Divadlo v Dlouhé

V džungli měst

Premiéra: 11.11.2023 | 1:40x
Drama o hledání svobody. V Chicagu roku 1912 se setkávají dva muži. Neznají se, nikdy před tím se neviděli. Přesto mezi nimi bez zjevného důvodu začíná boj. Boj, který nešetří nikoho, ani jejich nejbližší...
  
Divadlo v Dlouhé
Hodnocení inscenace
Redakce
48 %
Uživatelé
53 %
53121000
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 50 %
Iva Bryndová 60 %
Michal Novák 40 %
Jan Pařízek 40 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
15.12.19:00novinka sezony; 18:30 dramaturgický úvodvstupenky
11.1.Čt19:00novinka sezony; 18:30 dramaturgický úvodvstupenky
29.1.Po19:00novinka sezony; 18:30 dramaturgický úvodvstupenky
15.12.19:00 vstupenky
novinka sezony; 18:30 dramaturgický úvod
11.1.Čt19:00 vstupenky
novinka sezony; 18:30 dramaturgický úvod
29.1.Po19:00 vstupenky
novinka sezony; 18:30 dramaturgický úvod

Volby

Hodnocení (16)

HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová  50 %
23.11.2023 | 1619 hodnocení
+ souhlasím
55 %. Intelektuálně-sociální duel dvou mužů rozdílné generace se dotýká poměrně nepříjemných, stále aktuálních společenských témat. Brecht myšlenky v rámci něj předkládá velmi specifickým jazykem plným metaforických obrazů, náročných na koncentraci a do jisté míry znesnadňujících komfortní orientaci v textu hry, což se odráží i v inscenaci DvD, které se děj zpřehlednit až tak zcela a do detailu nepodařilo. Velmi dobře se zde ale pracuje s vykreslením houstnoucí atmosféry a potlesk zasluhují i soustředěné herecké výkony. Nejvíce mě oslovil Jan Sklenář, záhadnému Shlinkovi propůjčil šmrncovní punc tajemství a až faustovsky pokušitelskou auru.
Iva Bryndová  60 %
22.11.2023 | 511 hodnocení
+ souhlasím
55% Nevím, zda boxerský zápas; za mě boj hlavních hrdinů tohoto příběhu výrazně připomínal spíš tanec, který střídavě tančí spolu a proti sobě, tedy víc v úvodu slibovanou báseň, než ring, byť odehrávající se v tak závratném tempu a s takovou kadencí všech promluv, jimž bylo přizpůsobeno i tempo jevištní akce, že zachytit nejen všechny významy, ale i všechny zvraty a dramatické situace považuji za značně složité, ne-li nemožné. Oceňuji nesmírně herecké výkony v čele se S. Tomanem, a okouzlily mě i otočné dveře, nepoužité v rámci scénografie (bohaté a za mě podobně bohaté až přeplácané jako text) pouze jako ilustrace v pozadí.
Michal Novák  40 %
21.11.2023 | 1147 hodnocení
+ souhlasím
45 % Předchozí potkání s Brechtem (Hovory na útěku) vedlo v Dlouhé, která se „nehratelným“ titulům věnuje programově, k inscenování živoucího a originálně pojatého spektáklu. Houštiny měst jsou podobně „nehratelná“ věc, jen z rané tvorby, ale rovněž s konfrontačním základem. Dřívější inscenace této linie uměly nacházet v nouzi ctnost, tato drží čáru neprostupnosti. Přičemž děj nelogické stavby, dialogy nepřirozené, postavy bez motivů, zatížení literární odkazy k tomu. Inscenace bez proměn rytmu, bez klíče. No sakra. Odtušíme přesahy do současnosti (iracionální svět bez hodnot) a vnímáme skvělý výkon Jana Sklenáře (postava záhadného Shlinka).
Jan Pařízek  40 %
20.11.2023 | 881 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
S hrami, kde vás míjí jejich vyznění, účel a obsah, to není úplně jednoduché. Příliš si z daného představení pak neodnesete. Netvrdím, že není chyba u mě, dost možná jsem jen špatně četl mezi řádky, nebo si měl více přečíst program či jít na besedu s tvůrci. Určitě platí, že hry B. Brechta nejsou často úplně lehce stravitelné, ale musím přiznat, že jsem již viděl o dost lepší zpracování jeho děl. A to třeba i zde v Dlouhé, kde šlo o Hovory na útěku. Z této inscenace chválím hlavně výbornou hudbu a pak herecké výkony J. Sklenáře a S. Tomana. Jinak ale mnoho jiných důvodů pro návštěvu nevidím.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vorisek  60 %
4.12.2023 | 68 hodnocení
+ souhlasím
Ač teprve šlo teprve o druhou reprízu, hlediště bylo hodně prořídlé, a paradoxně i tento fakt mi pomohl napojit se na temnou a tajemnou atmosféru na jevišti.

Vnímat smysl některých dialogů, či charaktery a motivace postav, jsem se během hry nějak zvlášť nesnažil, vše přišlo postupně samo, a člověk odcházel s mnohem těžší hlavou, než měl na začátku.
Radarrius  70 %
3.12.2023 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Netvrdím, že jsem hru pochopil. To ani náhodou. Ale ten souboj dvou rozdílných letor je rozhodně fascinující a nutí diváka soustředěně sledovat každou jemnou nápovědu. Shlink Jana Sklenáře, hlavní hybatel děje, v sobě skrývá nečekanou hloubku. Postupně nabízí několik vysvětlení, proč se do souboje pustil. Ale co z toho je součástí hry a co pravda se nikdo nikdy nedozví. Škoda jen jisté plochosti Shlinkova protihráče, jak ho pod vedením režiséra ztvárnil Samuel Toman. Přece jen se mladost neprojevuje jen zmatečností a uřvaností.
SJC  30 %
21.11.2023 | 15 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Viděl jsem první reprízu a jsem velmi zklamaný. Na Dlouhou je to hodně slabé, úplně mne to minulo, a to už jsem pár Brechtových her viděl. Asi inscenační tým věděl, proč neudělal přestávku, to by na druhou půlku zívalo hlediště prázdnotou.
Braddy  50 %
20.11.2023 | 161 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Je pro mě strašně obtížné tuto inscenaci hodnotit procenty, protože nevím jak. I přes "návod" v lektorském úvodu jsem cestu ke hře nenašel. Za herecké výkony Jana Sklenáře a zejména Samuela Tomana bych dal klidně plná %.
R.JELEN.21  40 %
20.11.2023 | 229 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
I přes účast na dramatickém úvodu, nechápu zhola nic co se na jevišti odehrálo. Pomohlo by více repríz? Stěží!
Nevím věru jak se k tomuto kusu postavit. Nejčastější otázkou při čekání, která jde slyšet je: Pochopil jsi? Nejčastější odpověď: NE.
Zřejmě to chce speficickeho diváka a já jim nejsem.
PS: Strategie jak na představení koukat, prý máte moc nepřemýšlel a nechat to na sebe působit tak jak Vám to hra nahazuje.
PPS : Doufám že Vám to nějak pomůže :D
JirkaS  40 %
16.11.2023 | 330 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
I přes mou maximální snahu proniknout do dění na jevišti jsou mé dojmy z představení rozporuplné. Složitost či spíše absurdnost děje mě totiž nutí ptát se, o čem se vlastně hraje. Částečně mi napovědělo přečtení tištěného programu po představení, ale během představení jsem tápal. Což je škoda, protože herecké výkony jsou kvalitní a skvělé. Určité výtky mám ke scénografii, kdy jednak nebylo v jednotlivých dějstvích dostatečně odlišeno místo, v němž se děj odehrává, a potom mám dojem, že to jaksi neodpovídalo 10. létům 20. století, kdy se děj odehrává. Za mě bohužel slabší průměr. Dlouhá to prostě umí lépe! /11.11.2023 - premiéra/
Viktorie  50 %
12.11.2023 | 41 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Má to silné obrazy, ale děj se kvůli neustálému toku dialogu těžko sleduje a nepodstatné splývá s podstatným. Ocenila bych, kdyby text byl trochu víc proškrtaný, aby poselství bylo jasnější a jisté momenty byly víc napjatější. Též mi přišlo, že postavy nebyly dostatečně psychologicky vykreslené, osobně jsem to s nimi tolik neprožívala, jako třeba při jiných divadelních představeních. Jinak scénografie, živá hudba a herecké výkony byly velmi dobré, ač křiklavě červená se po hodině a čtyřiceti minutách bez přestávky trochu okoukala.
Martinhaj  40 %
21.11.2023 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Ač jsme absolvovaly lektorský úvod a byli poučení nic nečekat a nedávat smysl tomu co uvidíme.... šlo to úplně mimo nás. Emoce nula, intelekt nula.Málokdy se koukám na hodinky kdy to už skončí ale tady jsem koukal stále.
Koxi  50 %
6.12.2023 | 45 hodnocení
Tarbík  40 %
21.11.2023 | 157 hodnocení
Soberin  70 %
21.11.2023 | 13 hodnocení
Jakub Peleška  90 %
20.11.2023 | 1 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.