Městská divadla pražská [Divadlo ABC]

María de Buenos Aires

Premiéra: 29.12.2021 | 1:35x
Koprodukční inscenace Městských divadel pražských a souboru Lenka Vagnerová & Company. Uváděno ve španělském originále s českými titulky.
První české uvedení světově proslulé „ango operity“ na pomezí činohry, opery a výrazového tance. María, dívka z předměstí Buenos Aires, se narodila „s kletbou na jazyku v den, kdy byl Pánbůh opilý.“ María je vášnivou a nespoutanou postavou pohnutého osudu, ale zároveň i velkolepou alegorií atmosféry Buenos Aires a argentinského tanga samotného. Vypjatý příběh Maríi balancuje mezi posvátným a světským, mísí se v něm kostel s bordelem, mše se svůdným tancem, modlitba s opileckým zpěvem a špínou zaplivaných pajzlů...
Městská divadla pražská
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
57 %
57191000
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 70 %
Pavel Širmer 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
28.6.Út19:00+ Lektorský úvod; + PROHLÍDKA ZÁKULISÍvstupenky
29.6.St19:00KLUB DIVÁKŮ PRVNÍ ŘADAvstupenky
28.6.Út19:00 vstupenky
+ Lektorský úvod; + PROHLÍDKA ZÁKULISÍ
29.6.St19:00 vstupenky
KLUB DIVÁKŮ PRVNÍ ŘADA

Volby

Hodnocení (21)

HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová  70 %
(zadáno: 17.2.2022, počet hodnocení: 347)
+ přínosný / zajímavý komentář
Velmi působivá inscenace spojující výraznou hudební, taneční i výtvarnou složku a silné výkony - pěvecké i taneční. Přiznávám, že mi ve výrazně moderním (a hlasitém) hudebním nastudování chybělo o něco víc tanga. Španělština, která v průběhu představení zaznívá, mi ten nedostatek výrazně podtrhla. Bohužel stále titulky nefungují po technické stránce tak, jak by bylo vhodné - poměrně často se tak divák španělštiny neznalý trochu ztrácí.
Pavel Širmer  70 %
(zadáno: 9.1.2022, počet hodnocení: 1787)
+ přínosný / zajímavý komentář
Nezaměnitelné dílo není snadné realizovat. Bez přečtení synopse se divák může ztrácet, čeština se španělštinou do sebe dost narážejí, záměr komických vsuvek v češtině zcela nevychází. Celkově však režisérka L. Vagnerová „kolos“ zkoordinovala více než úctyhodně. Skvělé využití španělské energie, kterou na jevišti zpřítomňují zpěvák G. A. Colmenarejo a tanečník J. Antar (nahrazení češtinou by nemuselo být prospěšné, technické provedení titulků se snad na reprízách vylepší). Královnou večera je po všech stránkách výtečná N. Horáková. Hudebně i pohybově znamenité. Počiny podobného druhu se na českých jevištích běžně nevidí!
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
BloggarSumec  100 %
(zadáno: 24.5.2022, počet hodnocení: 45)
přínosný / zajímavý komentář
Naprosto vynikající Nina Horáková. Jen tak dál. Ta nám ještě ukáže. Naprosto pohlcující zážitek. Hudba, tanec, vše se to na vás valí z jeviště a vy jen vstřebáváte a necháte se unášet. 110%
Divačka02  10 %
(zadáno: 7.5.2022, počet hodnocení: 13)
přínosný / zajímavý komentář
Co napsat... Ani výborný bandoneon, dobré taneční výkony a zpěv G. A. Colmenareja nemohly vyvážit dojem naprostého zmatku a bohužel musím říct, že do určité míry až odporu, kterým na mě představení působilo. I když se hrálo bez přestávky, museli jsme odejít - ten hysterický řev a až přílišná naturálnost některých scén se prostě nedaly vydržet. A když začala nekonečná a nesrozumitelná scéna s jakýmisi loutkami - rychle pryč, to už se opravdu nedalo. A navíc jsem čekala trochu víc tanga.
LavinieCamui  80 %
(zadáno: 6.5.2022, počet hodnocení: 564)
přínosný / zajímavý komentář
Skvělé taneční výkony, herci zcela splynuli s tanečníky. Nádherná hudba a výprava. Jen si myslím, že diváci neznalí práce Lenky Vagnerové očekávají něco naprosto jiného, zejména tango.
Makaluzo1  10 %
(zadáno: 5.5.2022, počet hodnocení: 45)
přínosný / zajímavý komentář
Nezvyklý dramatický útvar bez zjevného syžetu působí jako prazvláštní propletenec zpěvu,hudby tanga,tanečních kreací,recitací málo srozumitelné poezie a strhující interpretace bandoneonistky.Vizuální stránce dominují symboly: barvy(rudá a černá),hyperbola (nestvůrné marionety),katolictví (kadidlo,kazatelna,betlém i s ovečkami,parafráze modliby růžence,peklo i s čerty a kerberem), kontrast (zbožnost x promiskuita).Problémem je opožděnost a zbrklost titulků.Reminiscence na W+V ještě umocňuje už tak dost kontroverzní kus,hůře stravitelný.
Honzy  20 %
(zadáno: 5.5.2022, počet hodnocení: 246)
přínosný / zajímavý komentář
Tato inscenace v koprodukci Lenky Wagnerové se nepovedla.Není vůbec jasné proč dramaturgie MdP přistoupia a uvedla tento titul.Nezáživné,pro našeho diváka neosobní,zkrátka experiment,který nepatří na velkou scénu divadla ABC.Pokud se budou uvádět takovéto inscenace,tak vcelku malý zájem diváků o tento typ divadla, divadlo neposune dále.Škoda námahy a času jak tvůrců,tak i diváků,uvést tento titul ve spolupráci se španělskýmu umělci,bylo obrovské šlápnutí vedle!!! MdP sluší uvádět divácké kusy a ne žádné experimentální ango operity!!!!Hodnocení 20%.
Kateřina Vodáková  80 %
(zadáno: 9.2.2022, počet hodnocení: 131)
přínosný / zajímavý komentář
Ze 2. řady mě María de Buenos Aires vtáhla a nepustila! Jiné, vášnivé, místy děsivé, výrazové i obrazové... Dynamický koktejl s úchvatnou živou hudbou, který ABC vyloženě sluší. Ze zpěvu G. A. Colmenareja jsem byla jak v tranzu. Výtečná Nina Horáková opět nadchla a nezklamala, stejně jako multitalentovaný K. Krhovják. Celkově v obsazení nevidím slabinu, což se nestává zas tak často. Kostýmy i scéna fungují, nasvícení efektní, české titulky kvituji. Celkově L. Vagnerová zase potvrdila svůj um.
Karel Toman  40 %
(zadáno: 12.1.2022, počet hodnocení: 33)
přínosný / zajímavý komentář
Nerozumím humoru režisérky, její pokusy o zobrazení drsnosti velkoměsta se také příliš nevydařily, byly zbytečně popisné a plné klišé. Možná by bylo dobré si uvědomit, že ne všichni herci jsou také tanečníky... Příšerná a nesrozumitelná, jako z jiné operetky, byla scéna z hospody s velkými loutkami/maskami. Tohle bylo velké sousto, které se inscenátorům nepodařilo přežvýkat.
InkaR  70 %
(zadáno: 9.1.2022, počet hodnocení: 22)
přínosný / zajímavý komentář
Krásný tanec, zpěv i mluvené slovo, akorát tedy v příběhu jsem se jaksi ztrácela, ale ten tam je asi podružný. Největší zážitek pro mě byl nádherný zpěv Gustava Ariela Colmenareja. Velmi příjemné osvěžení pro milovníky španělštiny, tance a argentinského tanga!
RaB  70 %
(zadáno: 30.12.2021, počet hodnocení: 214)
přínosný / zajímavý komentář
Tanečně perfektní K. M. Fialová (v hereckých partech mě nepřesvědčila - chyběla dravost, emoce). Hvězdou představení je však K. Krhovják, který je tanečně, herecky a i pěvecky bezchybný.
Velice pěkná scéna, úžasné taneční scény i hudba.
Nicméně představení by si zasloužilo kompletní překlad, protože ne na všechny dialogy jsou titulky, a navíc mnohdy byly tak rychlé, že se nestíhají číst. Velkým problémem je také španělština některých účinkujících - opravdu hodně s ní válčí (u K.M. Fialové to bylo poznat). Vynechat šly také hiphop/techno scény - nechat celé představení jen argentinské.
J.anek  90 %
(zadáno: 29.12.2021, počet hodnocení: 388)
přínosný / zajímavý komentář
Tenhle kousek vznikl v roce 1968, což je mi milý rok, a je pozoruhodně svěží.
V ABC se na jevišti zrodilo tango a také dívka María. Ať je děvkou nebo mrtvolou, je krásná i děsivá jako město, které jí dalo i vzalo život.
Je to fascinující jevištní báseň - člověk neví, co sledovat dřív - hudbu, kterou na jevišti zastupuje krásná harmonikářka, tanec, zpěv, výtvarné kousky Jakuba a Terezy Kopeckých, nebo klaunské kousky Kryštofa a Aleše. Je to nádhera.
Jen bych nepohrdnul titulky. V klíčových místech sice zazní čeština a zbytek člověk nějak pobere, ale i tak.
Togaf  30 %
(zadáno: 19.5.2022, počet hodnocení: 151)
Plšík  80 %
(zadáno: 6.5.2022, počet hodnocení: 653)
Vladimír10  60 %
(zadáno: 4.5.2022, počet hodnocení: 467)
Petr.trep  30 %
(zadáno: 7.4.2022, počet hodnocení: 166)
Lukáš Jeníček  90 %
(zadáno: 17.3.2022, počet hodnocení: 40)
Ttchor  60 %
(zadáno: 8.2.2022, počet hodnocení: 66)
Chupetica  70 %
(zadáno: 30.12.2021, počet hodnocení: 133)
Tomas.fruhauf  70 %
(zadáno: 30.3.2022, počet hodnocení: 3)
Evelynne  20 %
(zadáno: 10.1.2022, počet hodnocení: 4)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.