Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]

Znovusjednocení Korejí

Premiéra: 8.12.2018 | 1:45x
Překlad a dramaturgie: Michal Zahálka. Výprava: Eva Rácová. Hudba: Ivan Acher. Režie: Eduard Kudláč.
Poslední uvedení: září 2020.
Text významného francouzského divadelníka, který patří k nejpozoruhodnějším a zároveň nejhranějším titulům současné evropské scény. Mozaika komických i melancholických příběhů, které dohromady skládají barvitý obraz různých podob lásky v moderním světě. Od lásky vášnivé po lásku platonickou, od lásek rodičovských po celoživotní přátelství, od lásky k nenávisti a zpátky. A především zas a znovu k oněm milostným paradoxům, které všichni tak dobře známe. Co si počít s milovanou ženou, když ztrácí každý den paměť? Co s manželem, když se beze slova vrátí po deseti letech? A co s paní na hlídání, když děti nejsou k nalezení...?
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Městská divadla pražská
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
67 %
67291000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 60 %
Lukáš Dubský 60 %
Volby

Hodnocení (31)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  60 %
29.4.2019 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
Miniscénky, v nichž každý z herců vystřídá několik postav, ukazují různé podoby partnerských i jiných mezilidských vztahů. Střídají se příběhy úsměvnější i dramatičtější. Režisér si s méně obvyklou formou textu poradil, herci se sehráli. Jednoduchá scénografie s kabinkami posloužila účelně. Jednotlivé scénky mají kolísavou úroveň a někdy i stejní herci ve dvou rolích dosahují různé přesvědčivosti. Škoda, že se nenajde více tak silných momentů, jako je hádka rodičů s učitelem. Dramaturgický výběr titulu i směr inscenování (byť má výsledek rezervy) představují příslib do budoucna.
Lukáš Dubský  60 %
12.4.2019 | 1134 hodnocení
+ souhlasím
65%. Síla jednotlivých mikropříběhů je velmi různorodá - na některé si člověk nevzpomene už při odchodu z divadla, jiné skutečně zaujmou (nejvíc asi scéna nepochopené lásky učitele k žákovi). Bavila mě žánrová různorodost - jsou tu skeče komediální, dojemné, mrazivé i lehce absurdní. Herci musí pracovat jinak, než jsou zvyklí a stvořit uvěřitelné charaktery na ploše několika málo minut. Nejlepší jsou v tomhle ohledu J.Hána a L.Žáčková. Inscenaci trochu chybí gradace, nástupy do jednotlivých příběhů skrze převlékací kabinky tvořící scénu začnou být po čase dost mechanické. Více viz blog (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
TheOne  70 %
22.1.2020 | 39 hodnocení
+ souhlasím
Ve vztahu, kde je láska, se nehrají žádné nebezpečné hry: na schopného a neschopného, chytrého a hloupého, pracovitého a líného, hodného a toho kdo ubližuje. Jenom láska prostě nestačí! #18epizod
Monulinka  60 %
23.4.2019 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Poněkud nevyvážená inscenace, některé scénky výborné a bylo mi líto, že nebyly více rozehrány, jiné už jsem dávno zapomněla. Celkově jich bylo zbytečně moc, diváka (ne)vývoj časem omrzí. Herecky povedené, vyzdvihnu J. Hánu a L. Žáčkovou. 65 %
Vaklav  70 %
20.4.2019 | 276 hodnocení
+ souhlasím
65% - Vlastne souhlasim tak nejak s hodnocenimi kolem.
J. Hana a J. Vlasak byli lidri svych scen.
Scenky ze svatebniho dne, o uciteli a dvou starych kamaradech za me nejlepsi.
Gradace pravda trosku chybi, ale radost ze sledovani mi to zcela nevzalo.
Čiko  70 %
28.3.2019 | 1085 hodnocení
+ souhlasím
Už setkání herců, profilujících soubor MDP již po mnoho let s herci hostujícími, nebo nově angažovanými je skvělý nápad. Nevím, jestli i záměr. Zajímavě zpracované téma s fungující scénou. Skvělá Lucie Žáčková, líbili se mi i Jiří Hána a Petr Konáš. Rozhodně stojí za vidění.
Vladimír Rogalewicz  60 %
27.3.2019 | 802 hodnocení
+ souhlasím
Neskutečné množství naskládaných minipříběhů, které docela baví, ale pravděpodobně budou brzo zapomenuty. Nejblíže to má k "minutovým hrám", které Český rozhlas vysílal několik let v nedávné historii. Herci zvládli náročný formát znamenitě, režie a scéna mě neoslovily.
Kozmix  0 %
13.3.2019 | 15 hodnocení
+ souhlasím
CCa 3 zcénky se mi zdály povedené. Zbytek jsem proseděl s touhou ať už to skončí. Ztráta času.
Fr2709  70 %
13.3.2019 | 191 hodnocení
+ souhlasím
Určitě stojí za vidění. Příběhy z reálného života, z nichž mnohé jsme zažili na vlastní kůži.
Teufel  70 %
3.2.2019 | 78 hodnocení
+ souhlasím
(+5)
Těch mikropříběhů je příliš, některé silné, některé povrchnější. Absence přestávky je v takovém formátu logická. Povětšinou inscenace plyne a baví. Nicméně, když divák ví, že bude dostávat další a další mikropříběhy, může se stát, že se nasytí, a pokud nedochází k nějaké gradaci nebo se nekompletuje nějaká celková pointa, může ho ten princip po hodině otravovat. Určitě má smysl inscenaci vidět, je v ní dostatek cenných momentů, jen trochu utonou ve všeobecném pocitu, že člověk jen strávil příjemný čas v divadle a nemohl nic domyslet a docítit do konce.
Michal1982  60 %
31.1.2019 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Trošku pro mě rozporuplná hra... Sled za sebou jdoucích scének,jejímž společným sjednotitelem je téma lásky. Část scének vyzněla do prázdna... Ale to bylo vyrovnáno jinými nadprůměrnými- zejména o lásce učitelské, lásce zapomenuté... Pan Hána, paní Batulková, paní Gajerová potěšili jako obvykle.. A jako velké plus beru přítomnost L. Žáčkové!!
Eviik  80 %
29.1.2019 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Těžko se mi hodnotí, jelikož jde de facto o sled většího množství scének. Některé pobaví (např. svatba), jiné dojmou (manžel na vycházce s manželkou, která trpí Alzheimerem; manželský pár a jejich neexistující děti) a další nutí k zamyšlení (láska učitele ke svému žákovi). Naopak se ale najde pár z nich, na které rychle zapomenu. Jako celek, ač možná trochu nesourodý, mne to ale bavilo. Z herců asi těžko někoho vyzdvihnout, dobře se doplňovali. Je znát, že oživení stávajícího souboru o nové tváře prospělo. Potěšil mě soundtrack (použitý už dříve v inscenaci Osamělá srdce D. na Zábradlí).
Denisa H.  70 %
28.1.2019 | 377 hodnocení
+ souhlasím
75 %. První hra od nového vedení, kterou jsem viděla, a rozdíl je znát. Nejen na ve scénografii, ale i v herectví, řekla bych. Do MDP chodím často, ale takhle jsem některé herce hrát ještě neviděla. Herecké výkony jsou opravdu parádní, všech, bez výjimky. Pokud jde o jednotlivé výjevy, je inscenace trochu nevyrovnaná. Některé scénky jsou zbytečně dlouhé, omílají se, schází jim hloubka. Za nejlepší naopak považuji scénu o lásce učitele k žáku či o manželském páru, kdy si ona nic nepamatuje (připomnělo mi to Otce...). Možná bych unesla přestávku, ač u takového typu představení, kam s ní...
LucieSykorova  90 %
6.1.2019 | 167 hodnocení
+ souhlasím
Městská divadla konečně pozitivně překvapila! Gratuluju a držím palce novému vedení.
J.S.  40 %
22.12.2018 | 148 hodnocení
+ souhlasím
Hra je tvořena mozaikou scének, jejichž jednotícím motivem je neschopnost mezilidského porozumění. Rozdíly mezi situacemi, pokud jde o délku, závažnost sdělení, ale i provedení jsou značné. Problémů inscenace je více. V prvé řadě nevhodná scénografie a dramaturgie. Prázdná scéna s rezivějícími převlékárnami z koupaliště nedává při výkladu textu smysl a nefunguje ani jako symbol. Absence přestávky není vyvážena stupňovaným napětím, vede jen k pocitu monotónnosti a únavě diváka. Dalším problémem je výrazná herecká nevyrovnanost souboru (vynikající Vlasák, Žáčková a Hána přestavení nezachrání).
J.anek  50 %
18.12.2018 | 476 hodnocení
+ souhlasím
Znovusjednocení tak trochu připomíná Arturovo bolero, jehož formu Pavel Kohout opsal od Artura Schnitzlera (Der Reigen, 1900) a které dvakrát neúspěšně režíroval Jan Burian (jednou v Plzni - tak trochu dálkově, protože měl kšefty jinde, a jednou v ABC). Pět let stará francouzská hra je lepší než Kohoutova, ale zázrak to není. Hraje se povrchně o povrchnosti našich citů a prázdná scéna to hercům neusnadňuje. Těšila mě Lucie Žáčková.
Varan  80 %
13.12.2018 | 117 hodnocení
+ souhlasím
Série mikrohistorek, jejichž společným jmenovatelem je láska ve všech možných podobách. Některé historky byly vtipné, u jiných přecházel mráz po zádech. Našly se vyloženě mistrovské kusy (učitel a jeho láska k žákoví, imaginární děti manželů), ale i ty, jež mě vůbec nezaujaly (dvojice rozhádaných starých kamarádů). Celkově ale jednoznačně převládá pozitivní dojem. Pokud bych měl vyzdvihnout něčí herecké výkony, byl by to určitě Jiří Hána a Anna Kameníková.
Suzana  40 %
10.12.2018 | 333 hodnocení
+ souhlasím
Minimalistická scéna klade vysoké nároky na režii (mnoho nápadů, vynalézavost) a vyžaduje nadprůměrné herecké výkony.
Jana.janka  90 %
10.12.2018 | 76 hodnocení
+ souhlasím
Krásná hra ze života obyčejných lidí. V mnoho věcech jsem se úplně poznávala, jako bylo o mě! Prostě divadlo, jaké má být, jaké mám ráda. Zajímavá scéna, pěkná hudba. Výborné výkony hlavně pana Vlasáka a paní Batulkové. Velmi mě překvapila dcera Jitky Asterové. Mohu s klidným srdcem všem doporučit. Jestli se chcete pobavit i dojmout, Znovusjednocení Korejí je jasnou volbou!
Michalmusek  90 %
7.12.2018 | 315 hodnocení
+ souhlasím
Kaleidoskop různých podob lásky. Na scéně je jedna velká převlékárna, z níž vystupují jednotlivé postavy, které pak hrají už jen ve volném prostoru, což je typické pro režiséra Kudláče. Postupně se zde střídá 5 herců a 5 hereček. Velice zajímavé provedení. Nejsilnější část je ta s nepochopením učitelovi lásky a rozhádání velkých kamarádů, kvůli banalitě. Velice nestandartní, ale emotivně silné představení.
Koblihová  60 %
28.3.2019 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Mikroscénky, které prošumí, jak bublinky z limonády. Mihnou se a jsou pryč.
I když se jim jistá poetika a smysl nedá upřít. Oceňuji hudbu a scénu.
Tarbík  70 %
29.9.2020 | 164 hodnocení
Alzbeta.m  50 %
20.11.2019 | 48 hodnocení
Bowiegirl  80 %
1.7.2019 | 14 hodnocení
Lolek  80 %
6.6.2019 | 16 hodnocení
Van  70 %
23.5.2019 | 18 hodnocení
Blumarik  70 %
2.4.2019 | 239 hodnocení
Tomas22  70 %
21.2.2019 | 89 hodnocení
Munoz  80 %
27.1.2019 | 107 hodnocení
Alcha  90 %
12.12.2018 | 130 hodnocení
Valmez  70 %
9.12.2018 | 506 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.