Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo „12“]

Opilí

Premiéra: 16.3.2019 | 2:20
Překlad: Tereza Krčálová. Dramaturgie: Sylvie Rubenová-Vůjtková. Scéna: Juraj Kuchárek. Kostýmy: Zuzana Hudáková. Hudba a režie: Lukáš Brutovský.
Poslední uvedení: březen 2020.
Hořko-směšná hra jedné z vůdčích osobností současné ruské dramatiky, která klade znepokojivé otázky týkající se smyslu naší existence na tomto světě. Jedna hluboká noc, spousta bezedných lahví a v tom všem se utápí čtrnáct opilých. Jejich smutky a bolesti a stejně tak i radosti a lásky vyplouvají na povrch a tahle noc může nenávratně změnit osud každého z nich. Oni všichni jsou totiž tělem Boha a slyší jeho šeptání ve svých srdcích. A právě proto se z jejich srdcí může ozvat pravda – místy krutá, místy milosrdná, ale v každém případě očišťující...
15!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Národní divadlo moravskoslezské
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
74 %
74101000
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 70 %
Volby

Hodnocení (11)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský  70 %
1.12.2019 | 1133 hodnocení
+ souhlasím
Z úst herců vychází velké množství slov, často záměrně banálních, absurdních či pseudofilozofujících, aby se čas od času vynořila skutečně působivá pasáž o lidském hledání Boha, lásky, životního údělu. Je znát autorův odpor k dnešnímu individualizovanému způsobu života, kdy se lidé bojí převzít zodpovědnost za cokoliv jiného mimo sebe. Režisér L.Brutovský umístil herce na prázdnou scénu, kde je nechal rozehrávat jednotlivé opilecké etudy. Všech 14 protagonistů dokáže věrohodně ztvárnit alkoholem ovlivněné, nešťastné lidi.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Jerman  70 %
8.11.2019 | 127 hodnocení
+ souhlasím
Vyrypajev je nejvíce uváděným současnýn ruským dramatikem na evropských scénách, a je nejznámějším představitelem postsovětského "nového dramatu". Tato hra premierovaná v roce 2012 patří mezi pozdější kusy autora psané hlavně pro západní publikum (jména osob a další reálie) a Rusko snad může připomenout pouze permanentní opilost všech osob. Jedná se o soubor etud, které v první polovině jsou hlavně opileckým blábolením, po přestávce se postavy přeskupí a náhle vyvěrají výpovědi s hlubšími motivy jako Bůh či láska a diváka občas až zamrazí. Dobře zvládnuté představení, stojí jistě za vidění.
Denisa H.  70 %
6.11.2019 | 376 hodnocení
+ souhlasím
Velmi specifické představení. Některé pasáže zaujmou více, jiné méně. Jedny připadají zdlouhavé, na další byste mohli koukat mnohem déle. Jednou vám sprosté slovo rve uši, podruhé nemohlo být zvoleno údernější. A nejhorší a nejlepší zároveň je, kolik se v těch nakecanejch sračkách skrývá pravdy...
Rivah  80 %
12.9.2019 | 261 hodnocení
+ souhlasím
První část groteska s příchutí klauniády, artistní výkony a to třískání sebou musí bolet. Druhá část jde do nitra postav, nejsilněji působí výkon Ivana Dejmala, který umí zaplnit i velké jeviště Myrona (Peer Gynt), i ostatní jsou dobří. U Františka Strnada by prospěla výraznější artikulace a síla hlasu.
Prokop Dveře  70 %
4.9.2019 | 199 hodnocení
+ souhlasím
K zamyšlení, co se filozofických otázek víry a boha týká, ale i humor se najde ve značné míře. Opilost postav je pak zpestřením, které dodá danému tématu všední nádech, a divákův pohled na věc a na celý svět je o to střízlivější.
14 židlí, 14 lidí, 14 příběhů a 14 osudů - to jsou Opilí.
Janka01  100 %
28.12.2019 | 23 hodnocení
Xviktorie  60 %
14.12.2019 | 51 hodnocení
Kam  60 %
3.12.2019 | 67 hodnocení
Terazky  90 %
1.12.2019 | 68 hodnocení
Petr.loyd  70 %
18.11.2019 | 31 hodnocení
Sprun  70 %
24.10.2019 | 26 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.