Městská divadla pražská [Divadlo ABC]
Simona Petrů
Ježek
Premiéra: 7.12.2024 | 2:10
Dramaturgie: Simona Petrů. Scéna: Jakub Peruth. Kostýmy: Zuzana Krejzková. Hudba: Jaroslav Ježek, Martin Konvička. Choreografie: Karolina Gilová. Režie: Michal Dočekal.
Radek Melša, Aleš Bílík, Tomáš Havlínek, Nina Horáková, Renáta Matějíčková, Tomáš Pavelka, Hanuš Bor, Lucie Ducháčková..., orchestr konzervatoře Jaroslava Ježka pod vedením Jana Šestáka
Hra ze života jednoho z největších skladatelů moderní české vážné i populární hudby. Zemřel jako uprchlík v New Yorku na Nový rok 1942. Osud mu vyměřil, stejně jako Mozartovi, pětatřicet let. Věčné dítě, milovník piva, hovadin i temně modrých blues, kluk ze Žižkova, který se dalekohledem díval vysoko do světel velkoměst a svůj milovaný pokoj si musel přidržovat blízko před očima. Žil a hrál vždycky naplno. Všem omezením, trápením a bolestem navzdory. A jeho hudba nepotřebuje žádné polehčující okolnosti...
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
57 %
Hodnocení redakce
Kateřina Vodáková 50 %
Kateřina Vodáková 50 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
29.1. | St | 19:00 | + LEKTORSKÝ ÚVOD; + PROHLÍDKA ZÁKULISÍ | vstupenky | |
30.1. | Čt | 10:00 | pro seniory a studenty; LEKTORSKÝ ÚVOD; DIVADELNÍ WORKSHOP | vstupenky | |
8.2. | So | 19:00 | + LEKTORSKÝ ÚVOD | vstupenky | |
7.3. | Pá | 19:00 | + LEKTORSKÝ ÚVOD; + PROHLÍDKA ZÁKULISÍ | vstupenky | |
25.3. | Út | 19:00 | + LEKTORSKÝ ÚVOD | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (16)
HODNOCENÍ REDAKCE
Kateřina Vodáková 50 %
11.1.2025 | 4 hodnocení
55 %. Výraznými kotvami originálního textu S. Petrů o českém hudebním géniovi, milovníkovi odstínů modře a snílkovi, který odmala statečně čelil zdravotním ranám osudu i omezením v nelehké době, jsou fantastičtí R. Melša a N. Horáková a zapojení živého orchestru. R. Melša intenzivně uhrane ve druhé polovině ve scéně u klavíru, jejíž tempo a emoce bych si představovala přenést i do zbytku hry, což se ale bohužel nestalo. Divák větší měrou sleduje osobnosti Voskovce, Wericha a hrůzy, beznaděj a hlavně nesmyslnost válečné situace než životní cestu J. Ježka vyplývající z názvu. Kontroverzně na mě působila multirole T. Pavelky a některé kostýmy.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
DivadelniFan 60 %
29.12.2024 | 391 hodnocení
+ souhlasím
O Ježkovi jsem toho bohužel moc nedostal. Je to spíše o historickém kontextu a vtipných (ve většině případů ale bohužel pro mě rádoby vtipných) výstupech Voskovce s Werichem. Je tam několik originálních nápadů, líbivá hudební čísla, mrazivá scéna Ježka u klavíru a dojemný konec. Dostal jsem zkrátka ale něco jiného, než jsem čekal. Inscenaci svým výkonem pozvedá geniální Radek Melša, který je naprosto přesný a působivý v každém svém výstupu. Líbili se mi i Nina Horáková a Tomáš Pavelka. Oživuje to živý orchestr. Za něj a za výkon představitele titulní role má v mých očích tato inscenace plusové body.
Michalmusek 30 %
29.12.2024 | 329 hodnocení
+ souhlasím
Tato hra mě nezaujala. Po hodně dlouhé době jsme odešli o přestávce. V sále většina diváků 60+ a těm se to líbilo. Na ně je asi tato hra o posledních chvílích Jaroslava Ježka cílená.
Teres 30 %
15.12.2024 | 281 hodnocení
+ souhlasím
Werichovo: To je blbé, to se bude líbit!, tady opravdu neplatí. Víc jsem se o Ježkovi dozvěděla i z inscenace Werich na Kampě a tam je Ježek okrajovou postavou.
Nepotřebuji na jevišti vidět edukativní divadlo, ale v tomto případě mohla být inscenace o komkoli a vyšlo by to nastejno, protože apel ohledně války tu hraje prim. Ježek nikoli.
Nepotřebuji na jevišti vidět edukativní divadlo, ale v tomto případě mohla být inscenace o komkoli a vyšlo by to nastejno, protože apel ohledně války tu hraje prim. Ježek nikoli.
Džejran 100 %
13.12.2024 | 11 hodnocení
+ souhlasím
Silné, dojemné, působivé. Dlouhý potlesk včetně ovací ve stoje na premiéře svědčí o velké emoční náloži (záznam je i na YouTube). Převést neuvěřitelný životní příběh Jaroslava Ježka a lidí kolem něj na divadelní prkna byla jistě velká výzva pro scénáristku i režiséra a zejména nelehká úloha pro ty herce, kteří měli ztvárnit historicky zažité herecké ikony. Všichni se příležitosti chopili se ctí, byl to zážitek. Bravo. Můj hluboký obdiv má také orchestr. No a Jaroslav Ježek - Radek Melša byl naprosto jedinečný a přesvědčivý, on Ježka nehrál, on tím Ježkem byl. Doporučuji prožít na vlastní kůži. Nebudete litovat. Kapesníčky ale vezměte sebou.
Mirinda 100 %
11.12.2024 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Nádhera, nádhera, nádhera ! Naprosto úžasný pohled na životopis nejenom Ježka, však si tato premiéra naprosto zasloužila "standing ovation" téměř celého hlediště (což je pro divadla v Praze poměrně neobvyklé). Fantastické výkony všech herců, a to jak činoherně, tak pěvecky. Krásný, perfektní a perfekcionalistický výkon orchestru bez jediného zaváhání. Jasně, že se najde spousta šťouralů, jak do muzikantů, tak do herců, ale tito šťouralové většinou nerozeznají A7 od Ami a sami by nedokázali předvést před publikem zhola nic. Takže za mě, toto představení je naprostá a úžasná bomba ! Šťastné a veselé vánoce 2024.
Karolina Such 30 %
9.12.2024 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace, ve které režisér Michal Dočekal nedává divákům prostor na zamyšlení a prožití Ježkova příběhu. Ze všeho nejvíc to je estráda s písničkami a nepovedenými vtipy. Hlavním problémem je asi hra Simony Petrů, která nejde do hloubky, jsou v ní jen informace, které najdete rychlým vyhledáním na internetu. Nelíbily se mi ani kostýmy Zuzany Krejzkové, přispěly k pocitu, že se všichni snaží o moderní inscenaci, ale nejde jim to. Muzikálně dobrý je Radek Melša, Tomáš Havlínek a Aleš Bílík jsou jen průměrní, Nina Horáková je krásná a herecký nadaná, příště snad bude mít víc prostoru.
Jana.janka 90 %
9.12.2024 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Velké plus za Radka Melšu a Ninu Horákovou. Škoda, že i když se hra jmenuje Ježek, tak přímo Jaroslavu Ježkovi není věnovaný tak velký prostor. Renata Matějíčková v malé roli předvedla krásné procítěné herectví.
Suzana 40 %
8.12.2024 | 348 hodnocení
+ souhlasím
O Ježkovi skoro nic, trocha dějepisu v ryze edukativní formě pro středoškoláky; scénář stejně jako režie bez nápadu, sucharský kousek s výborným hereckým obsazením
RaB 60 %
8.12.2024 | 403 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
O Ježkovi bez Ježka.
Většinou mi vadí přílišná délka - zde bych alespoň hodinu přidal. Příliš zkratkovité, herci nemají čas se rozehrát, chybějí důležité milníky.
Herecky úžasní R. Melša a N. Horáková (i na malém prostoru) - kéž by hra byla zejména o jejich vztahu. Naopak mi vadily scény V+W, kde si pánové nedokázali sžít se svými rolemi a bylo to vidět - jako kdyby na premiéře stále hledali správnou polohu.
Většinou mi vadí přílišná délka - zde bych alespoň hodinu přidal. Příliš zkratkovité, herci nemají čas se rozehrát, chybějí důležité milníky.
Herecky úžasní R. Melša a N. Horáková (i na malém prostoru) - kéž by hra byla zejména o jejich vztahu. Naopak mi vadily scény V+W, kde si pánové nedokázali sžít se svými rolemi a bylo to vidět - jako kdyby na premiéře stále hledali správnou polohu.
Valmez 50 %
7.12.2024 | 545 hodnocení
+ souhlasím
Půl na půl. Jak výkony, tak scéna. Nejvíce mě oslovil představitel titulní role, dále Tomáš Pavelka. Mírné zklamání nad představiteli V+W, trochu bez emoce. Oceňuji živou hudbu v podání orchestru konzervatoře J. Ježka.
Viděno na veřejné generálce(6.12.2024).
Viděno na veřejné generálce(6.12.2024).
Jan Vorlíček 60 %
7.12.2024 | 88 hodnocení
+ souhlasím
Při sledování inscenace jsem si uvědomil, kolik silných témat se na životních osudech V+W+J dá najít a rozvinout. Hra se jich snažila ťuknout hodně za cenu jisté klipovitosti a nevyrovnanosti, kdy silné scény střídala hudební či komická čísla. Možná by takový koncept ani nevadil, kdyby některé scény byly emotivněji odzpívané a lépe odehrané.
Už dlouho mě v divadle tak nerušil herecký výkon jako v případě Tomáše Havlínka v roli Wericha. V komických scénách chyběla komika, ve vážnějších zase přebývala. Aleš Bílík byl jako Voskovec autentičtější.
Škoda, dojem z hry to výrazně zkazilo.
Už dlouho mě v divadle tak nerušil herecký výkon jako v případě Tomáše Havlínka v roli Wericha. V komických scénách chyběla komika, ve vážnějších zase přebývala. Aleš Bílík byl jako Voskovec autentičtější.
Škoda, dojem z hry to výrazně zkazilo.
Studený Čumáček 70 %
7.12.2024 | 438 hodnocení
+ souhlasím
75%
Bylo mu jen pětatřicet. Hudební skladatel, ten třetí z dvojice V+W. Miloval svůj pokoj v Kaprovce, jazz a modrou barvu. A Francis, ženu, o které se téměř nemluví, jako by snad ani nikdy nebyla. Jaroslav Ježek, muž, který nepřežil newyorkské přesídlení.
Školní představení...no, ne. Spíš o dost víc než jen tento typ představení. Vzácně vyvážené, každý má svůj prostor a svůj příběh. A hudba, živá, zajímavá...
Radek Melša/Ježek je skvělý. Tomáš Pavelka (Lindberg, vrchní sestra) zapnul po dlouhé době šarm i toxické ego a je k pomilování, V+W Bilík, Havlínek i vtipní, Hanuš Bor vnesl žádoucí tragiku, dámy sladké.
Bylo mu jen pětatřicet. Hudební skladatel, ten třetí z dvojice V+W. Miloval svůj pokoj v Kaprovce, jazz a modrou barvu. A Francis, ženu, o které se téměř nemluví, jako by snad ani nikdy nebyla. Jaroslav Ježek, muž, který nepřežil newyorkské přesídlení.
Školní představení...no, ne. Spíš o dost víc než jen tento typ představení. Vzácně vyvážené, každý má svůj prostor a svůj příběh. A hudba, živá, zajímavá...
Radek Melša/Ježek je skvělý. Tomáš Pavelka (Lindberg, vrchní sestra) zapnul po dlouhé době šarm i toxické ego a je k pomilování, V+W Bilík, Havlínek i vtipní, Hanuš Bor vnesl žádoucí tragiku, dámy sladké.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.