Městská divadla pražská [Divadlo ABC]
<< Hamlet | Na Zlatém jezeře >>
libreto: Horacio Ferrer
hudba: Astor Piazzolla
María de Buenos Aires
Premiéra: 29.12.2021 | 1:35x
Koprodukční inscenace Městských divadel pražských a souboru Lenka Vagnerová & Company. Uváděno ve španělském originále s českými titulky.
Koprodukční inscenace Městských divadel pražských a souboru Lenka Vagnerová & Company. Uváděno ve španělském originále s českými titulky.
Překlad: Vít Kazmar, Patricie Poráková. Dramaturgie: Patricie Poráková, Kristina Žantovská. Scéna: Jakub Kopecký. Kostýmy: Tereza Kopecká. Hudební spolupráce: Ivan Acher, Jan Aleš, Jiří Janouch. Choreografie: Lenka Vagnerová, Patricie Poráková, Javier Antar. Režie: Lenka Vagnerová.
Kateřina Marie Fialová / Nina Horáková, Gustavo Ariel Colmenarejo, Javier Antar, Kryštof Krhovják, Aleš Bílík, Sára Affašová, Fanny Barrouquére, Monika Částková, Renáta Matějíčková, Michaela Kadlčíková, Patrik Čermák, Šimon Klus, Adam Sojka...
První české uvedení světově proslulé „ango operity“ na pomezí činohry, opery a výrazového tance. María, dívka z předměstí Buenos Aires, se narodila „s kletbou na jazyku v den, kdy byl Pánbůh opilý.“ María je vášnivou a nespoutanou postavou pohnutého osudu, ale zároveň i velkolepou alegorií atmosféry Buenos Aires a argentinského tanga samotného. Vypjatý příběh Maríi balancuje mezi posvátným a světským, mísí se v něm kostel s bordelem, mše se svůdným tancem, modlitba s opileckým zpěvem a špínou zaplivaných pajzlů...
Termíny představení
28.6. | Út | 19:00 | + Lektorský úvod; + PROHLÍDKA ZÁKULISÍ | vstupenky | |
29.6. | St | 19:00 | KLUB DIVÁKŮ PRVNÍ ŘADA | vstupenky |
| ||||||||||||
|
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Uživatelské blogy
Svatá María a její špína Buenos Aires | SVATOŠOVÁ
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(13.2.2022, Tomáš Šťástka) (10.1.2022, Petra Dotlačilová)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (21)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 70 %
(zadáno: 17.2.2022, počet hodnocení: 347)
+ přínosný / zajímavý komentář
Velmi působivá inscenace spojující výraznou hudební, taneční i výtvarnou složku a silné výkony - pěvecké i taneční. Přiznávám, že mi ve výrazně moderním (a hlasitém) hudebním nastudování chybělo o něco víc tanga. Španělština, která v průběhu představení zaznívá, mi ten nedostatek výrazně podtrhla. Bohužel stále titulky nefungují po technické stránce tak, jak by bylo vhodné - poměrně často se tak divák španělštiny neznalý trochu ztrácí.
Pavel Širmer 70 %
(zadáno: 9.1.2022, počet hodnocení: 1787)
+ přínosný / zajímavý komentář
Nezaměnitelné dílo není snadné realizovat. Bez přečtení synopse se divák může ztrácet, čeština se španělštinou do sebe dost narážejí, záměr komických vsuvek v češtině zcela nevychází. Celkově však režisérka L. Vagnerová „kolos“ zkoordinovala více než úctyhodně. Skvělé využití španělské energie, kterou na jevišti zpřítomňují zpěvák G. A. Colmenarejo a tanečník J. Antar (nahrazení češtinou by nemuselo být prospěšné, technické provedení titulků se snad na reprízách vylepší). Královnou večera je po všech stránkách výtečná N. Horáková. Hudebně i pohybově znamenité. Počiny podobného druhu se na českých jevištích běžně nevidí!
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
BloggarSumec 100 %
(zadáno: 24.5.2022, počet hodnocení: 47)
přínosný / zajímavý komentář
Naprosto vynikající Nina Horáková. Jen tak dál. Ta nám ještě ukáže. Naprosto pohlcující zážitek. Hudba, tanec, vše se to na vás valí z jeviště a vy jen vstřebáváte a necháte se unášet. 110%
Divačka02 10 %
(zadáno: 7.5.2022, počet hodnocení: 13)
přínosný / zajímavý komentář
Co napsat... Ani výborný bandoneon, dobré taneční výkony a zpěv G. A. Colmenareja nemohly vyvážit dojem naprostého zmatku a bohužel musím říct, že do určité míry až odporu, kterým na mě představení působilo. I když se hrálo bez přestávky, museli jsme odejít - ten hysterický řev a až přílišná naturálnost některých scén se prostě nedaly vydržet. A když začala nekonečná a nesrozumitelná scéna s jakýmisi loutkami - rychle pryč, to už se opravdu nedalo. A navíc jsem čekala trochu víc tanga.
LavinieCamui 80 %
(zadáno: 6.5.2022, počet hodnocení: 564)
přínosný / zajímavý komentář
Skvělé taneční výkony, herci zcela splynuli s tanečníky. Nádherná hudba a výprava. Jen si myslím, že diváci neznalí práce Lenky Vagnerové očekávají něco naprosto jiného, zejména tango.
Makaluzo1 10 %
(zadáno: 5.5.2022, počet hodnocení: 47)
přínosný / zajímavý komentář
Nezvyklý dramatický útvar bez zjevného syžetu působí jako prazvláštní propletenec zpěvu,hudby tanga,tanečních kreací,recitací málo srozumitelné poezie a strhující interpretace bandoneonistky.Vizuální stránce dominují symboly: barvy(rudá a černá),hyperbola (nestvůrné marionety),katolictví (kadidlo,kazatelna,betlém i s ovečkami,parafráze modliby růžence,peklo i s čerty a kerberem), kontrast (zbožnost x promiskuita).Problémem je opožděnost a zbrklost titulků.Reminiscence na W+V ještě umocňuje už tak dost kontroverzní kus,hůře stravitelný.
Honzy 20 %
(zadáno: 5.5.2022, počet hodnocení: 247)
přínosný / zajímavý komentář
Tato inscenace v koprodukci Lenky Wagnerové se nepovedla.Není vůbec jasné proč dramaturgie MdP přistoupia a uvedla tento titul.Nezáživné,pro našeho diváka neosobní,zkrátka experiment,který nepatří na velkou scénu divadla ABC.Pokud se budou uvádět takovéto inscenace,tak vcelku malý zájem diváků o tento typ divadla, divadlo neposune dále.Škoda námahy a času jak tvůrců,tak i diváků,uvést tento titul ve spolupráci se španělskýmu umělci,bylo obrovské šlápnutí vedle!!! MdP sluší uvádět divácké kusy a ne žádné experimentální ango operity!!!!Hodnocení 20%.
Kateřina Vodáková 80 %
(zadáno: 9.2.2022, počet hodnocení: 131)
přínosný / zajímavý komentář
Ze 2. řady mě María de Buenos Aires vtáhla a nepustila! Jiné, vášnivé, místy děsivé, výrazové i obrazové... Dynamický koktejl s úchvatnou živou hudbou, který ABC vyloženě sluší. Ze zpěvu G. A. Colmenareja jsem byla jak v tranzu. Výtečná Nina Horáková opět nadchla a nezklamala, stejně jako multitalentovaný K. Krhovják. Celkově v obsazení nevidím slabinu, což se nestává zas tak často. Kostýmy i scéna fungují, nasvícení efektní, české titulky kvituji. Celkově L. Vagnerová zase potvrdila svůj um.
Karel Toman 40 %
(zadáno: 12.1.2022, počet hodnocení: 33)
přínosný / zajímavý komentář
Nerozumím humoru režisérky, její pokusy o zobrazení drsnosti velkoměsta se také příliš nevydařily, byly zbytečně popisné a plné klišé. Možná by bylo dobré si uvědomit, že ne všichni herci jsou také tanečníky... Příšerná a nesrozumitelná, jako z jiné operetky, byla scéna z hospody s velkými loutkami/maskami. Tohle bylo velké sousto, které se inscenátorům nepodařilo přežvýkat.
InkaR 70 %
(zadáno: 9.1.2022, počet hodnocení: 22)
přínosný / zajímavý komentář
Krásný tanec, zpěv i mluvené slovo, akorát tedy v příběhu jsem se jaksi ztrácela, ale ten tam je asi podružný. Největší zážitek pro mě byl nádherný zpěv Gustava Ariela Colmenareja. Velmi příjemné osvěžení pro milovníky španělštiny, tance a argentinského tanga!
RaB 70 %
(zadáno: 30.12.2021, počet hodnocení: 214)
přínosný / zajímavý komentář
Tanečně perfektní K. M. Fialová (v hereckých partech mě nepřesvědčila - chyběla dravost, emoce). Hvězdou představení je však K. Krhovják, který je tanečně, herecky a i pěvecky bezchybný.
Velice pěkná scéna, úžasné taneční scény i hudba.
Nicméně představení by si zasloužilo kompletní překlad, protože ne na všechny dialogy jsou titulky, a navíc mnohdy byly tak rychlé, že se nestíhají číst. Velkým problémem je také španělština některých účinkujících - opravdu hodně s ní válčí (u K.M. Fialové to bylo poznat). Vynechat šly také hiphop/techno scény - nechat celé představení jen argentinské.
Velice pěkná scéna, úžasné taneční scény i hudba.
Nicméně představení by si zasloužilo kompletní překlad, protože ne na všechny dialogy jsou titulky, a navíc mnohdy byly tak rychlé, že se nestíhají číst. Velkým problémem je také španělština některých účinkujících - opravdu hodně s ní válčí (u K.M. Fialové to bylo poznat). Vynechat šly také hiphop/techno scény - nechat celé představení jen argentinské.
J.anek 90 %
(zadáno: 29.12.2021, počet hodnocení: 388)
přínosný / zajímavý komentář
Tenhle kousek vznikl v roce 1968, což je mi milý rok, a je pozoruhodně svěží.
V ABC se na jevišti zrodilo tango a také dívka María. Ať je děvkou nebo mrtvolou, je krásná i děsivá jako město, které jí dalo i vzalo život.
Je to fascinující jevištní báseň - člověk neví, co sledovat dřív - hudbu, kterou na jevišti zastupuje krásná harmonikářka, tanec, zpěv, výtvarné kousky Jakuba a Terezy Kopeckých, nebo klaunské kousky Kryštofa a Aleše. Je to nádhera.
Jen bych nepohrdnul titulky. V klíčových místech sice zazní čeština a zbytek člověk nějak pobere, ale i tak.
V ABC se na jevišti zrodilo tango a také dívka María. Ať je děvkou nebo mrtvolou, je krásná i děsivá jako město, které jí dalo i vzalo život.
Je to fascinující jevištní báseň - člověk neví, co sledovat dřív - hudbu, kterou na jevišti zastupuje krásná harmonikářka, tanec, zpěv, výtvarné kousky Jakuba a Terezy Kopeckých, nebo klaunské kousky Kryštofa a Aleše. Je to nádhera.
Jen bych nepohrdnul titulky. V klíčových místech sice zazní čeština a zbytek člověk nějak pobere, ale i tak.
BloggarSumec 100 %
(zadáno: 24.5.2022, počet hodnocení: 47)
přínosný / zajímavý komentář
Naprosto vynikající Nina Horáková. Jen tak dál. Ta nám ještě ukáže. Naprosto pohlcující zážitek. Hudba, tanec, vše se to na vás valí z jeviště a vy jen vstřebáváte a necháte se unášet. 110%
Divačka02 10 %
(zadáno: 7.5.2022, počet hodnocení: 13)
přínosný / zajímavý komentář
Co napsat... Ani výborný bandoneon, dobré taneční výkony a zpěv G. A. Colmenareja nemohly vyvážit dojem naprostého zmatku a bohužel musím říct, že do určité míry až odporu, kterým na mě představení působilo. I když se hrálo bez přestávky, museli jsme odejít - ten hysterický řev a až přílišná naturálnost některých scén se prostě nedaly vydržet. A když začala nekonečná a nesrozumitelná scéna s jakýmisi loutkami - rychle pryč, to už se opravdu nedalo. A navíc jsem čekala trochu víc tanga.
LavinieCamui 80 %
(zadáno: 6.5.2022, počet hodnocení: 564)
přínosný / zajímavý komentář
Skvělé taneční výkony, herci zcela splynuli s tanečníky. Nádherná hudba a výprava. Jen si myslím, že diváci neznalí práce Lenky Vagnerové očekávají něco naprosto jiného, zejména tango.
Makaluzo1 10 %
(zadáno: 5.5.2022, počet hodnocení: 47)
přínosný / zajímavý komentář
Nezvyklý dramatický útvar bez zjevného syžetu působí jako prazvláštní propletenec zpěvu,hudby tanga,tanečních kreací,recitací málo srozumitelné poezie a strhující interpretace bandoneonistky.Vizuální stránce dominují symboly: barvy(rudá a černá),hyperbola (nestvůrné marionety),katolictví (kadidlo,kazatelna,betlém i s ovečkami,parafráze modliby růžence,peklo i s čerty a kerberem), kontrast (zbožnost x promiskuita).Problémem je opožděnost a zbrklost titulků.Reminiscence na W+V ještě umocňuje už tak dost kontroverzní kus,hůře stravitelný.
Honzy 20 %
(zadáno: 5.5.2022, počet hodnocení: 247)
přínosný / zajímavý komentář
Tato inscenace v koprodukci Lenky Wagnerové se nepovedla.Není vůbec jasné proč dramaturgie MdP přistoupia a uvedla tento titul.Nezáživné,pro našeho diváka neosobní,zkrátka experiment,který nepatří na velkou scénu divadla ABC.Pokud se budou uvádět takovéto inscenace,tak vcelku malý zájem diváků o tento typ divadla, divadlo neposune dále.Škoda námahy a času jak tvůrců,tak i diváků,uvést tento titul ve spolupráci se španělskýmu umělci,bylo obrovské šlápnutí vedle!!! MdP sluší uvádět divácké kusy a ne žádné experimentální ango operity!!!!Hodnocení 20%.
Kateřina Vodáková 80 %
(zadáno: 9.2.2022, počet hodnocení: 131)
přínosný / zajímavý komentář
Ze 2. řady mě María de Buenos Aires vtáhla a nepustila! Jiné, vášnivé, místy děsivé, výrazové i obrazové... Dynamický koktejl s úchvatnou živou hudbou, který ABC vyloženě sluší. Ze zpěvu G. A. Colmenareja jsem byla jak v tranzu. Výtečná Nina Horáková opět nadchla a nezklamala, stejně jako multitalentovaný K. Krhovják. Celkově v obsazení nevidím slabinu, což se nestává zas tak často. Kostýmy i scéna fungují, nasvícení efektní, české titulky kvituji. Celkově L. Vagnerová zase potvrdila svůj um.
Karel Toman 40 %
(zadáno: 12.1.2022, počet hodnocení: 33)
přínosný / zajímavý komentář
Nerozumím humoru režisérky, její pokusy o zobrazení drsnosti velkoměsta se také příliš nevydařily, byly zbytečně popisné a plné klišé. Možná by bylo dobré si uvědomit, že ne všichni herci jsou také tanečníky... Příšerná a nesrozumitelná, jako z jiné operetky, byla scéna z hospody s velkými loutkami/maskami. Tohle bylo velké sousto, které se inscenátorům nepodařilo přežvýkat.
InkaR 70 %
(zadáno: 9.1.2022, počet hodnocení: 22)
přínosný / zajímavý komentář
Krásný tanec, zpěv i mluvené slovo, akorát tedy v příběhu jsem se jaksi ztrácela, ale ten tam je asi podružný. Největší zážitek pro mě byl nádherný zpěv Gustava Ariela Colmenareja. Velmi příjemné osvěžení pro milovníky španělštiny, tance a argentinského tanga!
RaB 70 %
(zadáno: 30.12.2021, počet hodnocení: 214)
přínosný / zajímavý komentář
Tanečně perfektní K. M. Fialová (v hereckých partech mě nepřesvědčila - chyběla dravost, emoce). Hvězdou představení je však K. Krhovják, který je tanečně, herecky a i pěvecky bezchybný.
Velice pěkná scéna, úžasné taneční scény i hudba.
Nicméně představení by si zasloužilo kompletní překlad, protože ne na všechny dialogy jsou titulky, a navíc mnohdy byly tak rychlé, že se nestíhají číst. Velkým problémem je také španělština některých účinkujících - opravdu hodně s ní válčí (u K.M. Fialové to bylo poznat). Vynechat šly také hiphop/techno scény - nechat celé představení jen argentinské.
Velice pěkná scéna, úžasné taneční scény i hudba.
Nicméně představení by si zasloužilo kompletní překlad, protože ne na všechny dialogy jsou titulky, a navíc mnohdy byly tak rychlé, že se nestíhají číst. Velkým problémem je také španělština některých účinkujících - opravdu hodně s ní válčí (u K.M. Fialové to bylo poznat). Vynechat šly také hiphop/techno scény - nechat celé představení jen argentinské.
J.anek 90 %
(zadáno: 29.12.2021, počet hodnocení: 388)
přínosný / zajímavý komentář
Tenhle kousek vznikl v roce 1968, což je mi milý rok, a je pozoruhodně svěží.
V ABC se na jevišti zrodilo tango a také dívka María. Ať je děvkou nebo mrtvolou, je krásná i děsivá jako město, které jí dalo i vzalo život.
Je to fascinující jevištní báseň - člověk neví, co sledovat dřív - hudbu, kterou na jevišti zastupuje krásná harmonikářka, tanec, zpěv, výtvarné kousky Jakuba a Terezy Kopeckých, nebo klaunské kousky Kryštofa a Aleše. Je to nádhera.
Jen bych nepohrdnul titulky. V klíčových místech sice zazní čeština a zbytek člověk nějak pobere, ale i tak.
V ABC se na jevišti zrodilo tango a také dívka María. Ať je děvkou nebo mrtvolou, je krásná i děsivá jako město, které jí dalo i vzalo život.
Je to fascinující jevištní báseň - člověk neví, co sledovat dřív - hudbu, kterou na jevišti zastupuje krásná harmonikářka, tanec, zpěv, výtvarné kousky Jakuba a Terezy Kopeckých, nebo klaunské kousky Kryštofa a Aleše. Je to nádhera.
Jen bych nepohrdnul titulky. V klíčových místech sice zazní čeština a zbytek člověk nějak pobere, ale i tak.
LavinieCamui 80 %
(zadáno: 6.5.2022, počet hodnocení: 564)
přínosný / zajímavý komentář
Skvělé taneční výkony, herci zcela splynuli s tanečníky. Nádherná hudba a výprava. Jen si myslím, že diváci neznalí práce Lenky Vagnerové očekávají něco naprosto jiného, zejména tango.
J.anek 90 %
(zadáno: 29.12.2021, počet hodnocení: 388)
přínosný / zajímavý komentář
Tenhle kousek vznikl v roce 1968, což je mi milý rok, a je pozoruhodně svěží.
V ABC se na jevišti zrodilo tango a také dívka María. Ať je děvkou nebo mrtvolou, je krásná i děsivá jako město, které jí dalo i vzalo život.
Je to fascinující jevištní báseň - člověk neví, co sledovat dřív - hudbu, kterou na jevišti zastupuje krásná harmonikářka, tanec, zpěv, výtvarné kousky Jakuba a Terezy Kopeckých, nebo klaunské kousky Kryštofa a Aleše. Je to nádhera.
Jen bych nepohrdnul titulky. V klíčových místech sice zazní čeština a zbytek člověk nějak pobere, ale i tak.
V ABC se na jevišti zrodilo tango a také dívka María. Ať je děvkou nebo mrtvolou, je krásná i děsivá jako město, které jí dalo i vzalo život.
Je to fascinující jevištní báseň - člověk neví, co sledovat dřív - hudbu, kterou na jevišti zastupuje krásná harmonikářka, tanec, zpěv, výtvarné kousky Jakuba a Terezy Kopeckých, nebo klaunské kousky Kryštofa a Aleše. Je to nádhera.
Jen bych nepohrdnul titulky. V klíčových místech sice zazní čeština a zbytek člověk nějak pobere, ale i tak.
Honzy 20 %
(zadáno: 5.5.2022, počet hodnocení: 247)
přínosný / zajímavý komentář
Tato inscenace v koprodukci Lenky Wagnerové se nepovedla.Není vůbec jasné proč dramaturgie MdP přistoupia a uvedla tento titul.Nezáživné,pro našeho diváka neosobní,zkrátka experiment,který nepatří na velkou scénu divadla ABC.Pokud se budou uvádět takovéto inscenace,tak vcelku malý zájem diváků o tento typ divadla, divadlo neposune dále.Škoda námahy a času jak tvůrců,tak i diváků,uvést tento titul ve spolupráci se španělskýmu umělci,bylo obrovské šlápnutí vedle!!! MdP sluší uvádět divácké kusy a ne žádné experimentální ango operity!!!!Hodnocení 20%.
RaB 70 %
(zadáno: 30.12.2021, počet hodnocení: 214)
přínosný / zajímavý komentář
Tanečně perfektní K. M. Fialová (v hereckých partech mě nepřesvědčila - chyběla dravost, emoce). Hvězdou představení je však K. Krhovják, který je tanečně, herecky a i pěvecky bezchybný.
Velice pěkná scéna, úžasné taneční scény i hudba.
Nicméně představení by si zasloužilo kompletní překlad, protože ne na všechny dialogy jsou titulky, a navíc mnohdy byly tak rychlé, že se nestíhají číst. Velkým problémem je také španělština některých účinkujících - opravdu hodně s ní válčí (u K.M. Fialové to bylo poznat). Vynechat šly také hiphop/techno scény - nechat celé představení jen argentinské.
Velice pěkná scéna, úžasné taneční scény i hudba.
Nicméně představení by si zasloužilo kompletní překlad, protože ne na všechny dialogy jsou titulky, a navíc mnohdy byly tak rychlé, že se nestíhají číst. Velkým problémem je také španělština některých účinkujících - opravdu hodně s ní válčí (u K.M. Fialové to bylo poznat). Vynechat šly také hiphop/techno scény - nechat celé představení jen argentinské.
Kateřina Vodáková 80 %
(zadáno: 9.2.2022, počet hodnocení: 131)
přínosný / zajímavý komentář
Ze 2. řady mě María de Buenos Aires vtáhla a nepustila! Jiné, vášnivé, místy děsivé, výrazové i obrazové... Dynamický koktejl s úchvatnou živou hudbou, který ABC vyloženě sluší. Ze zpěvu G. A. Colmenareja jsem byla jak v tranzu. Výtečná Nina Horáková opět nadchla a nezklamala, stejně jako multitalentovaný K. Krhovják. Celkově v obsazení nevidím slabinu, což se nestává zas tak často. Kostýmy i scéna fungují, nasvícení efektní, české titulky kvituji. Celkově L. Vagnerová zase potvrdila svůj um.
BloggarSumec 100 %
(zadáno: 24.5.2022, počet hodnocení: 47)
přínosný / zajímavý komentář
Naprosto vynikající Nina Horáková. Jen tak dál. Ta nám ještě ukáže. Naprosto pohlcující zážitek. Hudba, tanec, vše se to na vás valí z jeviště a vy jen vstřebáváte a necháte se unášet. 110%
Makaluzo1 10 %
(zadáno: 5.5.2022, počet hodnocení: 47)
přínosný / zajímavý komentář
Nezvyklý dramatický útvar bez zjevného syžetu působí jako prazvláštní propletenec zpěvu,hudby tanga,tanečních kreací,recitací málo srozumitelné poezie a strhující interpretace bandoneonistky.Vizuální stránce dominují symboly: barvy(rudá a černá),hyperbola (nestvůrné marionety),katolictví (kadidlo,kazatelna,betlém i s ovečkami,parafráze modliby růžence,peklo i s čerty a kerberem), kontrast (zbožnost x promiskuita).Problémem je opožděnost a zbrklost titulků.Reminiscence na W+V ještě umocňuje už tak dost kontroverzní kus,hůře stravitelný.
Karel Toman 40 %
(zadáno: 12.1.2022, počet hodnocení: 33)
přínosný / zajímavý komentář
Nerozumím humoru režisérky, její pokusy o zobrazení drsnosti velkoměsta se také příliš nevydařily, byly zbytečně popisné a plné klišé. Možná by bylo dobré si uvědomit, že ne všichni herci jsou také tanečníky... Příšerná a nesrozumitelná, jako z jiné operetky, byla scéna z hospody s velkými loutkami/maskami. Tohle bylo velké sousto, které se inscenátorům nepodařilo přežvýkat.
InkaR 70 %
(zadáno: 9.1.2022, počet hodnocení: 22)
přínosný / zajímavý komentář
Krásný tanec, zpěv i mluvené slovo, akorát tedy v příběhu jsem se jaksi ztrácela, ale ten tam je asi podružný. Největší zážitek pro mě byl nádherný zpěv Gustava Ariela Colmenareja. Velmi příjemné osvěžení pro milovníky španělštiny, tance a argentinského tanga!
Divačka02 10 %
(zadáno: 7.5.2022, počet hodnocení: 13)
přínosný / zajímavý komentář
Co napsat... Ani výborný bandoneon, dobré taneční výkony a zpěv G. A. Colmenareja nemohly vyvážit dojem naprostého zmatku a bohužel musím říct, že do určité míry až odporu, kterým na mě představení působilo. I když se hrálo bez přestávky, museli jsme odejít - ten hysterický řev a až přílišná naturálnost některých scén se prostě nedaly vydržet. A když začala nekonečná a nesrozumitelná scéna s jakýmisi loutkami - rychle pryč, to už se opravdu nedalo. A navíc jsem čekala trochu víc tanga.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(6.12.2021)
Poprvé se českému publiku představí celosvětově známá „tango operita“ María de Buenos Aires, premiéru bude mít 29. prosince v divadle ABC. Inscenace na pomezí činohry, opery a současného tance vzniká v koprodukci s Lenka Vagnerová & Company. V režii a choreografii Lenky Vagnerové se představí členové jejího tanečního souboru a herci Městských divadel pražských. Roli Maríi budou alternovat Kateřina Marie Fialová a Nina Horáková. V hlavní mužské roli diváci uvidí hostujícího zpěváka a tanečníka argentinského tanga Gustava Ariela Colmenareja. Mezinárodní obsazení inscenace doplňuje špičková hráčka na bandoneon Carmela Delgado a tanečník Javier Antar.