MeetFactory

Serotonin

Premiéra: 14.6.2020 | 1:35x
Překlad románu: Alan Beguivin. Dramaturgie: Matěj Samec. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Jana Smetanová. Hudba: Jakub Kudláč a citace. Režie: Natália Deáková.
Dramatizace knihy francouzského spisovatele. Šestačtyřicetiletý Florent-Claude, fyzicky zdravý, přesto však těsně před smrtí, dochází ke zjištění, že se v životě dopustil omylu, když mu jaksi uniklo, že partnerské vztahy kladou na člověka jiné nároky než výběr hummusů v supermarketu. Ocitá se v naléhavé prázdnotě, kterou nelze odehnat osvědčenými prostředky konzumního světa. Ze dne na den zpřetrhá veškeré aktuální pracovní i osobní vazby a vzdává se všech praktických komponent svého života. Zinscenuje několik reálných i fantasmagorických setkání se svými bývalými partnerkami i sebou samým, aby se mohl oddat své samotě plně a doklopýtat k nevyhnutelné pointě. Bolest, kterou přitom zažívá, je hrozivá, avšak jeví se nevyhnutelná a očistná...
14!  
Anketa 2020+2021
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od prosince 2019 do srpna 2021, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě. Uzávěrka ankety je 20. února 2022.
MeetFactory
Hodnocení inscenace
Redakce
68 %
Uživatelé
73 %
7341000
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
27.1.Čt20:00 vstupenky
13.2.Ne20:00 vstupenky
13.3.Ne20:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (9)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Holubec  70 %  Tip Lukáš Holubec
(zadáno: 19.11.2021, počet hodnocení: 684)
+ přínosný / zajímavý komentář
--- Umírání smutkem --- (více v článku na blogu)
Lukáš Dubský  70 %
(zadáno: 20.9.2021, počet hodnocení: 908)
+ přínosný / zajímavý komentář
Slušná dramatizace filozofického dramatu v hlavní roli s velmi dobrým J.Hájkem, který dokáže ztvárnit aroganci hlavní postavy s elegancí a ironickým odstupem.
Kateřina Jírová  70 %
(zadáno: 20.9.2021, počet hodnocení: 316)
+ přínosný / zajímavý komentář
Temná, avšak přesto příjemná inscenace se šťastným koncem. Literární předlohu neznám, tak nemohu srovnávat. V komorním prostoru je jen stolek a pár židlí. Do monologu hlavního hrdiny (skvělýn Jan Hájek) občas vstupují jeho dvě lásky. Vyzývavá Claire objeví na jevišti vždy, kdy se Florent zmíní o Paříži, neboť stále doufá, že se k ní vrátí. Platonická láska Camille po celou dobu trvání inscenace sedí v koutě na židli. Nejvíce si Florent rozumí se svým notebookem, který mu dělá psychiatra, navigaci, organizuje mu čas, a dokonce spočítá, jak dlouho Florent poletí z okna (4,5 vteřiny). To však Florent neudělá.
Helena Grégrová  70 %
(zadáno: 7.11.2020, počet hodnocení: 1481)
+ přínosný / zajímavý komentář
75 %. Poměrně depresivní vhled do neklidných a neuspořádaných myšlenek vyhořelého muže středního věku, jehož život se ocitl v neutěšeném bodě, kdy nenachází prakticky žádný důvod žít ani zemřít. S nelehkým úkolem jevištně ztvárnit divadelně ne právě vstřícně strukturovaný Houellebecqův román se tvůrci popasovali zdárně. Skromná, ale přesto efektivně řešená scéna dotváří skličující a stísněnou atmosféru. Zásadním přínosem je pak nadmíru trefné obsazení Jana Hájka do hlavní role. Jeho autentický projev mě pohltil natolik, až jsem měla místy pocit, že tep Florenta-Claudea a hlediště má absolutně synchronní rytmus.
Pavel Širmer  60 %
(zadáno: 30.10.2020, počet hodnocení: 1737)
+ přínosný / zajímavý komentář
65%. Jednou z linií MeetFactory jsou dramatizace světových románů. V případě adaptace Houellebecqova Serotoninu jde víceméně o Florentův dlouhý monolog doplněný kratšími vstupy dalších postav. Statická inscenace tak stojí a padá s hlavním představitelem. V obrovském množství textu se J. Hájek neztratil a svým niterným projevem dokázal zprostředkovat vyhoření, s nímž se Florent potýká. Divák však musí být ochoten a schopen napojit se na vyřčená slova. Stavba textu bohužel soustředění příliš neusnadňuje a zabloudit je poměrně snadné...
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Čiko  60 %
(zadáno: 26.9.2021, počet hodnocení: 794)
přínosný / zajímavý komentář
65% Vypadá to, že je v 46 letech nejvyšší čas uvědomit si, že vaše tělesná schránka je pořád plně funkční, ale ta duševní pomalu umírá. Takový krok chce odvahu a po něm se můžete zbláznit, nebo očistit a jít dál. A klidně v tomhle věku začít znovu. Proč ne...
Jan Hájek ztvárnil Florenta výborným způsobem. Pomohlo mu temné prostředí, scéna a spoluhráči, kteří občas jen tak nakouknou do jeho současného i minulého života. Vím že to není komedie, ale i tak by mohla být inscenace méně statická, monotónní...
Karel Toman  50 %
(zadáno: 27.6.2021, počet hodnocení: 28)
přínosný / zajímavý komentář
Hájek je dobrý, ale inscenace trochu obstarožní.
J.anek  80 %
(zadáno: 14.6.2020, počet hodnocení: 376)
přínosný / zajímavý komentář
Cílem společnosti je člověka zničit.
Když jsem četl Houellebecqův Serotonin, připadal mi Florent-Claude Labrouste ufňukaný, neschopný, namyšlený a nesympatický. Ale jak jsem sledoval inscenaci Matěje Samce a Natálie Deákové, uvědomil jsem si, že jsem ho nejspíš neměl rád, protože máme ledacos společného. Hájkův Florent vzbuzuje soucit, chápu ho, jdu s ním, rozumím mu. U knížky jsem se mnohem víc smál, i když to byl obvykle smích hořký. Tresť románu mnoho humoru nenabízí. Nedivím se. Zato nabízí naději. Úplně nečekaně, obyčejně, bez velkých gest. Protože promluvit si, to někdy docela stačí.
JitkaJak  100 %
(zadáno: 29.11.2021, počet hodnocení: 53)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.