Moravské divadlo Olomouc

Zánik samoty Berhof

Premiéra: 26.11.2021 | 1:30x
Dramaturgie: Lubomír Smékal. Výprava: Andrej Ďurík. Režie: Miroslav Krobot.
Poslední uvedení: listopad 2023.
Dramatizace novely Vladimíra Körnera, podle níž vzniklo i známé filmové zpracování. Nedaleko dnešní Branné v západních Jeseníkách se krátce po 2. světové válce odehrává dramatický příběh mladičké Ulriky která se (společně se svým opileckým otcem, jeho německou milenkou a jeptiškou Salome) stane zajatkyní werwolfů, nacistických fanatiků, kteří se odmítají smířit s koncem války a pádem hitlerovského režimu. Zoufalost a bezvýchodnost celé situace podtrhuje fakt, že jsou všichni zcela odříznuti od okolní civilizace a reality. Žijí totiž na samotě Berhof...
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Moravské divadlo Olomouc
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
60 %
6051000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 50 %
Volby

Hodnocení (6)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  50 %
14.4.2023 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
55%. Je třeba ocenit, že M. Krobot a L. Smékal při práci s novelou V. Körnera místo „realistického“ přístupu hledali vlastní divadelní jazyk. Oproštěním od popisnosti se elegantně vyhnuli nebezpečí nevěrohodnosti. Herci pro ně evidentně nezvyklý přístup nedokáží vždy přesvědčivě naplnit, nicméně celkově neselhávají. Dobu děje těsně po 2. světové válce nelze pominout, neměnná základní dekorace ji však příliš neevokuje a bez znalosti předlohy nemusí být srozumitelné, v jakém z několika prostředí se konkrétní situace odehrává. Působivost temného příběhu se občas ke slovu dostává, objeví ji však spíše divák znalý novely nebo filmového zpracování.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Koeman2  60 %
8.5.2023 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Drsná Körnerova novela režírovaná Miroslavem Krobotem v olomouckém divadle odehrávající se na Jesenicku krátce po konci 2. světové války. Několik zoufalých postav konajících zoufalé činy v zapadlé usedlosti Berhof. Česko-německé vztahy po konci války nebyly rozhodně růžové ani z jedné strany. Rychlé střídání postav jakoby ve filmovém střihu nenechá divákovi hlouběji proniknout do psychologie postav. Byl to záměr, nebyl? Vše je syrové, neosobní, není lehké najít si k postavám jakýkoliv vztah. Chudák Ulrika, jejíž dobrosrdečnost stojí v naprostém protikladu ke všem ostatním. Velmi zajímavý divadelní počin pro náročnějšího diváka.
Alenamarek  50 %
25.3.2024 | 37 hodnocení
Thespi  40 %
25.11.2023 | 7 hodnocení
Terrysh  70 %
18.12.2021 | 60 hodnocení
Papirek32  80 %
27.11.2021 | 166 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.