Divadlo v Dlouhé
Julien Green
Zítřek se nekoná
Premiéra: 23.9.2021 | 1:45x
Překlad: Kateřina Lukešová. Úprava: Hana Burešová, Štěpán Otčenášek. Dramaturgie: Štěpán Otčenášek. Scéna: Martin Černý. Kostýmy: Kateřina Štefková. Hudba: Ivan Acher. Režie: Hana Burešová.
Poslední uvedení: září 2023.
Poslední uvedení: září 2023.
Magdalena Zimová, Jan Sklenář, Eva Hacurová / Zuzana Stavná, Jan Vondráček, Samuel Toman, Štěpánka Fingerhutová (alternovala také Berenika Anna Mikeschová), Pavel Neškudla, Tomáš Turek, Martin Matejka, Ondřej Rychlý, Miroslav Zavičár, Tomáš Weisser / Daniel Toman, Renáta Matějíčková / Berenika Anna Mikeschová...
Společensko-kritická hra s prvky symbolistního dramatu, mystéria i hororu, které je plné tajemství a otázek po smyslu lidského pachtění. Poslední chvíle jedné rodiny o Vánocích 1908, v předvečer katastrofálního zemětřesení v sicilské Messině. Obraz přejedené společnosti, která sama sebe přežila, žije na dluh, postrádá víru a soucit k slabým, chvěje se v úzkostech a předtuchách, ale vytěsňuje je stejně jako svůj strach ze smrti i bytí. Tápe, chytá se banalit a klišé, senzačních drbů, odsouvá vše nepohodlné a obelhává se marnými i marnivými iluzemi...
Hodnocení inscenace
Redakce
65 %
Uživatelé
74 %
74211000
Hodnocení redakce
Michal Novák 70 %
Iva Bryndová 60 %
Pavel Širmer 50 %
Helena Grégrová 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Jan Pařízek 70 %
Michal Novák 70 %
Iva Bryndová 60 %
Pavel Širmer 50 %
Helena Grégrová 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Jan Pařízek 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
11.4. | Út | 19:00 | blíží se derniéra; doprovodný program od 18h | vstupenky | |
22.5. | Po | 19:00 | blíží se derniéra; doprovodný program od 18h; poslední uvedení v této sezoně | vstupenky |
| ||||||||||||
|
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Redakční blogy
Až přijde apokalypsa | Lukáš Dubský
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(7.10.2021, Jana Soprová) (4.10.2021, Jana Machalická)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (27)
HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák 70 %
28.5.2022 | 1115 hodnocení
+ souhlasím
Další přírůstek DvD do dramaturgie nehratelných titulů. Tvůrčí tandem Burešová – Otčenášek v nich nachází zalíbení pravidelně. V tomto případě ale jde - i přes symbolistní stavbu - o přímočarou inscenaci, nepříliš obratný text o mnoho více nenabízí. Na jeviště je přivedena sebranka lidských typů, která si nezaslouží nic jiného, než aby se s nimi zatřásla zem. Bytost čistá a pravdy vědoucí je nejen přehlížena, ale rovnou nazývána „Zjevem“. Režii vlastně stačí vztahy zatížit dusivou atmosférou a dovést tuto jízdu k (ne)pointě. Jižanská hororová sága bez katarze. Odraz i současného suverénního světa, co si lže do kapsy.
Iva Bryndová 60 %
16.3.2022 | 416 hodnocení
+ souhlasím
65% Opět mám z inscenace Dlouhé pocit, že až v souvislosti s texty v programu působí tak silně, jak má. - Inscenace Greenovy hry buduje napětí postupně. V uzavřené společnosti se všichni lidé v ní stávají svými projevy čím dál víc nesnesitelnými, přičemž již na začátku působí sympatickým dojmem sotva kdo z nich. Pokrytecká společnost, jež jediného laskavého člověka mezi sebou nazývá urážlivým označením "Zjev", ale nenechává prchnout, nezbytně vzbuzuje odpor - navíc všechny čím dál víc ovládá a přemáhá stále silnější tušení neodvratného konce. Hororovou atmosféru výrazně dotváří výtvarná stylizace němých filmů, vč. titulků.
Pavel Širmer 50 %
3.12.2021 | 1890 hodnocení
+ souhlasím
Svým způsobem jde o dramaturgický objev, do aktuální doby a stavu společnosti se hra tematicky hodí. Autor však drama zahltil přemírou postav, složitost líčených vztahů zavání až samoúčelností. Úskalí problematického textu se v inscenaci H. Burešové zdolat nepodařilo. Poselství pokulhává (nebo se i ztrácí), neobratně napsané situace vyznívají monotónně a často nudí. Jednotlivé herecké výkony jsou propracované, ale směsici různých stylů schází sehranost. Ponurou atmosféru se daří budovat spíše vnějškovými prostředky, nejvíce zaujme náročná výprava s projekcemi a hudba.
Helena Grégrová 70 %
21.10.2021 | 1553 hodnocení
+ souhlasím
Obsah i poselství hry pro mě nejlépe vystihuje citát Christiana Morgensterna: "Pro bezpočetné je jen jediný lék - katastrofa." V inscenaci Hany Burešové se velmi dobře a důsledně pracuje s budováním bezútěšné atmosféry a pozvolnou gradací napětí, silné jsou okamžiky s hororovým a mysteriózním nádechem. Kvalitním hereckým výkonům dominují E. Hacurová, M. Zimová, J. Vondráček a S. Toman, který postavu nejzáhadnější a nejzásadnější ztělesňuje opravdu bravurně.
Lukáš Dubský 70 %
19.10.2021 | 1023 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Začátek je trochu těžkopádný, ale postupem času se režisérce Haně Burešové daří budovat tíživou atmosféru s místy až horrorovými prvky. Podařená je výtvarná stylizace do podoby němých expresionistických filmů ze začátku minulého století. Hercům se daří ztvárnit s lehce karikaturním nádechem měšťanskou rodinu, která si odmítá připustit problémy, a tak radši žvaní o nepodstatných věcech. Skvělý je v tomhle ohledu hlavně J.Sklenář, zdatně mu sekundují E.Hacurová, M.Zimová či J.Vondráček. Z celkem průměrné hry vznikla velmi solidní inscenace. (více v článku na blogu)
Jan Pařízek 70 %
6.10.2021 | 850 hodnocení
+ souhlasím
Musím přiznat, že to zde u mě zachránila až hodně povedená poslední třetina a samotný silný závěr. Jinak převládaly spíše trochu rozpaky. Začátek opravdu vlažný rozjezd a sice se tam daly vysledovat znaky přežité společnosti, jež si svým způsobem koleduje o ten trest boží, nicméně nijak více mě toto nezasáhlo. Až nástup určitě hororové atmosféry a pečlivé budování strachu přineslo větší zaujetí. Herecky to velmi dobře podpořili hlavně E. Hacurová, S. Toman a M. Zimová. Ve výsledku tedy zanechala hra svůj dojem, přesto kdybych ji neviděl, tak nemám pocit, že bych o mnoho přišel. 65 %
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Čiko 60 %
29.9.2022 | 923 hodnocení
+ souhlasím
65%
Zajímavá sonda do života lidí, které čeká následující den historicky jedna z největších přírodních katastrof v dějinách Evropy. Přitom si ale každá z postav prožívá i svoji vlastní malou a soukromou katastrofu. Všichni zoufale hledají své místo v životě i ve společnosti. Každý z nich touží nepromarnit život, ale téměř nikomu z nich se to nedaří. I když mají často pocit, že už je to na dosah.
Tento psychosociální horor je zajímavý zejména svojí atmosférou a věřím, že pro inscenační tým nebylo snadné k němu najít klíč, ale povedlo se...
Zajímavá sonda do života lidí, které čeká následující den historicky jedna z největších přírodních katastrof v dějinách Evropy. Přitom si ale každá z postav prožívá i svoji vlastní malou a soukromou katastrofu. Všichni zoufale hledají své místo v životě i ve společnosti. Každý z nich touží nepromarnit život, ale téměř nikomu z nich se to nedaří. I když mají často pocit, že už je to na dosah.
Tento psychosociální horor je zajímavý zejména svojí atmosférou a věřím, že pro inscenační tým nebylo snadné k němu najít klíč, ale povedlo se...
KrystofSelucky 90 %
31.3.2022 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Zítřek se nekoná je jedním z mála představení, u kterého bych bez jakékoli úpravy podepsal jeho anotaci. Naprosto výtečné atmosférické drama, které ze zdánlivých banálních rodinných situací a veselých anekdot buduje hmatatelnou atmosféru úzkostné stísněnosti směřující k nevyhnutelnému kataklyzmatu.
Suzana 60 %
15.3.2022 | 314 hodnocení
+ souhlasím
65% za herecké výkony, ale mít to přestávku a nebýt tam deklamující Zuzana Stavná má to 70%
J.S. 80 %
20.2.2022 | 141 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace nabízí silný divácký zážitek postavený na přesných hereckých výkonech, práci s důmyslným stupňováním napětí a iluzivní scénografií (funkčně narušovanou prostředky němého filmu). Inscenační styl je možné přirovnat k dřívějším režiím L. Smočka v ČK. H. Burešové se podařilo snad všechno, včetně překonání hluchých míst v textu dramatu. Herecké výkony představují vysoký činoherní standard (což nebývá v Dlouhé vždy pravidlem), příjemně překvapuje J. Sklenář vyzrálým jevištním hlasovým projevem (což u herců střední a mladší generace je dnes spíš už vzácnost).
Vladimír Rogalewicz 80 %
16.2.2022 | 739 hodnocení
+ souhlasím
Hana Burešová se Štěpánem Otčenáškem stále tvoří v Dlouhé skvělá představení, každé další je skutečnou událostí. Zítřek se nekoná je dramaturgický objev, který silně rezonuje ve společnosti rozdělené přístupem ke covidové pandemii. Paralela života v Messině těsně před zničujícím zemětřesením o Vánocích 1908 a současným stavem naší nárokové a zpovykané společnosti nám nastavuje nelichotivé zrcadlo. Znamenitá scéna, hudba a režie jen podtrhují skvělé herce. (Vedle zkušenějších kolegů se prosadily i Zuzana Stavná a Berenika Anna Mikeschová alternující v rolích Liny a Celestiny.)
Jerman 80 %
6.11.2021 | 118 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Další výborná režie H. Burešové, která, jak je u ní pravidlem, vytvořila výrazově precisní inscenaci, tentokráte ve formě retro výjevů odkazujících na němý film. Obraz dekadentní patricijské rodiny s komplikovanými vztahy v předvečer fatálního zemětřesení. Dobře je navozena a Acherovou hudbou umocněna, postupně stále tíživější až horrorová atmosféra se znaky blížíci se katastrofy. Před koncem napadá paralela se scénami z Bunuelova Anděla zkázy. Vyrovnané herecké výkony, největší prostor je dán nové posile hereckého ensemblu J. Sklenářovi v roli Marca. Dlouhá stále drží vysoký standard.
Radarrius 40 %
2.10.2021 | 52 hodnocení
+ souhlasím
Bylo úžasné pozorovat jak skupina skvělých herců vytvořila obraz nesnesitelné společnosti. Ale pak nepřišla ve hře žádná katarze. Jen zemětřesení, které všechny včetně diváků osvobodilo.
Gimli35 80 %
25.9.2021 | 179 hodnocení
+ souhlasím
75 %
Původně jsem chtěl dát o pár procent méně, ale to bych se musel tvářit, že po zdlouhavém začátku mi přibližně od půlky večera nezačal hojně běhat mráz po zádech... Herecky samozřejmě skvostné, u mne bodovali především E. Hacurová, S. Toman a M. Zimová. A stylizace do starého němého filmu byl moc dobrý nápad.
Původně jsem chtěl dát o pár procent méně, ale to bych se musel tvářit, že po zdlouhavém začátku mi přibližně od půlky večera nezačal hojně běhat mráz po zádech... Herecky samozřejmě skvostné, u mne bodovali především E. Hacurová, S. Toman a M. Zimová. A stylizace do starého němého filmu byl moc dobrý nápad.
R.JELEN.21 60 %
25.9.2021 | 208 hodnocení
+ souhlasím
Jsem v mírných rozpacích, nemůžu říci, že bych byla zklamaná z výkonů na jevišti. Vlastně je zajímavé pozorovat ten vnitřní boj, kdy toužíme po změně a zároveň se jí bojíme. Jen na konci zůstalo jakési prázdno.
Rozhodně si zapamatuji Jana Sklenáře, Evu Hacurovou, Samuela Tomana a samozřejmě M. Zimovou.
No ještě se na to budu muset vyspat.
Rozhodně si zapamatuji Jana Sklenáře, Evu Hacurovou, Samuela Tomana a samozřejmě M. Zimovou.
No ještě se na to budu muset vyspat.
J.anek 90 %
25.9.2021 | 416 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Drama jako od Čechova. Jednota místa, času a děje, postavy, které mluví především o sobě, zlá předtucha, Messina jako past, z níž není úniku. Scéně vládne charisma Jana Sklenáře, ale skvělí (a nesnesitelní) jsou kompletně všichni. Celá ta pokrytecká společnost, která je hysterická a zpovykaná jako ta naše. A k níž funguje kontrastně hluchoněmý světec Stefano - soustředěný výkon Samuela Tomana zaslouží obdiv.
Filmové dotáčky nás přenášejí do roku 1908 a rozdělení na kapitoly je skvělý nápad - věta, na kterou čekáme, je jen další předtuchou, dalším znamením neodvratné katastrofy. Parádní kus.
Filmové dotáčky nás přenášejí do roku 1908 a rozdělení na kapitoly je skvělý nápad - věta, na kterou čekáme, je jen další předtuchou, dalším znamením neodvratné katastrofy. Parádní kus.
Čiko 60 %
29.9.2022 | 923 hodnocení
+ souhlasím
65%
Zajímavá sonda do života lidí, které čeká následující den historicky jedna z největších přírodních katastrof v dějinách Evropy. Přitom si ale každá z postav prožívá i svoji vlastní malou a soukromou katastrofu. Všichni zoufale hledají své místo v životě i ve společnosti. Každý z nich touží nepromarnit život, ale téměř nikomu z nich se to nedaří. I když mají často pocit, že už je to na dosah.
Tento psychosociální horor je zajímavý zejména svojí atmosférou a věřím, že pro inscenační tým nebylo snadné k němu najít klíč, ale povedlo se...
Zajímavá sonda do života lidí, které čeká následující den historicky jedna z největších přírodních katastrof v dějinách Evropy. Přitom si ale každá z postav prožívá i svoji vlastní malou a soukromou katastrofu. Všichni zoufale hledají své místo v životě i ve společnosti. Každý z nich touží nepromarnit život, ale téměř nikomu z nich se to nedaří. I když mají často pocit, že už je to na dosah.
Tento psychosociální horor je zajímavý zejména svojí atmosférou a věřím, že pro inscenační tým nebylo snadné k němu najít klíč, ale povedlo se...
KrystofSelucky 90 %
31.3.2022 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Zítřek se nekoná je jedním z mála představení, u kterého bych bez jakékoli úpravy podepsal jeho anotaci. Naprosto výtečné atmosférické drama, které ze zdánlivých banálních rodinných situací a veselých anekdot buduje hmatatelnou atmosféru úzkostné stísněnosti směřující k nevyhnutelnému kataklyzmatu.
Suzana 60 %
15.3.2022 | 314 hodnocení
+ souhlasím
65% za herecké výkony, ale mít to přestávku a nebýt tam deklamující Zuzana Stavná má to 70%
J.S. 80 %
20.2.2022 | 141 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace nabízí silný divácký zážitek postavený na přesných hereckých výkonech, práci s důmyslným stupňováním napětí a iluzivní scénografií (funkčně narušovanou prostředky němého filmu). Inscenační styl je možné přirovnat k dřívějším režiím L. Smočka v ČK. H. Burešové se podařilo snad všechno, včetně překonání hluchých míst v textu dramatu. Herecké výkony představují vysoký činoherní standard (což nebývá v Dlouhé vždy pravidlem), příjemně překvapuje J. Sklenář vyzrálým jevištním hlasovým projevem (což u herců střední a mladší generace je dnes spíš už vzácnost).
Vladimír Rogalewicz 80 %
16.2.2022 | 739 hodnocení
+ souhlasím
Hana Burešová se Štěpánem Otčenáškem stále tvoří v Dlouhé skvělá představení, každé další je skutečnou událostí. Zítřek se nekoná je dramaturgický objev, který silně rezonuje ve společnosti rozdělené přístupem ke covidové pandemii. Paralela života v Messině těsně před zničujícím zemětřesením o Vánocích 1908 a současným stavem naší nárokové a zpovykané společnosti nám nastavuje nelichotivé zrcadlo. Znamenitá scéna, hudba a režie jen podtrhují skvělé herce. (Vedle zkušenějších kolegů se prosadily i Zuzana Stavná a Berenika Anna Mikeschová alternující v rolích Liny a Celestiny.)
Jerman 80 %
6.11.2021 | 118 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Další výborná režie H. Burešové, která, jak je u ní pravidlem, vytvořila výrazově precisní inscenaci, tentokráte ve formě retro výjevů odkazujících na němý film. Obraz dekadentní patricijské rodiny s komplikovanými vztahy v předvečer fatálního zemětřesení. Dobře je navozena a Acherovou hudbou umocněna, postupně stále tíživější až horrorová atmosféra se znaky blížíci se katastrofy. Před koncem napadá paralela se scénami z Bunuelova Anděla zkázy. Vyrovnané herecké výkony, největší prostor je dán nové posile hereckého ensemblu J. Sklenářovi v roli Marca. Dlouhá stále drží vysoký standard.
Radarrius 40 %
2.10.2021 | 52 hodnocení
+ souhlasím
Bylo úžasné pozorovat jak skupina skvělých herců vytvořila obraz nesnesitelné společnosti. Ale pak nepřišla ve hře žádná katarze. Jen zemětřesení, které všechny včetně diváků osvobodilo.
Gimli35 80 %
25.9.2021 | 179 hodnocení
+ souhlasím
75 %
Původně jsem chtěl dát o pár procent méně, ale to bych se musel tvářit, že po zdlouhavém začátku mi přibližně od půlky večera nezačal hojně běhat mráz po zádech... Herecky samozřejmě skvostné, u mne bodovali především E. Hacurová, S. Toman a M. Zimová. A stylizace do starého němého filmu byl moc dobrý nápad.
Původně jsem chtěl dát o pár procent méně, ale to bych se musel tvářit, že po zdlouhavém začátku mi přibližně od půlky večera nezačal hojně běhat mráz po zádech... Herecky samozřejmě skvostné, u mne bodovali především E. Hacurová, S. Toman a M. Zimová. A stylizace do starého němého filmu byl moc dobrý nápad.
R.JELEN.21 60 %
25.9.2021 | 208 hodnocení
+ souhlasím
Jsem v mírných rozpacích, nemůžu říci, že bych byla zklamaná z výkonů na jevišti. Vlastně je zajímavé pozorovat ten vnitřní boj, kdy toužíme po změně a zároveň se jí bojíme. Jen na konci zůstalo jakési prázdno.
Rozhodně si zapamatuji Jana Sklenáře, Evu Hacurovou, Samuela Tomana a samozřejmě M. Zimovou.
No ještě se na to budu muset vyspat.
Rozhodně si zapamatuji Jana Sklenáře, Evu Hacurovou, Samuela Tomana a samozřejmě M. Zimovou.
No ještě se na to budu muset vyspat.
J.anek 90 %
25.9.2021 | 416 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Drama jako od Čechova. Jednota místa, času a děje, postavy, které mluví především o sobě, zlá předtucha, Messina jako past, z níž není úniku. Scéně vládne charisma Jana Sklenáře, ale skvělí (a nesnesitelní) jsou kompletně všichni. Celá ta pokrytecká společnost, která je hysterická a zpovykaná jako ta naše. A k níž funguje kontrastně hluchoněmý světec Stefano - soustředěný výkon Samuela Tomana zaslouží obdiv.
Filmové dotáčky nás přenášejí do roku 1908 a rozdělení na kapitoly je skvělý nápad - věta, na kterou čekáme, je jen další předtuchou, dalším znamením neodvratné katastrofy. Parádní kus.
Filmové dotáčky nás přenášejí do roku 1908 a rozdělení na kapitoly je skvělý nápad - věta, na kterou čekáme, je jen další předtuchou, dalším znamením neodvratné katastrofy. Parádní kus.
Čiko 60 %
29.9.2022 | 923 hodnocení
+ souhlasím
65%
Zajímavá sonda do života lidí, které čeká následující den historicky jedna z největších přírodních katastrof v dějinách Evropy. Přitom si ale každá z postav prožívá i svoji vlastní malou a soukromou katastrofu. Všichni zoufale hledají své místo v životě i ve společnosti. Každý z nich touží nepromarnit život, ale téměř nikomu z nich se to nedaří. I když mají často pocit, že už je to na dosah.
Tento psychosociální horor je zajímavý zejména svojí atmosférou a věřím, že pro inscenační tým nebylo snadné k němu najít klíč, ale povedlo se...
Zajímavá sonda do života lidí, které čeká následující den historicky jedna z největších přírodních katastrof v dějinách Evropy. Přitom si ale každá z postav prožívá i svoji vlastní malou a soukromou katastrofu. Všichni zoufale hledají své místo v životě i ve společnosti. Každý z nich touží nepromarnit život, ale téměř nikomu z nich se to nedaří. I když mají často pocit, že už je to na dosah.
Tento psychosociální horor je zajímavý zejména svojí atmosférou a věřím, že pro inscenační tým nebylo snadné k němu najít klíč, ale povedlo se...
Vladimír Rogalewicz 80 %
16.2.2022 | 739 hodnocení
+ souhlasím
Hana Burešová se Štěpánem Otčenáškem stále tvoří v Dlouhé skvělá představení, každé další je skutečnou událostí. Zítřek se nekoná je dramaturgický objev, který silně rezonuje ve společnosti rozdělené přístupem ke covidové pandemii. Paralela života v Messině těsně před zničujícím zemětřesením o Vánocích 1908 a současným stavem naší nárokové a zpovykané společnosti nám nastavuje nelichotivé zrcadlo. Znamenitá scéna, hudba a režie jen podtrhují skvělé herce. (Vedle zkušenějších kolegů se prosadily i Zuzana Stavná a Berenika Anna Mikeschová alternující v rolích Liny a Celestiny.)
J.anek 90 %
25.9.2021 | 416 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Drama jako od Čechova. Jednota místa, času a děje, postavy, které mluví především o sobě, zlá předtucha, Messina jako past, z níž není úniku. Scéně vládne charisma Jana Sklenáře, ale skvělí (a nesnesitelní) jsou kompletně všichni. Celá ta pokrytecká společnost, která je hysterická a zpovykaná jako ta naše. A k níž funguje kontrastně hluchoněmý světec Stefano - soustředěný výkon Samuela Tomana zaslouží obdiv.
Filmové dotáčky nás přenášejí do roku 1908 a rozdělení na kapitoly je skvělý nápad - věta, na kterou čekáme, je jen další předtuchou, dalším znamením neodvratné katastrofy. Parádní kus.
Filmové dotáčky nás přenášejí do roku 1908 a rozdělení na kapitoly je skvělý nápad - věta, na kterou čekáme, je jen další předtuchou, dalším znamením neodvratné katastrofy. Parádní kus.
Suzana 60 %
15.3.2022 | 314 hodnocení
+ souhlasím
65% za herecké výkony, ale mít to přestávku a nebýt tam deklamující Zuzana Stavná má to 70%
R.JELEN.21 60 %
25.9.2021 | 208 hodnocení
+ souhlasím
Jsem v mírných rozpacích, nemůžu říci, že bych byla zklamaná z výkonů na jevišti. Vlastně je zajímavé pozorovat ten vnitřní boj, kdy toužíme po změně a zároveň se jí bojíme. Jen na konci zůstalo jakési prázdno.
Rozhodně si zapamatuji Jana Sklenáře, Evu Hacurovou, Samuela Tomana a samozřejmě M. Zimovou.
No ještě se na to budu muset vyspat.
Rozhodně si zapamatuji Jana Sklenáře, Evu Hacurovou, Samuela Tomana a samozřejmě M. Zimovou.
No ještě se na to budu muset vyspat.
Gimli35 80 %
25.9.2021 | 179 hodnocení
+ souhlasím
75 %
Původně jsem chtěl dát o pár procent méně, ale to bych se musel tvářit, že po zdlouhavém začátku mi přibližně od půlky večera nezačal hojně běhat mráz po zádech... Herecky samozřejmě skvostné, u mne bodovali především E. Hacurová, S. Toman a M. Zimová. A stylizace do starého němého filmu byl moc dobrý nápad.
Původně jsem chtěl dát o pár procent méně, ale to bych se musel tvářit, že po zdlouhavém začátku mi přibližně od půlky večera nezačal hojně běhat mráz po zádech... Herecky samozřejmě skvostné, u mne bodovali především E. Hacurová, S. Toman a M. Zimová. A stylizace do starého němého filmu byl moc dobrý nápad.
J.S. 80 %
20.2.2022 | 141 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace nabízí silný divácký zážitek postavený na přesných hereckých výkonech, práci s důmyslným stupňováním napětí a iluzivní scénografií (funkčně narušovanou prostředky němého filmu). Inscenační styl je možné přirovnat k dřívějším režiím L. Smočka v ČK. H. Burešové se podařilo snad všechno, včetně překonání hluchých míst v textu dramatu. Herecké výkony představují vysoký činoherní standard (což nebývá v Dlouhé vždy pravidlem), příjemně překvapuje J. Sklenář vyzrálým jevištním hlasovým projevem (což u herců střední a mladší generace je dnes spíš už vzácnost).
Jerman 80 %
6.11.2021 | 118 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Další výborná režie H. Burešové, která, jak je u ní pravidlem, vytvořila výrazově precisní inscenaci, tentokráte ve formě retro výjevů odkazujících na němý film. Obraz dekadentní patricijské rodiny s komplikovanými vztahy v předvečer fatálního zemětřesení. Dobře je navozena a Acherovou hudbou umocněna, postupně stále tíživější až horrorová atmosféra se znaky blížíci se katastrofy. Před koncem napadá paralela se scénami z Bunuelova Anděla zkázy. Vyrovnané herecké výkony, největší prostor je dán nové posile hereckého ensemblu J. Sklenářovi v roli Marca. Dlouhá stále drží vysoký standard.
Radarrius 40 %
2.10.2021 | 52 hodnocení
+ souhlasím
Bylo úžasné pozorovat jak skupina skvělých herců vytvořila obraz nesnesitelné společnosti. Ale pak nepřišla ve hře žádná katarze. Jen zemětřesení, které všechny včetně diváků osvobodilo.
KrystofSelucky 90 %
31.3.2022 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Zítřek se nekoná je jedním z mála představení, u kterého bych bez jakékoli úpravy podepsal jeho anotaci. Naprosto výtečné atmosférické drama, které ze zdánlivých banálních rodinných situací a veselých anekdot buduje hmatatelnou atmosféru úzkostné stísněnosti směřující k nevyhnutelnému kataklyzmatu.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(22.9.2021)
První premiérou sezony 2021/22 v Divadle v Dlouhé bude česky dosud neuvedená hra Juliena Greena Zítřek se nekoná v režii Hany Burešové a dramaturgii Štěpána Otčenáška. Premiéra je ve čtvrtek 23. září, první repríze v sobotu 25. září bude od 18.15 hodin předcházet setkání s tvůrci inscenace.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.