Klicperovo divadlo Hradec Králové [Studio Beseda]
Roland Schimmelpfennig
Černá voda
Premiéra: 10.3.2018 | 1:20x
Překlad a dramaturgie: Jana Slouková. Výprava: Adriana Černá. Hudba: Jindřich Čížek. Režie: Michal Hába.
Poslední uvedení: leden 2020.
Poslední uvedení: leden 2020.
Poetická, důmyslně vystavěná hra současného úspěšného německého dramatika. Magická letní noc. Opuštěné koupaliště a temná hladina, na níž se odrážejí hvězdy. A dvě party mladých lidí, kteří tajně přelezou plot. Rozděluje je původ, víra i majetek. Namísto bitky následuje ale společné koupání, noční jízda městem, vzájemné poznávání, dotyky a touha. Byla to noc, kdy ještě všichni věřili snům svých devatenácti let. Co z nich ale zbylo po dalších dvaceti letech? Dvojice, která se tehdy milovala, se náhodně setkává. A v ten moment, uprostřed rušné ulice bičované temným listopadovým deštěm, se náhle zastaví čas...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Redakční blogy
Prchavé kouzlo okamžiku | Lukáš Dubský
Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (18)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
19.12.2018 | 1132 hodnocení
+ souhlasím
Schimmelpfennig je velice zručným autorem, takže dokáže podat ve slušivém balení i relativně banální příběh. Režie M.Háby má velký podíl na poetickém vyznění celé inscenace. Tok Schimmelpfennigovya textu Hába rytmizuje drobnými změnami prostředí, atmosférotvornou hudbou i zhudebněním ústředního repetitivního motivu. Divák se tak lehce nechá přenést do světa, kde je přímo hmatatelně cítit běžící čas a kde na něj naplno dopadá fakt, že okamžiky štěstí jsou prchavé a nelze je zachytit. Více viz blog (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
AdelOne 70 %
23.1.2020 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Hezká režijní práce Michala Háby. Oceňuji také pěknou scénografii. Příjemná práce s hudební složkou, opakující se motiv "Klidná, jako nedotčená černá voda.", se velice dobře pamatuje.
Herecké výkony velmi vyrovnané. Zaujala především Kamila Sedlárová, Lenka Loubalová a Natálie Holíková.
Herecké výkony velmi vyrovnané. Zaujala především Kamila Sedlárová, Lenka Loubalová a Natálie Holíková.
Maremma 70 %
4.5.2019 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Při porovnání s ostatními viděnými Schimmelpfennigy v ČR (Létající dítě v Buranteatru, Zlatý drak ve Slováckém divadle a Kdyby tak a co pak v Redutě Brno) se vynořují stejné problémy - když ve 3/4 došel režisérovi čas, byl z toho (zas) recitační kroužek. Stavba. Jinak text velmi silný a herci výteční! Škoda trochu monotónní hudby - autor by mohl občas aspoň změnit tóninu, ví-li, co to je-) - příležitostí to nabízí víc než dost.
PajaM 60 %
30.6.2018 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Nevim, prostě mě to nebavilo. Ale klobouček před všemi herci, ti byli super.
Pavel Pešek 80 %
4.4.2018 | 45 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace složitého textu o prostém "v mládí bylo fajn, ale zvrtlo se to a teď už to není ono" nabízí: 1.souboj herců s pamětí (na jevišti raději nenapovídat, v hledišti je slyšet :)); 2.souboj diváka s orientací v postavách a v čase (sakra, měla s ním dítě nebo ne?). Divák odejde rozechvěn, že je to vlastně jeho příběh, i když ho prožil a žije jinde a jinak. Navíc s pocitem, že herci jsou moc dobří ve svém úsporném projevu (gesto paní Sedlárové měnící ji v okamžiku a na okamžik v ředitelku školy mne okouzlilo). A potěšen řadou režijních, hudebních a výtvarných nápadů. Jen vyhrát ty souboje!
Koeman2 80 %
24.3.2018 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Velmi originální zpracování relativně jednoduché dějové linky. Letní koupaliště a náhodné setkání skupinky mladých lidí odlišného původu a posuny o 20 let později. Střídání časových rovin a vypravěčských postav, chvíli se v tom ztrácíte, ale až to pochopíte, je to působivý zážitek. Aktuální téma přistěhovalectví se mísí s poetikou jedné noci a jednoho okamžiku. Skvělé herecké výkony všech aktérů (Bartoš, Holíková, Loubalová, Richtermoc, Sedlárová, Vápeník).
Hoolek 90 %
23.3.2018 | 37 hodnocení
+ souhlasím
má to takový ten klasický tok děje - jakože to nějak začne, něco se děje, nějak to skončí? ne. každej herec hraje tu svoji postavu a je jasně čitelnej? ne. je ten text snadno uchopitelnej? ne. a přesto: v okamžiku, kdy na tu "hru" přistoupíte, budete odměněni takřka gigantickým proudem poezie a emocí. vzhůru na hradec!
AdelOne 70 %
23.1.2020 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Hezká režijní práce Michala Háby. Oceňuji také pěknou scénografii. Příjemná práce s hudební složkou, opakující se motiv "Klidná, jako nedotčená černá voda.", se velice dobře pamatuje.
Herecké výkony velmi vyrovnané. Zaujala především Kamila Sedlárová, Lenka Loubalová a Natálie Holíková.
Herecké výkony velmi vyrovnané. Zaujala především Kamila Sedlárová, Lenka Loubalová a Natálie Holíková.
Maremma 70 %
4.5.2019 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Při porovnání s ostatními viděnými Schimmelpfennigy v ČR (Létající dítě v Buranteatru, Zlatý drak ve Slováckém divadle a Kdyby tak a co pak v Redutě Brno) se vynořují stejné problémy - když ve 3/4 došel režisérovi čas, byl z toho (zas) recitační kroužek. Stavba. Jinak text velmi silný a herci výteční! Škoda trochu monotónní hudby - autor by mohl občas aspoň změnit tóninu, ví-li, co to je-) - příležitostí to nabízí víc než dost.
PajaM 60 %
30.6.2018 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Nevim, prostě mě to nebavilo. Ale klobouček před všemi herci, ti byli super.
Pavel Pešek 80 %
4.4.2018 | 45 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace složitého textu o prostém "v mládí bylo fajn, ale zvrtlo se to a teď už to není ono" nabízí: 1.souboj herců s pamětí (na jevišti raději nenapovídat, v hledišti je slyšet :)); 2.souboj diváka s orientací v postavách a v čase (sakra, měla s ním dítě nebo ne?). Divák odejde rozechvěn, že je to vlastně jeho příběh, i když ho prožil a žije jinde a jinak. Navíc s pocitem, že herci jsou moc dobří ve svém úsporném projevu (gesto paní Sedlárové měnící ji v okamžiku a na okamžik v ředitelku školy mne okouzlilo). A potěšen řadou režijních, hudebních a výtvarných nápadů. Jen vyhrát ty souboje!
Koeman2 80 %
24.3.2018 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Velmi originální zpracování relativně jednoduché dějové linky. Letní koupaliště a náhodné setkání skupinky mladých lidí odlišného původu a posuny o 20 let později. Střídání časových rovin a vypravěčských postav, chvíli se v tom ztrácíte, ale až to pochopíte, je to působivý zážitek. Aktuální téma přistěhovalectví se mísí s poetikou jedné noci a jednoho okamžiku. Skvělé herecké výkony všech aktérů (Bartoš, Holíková, Loubalová, Richtermoc, Sedlárová, Vápeník).
Hoolek 90 %
23.3.2018 | 37 hodnocení
+ souhlasím
má to takový ten klasický tok děje - jakože to nějak začne, něco se děje, nějak to skončí? ne. každej herec hraje tu svoji postavu a je jasně čitelnej? ne. je ten text snadno uchopitelnej? ne. a přesto: v okamžiku, kdy na tu "hru" přistoupíte, budete odměněni takřka gigantickým proudem poezie a emocí. vzhůru na hradec!
Koeman2 80 %
24.3.2018 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Velmi originální zpracování relativně jednoduché dějové linky. Letní koupaliště a náhodné setkání skupinky mladých lidí odlišného původu a posuny o 20 let později. Střídání časových rovin a vypravěčských postav, chvíli se v tom ztrácíte, ale až to pochopíte, je to působivý zážitek. Aktuální téma přistěhovalectví se mísí s poetikou jedné noci a jednoho okamžiku. Skvělé herecké výkony všech aktérů (Bartoš, Holíková, Loubalová, Richtermoc, Sedlárová, Vápeník).
Pavel Pešek 80 %
4.4.2018 | 45 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace složitého textu o prostém "v mládí bylo fajn, ale zvrtlo se to a teď už to není ono" nabízí: 1.souboj herců s pamětí (na jevišti raději nenapovídat, v hledišti je slyšet :)); 2.souboj diváka s orientací v postavách a v čase (sakra, měla s ním dítě nebo ne?). Divák odejde rozechvěn, že je to vlastně jeho příběh, i když ho prožil a žije jinde a jinak. Navíc s pocitem, že herci jsou moc dobří ve svém úsporném projevu (gesto paní Sedlárové měnící ji v okamžiku a na okamžik v ředitelku školy mne okouzlilo). A potěšen řadou režijních, hudebních a výtvarných nápadů. Jen vyhrát ty souboje!
Hoolek 90 %
23.3.2018 | 37 hodnocení
+ souhlasím
má to takový ten klasický tok děje - jakože to nějak začne, něco se děje, nějak to skončí? ne. každej herec hraje tu svoji postavu a je jasně čitelnej? ne. je ten text snadno uchopitelnej? ne. a přesto: v okamžiku, kdy na tu "hru" přistoupíte, budete odměněni takřka gigantickým proudem poezie a emocí. vzhůru na hradec!
AdelOne 70 %
23.1.2020 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Hezká režijní práce Michala Háby. Oceňuji také pěknou scénografii. Příjemná práce s hudební složkou, opakující se motiv "Klidná, jako nedotčená černá voda.", se velice dobře pamatuje.
Herecké výkony velmi vyrovnané. Zaujala především Kamila Sedlárová, Lenka Loubalová a Natálie Holíková.
Herecké výkony velmi vyrovnané. Zaujala především Kamila Sedlárová, Lenka Loubalová a Natálie Holíková.
PajaM 60 %
30.6.2018 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Nevim, prostě mě to nebavilo. Ale klobouček před všemi herci, ti byli super.
Maremma 70 %
4.5.2019 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Při porovnání s ostatními viděnými Schimmelpfennigy v ČR (Létající dítě v Buranteatru, Zlatý drak ve Slováckém divadle a Kdyby tak a co pak v Redutě Brno) se vynořují stejné problémy - když ve 3/4 došel režisérovi čas, byl z toho (zas) recitační kroužek. Stavba. Jinak text velmi silný a herci výteční! Škoda trochu monotónní hudby - autor by mohl občas aspoň změnit tóninu, ví-li, co to je-) - příležitostí to nabízí víc než dost.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(4.3.2018)
Hradecké Klicperovo divadlo na své studiové scéně uvede českou premiéru poetické, důmyslně vystavěné hry současného významného německého dramatika Rolanda Schimmelpfenniga Černá voda. Hru z roku 2014 do češtiny přeložila Jana Slouková, inscenaci režíruje Michal Hába.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.