Divadlo pod Palmovkou [hlavní scéna]

Kateřina Tučková, Michal Lang

Žítkovské bohyně

Premiéra: 14.9.2018. Dramaturgie: Ladislav Stýblo. Scéna: Jan Dušek. Kostýmy: Ivana Brádková. Hudba: Michal Lang, Sebastian Lang. Choreografie: Maćko Prusak. Režie: Michal Lang.
předpremiéry od června 2018


Nová divadelní adaptace známého českého románu o závisti, pomstě a minulosti, před kterou nelze uniknout. Strhující detektivní příběh, napsaný volně podle skutečných událostí a historických dokumentů, o hledání minulosti, odhalování nepříjemných pravd, které by bylo možná lépe nechat spát, a spolu s tím také o hledání kořenů vlastní identity. Pozoruhodné osudy žen, které díky po generace děděným znalostem a zkušenostem dokáží léčit a předpovídat budoucnost, se prolíná s neméně strhujícím osobním příběhem Dory Idesové, jež se pokouší proniknout do tajemství a kořenů žítkovských bohyní a naráží na nečekané souvislosti...
15!
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Barka 90 %
(zadáno: 25.6.2018, počet hodnocení: 156)
přínosný / zajímavý komentář
Tak tohle jde na dřeň, uf. Je pravda, že v první polovině divák tápe, ale ono se to všechno nakonec rozmotá a vysvětlí, takže pokud je divák aspoň trochu vnímavý, určitě by neměl odcházet z divadla s tím, že se nezorientoval. Je to velmi náročná inscenace, ale Žítkovské bohyně prostě nemohou být oddechovka, takhle je to správně, rozsekat diváka na molekuly, to je ono. Tereza Dočkalová opět naprosto famózní, velice oceňuji výkon Jakuba Albrechta, opravdu jsem mu to postižení věřila. Pokud chcete v divadle odpočívat a "jen" se bavit, na Žítkovské bohyně nechoďte, tohle je Divadlo s velkym D.
AliV 70 %
(zadáno: 24.6.2018, počet hodnocení: 65)
přínosný / zajímavý komentář
Těžko se hodnotí, z divadla jsem odcházela rozpačitá, postupem času se však hra usadila a musím říci, že se mi líbila a zanechala ve mně hluboké dojmy. Ke kladům bezesporu patří výkon T. Dočkalové,která dokáže s naprostou lehkostí změnit hereckou polohu během vteřiny z dítěte v dospělou ženu a naopak. Působivá je též scénografie, výběr hudby a kostýmy,které dotváří ponurou a depresivní atmosféru. Skvělé je též zapojení chóru. Slabinou je bezpochyby délka (3:30) a značná nepřehlednost v první polovině (i když se autoři snaží). Inscenaci by prospělo krácení, a to zejména v dialozích s bohyněmi.
Jakubson 50 %
(zadáno: 24.6.2018, počet hodnocení: 47)
Monday 10 %
(zadáno: 24.6.2018, počet hodnocení: 8)
Lisarah 80 %
(zadáno: 22.6.2018, počet hodnocení: 68)
J.anek 60 %
(zadáno: 22.6.2018, počet hodnocení: 174)
přínosný / zajímavý komentář
Gombárova zlínská inscenace byla sice asi o půlhodinu delší, ale přehlednější. Langova pražská verze je v první půli hodně chaotická - knížku znám dobře, a přece mi to dalo zabrat. Mnozí diváci byli úplně mimo. Po přestávce je už všechno přehlednější. Tereza Dočkalová je tradičně skvělá, výborná je Marie Málková, působivý je zpěv Eriky Stárkové. Není to zlé. A třeba to přes léto uzraje.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.