Studio Marta
Julius Zeyer
Radúz a Mahulena
Premiéra: 23.10.2022 | 1:40
Úprava a dramaturgie: Sára Matůšová. Scéna: Julie Ema Růžičková. Kostýmy: Zora Davidová. Hudební spolupráce, choreografie a režie: Petr Akimov.
Poslední uvedení: květen 2023.
Poslední uvedení: květen 2023.
Nikola Moravčíková, Matouš Benda, Lucie Netopilová, Martina Tomanová, Tomáš Weber, Stanislav Čaban, Monika Tomková, Klára Marxová, Hynek Tajovský
Jedno z nejznámějších českých dramat dostává příležitost znovu ožít. O českosti by se dalo polemizovat, protože Zeyer čerpal z vícero námětů z nejrůznějších koutů světa. O důležitosti a současnosti tohoto na první pohled zaprášeného příběhu nepochybujeme. Nenávist zrozená z neopětované náklonnosti – upřímná láska zrozená ve chvíli boje o život. Žárlivost – důvěra. Síla kletby – nezlomnost lásky. Co zvítězí? Ztráta naděje v opravdovou lásku? Vnímání věrné lásky jako dávno přežitého folklorního patosu? Už přece nejde jen o pohádku, ale o to, co žijeme teď a tady...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
10 %
Uživatelé
53 %
kontroverzní inscenace (136.)
5391000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 10 %
Pavel Širmer 10 %
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(30.10.2022, Jaroslav Tuček)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (10)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 10 %
30.5.2023 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
Zeyerovo drama bylo značně zkrácené, v koncepci hrál významnou roli pohyb. Naprosté selhání režiséra a dramaturgyně v hereckém vedení studentů zapříčinilo, že výsledek skončil fiaskem! Výklad postav se omezil na základní obrysy. Mladí herci se vymáchali v požadavcích na křik, nepřirozené skřeky a pohyby. Mezi špatnými výkony se objevily i tristní, zvláště výstupy Runy vyvolávaly v publiku nechtěný smích. Korunu všemu nasadila scénografie; v základu opodstatněný nápad s lampami se minul účinkem kvůli užití různorodých a vzájemně neladících lamp (jakoby každý přinesl již nepotřebnou). Málokdy se studentská inscenace tak mimořádně nepovede.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Makaluzo1 10 %
17.5.2023 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Nápad uvést Zeyerovu líbeznou pohádku způsobem, kdy obsah je v přímém protikladu k formě se výrazně nepovedl. Upravený text činí mladým adeptům herectví evidentně problémy, což u diváků vyvolává smích,nevhodný v dramatických situacích.Poetika pohádky je nahrazena tzv.morderními uměleckými prostředky(dnes už dávno překonanými):stroboskopické efekty,mlha,stolní i stojací lampy, jinak prázdná scéna.Hře uškodila i techno hudba,podivná choreografie i kostýmy.Vrcholem nevkusu je hysterie královny Runy.
honzy 20 %
17.5.2023 | 284 hodnocení
+ souhlasím
Zeyerova půvabná pohádka RADÚZ a MAHULENA byla nad síly posluchačů 3.ročníku JAMU.Kam se vytratila celková poetika díla? Bohužel u všech herců se našly chyby jak v interpretaci, tak i v nepřenositelnosti tohoto díla na diváka.Texty hry plynuly,
ale srdce diváka zůstalo chladné.Nápad vytvořit scénu ze stolních lamp bylo liché i uši rvouci hudba rušila a o různých spíše nesynchronizovaných pohybech herců ani nemluvě.Dokonce se ozýval z hlediště i smích.Takže suma sumárum velké zklamání.Tato pražská prezentace hereckého umění Janáčkovy školy z Brna se opravdu nepovedla! Psáno z reprízy 15.5.2023
ale srdce diváka zůstalo chladné.Nápad vytvořit scénu ze stolních lamp bylo liché i uši rvouci hudba rušila a o různých spíše nesynchronizovaných pohybech herců ani nemluvě.Dokonce se ozýval z hlediště i smích.Takže suma sumárum velké zklamání.Tato pražská prezentace hereckého umění Janáčkovy školy z Brna se opravdu nepovedla! Psáno z reprízy 15.5.2023
Eva123 60 %
20.12.2022 | 152 hodnocení
+ souhlasím
(Závěr představení: +10%) Radúz a Mahulena? Prázdné jeviště, divadelní mlha, technohudba, herci válející se a tančící po zemi (zřejmě Matka Země?) a co horšího, místo jevištní mluvy, vychází z jejich úst jakýsi dětinský přízvuk (určitě u celého čtvrtého ročníku), ale protože je stále víceméně začátek školního roku, lze doufat, že se mladí herci k jevištní mluvě ještě dopracují (i když herečka, šlapající si na jazyk, to bude mít o něco těžší).
Klára Tesařová 70 %
13.12.2022 | 120 hodnocení
+ souhlasím
Režie Petra Akimova pracuje s nevídanou ohebností mladých hereckých těl a vyjádření charakterů pohybem. Kostýmy jsou směsicí modernosti a tradice. Lucie Netopilová jako královna Runa pouští hrůzu více než kdejaký horor na Netflixu. Oproti tomu Radúz Matouše Bendy se dokáže plně vyřádit na pozitivním charakteru. Charisma a kukuč Tomáše Webera si zamilujete, i přes jeho roli záporáckého krále Stojimíra.
Makaluzo1 10 %
17.5.2023 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Nápad uvést Zeyerovu líbeznou pohádku způsobem, kdy obsah je v přímém protikladu k formě se výrazně nepovedl. Upravený text činí mladým adeptům herectví evidentně problémy, což u diváků vyvolává smích,nevhodný v dramatických situacích.Poetika pohádky je nahrazena tzv.morderními uměleckými prostředky(dnes už dávno překonanými):stroboskopické efekty,mlha,stolní i stojací lampy, jinak prázdná scéna.Hře uškodila i techno hudba,podivná choreografie i kostýmy.Vrcholem nevkusu je hysterie královny Runy.
honzy 20 %
17.5.2023 | 284 hodnocení
+ souhlasím
Zeyerova půvabná pohádka RADÚZ a MAHULENA byla nad síly posluchačů 3.ročníku JAMU.Kam se vytratila celková poetika díla? Bohužel u všech herců se našly chyby jak v interpretaci, tak i v nepřenositelnosti tohoto díla na diváka.Texty hry plynuly,
ale srdce diváka zůstalo chladné.Nápad vytvořit scénu ze stolních lamp bylo liché i uši rvouci hudba rušila a o různých spíše nesynchronizovaných pohybech herců ani nemluvě.Dokonce se ozýval z hlediště i smích.Takže suma sumárum velké zklamání.Tato pražská prezentace hereckého umění Janáčkovy školy z Brna se opravdu nepovedla! Psáno z reprízy 15.5.2023
ale srdce diváka zůstalo chladné.Nápad vytvořit scénu ze stolních lamp bylo liché i uši rvouci hudba rušila a o různých spíše nesynchronizovaných pohybech herců ani nemluvě.Dokonce se ozýval z hlediště i smích.Takže suma sumárum velké zklamání.Tato pražská prezentace hereckého umění Janáčkovy školy z Brna se opravdu nepovedla! Psáno z reprízy 15.5.2023
Eva123 60 %
20.12.2022 | 152 hodnocení
+ souhlasím
(Závěr představení: +10%) Radúz a Mahulena? Prázdné jeviště, divadelní mlha, technohudba, herci válející se a tančící po zemi (zřejmě Matka Země?) a co horšího, místo jevištní mluvy, vychází z jejich úst jakýsi dětinský přízvuk (určitě u celého čtvrtého ročníku), ale protože je stále víceméně začátek školního roku, lze doufat, že se mladí herci k jevištní mluvě ještě dopracují (i když herečka, šlapající si na jazyk, to bude mít o něco těžší).
Klára Tesařová 70 %
13.12.2022 | 120 hodnocení
+ souhlasím
Režie Petra Akimova pracuje s nevídanou ohebností mladých hereckých těl a vyjádření charakterů pohybem. Kostýmy jsou směsicí modernosti a tradice. Lucie Netopilová jako královna Runa pouští hrůzu více než kdejaký horor na Netflixu. Oproti tomu Radúz Matouše Bendy se dokáže plně vyřádit na pozitivním charakteru. Charisma a kukuč Tomáše Webera si zamilujete, i přes jeho roli záporáckého krále Stojimíra.
honzy 20 %
17.5.2023 | 284 hodnocení
+ souhlasím
Zeyerova půvabná pohádka RADÚZ a MAHULENA byla nad síly posluchačů 3.ročníku JAMU.Kam se vytratila celková poetika díla? Bohužel u všech herců se našly chyby jak v interpretaci, tak i v nepřenositelnosti tohoto díla na diváka.Texty hry plynuly,
ale srdce diváka zůstalo chladné.Nápad vytvořit scénu ze stolních lamp bylo liché i uši rvouci hudba rušila a o různých spíše nesynchronizovaných pohybech herců ani nemluvě.Dokonce se ozýval z hlediště i smích.Takže suma sumárum velké zklamání.Tato pražská prezentace hereckého umění Janáčkovy školy z Brna se opravdu nepovedla! Psáno z reprízy 15.5.2023
ale srdce diváka zůstalo chladné.Nápad vytvořit scénu ze stolních lamp bylo liché i uši rvouci hudba rušila a o různých spíše nesynchronizovaných pohybech herců ani nemluvě.Dokonce se ozýval z hlediště i smích.Takže suma sumárum velké zklamání.Tato pražská prezentace hereckého umění Janáčkovy školy z Brna se opravdu nepovedla! Psáno z reprízy 15.5.2023
Eva123 60 %
20.12.2022 | 152 hodnocení
+ souhlasím
(Závěr představení: +10%) Radúz a Mahulena? Prázdné jeviště, divadelní mlha, technohudba, herci válející se a tančící po zemi (zřejmě Matka Země?) a co horšího, místo jevištní mluvy, vychází z jejich úst jakýsi dětinský přízvuk (určitě u celého čtvrtého ročníku), ale protože je stále víceméně začátek školního roku, lze doufat, že se mladí herci k jevištní mluvě ještě dopracují (i když herečka, šlapající si na jazyk, to bude mít o něco těžší).
Klára Tesařová 70 %
13.12.2022 | 120 hodnocení
+ souhlasím
Režie Petra Akimova pracuje s nevídanou ohebností mladých hereckých těl a vyjádření charakterů pohybem. Kostýmy jsou směsicí modernosti a tradice. Lucie Netopilová jako královna Runa pouští hrůzu více než kdejaký horor na Netflixu. Oproti tomu Radúz Matouše Bendy se dokáže plně vyřádit na pozitivním charakteru. Charisma a kukuč Tomáše Webera si zamilujete, i přes jeho roli záporáckého krále Stojimíra.
Makaluzo1 10 %
17.5.2023 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Nápad uvést Zeyerovu líbeznou pohádku způsobem, kdy obsah je v přímém protikladu k formě se výrazně nepovedl. Upravený text činí mladým adeptům herectví evidentně problémy, což u diváků vyvolává smích,nevhodný v dramatických situacích.Poetika pohádky je nahrazena tzv.morderními uměleckými prostředky(dnes už dávno překonanými):stroboskopické efekty,mlha,stolní i stojací lampy, jinak prázdná scéna.Hře uškodila i techno hudba,podivná choreografie i kostýmy.Vrcholem nevkusu je hysterie královny Runy.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.