Městské divadlo Kladno [malý sál]
<< Služky aneb Jak zavraždit madam | Ucho >>
Ľubomír Feldek
Smrt v růžovém
Premiéra: 25.2.2022 | 1:35x
Dramaturgie: Anna Smrčková. Výprava: Jozef Hugo Čačko. Hudební nastudování: Tomáš Alferi. Překlad, úprava, texty písní a režie: Věra Herajtová.
Poslední uvedení: září 2024.
Poslední uvedení: září 2024.
Strhující komorní drama o životě slavné francouzské šansoniérky. Příběh spalující vášně, odvážných rozhodnutí a magického hlasu. Pravda, iluze, vzpomínky, sny a šansony Édit Piaf. Je říjen 1963 a jedné ženě právě proběhl celý život před očima. Zvuk pařížské ulice, salto vzad, první velká láska, druhá, třetí. Pár tónů, potlesk. Výdech. Svět právě přišel o Édith Piaf...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (17)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 70 %
20.8.2022 | 615 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
75% Velmi intenzivní růžový parfém, skvělé české texty písní, tři "stejné" postavy Edith a Jana Zenáhlíková jako vzpomínající hvězda na samém sklonku života; zejména její fascinující výkon, který je silný po stránce herecké, nejsilnější však v pěveckých výstupech; přesně taková je Smrt v růžovém. Nabízí silný herecký i pěvecký výkon hlavní představitelky, kterou hudebně provází výborní Tomáš Alferi jako Editin poslední muž a Veronika Svojtková, jež současně představuje všechny ostatní postavy. Ta je výborná v roli sv. Terezy, v ostatních bych ocenila větší herecké rozlišení.
Helena Grégrová 80 %
20.8.2022 | 1737 hodnocení
+ souhlasím
Komorně laděné drama symbioticky propojuje intimní až křehké ohlédnutí za životem Édith Piaf s vášnivostí, živočišností a rozháraností její duše. Jana Zenáhlíková zaujme nejen skvělou interpretací šansonů, ale i neutuchajícím energickým drajvem a hereckou bravurou, s níž autenticky střídá polohy nálad a škálu emocí zpěvačky s pohnutým osudem. Za zmínku rozhodně stojí i zdařilé české texty písní, které celému příběhu dodávají osobitý šmrnc, stejně tak i Veronika Svojtková a Tomáš Alferi v rolích Démonů a všudypřítomná omamná vůně lilií.
Lukáš Dubský 70 %
20.8.2022 | 1229 hodnocení
+ souhlasím
75%. Povedená inscenace, která kreativním způsobem zhmotňuje životní příběh Edith Piaf. Po pomalejším začátku děj postupně graduje a přináší řadu působivých momentů. A to především zásluhou J.Zenáhlíkové, která se v hlavní roli nespoléhá na nějakou vnějškovou nápodobu, ale hraje Edith po svém, k čemuž přidává i výtečný zpěv. Hudebně i herecky ji zdařile přizvukují T.Alferi a V.Svojtková. Obvykle moc nemám rád překládání notoricky známých písní do češtiny, ale tentokrát mi to nevadilo, jelikož přebásnění režisérky V.Herajtové je velice povedené, nejedná se o otrocký překlad, ale svébytné texty s vlastní poetikou zapadající do rámce inscenace.
Pavel Širmer 70 %
27.4.2022 | 2072 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Pohled Ľ. Feldeka na osobnost Édith Piaf má své kouzlo a je autorsky důvtipným vyrovnáním s problémem faktické spornosti mnohých událostí jejího života. Na malé scéně kladenského divadla se pracuje se zrcadly, která umožňují málo vídané postupy, ale v nasvícení může odraz diváků nežádoucím způsobem odvádět pozornost od herců. Naturel J. Zenáhlíkové se od Édith značně odlišuje, ale přijme-li divák temperament jiného druhu, může se nechat strhnout. Nesporná síla kladenské inscenace je v hudbě, Zenáhlíková šansony podává jedinečně a oporou jí je živý doprovod T. Alferiho a V. Svojtkové, kteří se zapojují i herecky.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
RaB 90 %
19.4.2023 | 409 hodnocení
+ souhlasím
Obrovský prostor pro vyniknutí talentu Jany Zenáhlikové - která příležitost využívá do poslední minuty - herecky i pěvecky odzbrojující výkon (a takto nějak si představuji výkony na Thalie).
Celé představení je vyladěno do posledního detailu, Edith by zcela jistě byla pyšná.
Na takové divadlo se rozhodně vyplatí zajet a vidět opakovaně.
Celé představení je vyladěno do posledního detailu, Edith by zcela jistě byla pyšná.
Na takové divadlo se rozhodně vyplatí zajet a vidět opakovaně.
Vladimír Rogalewicz 90 %
13.4.2023 | 830 hodnocení
+ souhlasím
Není moc, co dodat. Edith Piaf vzor 2023. Tedy spíše benefice Jany Zenáhlíkové (skvělá) než představení o Edith. Nicméně svět se změnit a možná by Edith dnes také udělala z představení show. Kladenské divadlo této inscenaci věnovalo mimořádnou péči a publikum to ocení. Představení, jaké jste pravděpodobně ještě neviděli. Cesty do Kladna nebudete litovat!
JirkaS 80 %
12.4.2023 | 388 hodnocení
+ souhlasím
Sonda do vzpomínek Édith Piaf před jejím posledním výdechem je strhujícím zážitkem plným květin, vůní, růžové barvy a především písní. Tím nejlepším na celé inscenaci je výkon J. Zenáhlíkové, jež Édith nehraje, ale přímo se jí stala. Samozřejmě za vydatné podpory svých dvou kolegů tak rozehrává příběh života jedné (ne)obyčejné ženy. K čemuž si pomáhá do češtiny skvěle přeloženými a dokonale interpretovanými písněmi, jež krásně dotvářejí příběh samotný. Výsledný dojem pak dotváří všudypřítomná růžová barva a směs vůní, díky kterým je pocit vtáhnutí do děje úplný. Nevím, jestli jsem kdy v divadle viděl voňavější inscenaci. /11.4.2023 v Táboře/
Guildenstern 80 %
23.2.2023 | 475 hodnocení
+ souhlasím
Ta hra je mnohem lepší než poněkud bulvární Edith a Marlene a s jejím provedením si na Kladně opravdu dali záležet. Líbí se mi, že režisérka ani hlavní interpretka nejdou nějakou pohodlnou prošlapanou cestičkou, má to svébytnou poetiku a interpretaci. O kvalitách J. Zenáhlíkové vím již delší dobu, proto mě její suverénní výkon nemohl překvapit, líbil se mi i projev V. Svojtkové, T. Alferi je pak velmi hravým milým klavíristou. Na někoho může být možná těch smyslových vjemů na tak malém prostoru až přespříliš, místy to má trochu "těžký zadek", nicméně stále myslím, že jde o pozoruhodnou a výjimečnou inscenaci.
Slaná 90 %
17.12.2022 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Tahle inscenace zraje s každým uvedením. I Jana Zenáhlíková je s každou další reprízou Edith Piaf blíž. Emoce z ní přímo tryskají. Všechny šansony skvěle zazpívané a skutečně prožité. Velké plus kostýmům, jednoduchost, náznak, spojení všech postav a přesná trefa do vkusu a doby Edith.
Seviper121 100 %
26.9.2022 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Této inscenaci nemám to srdce strhnout ani procento. Komorní prostor malého sálu kladenského divadla jí nesmírně svědčí. Všichni tři účinkující spolu krásně fungují. Veronika Svojtková zaujme svou všestranností. Celou inscenaci pak korunuje Jana Zenáhlíková, která podává po pěvecké i herecké stránce naprosto bezchybný výkon. Její Édith je jiná, než na jakou jsme asi zvyklí... snad temperamentnější, dynamičtější?... ale moje srdce si získala :)
Ba-jo 90 %
21.8.2022 | 242 hodnocení
+ souhlasím
Krásné a voňavé "multismyslové" představení, které pohladí zejména oči, uši i čichové buňky. Skvěle do češtiny přebásněné texty ve strhujícím podání Jany Zenáhlíkové mi zůstaly dlouho v paměti. Rád bych si je poslechl znovu, a proto pevně věřím, že budu mít v Kladně ještě mnoho příležitostí si tento komorně-velkolepý zážitek zopakovat.
Divadelník.. 70 %
22.3.2022 | 99 hodnocení
+ souhlasím
Hezké písničky, hudba.
Skvělý a vzácný Tomáš Alferi
Skvělý a vzácný Tomáš Alferi
Čiko 80 %
20.3.2022 | 1099 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Tohle by klidně mohla být životní role J. Zenáhlíkové, přesto si myslím, že tím jak zraje, na svůj vrchol teprve čeká. Její Edith je úžasná v tom, že je jiná, než ty předchozí. Není to ta Edith na kterou jsme zvyklí - nevelkého vzrůstu, v černých šatičkách, vypadajících jako kombiné. Je živelná a energická, zároveň citlivá a zranitelná. Je originální. Nenechala mě chvíli v klidu. Výborný zpěv (dokonce jsem měl pocit, že se na malé scéně musí trochu "krotit"), výborné herectví. Skvěle zvolený prostor, nápaditá a originální scéna.
V.Svojtková a T.Alferi nestatují, ale výborně J.Z. doplňují.
V.Svojtková a T.Alferi nestatují, ale výborně J.Z. doplňují.
Martin21 90 %
3.3.2022 | 471 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Čím začít...Snad nádherně jemnou růžovou scénografií, příjemnými vůněmi a všudypřítomnými liliemi. Nápaditá a do detailu propracovaná režie, zapadající expresivní líčení. To vše ale nepředčí jeden zásadní bod, a tím je herecky i pěvecky výborná Jana Zenáhlíková. Ta své roli Edith propůjčuje celé své já. Bez pár minut necelé dvě hodiny neodejde z jeviště, klobouk dolů. Hraje ji tak, jako žádná jiná její představitelka zde v ČR - jinak. A o tom to je. Tím nechci říci, že se mi jiné inscenace nelíbily, naopak, bývají na téma Edith Piaf povedené...Rozhodně doporučuji, stojí za výlet do Kladna. 85%
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.