T. Dočkalová či M. Málková. Ivana Wojtylová má neuvěřitelné charizma. Měl jsem pouze jeden problém - a to se vzhledem Josifčeny.
Vladimír Rogalewicz 80 %
26.6.2019 | 816 hodnocení
+ souhlasím
První polovina je hodně mystická, (skoro nesnesitelně) ezoterická, velice nepřehledná. O to silnější je druhá polovina, která překvapivě celý příběh zpřehlední a vysvětlí. Znamenitý příspěvek ke komplikované historii střední Evropy ve 20. století a k rozmazání hranic mezi bílou a černou.
R.JELEN.21 50 %
25.6.2019 | 251 hodnocení
+ souhlasím
Strašně tu hru chci mít ráda, protože výkony herců vůbec nejsou špatné ale ten závěrečný pocit je prostě strašně nijaký.
Tereza Dočkalová hraje skvěle ale jaksi u ní vidím stále tu její komfortní zónu. Nějakou dobu už mě ty výkony nepřekvapují. Co překvapením je je Ivana Wojtylová, kterou jsem zatím nijak zvlášť nevnímala jako silnou osobu na jevišti a dnes zaujala ;)
Výsledek je prostě strašně zvláštní :/ Skutečně si musím přečíst knihu. Po přečtení knihy se mi některé sporné detaily osvětlili, ale stejně to pocitu z hry příliš nepomohlo.
Tereza Dočkalová hraje skvěle ale jaksi u ní vidím stále tu její komfortní zónu. Nějakou dobu už mě ty výkony nepřekvapují. Co překvapením je je Ivana Wojtylová, kterou jsem zatím nijak zvlášť nevnímala jako silnou osobu na jevišti a dnes zaujala ;)
Výsledek je prostě strašně zvláštní :/ Skutečně si musím přečíst knihu. Po přečtení knihy se mi některé sporné detaily osvětlili, ale stejně to pocitu z hry příliš nepomohlo.
Jana Ka 60 %
27.5.2019 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Bohužel mi v první 10minutách vadilo nářečí, které spíš než reálné historické nářečí, znělo jako parodie. Kladně hodnotím práci s časovou osou, ve které se dalo skvěle orientovat, kdy se jednotlivé události udály, oproti zlínské inscenaci.
Jen tedy na konci bych bez přečtení knihy nepochopila, že Dora byla zavražděná a podle ohlasů od diváků jsem nebyla jediná.
Jen tedy na konci bych bez přečtení knihy nepochopila, že Dora byla zavražděná a podle ohlasů od diváků jsem nebyla jediná.
Zupri 90 %
16.5.2019 | 126 hodnocení
+ souhlasím
Strhující výkon Terezy Dočkalové, která si prakticky 3 hodinky neoddychne. Hra táhne a má spád. Knižní předloha je skvěle zpracovaná... logicky to musí mít 3 hodiny ... i když uznávám, je to fakt moc.
Znalost předlohy pomáhá a je dosti výhodou.
Znalost předlohy pomáhá a je dosti výhodou.
Janinka123 90 %
18.4.2019 | 169 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto famózní inscenace s výbornými hereckými výkony. I přes časté skoky v čase to působilo velmi uceleně. - 85%
EditaBN 70 %
16.4.2019 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Dobře zpracované těžké téma. Pokud ale neznáte předlohu, není lehké se zorientovat. Skoky v čase a ději jsou především v první půlce dost zmatečné.
JirkaS 80 %
10.3.2019 | 371 hodnocení
+ souhlasím
Jako divák neznalý předlohy jsem zhruba první hodinu s inscenací bojoval. Hodně postav, spousta jmen a událostí, skoky v čase, celé to bylo zmatené a nesrozumitelné. Ale nerezignoval jsem, a ještě před přestávkou (od scény z dětského domova) jsem se dostal do děje. Pak už to bylo neskutečně silné, velmi dramatické a hodně těžké, ale bylo to rozhodně to, pro co jsem si do divadla přišel. Skvělé herecké výkony, obzvlášť od T. Dočkalové, správně budovaná a gradující atmosféra, silný příběh, to vše činí z této inscenace neobvykle silný zážitek. Škoda jen té zmatečnosti na začátku. /9.3.2019/
Mary 80 %
26.11.2018 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Tuto slozitou latku se podarilo velmi dobre zpracovat. Dlouhe predstaveni, ale presto nenudi. Tezko vmestnat obsahly pribeh do kratsiho casu. Pusobiva scena a krasna hudba. Znalost predlohy potrebna. Zpracovani me oblibene knihy me nezklamalo.
Camarido 100 %
10.10.2018 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Takových divadelních zážitků je mi třeba. Toho se nepřežeru. Prostě famózní, chci to vidět znovu.
Mora 60 %
28.9.2018 | 153 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace je zcela jistě zdařilá a nápaditá. Podařilo se vše podstatné z děje románu divákovi představit - byť někdy poněkud hodně zkratkovitě. Pokud někdo nečetl román K.Tučkové, některé pasáže mohly působit nesrozumitelně. Zlínská inscenace byla ale jako celek mnohem působivější, emocionálnější. Palmovka mně nabídla slušné divadlo, ale ne silný zážitek.
Suzana 40 %
20.9.2018 | 343 hodnocení
+ souhlasím
rozvleklé, doslovné, interpretace některých dramatických situací působí komicky
Barka 90 %
25.6.2018 | 296 hodnocení
+ souhlasím
Tak tohle jde na dřeň, uf. Je pravda, že v první polovině divák tápe, ale ono se to všechno nakonec rozmotá a vysvětlí, takže pokud je divák aspoň trochu vnímavý, určitě by neměl odcházet z divadla s tím, že se nezorientoval. Je to velmi náročná inscenace, ale Žítkovské bohyně prostě nemohou být oddechovka, takhle je to správně, rozsekat diváka na molekuly, to je ono. Tereza Dočkalová opět naprosto famózní, velice oceňuji výkon Jakuba Albrechta, opravdu jsem mu to postižení věřila. Pokud chcete v divadle odpočívat a "jen" se bavit, na Žítkovské bohyně nechoďte, tohle je Divadlo s velkym D.
AliV 70 %
24.6.2018 | 120 hodnocení
+ souhlasím
Těžko se hodnotí, z divadla jsem odcházela rozpačitá, postupem času se však hra usadila a musím říci, že se mi líbila a zanechala ve mně hluboké dojmy. Ke kladům bezesporu patří výkon T. Dočkalové,která dokáže s naprostou lehkostí změnit hereckou polohu během vteřiny z dítěte v dospělou ženu a naopak. Působivá je též scénografie, výběr hudby a kostýmy,které dotváří ponurou a depresivní atmosféru. Skvělé je též zapojení chóru. Slabinou je bezpochyby délka (3:30) a značná nepřehlednost v první polovině (i když se autoři snaží). Inscenaci by prospělo krácení, a to zejména v dialozích s bohyněmi.
J.anek 60 %
22.6.2018 | 506 hodnocení
+ souhlasím
Gombárova zlínská inscenace byla sice asi o půlhodinu delší, ale přehlednější. Langova pražská verze je v první půli hodně chaotická - knížku znám dobře, a přece mi to dalo zabrat. Mnozí diváci byli úplně mimo. Po přestávce je už všechno přehlednější. Tereza Dočkalová je tradičně skvělá, výborná je Marie Málková, působivý je zpěv Eriky Stárkové. Není to zlé. A třeba to přes léto uzraje.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.