Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]

Přes čáru

Premiéra: 4.9.2021 | 1:45x
předpremiéry od června 2021
Překlad: Jana Slouková. Dramaturgie: Kristina Žantovská. Výprava: Petr Vítek. Hudba: Jindřich Čížek a citace. Režie: Tomáš Loužný.
Poslední uvedení: prosinec 2022.
Důmyslná komedie o překračování hranic a o tom, jak na česko-německém pomezí vypukla 3. světová válka. Nebo taky ne. Na policejní stanici v zapadlé obci Randhausen nastupuje ambiciózní nadstrážmistr Frederick. Marně zde hledá zločineckého nepřítele, vesničané si žijí své nevzrušivé životy a starosti jim dělají snad jen divoká prasata, přebíhající nekontrolovaně z Čech do Německa. Vlivem Fredericka se ale obyvatelé postupně radikalizují, zakládají domobranu a rozhodnou se strážit nepropustnost hranice na vlastní pěst. Komická absurdita roste spolu se zdánlivým pocitem ohrožení a neznámá vesnice se dostává do centra mezinárodní politiky...
15!      

inscenace již byla stažena z repertoáru

Městská divadla pražská
Hodnocení inscenace
Redakce
55 %
Uživatelé
66 %
66171000
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 50 %
Pavel Širmer 60 %
Volby

Hodnocení (19)

HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová  50 %
29.3.2022 | 551 hodnocení
+ souhlasím
Efektní scénografie a výprava obecně; velmi efektní způsob vyprávění, které je rozděleno výraznými (světelné i zvukově provedenými) střihy (které ovšem v průběhu představení čím dál víc lezou na nervy) a zcizovacími vstupy vypravěčů - jsou tím nejzajímavějším na celé inscenací. Závěrečná pointa, která se zrodí z mnoha nesouvisejících obrazů - scén a jednotlivých střípků příběhů - je sice zajímavá, ale inscenace dost pravděpodobně právě kvůli výše zmiňovaným střihům a zcizovacím prvkům postrádá atmosféru, v níž by vynikla. A způsob její inscenace (pointy) tomu rovněž nepomáhá.
Pavel Širmer  60 %
11.10.2021 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
Ke specifickému stylu německého dramatika P. Löhleho je třeba najít si cestu, komplikovaná struktura hry může část diváků odradit. Lze si též položit otázku, zda autor fabuli zbytečně nepřekombinoval...? Ale i méně obvyklé podoby současné dramatiky by MDP měla publiku nabízet, volba titulu má své opodstatnění. Dobrá práce inscenačního týmu s režisérem T. Loužným v čele. Herci byli správně vedeni k odpovídajícímu ztvárnění, v němž projevili cit pro podtexty a ironii. Vhodné scénografické a hudební řešení. V neposlední řadě nelze opomenout i skvělé nápady a fakt, že divák se může při sledování představení skvěle bavit!
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Čiko  50 %
11.3.2023 | 1085 hodnocení
+ souhlasím
55%
Jackmartas  60 %
19.4.2022 | 116 hodnocení
+ souhlasím
Důmyslná komedie se říci nedá. Hra místy je taková nic neřikájicí, ale poté stále čekáte, co se vlastně bude dít. Hře prospělo, že je bez přestávky. Dále oceníte kvalitní scénu a rekvizity, hudbu a moderně zpracovanou hru. Atmosféru dodá s?l divadla Rokoka se štukovou výzdobou a vy se můžete kochat či hledat v divadle i prvky kubismu. :ó
Michal1982  60 %
19.4.2022 | 160 hodnocení
+ souhlasím
Absurdní drama nebo chcete-li tragikomedie o lidské zmanipulovatelnosti,o tom, kde vlastně leží pravda a co je pravda. Zajímavě řešená scéna, hodně kouře?z herců zaujala Eva Leinweberová a duo komentátorů Viktor Dvořák a Milan Kačmarčík.
?.suma sumárum,počin ok,ale hluboké vzpomínky nezanechal ?
Snekac  70 %
15.1.2022 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Spíše 65 %. Skvělá Eva Leinweberová.
Vladimír10  70 %
17.9.2021 | 623 hodnocení
+ souhlasím
Samotná koncepce textu může v mnoha divácích vyvolat pocit zmatenosti, mně ale překvapivě vyhovovala. Zdánlivě nesouvisející obrazy, které jsou v inscenaci oddělené stroboskopickými záblesky, se postupně skládají do příběhu se dvěma oddělenými dějovými linkami, jež se vzájemně propojí až na samém konci představení. Spíše než o komedii by se tedy mohlo jednat o jakési novodobé "absurdní drama", v němž je mnohdy nesouvislý děj doveden až do krajnosti v podobě války. Z herců zaujme především D. Pavlovičová. Výkon T. Milostného se naopak vyznačuje častým a poměrně nesnesitelným přehráváním.
J.anek  90 %
7.9.2021 | 476 hodnocení
+ souhlasím
Silná básnická metafora o naší paměti a manipulovatelnosti.
Luxusní je především dvojice vypravěčů - průvodců dějem. Milan Kačmarčík a Viktor Dvořák jsou navíc bohy, kteří mohou události měnit, zastavovat či mazat. A činí tak s velkou energií a zaujetím. Inscenaci Tomáše Loužného náramně sluší scéna Petra Vítka - absurdita vytržená z kořenů kostýmy ukotvená v německém pohraničí. Kolik zla může způsobit jeden paranoidní magor (promiň, Petře), to se ani nechce uvěřit. Skvěle zvolená stylizace mě nepřestala bavit ani na okamžik.
Kdo má otevřenou mysl a trochu fantazie, toho Přes čáru nezklame.
Bedřiška Bláhová  100 %
2.7.2021 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Obvykle se mi inscenace v divadlu Rokoko moc nelíbí, ale tohle představení se mi líbilo velmi. Komedie o tom, jak špatně to může skončit, když se na mírumilovné vsi nudí policista byla zábavná, inovativní a dobře pochopitelná. Více takových kusů!
Ivo Železný  30 %
26.6.2021 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Sto minut nesmyslné trapnosti nebo trapné nesmyslnosti. Ve všech ohledech. V americké literární kritice existuje pojem idiot plot - debilní zápletka, definovaná tak, že děj se může rozvíjet jen za podmínky, že všechny postavy se od začátku do konce chovají jako debilové. Toto byla perfektní ilustrace.
První neotrlí diváci to vzdávali po hodině. Kouř byl.
Nickmik  60 %
5.12.2023 | 76 hodnocení
Teres  70 %
9.5.2023 | 256 hodnocení
Applejuice  70 %
7.1.2023 | 367 hodnocení
LavinieCamui  60 %
26.3.2022 | 806 hodnocení
Unionboy  70 %
15.1.2022 | 447 hodnocení
Alcha  70 %
2.10.2021 | 130 hodnocení
Lukrecie  70 %
17.9.2021 | 76 hodnocení
Franz.K  100 %
1.7.2021 | 43 hodnocení
Jana.janka  20 %
1.7.2021 | 76 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.