Masopust
Jean Genet, Miloslav König
Ženet
Premiéra: 27.11.2021 | 1:10x
Podle hry Jeana Geneta „Služky“, s použitím her Jeana Geneta „Balkón“ a „Splendid’s“ a s použitím knihy Josefa Winklera „Knížka chovance Jeana Geneta“. Dramaturgie: Tereza Marečková. Kostýmy: Kateřina Štefková. Hudební spolupráce: Jakub Kudláč. Scéna a režie: Miloslav König.
Poslední uvedení: květen 2024.
Poslední uvedení: květen 2024.
Variace z textů her Jeana Geneta, jejichž pojítkem je autorovo osobní téma matky, kterou nikdy nepoznal. V Genetově světě je iluze skutečnější než skutečnost.
Naplnění a seberealizace jsou možné právě jen v iluzi, která je jediná správná a životadárná. Skutečnost je peklo, nelze do ní patřit. S tím souvisí i princip travestie, která umožňuje totální proměnu. Pravda masek je paradoxní - lidé si masky nasazují, aby se demaskovali...
15! inscenace již byla stažena z repertoáru
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(9.2.2022, Soňa Hanušová) (6.12.2021)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (20)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 50 %
24.5.2022 | 2036 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Drama J. Geneta Služky se stalo hlavním východiskem scénáře, do něhož M. König promítl i další (nejen autorovy) texty. Půdorys původního dramatu se tak rozšířil o osobní témata, která Genet ve vlastním životě řešil a která se otiskla i v jeho tvorbě. Název inscenace je nápaditou slovní hříčkou, variace příjmení nastiňuje i jeden z klíčových motivů. Je zábavné zblízka sledovat skvělou práci tří herců, pohrávajících si s významy a přecházení převážně do ženských rolí. Nezvyklé a funkční scénické řešení. Problémem je těžce přístupný textový kompilát, resp. rozporuplná spojitost dílčích motivů a zastřený celkový smysl.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Gimli35 80 %
10.4.2024 | 298 hodnocení
+ souhlasím
Měl jsem pocit, že jdu na křehkou filosofickou věc, místo toho jsem dostal zábavnou hříčku, ovšem pobavil jsem se velmi. Kromě vizuality na mne zapůsobila především šíře hereckých rejstříků všech tří pánů, kterým přirozeně vévodí T. Petřík coby ukázková drama queen, ale ani S. Toman s P. Uhlíkem rozhodně nezůstávají pozadu. Četné zcizováky mne bavily též, obzvlášť odkaz na píseň Mám styl Čendy jsem fakt nečekal. A závěrečný pohřeb postavy T. Petříka byl coby kontrapunkt předchozí exprese prostě krásný, jakkoli sentimentálně to asi zní.
Čiko 70 %
30.3.2024 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Určitě je výhoda znát Genetovy texty, pak na vás inscenace zapůsobí zřejmě silněji. Já jsem je neznal, což byla trochu sázka do loterie. Přesto mě tato inscenace velmi bavila, poněvadž se mi podařilo dostat se na stejnou vlnu s herci. Ale věřím, že v jiném termínu by to tak prostě být nemuselo. Tady opravdu hodně záleží na vašem momentálním rozpoložení.
J.anek 80 %
31.10.2023 | 507 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Hry, které hrajeme - se sebou i s druhými. Hry, které nás k smrti unavují i děsí, ale hrajeme je dál. Protože jiné hrát neumíme. Protože se bojíme přestat. Všichni tři pánové jsou báječní a hravě zvládají všechny prudké změny, zábavné zcizováky, trojhlasý zpěv, všechnu režisérem vyžadovanou křehkost i krutost. Pořád je to hra, zábavná hra, ale nemáme zdání, kde jsou její hranice. Hra bez pravidel a bez cíle je pro mě metaforou života, který ztratil smysl.
Martina Husáková 70 %
23.1.2023 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Nebyl to sice můj šálek čaje, ale rozhodně se bylo na co koukat, kus vyzníval místy velmi poeticky až lyricky. Herecké výkony Tomana a Uhlíka byly hodné ocenění.
Franz.K 70 %
3.7.2022 | 43 hodnocení
+ souhlasím
Všichni jsou moc sympatický a zábavný. Tomáš Petřík je ve svém přehrávání ala Národní divadlo kouzelný. Asi jsem jenom moc nepochopil, o čem to jako má být, ale bavilo mě to.
Nina 30 %
6.1.2022 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Namlsaná Deníkem zloděje, ale tentokrát už Genetovi ta barokní stylizace nesedla. Nic proti manýrizmu, ale většinou mi to připomínalo Křemílka s Vochomůrkou čekající na Bohdalovou.
Gimli35 80 %
10.4.2024 | 298 hodnocení
+ souhlasím
Měl jsem pocit, že jdu na křehkou filosofickou věc, místo toho jsem dostal zábavnou hříčku, ovšem pobavil jsem se velmi. Kromě vizuality na mne zapůsobila především šíře hereckých rejstříků všech tří pánů, kterým přirozeně vévodí T. Petřík coby ukázková drama queen, ale ani S. Toman s P. Uhlíkem rozhodně nezůstávají pozadu. Četné zcizováky mne bavily též, obzvlášť odkaz na píseň Mám styl Čendy jsem fakt nečekal. A závěrečný pohřeb postavy T. Petříka byl coby kontrapunkt předchozí exprese prostě krásný, jakkoli sentimentálně to asi zní.
Čiko 70 %
30.3.2024 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Určitě je výhoda znát Genetovy texty, pak na vás inscenace zapůsobí zřejmě silněji. Já jsem je neznal, což byla trochu sázka do loterie. Přesto mě tato inscenace velmi bavila, poněvadž se mi podařilo dostat se na stejnou vlnu s herci. Ale věřím, že v jiném termínu by to tak prostě být nemuselo. Tady opravdu hodně záleží na vašem momentálním rozpoložení.
J.anek 80 %
31.10.2023 | 507 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Hry, které hrajeme - se sebou i s druhými. Hry, které nás k smrti unavují i děsí, ale hrajeme je dál. Protože jiné hrát neumíme. Protože se bojíme přestat. Všichni tři pánové jsou báječní a hravě zvládají všechny prudké změny, zábavné zcizováky, trojhlasý zpěv, všechnu režisérem vyžadovanou křehkost i krutost. Pořád je to hra, zábavná hra, ale nemáme zdání, kde jsou její hranice. Hra bez pravidel a bez cíle je pro mě metaforou života, který ztratil smysl.
Martina Husáková 70 %
23.1.2023 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Nebyl to sice můj šálek čaje, ale rozhodně se bylo na co koukat, kus vyzníval místy velmi poeticky až lyricky. Herecké výkony Tomana a Uhlíka byly hodné ocenění.
Franz.K 70 %
3.7.2022 | 43 hodnocení
+ souhlasím
Všichni jsou moc sympatický a zábavný. Tomáš Petřík je ve svém přehrávání ala Národní divadlo kouzelný. Asi jsem jenom moc nepochopil, o čem to jako má být, ale bavilo mě to.
Nina 30 %
6.1.2022 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Namlsaná Deníkem zloděje, ale tentokrát už Genetovi ta barokní stylizace nesedla. Nic proti manýrizmu, ale většinou mi to připomínalo Křemílka s Vochomůrkou čekající na Bohdalovou.
Čiko 70 %
30.3.2024 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Určitě je výhoda znát Genetovy texty, pak na vás inscenace zapůsobí zřejmě silněji. Já jsem je neznal, což byla trochu sázka do loterie. Přesto mě tato inscenace velmi bavila, poněvadž se mi podařilo dostat se na stejnou vlnu s herci. Ale věřím, že v jiném termínu by to tak prostě být nemuselo. Tady opravdu hodně záleží na vašem momentálním rozpoložení.
J.anek 80 %
31.10.2023 | 507 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Hry, které hrajeme - se sebou i s druhými. Hry, které nás k smrti unavují i děsí, ale hrajeme je dál. Protože jiné hrát neumíme. Protože se bojíme přestat. Všichni tři pánové jsou báječní a hravě zvládají všechny prudké změny, zábavné zcizováky, trojhlasý zpěv, všechnu režisérem vyžadovanou křehkost i krutost. Pořád je to hra, zábavná hra, ale nemáme zdání, kde jsou její hranice. Hra bez pravidel a bez cíle je pro mě metaforou života, který ztratil smysl.
Gimli35 80 %
10.4.2024 | 298 hodnocení
+ souhlasím
Měl jsem pocit, že jdu na křehkou filosofickou věc, místo toho jsem dostal zábavnou hříčku, ovšem pobavil jsem se velmi. Kromě vizuality na mne zapůsobila především šíře hereckých rejstříků všech tří pánů, kterým přirozeně vévodí T. Petřík coby ukázková drama queen, ale ani S. Toman s P. Uhlíkem rozhodně nezůstávají pozadu. Četné zcizováky mne bavily též, obzvlášť odkaz na píseň Mám styl Čendy jsem fakt nečekal. A závěrečný pohřeb postavy T. Petříka byl coby kontrapunkt předchozí exprese prostě krásný, jakkoli sentimentálně to asi zní.
Franz.K 70 %
3.7.2022 | 43 hodnocení
+ souhlasím
Všichni jsou moc sympatický a zábavný. Tomáš Petřík je ve svém přehrávání ala Národní divadlo kouzelný. Asi jsem jenom moc nepochopil, o čem to jako má být, ale bavilo mě to.
Martina Husáková 70 %
23.1.2023 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Nebyl to sice můj šálek čaje, ale rozhodně se bylo na co koukat, kus vyzníval místy velmi poeticky až lyricky. Herecké výkony Tomana a Uhlíka byly hodné ocenění.
Nina 30 %
6.1.2022 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Namlsaná Deníkem zloděje, ale tentokrát už Genetovi ta barokní stylizace nesedla. Nic proti manýrizmu, ale většinou mi to připomínalo Křemílka s Vochomůrkou čekající na Bohdalovou.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(15.11.2021)
Divadelní společnost Masopust uvede druhou premiéru sezóny – kompilaci textů Jeana Geneta Ženet v režii Miloslava Königa, uměleckého šéfa souboru. Ten svým scénářem navazuje na zkušenost s dílem Jeana Geneta, na oceňovaný Deník zloděje. Premiéra se uskuteční v sobotu 27. listopadu v Eliadově knihovně Divadla Na zábradlí.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.