Divadlo Ungelt

Taneční hodiny

Premiéra: 22.3.2019. Překlad: Pavel Dominik. Kostýmy: Alena Schäferová. Choreografie: Berrak Yedek. Scéna a režie: Pavel Ondruch.
1:50


Romantická komedie o sblížení dvou samotářů, jejichž silná vůle možná překoná i nepřekonatelné. Jak naučit tančit autistického profesora, který nemá rád doteky? Stačí ho poslat k profesionální tanečnici. Co na tom, že má nohu v ortéze a sotva chodí...
Divadlo Ungelt
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
63 %
6371000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 60 %
Jan Pařízek 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Pavel Širmer 60 %
(zadáno: 22.10.2019, počet hodnocení: 1552)
přínosný / zajímavý komentář
O autismu či vyrovnávání se s těžkou situací byly napsány zdařilejší hry, ale představit něco nového a objevného nemělo být záměrem této inscenace. Projev P. Nesvačilové se může jevit vyumělkovaně, ale u postavy tanečnice to není na škodu; herečka je navíc osobitá a má zvláštní jiskru. Je zde prezentována lehčí forma autismu a M. Táborský spíše čerpá ze svých dřívějších rolí. Režisér P. Ondruch mohl herce dovést dál, ale oba herci se na sebe dokáží napojit a je příjemné je sledovat. Milou připomínkou dřívějšího Ungeltu je hlas A. Vránové, která se rozhodla jeviště opustit.
Jan Pařízek 60 %
(zadáno: 27.5.2019, počet hodnocení: 759)
přínosný / zajímavý komentář
Příjemná a milá inscenace, které by ovšem k silnějšímu prožitku prospěla větší dramatičnost. Zároveň i po dějové stránce mi to místy přišlo trochu nedotažené nebo tlačené až příliš na sílu proti vykresleným charakterům. Samotné postavy se však povedlo znázornit velmi dobře a věrohodně, což je to hlavní co upoutá a zaujme divákovu pozornost. Velký podíl na tom mají oba aktéři, jak M. Táborský tak i P. Nesvačilová, předvedli oba moc pěkné výkony a i díky nim své poselství o nutnosti udělat krok ke změně, byť třeba i s rizikem určité bolesti, tato hra nepochybně předala. Celkově tedy nenudí, neurazí a k tomu potěší. 65%
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Zupri 70 %
(zadáno: 27.5.2019, počet hodnocení: 90)
přínosný / zajímavý komentář
Hru drží pan Táborský a vytáhl ji nad průměr.... Souhlasím, že Petra Nesvačilová působí nepřirozeně a roli ji nevěříte, bohužel.
Barka 70 %
(zadáno: 21.5.2019, počet hodnocení: 218)
přínosný / zajímavý komentář
Kdo má rád Rainmana, tak podle mě zklamaný nebude. Hra je dojemná a poměrně věrně zobrazuje problémy člověka s aspergerovým syndromem. Jediné co mi nesedělo byla překvapivě Petra Nesvačilová a její herecký styl. Byla strašně nepřirozená, text tak podivně zpívala nebo jak to říct, působila strašně pateticky a to je velká škoda.
Vaklav 60 %
(zadáno: 21.4.2019, počet hodnocení: 233)
přínosný / zajímavý komentář
55% - Řekl bych, že šlo s hrou udělat více. Buď byl vtip moc předvídatelný, nebo načasování nebylo ideální.
P. Nesvačilová mi chvílemi moc nesedla, přišlo mi, že recituje a nehraje. Jindy to bylo v pořádku.
Jak zahrát autistu je otázka, ale jisté je, že Einstein jde M. Táborskému zatím lépe.
Ale oba jsou příjemní a celkem jim to spolu jde.
Neodrazuji vás od návštěvy, ale k doporučení se nepřinutím.
Jaroslavz 30 %
(zadáno: 25.3.2019, počet hodnocení: 35)
přínosný / zajímavý komentář
Málo tance, špetka humoru, hodně slov, moc přehrávání a vagón uslzenosti. Divadelní zábava made in USA.
MIR 90 %
(zadáno: 25.3.2019, počet hodnocení: 54)
přínosný / zajímavý komentář
Výborné představení, skvělé herecké výkony a moc pěkné dialogy vybízející často k smíchu.
Po první půlce jsem chtěl dát 100%, ale druhá půlka byla krapet slabší. První část je výrazně delší než ta druhá a divák přemýšlí čím může ještě druhá část překvapit ... a bohužel moc toho již nebylo.
Samotného tance v představení moc není např. v porovnání s výborným představením "Šest tanečních hodin v šesti týdnech", které již bohužel není v repertoáru tohoto útulného divadla. Vřele doporučuji!
Janca525 70 %
(zadáno: 5.11.2019, počet hodnocení: 79)
Plšík 50 %
(zadáno: 21.4.2019, počet hodnocení: 404)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.