Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo]
<< Lucerna | Noc bláznů >>
Milan Kundera
Majitelé klíčů
Premiéra: 22.5.2021 | 1:30x
Dramaturgie: Milan Šotek. Scéna: Pavel Borák. Kostýmy: Markéta Oslzlá-Sládečková. Hudba: Ivan Acher. Režie: Martin Glaser.
Jakub Svojanovský, Zuzana Černá, Petr Kubes, Tereza Groszmannová, Petra Lorencová, Martin Siničák, Isabela Smečková Bencová (původně Tereza Richtrová), Pavel Čeněk Vaculík, Viktor Kuzník, Vladimír Krátký (alternoval také Michal Bumbálek), Jan Grygar
„Komedie osudovosti a tragédie malichernosti.“ Jiří Nečas za protektorátu schová v bytě svého tchána dívku na útěku a zároveň v kapse svých kalhot schová klíče od tohoto bytu. To jsou spojité nádoby velkých a malých dějin, vznešených gest a přízemních pohnutek. A zároveň obraz současného světa, za jehož okny stále mašírují nacisté...
Termíny představení
|
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(14.6.2021, Luboš Mareček)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (19)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
TenDanko 80 %
3.2.2024 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Líbila se mi především zajímavá scéna a její celkový dopad na celou hru. Příběh příjemně plynul.
Muzikalovy.fanda 90 %
13.4.2022 | 36 hodnocení
+ souhlasím
Stojí za vidění už díky Borákově scéně. A pak taky samozřejmě kvůli výkonům Svojanovského, Groszmannové a výstupu Smečkové Bencové.
Vladimír Rogalewicz 70 %
10.1.2022 | 799 hodnocení
+ souhlasím
Představení jsem navštívil hlavně ze zvědavosti;jaký je další Kunderův text a proč je hra nyní uváděná?Na své otázky jsem odpověď nedostal.Nevím, proč Kundera souhlasil s inscenací,když vydávání svých knih v Česku váží na lékárnických vahách.Sama hra je hodně schématická,černobílá,ukazuje,kdo se (za okupace) postavil na správnou a kdo na špatnou stranu.Snad v tom v době premiéry publikum vidělo určitou paralelu k aktuální situaci,hra se ale příliš nevymyká jiným dobově tendenčním textům.Režie je nevýrazná,ale standardní a nerušící,herecky je hra mírně nadprůměrná (pravděpodobně se už usadila).
Eva123 60 %
8.12.2021 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Jednalo se o absurdní černou situační tragikomedii se stylizovanými výkony herců, kteří zobrazovali jednotlivé typy. Hlavní roli hrálo stále se měnící osvětlení, takže herci byli jen málokdy opravdu dobře vidět.
Krisglas 40 %
29.11.2021 | 75 hodnocení
+ souhlasím
představení mě nudilo, reputaci si napravuje až ke konci vystoupení. Herečka hrající mladou slečnu se stylizuje spíše do role malé holčičky a zbytečně přehrává. Často se střídající obrazy na levé a pravé straně působí velmi rušivě, zvl. pokud se střídají po jedné větě. Dominantním obrazem je také mnohdy strana, kde se nic důležitého neodehrává (např. herečky prostírají stůl), ubírá ale té druhé (dramatické) scéně na prostoru.
Metro 40 %
3.11.2021 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Mladá část souboru naprosto nezvládla své party. Slečny obzvláště. Přehnaná stylizace je za mě zbytečná, zvláště u Kubese a Černé.
Jinak je zajímavé jakým způsobem se pan Kundera vypořádává se svým morálním selháním, při udání pana Dvořáčka. Škoda, že to v životě nebyl schopen přiznat a vysvětlit.
Jinak je zajímavé jakým způsobem se pan Kundera vypořádává se svým morálním selháním, při udání pana Dvořáčka. Škoda, že to v životě nebyl schopen přiznat a vysvětlit.
TenDanko 80 %
3.2.2024 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Líbila se mi především zajímavá scéna a její celkový dopad na celou hru. Příběh příjemně plynul.
Muzikalovy.fanda 90 %
13.4.2022 | 36 hodnocení
+ souhlasím
Stojí za vidění už díky Borákově scéně. A pak taky samozřejmě kvůli výkonům Svojanovského, Groszmannové a výstupu Smečkové Bencové.
Vladimír Rogalewicz 70 %
10.1.2022 | 799 hodnocení
+ souhlasím
Představení jsem navštívil hlavně ze zvědavosti;jaký je další Kunderův text a proč je hra nyní uváděná?Na své otázky jsem odpověď nedostal.Nevím, proč Kundera souhlasil s inscenací,když vydávání svých knih v Česku váží na lékárnických vahách.Sama hra je hodně schématická,černobílá,ukazuje,kdo se (za okupace) postavil na správnou a kdo na špatnou stranu.Snad v tom v době premiéry publikum vidělo určitou paralelu k aktuální situaci,hra se ale příliš nevymyká jiným dobově tendenčním textům.Režie je nevýrazná,ale standardní a nerušící,herecky je hra mírně nadprůměrná (pravděpodobně se už usadila).
Eva123 60 %
8.12.2021 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Jednalo se o absurdní černou situační tragikomedii se stylizovanými výkony herců, kteří zobrazovali jednotlivé typy. Hlavní roli hrálo stále se měnící osvětlení, takže herci byli jen málokdy opravdu dobře vidět.
Krisglas 40 %
29.11.2021 | 75 hodnocení
+ souhlasím
představení mě nudilo, reputaci si napravuje až ke konci vystoupení. Herečka hrající mladou slečnu se stylizuje spíše do role malé holčičky a zbytečně přehrává. Často se střídající obrazy na levé a pravé straně působí velmi rušivě, zvl. pokud se střídají po jedné větě. Dominantním obrazem je také mnohdy strana, kde se nic důležitého neodehrává (např. herečky prostírají stůl), ubírá ale té druhé (dramatické) scéně na prostoru.
Metro 40 %
3.11.2021 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Mladá část souboru naprosto nezvládla své party. Slečny obzvláště. Přehnaná stylizace je za mě zbytečná, zvláště u Kubese a Černé.
Jinak je zajímavé jakým způsobem se pan Kundera vypořádává se svým morálním selháním, při udání pana Dvořáčka. Škoda, že to v životě nebyl schopen přiznat a vysvětlit.
Jinak je zajímavé jakým způsobem se pan Kundera vypořádává se svým morálním selháním, při udání pana Dvořáčka. Škoda, že to v životě nebyl schopen přiznat a vysvětlit.
Vladimír Rogalewicz 70 %
10.1.2022 | 799 hodnocení
+ souhlasím
Představení jsem navštívil hlavně ze zvědavosti;jaký je další Kunderův text a proč je hra nyní uváděná?Na své otázky jsem odpověď nedostal.Nevím, proč Kundera souhlasil s inscenací,když vydávání svých knih v Česku váží na lékárnických vahách.Sama hra je hodně schématická,černobílá,ukazuje,kdo se (za okupace) postavil na správnou a kdo na špatnou stranu.Snad v tom v době premiéry publikum vidělo určitou paralelu k aktuální situaci,hra se ale příliš nevymyká jiným dobově tendenčním textům.Režie je nevýrazná,ale standardní a nerušící,herecky je hra mírně nadprůměrná (pravděpodobně se už usadila).
Eva123 60 %
8.12.2021 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Jednalo se o absurdní černou situační tragikomedii se stylizovanými výkony herců, kteří zobrazovali jednotlivé typy. Hlavní roli hrálo stále se měnící osvětlení, takže herci byli jen málokdy opravdu dobře vidět.
Krisglas 40 %
29.11.2021 | 75 hodnocení
+ souhlasím
představení mě nudilo, reputaci si napravuje až ke konci vystoupení. Herečka hrající mladou slečnu se stylizuje spíše do role malé holčičky a zbytečně přehrává. Často se střídající obrazy na levé a pravé straně působí velmi rušivě, zvl. pokud se střídají po jedné větě. Dominantním obrazem je také mnohdy strana, kde se nic důležitého neodehrává (např. herečky prostírají stůl), ubírá ale té druhé (dramatické) scéně na prostoru.
Muzikalovy.fanda 90 %
13.4.2022 | 36 hodnocení
+ souhlasím
Stojí za vidění už díky Borákově scéně. A pak taky samozřejmě kvůli výkonům Svojanovského, Groszmannové a výstupu Smečkové Bencové.
Metro 40 %
3.11.2021 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Mladá část souboru naprosto nezvládla své party. Slečny obzvláště. Přehnaná stylizace je za mě zbytečná, zvláště u Kubese a Černé.
Jinak je zajímavé jakým způsobem se pan Kundera vypořádává se svým morálním selháním, při udání pana Dvořáčka. Škoda, že to v životě nebyl schopen přiznat a vysvětlit.
Jinak je zajímavé jakým způsobem se pan Kundera vypořádává se svým morálním selháním, při udání pana Dvořáčka. Škoda, že to v životě nebyl schopen přiznat a vysvětlit.
TenDanko 80 %
3.2.2024 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Líbila se mi především zajímavá scéna a její celkový dopad na celou hru. Příběh příjemně plynul.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(21.5.2021)
Činohra Národního divadla Brno uvede 22. května 2021 premiéru hry Milana Kundery Majitelé klíčů. Toto drama mělo více jak padesát let zákaz od svého autora, aby se inscenovalo. Tento pomyslný zázrak v divadelním světě se povedl díky vytrvalé snaze ředitele NdB – Martina Glasera – který se zároveň ujal i režie tohoto díla.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.