MeetFactory
<< V oku smyčky | Wczoraj Jutro >>
Sara Baume, Tomáš Loužný
Vyšlapaná čára
Premiéra: 14.10.2021 | 1:35x
Překlad románu: Alice Hyrmanová McElveen. Dramaturgie: Matěj Samec. Výprava: Petr Vítek. Hudba: Ivo Sedláček. Režie: Tomáš Loužný.
Poslední uvedení: prosinec 2023.
Poslední uvedení: prosinec 2023.
Adaptace románu irské autorky. Frankie se snaží najít řád ve skladišti nepotřebných věcí, které představuje její vlastní hlava i dům po babičce, kam se úchýlila...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Redakční blogy
Já chci domů | Lukáš Holubec
Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Holubec 60 %
24.12.2021 | 735 hodnocení
+ souhlasím
--- Já chci domů --- (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Tristan 100 %
17.4.2022 | 58 hodnocení
+ souhlasím
Brilantní. Ještě po třech dnech nedýchám, jako bych zahlédl sebe a to jsem rozhodně vzdálenější generace. Děkuji. Tvůrcům i herečkám.
Karel Toman 60 %
10.2.2022 | 66 hodnocení
+ souhlasím
Andrea Berecková je opravdu výborná herečka a především díky jejímu výkonu je tato inscenace docela fajn. Ke konci se přece jen už diváci mají tendenci podívat na hodinky a atmosféra se vytrácí. Není to ovšem vinou režie Tomáše Loužného, možná spíš jeho dramatizace, částečně i předlohy, kterou také nedočte každý. Rozhodně tuto inscenaci procítí každý jinak.
V_M 70 %
12.1.2022 | 48 hodnocení
+ souhlasím
V mnoha momentech silné představení, ale krátce před zhlédnutím jsem četl knižní předlohu (vynikající!) a měl už jsem o zachycovaném světě, prožitcích, představách i postavě dost odlišnou představu, s níž se divadelní zpracování a konkretizace značně míjelo. Kupříkladu hlavní postava byla sice zahraná skvěle, ale herečka (jinak bezpochyby kvalitní) zkrátka byla úplně jiný typ (a osobnostně mnohem silnější) než křehký její knižní předobraz. Snad vinou tohoto takřka invazivního srovnávání s vlastním dourčením fikčního světa knihy jsem si představení neužil tolik jako jiní diváci, co ji nečetli.
Zábavka 90 %
18.10.2021 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavě pojaté představení nejen o vztahu matky a dospělé dcery, ale hlavně o hledání sebe sama. Celé představení se prolíná s citáty a konceptuálním uměním o bytí (Bas Jan Ader a další) a jeho silnou stránkou jsou úžasné herečky Andrea Berecková a Nataša Gáčová. Krásné, ženské, niterné a silné.
Tristan 100 %
17.4.2022 | 58 hodnocení
+ souhlasím
Brilantní. Ještě po třech dnech nedýchám, jako bych zahlédl sebe a to jsem rozhodně vzdálenější generace. Děkuji. Tvůrcům i herečkám.
Karel Toman 60 %
10.2.2022 | 66 hodnocení
+ souhlasím
Andrea Berecková je opravdu výborná herečka a především díky jejímu výkonu je tato inscenace docela fajn. Ke konci se přece jen už diváci mají tendenci podívat na hodinky a atmosféra se vytrácí. Není to ovšem vinou režie Tomáše Loužného, možná spíš jeho dramatizace, částečně i předlohy, kterou také nedočte každý. Rozhodně tuto inscenaci procítí každý jinak.
V_M 70 %
12.1.2022 | 48 hodnocení
+ souhlasím
V mnoha momentech silné představení, ale krátce před zhlédnutím jsem četl knižní předlohu (vynikající!) a měl už jsem o zachycovaném světě, prožitcích, představách i postavě dost odlišnou představu, s níž se divadelní zpracování a konkretizace značně míjelo. Kupříkladu hlavní postava byla sice zahraná skvěle, ale herečka (jinak bezpochyby kvalitní) zkrátka byla úplně jiný typ (a osobnostně mnohem silnější) než křehký její knižní předobraz. Snad vinou tohoto takřka invazivního srovnávání s vlastním dourčením fikčního světa knihy jsem si představení neužil tolik jako jiní diváci, co ji nečetli.
Zábavka 90 %
18.10.2021 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavě pojaté představení nejen o vztahu matky a dospělé dcery, ale hlavně o hledání sebe sama. Celé představení se prolíná s citáty a konceptuálním uměním o bytí (Bas Jan Ader a další) a jeho silnou stránkou jsou úžasné herečky Andrea Berecková a Nataša Gáčová. Krásné, ženské, niterné a silné.
Karel Toman 60 %
10.2.2022 | 66 hodnocení
+ souhlasím
Andrea Berecková je opravdu výborná herečka a především díky jejímu výkonu je tato inscenace docela fajn. Ke konci se přece jen už diváci mají tendenci podívat na hodinky a atmosféra se vytrácí. Není to ovšem vinou režie Tomáše Loužného, možná spíš jeho dramatizace, částečně i předlohy, kterou také nedočte každý. Rozhodně tuto inscenaci procítí každý jinak.
Tristan 100 %
17.4.2022 | 58 hodnocení
+ souhlasím
Brilantní. Ještě po třech dnech nedýchám, jako bych zahlédl sebe a to jsem rozhodně vzdálenější generace. Děkuji. Tvůrcům i herečkám.
V_M 70 %
12.1.2022 | 48 hodnocení
+ souhlasím
V mnoha momentech silné představení, ale krátce před zhlédnutím jsem četl knižní předlohu (vynikající!) a měl už jsem o zachycovaném světě, prožitcích, představách i postavě dost odlišnou představu, s níž se divadelní zpracování a konkretizace značně míjelo. Kupříkladu hlavní postava byla sice zahraná skvěle, ale herečka (jinak bezpochyby kvalitní) zkrátka byla úplně jiný typ (a osobnostně mnohem silnější) než křehký její knižní předobraz. Snad vinou tohoto takřka invazivního srovnávání s vlastním dourčením fikčního světa knihy jsem si představení neužil tolik jako jiní diváci, co ji nečetli.
Zábavka 90 %
18.10.2021 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavě pojaté představení nejen o vztahu matky a dospělé dcery, ale hlavně o hledání sebe sama. Celé představení se prolíná s citáty a konceptuálním uměním o bytí (Bas Jan Ader a další) a jeho silnou stránkou jsou úžasné herečky Andrea Berecková a Nataša Gáčová. Krásné, ženské, niterné a silné.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(7.10.2021)
Téma izolace člověka od ostatních, smutek z nenaplněných ambic a nejistota co se životem. Po inscenaci Jasno lepo podstín zhyna, kterou MeetFactory uvedlo v roce 2018 a která přinesla nominace mj. na Cenu Thalie pro Evu Salzmannovou za roli Raye, se do smíchovské továrny vrací irská autorka Sara Baume. Její knihu Vyšlapaná čára zdramatizoval a režíroval Tomáš Loužný. Premiéra proběhne ve čtvrtek 14. 10.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.